بازدید 3649

ماجرای زوج کلاهبردار در دیوار

کد خبر: ۱۲۲۵۵۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۵ 05 March 2024

زوج کلاهبرداری  که از افراد زیادی در سایت دیوار کلاهبرداری کرده  و در ازای وجه نقد، رسید جعلی را به رؤیت رسانده بودند، به چنگ قانون افتادند.

به گزارش خراسان، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان روز گذشته در تشریح کلاهبرداری این زوج  بیان کرد: به دنبال  شکایت  فردی مبنی بر این که قصد فروش لوازم خانگی خود در سایت‌ دیوار را داشته و مورد کلاهبرداری قرار گرفته است پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار قضایی قرار گرفت.

قاضی مهدی بخشی ادامه داد:  با بررسی های بیشتر مقام قضایی در این خصوص مشخص شد یک زوج پس از توافق ابتدایی و دریافت نشانی  به در منزل فروشنده مراجعه کرده که  با جلب اعتماد فروشنده و وارد کردن شماره کارت اعلامی در یک نرم افزار همراه بانک اصلی، مشخصات شاکی را به دست آورده و پس از آن با ورود به نرم افزار رسیدساز جعلی و وارد کردن اطلاعات کارت بانکی، یک رسید جعلی واریز به فروشنده کالا نشان داده‌ و پس از آن هم با بهانه‌هایی مانند اختلال در سامانه‌های پیامکی بانک‌ها با تحویل کالا به سرعت از محل دور می‌شدند.

وی افزود: متهمان  راننده‌‌ وانتی را که اجاره می‌کردند نه تنها وسایل را به منزل خاصی نمی‌برد، بلکه آن‌ها را در یک ماشین دیگر تخلیه می‌کرد.وی اظهار کرد: به مرور بر شکات پرونده افزوده شد و تعداد دیگری از شهروندان نیز در خصوص کلاهبرداری با روش مشابه اعلام شکایت کردند که با پیگیری‌های انجام گرفته توسط بازپرس شعبه دوازدهم دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان و انجام اقدامات فنی و تخصصی و تأیید هویت متهمان توسط شاکیان  دیگر موفق به شناسایی متهمان شدند.

مدعی العموم  استان کرمان  گفت: متهمان در ابتدا منکر جرم  انتسابی بودند اما در مواجهه با ادله و مستندات محکم بازپرس پرونده، اقرار و به چندین فقره کلاهبرداری از طریق ساخت رسید جعلی اعتراف کردند که پس از تکمیل پرونده مقدماتی در دادسرا، روانه زندان شدند.

این مقام عالی قضایی ضمن تقدیر و تشکر از میثم مولایی، بازپرس ویژه پرونده و اقدام سریع و به موقع وی برای شناسایی متهمان پرونده و با اشاره به این که تحقیقات برای کشف سایر جرایم احتمالی در این زمینه توسط متهمان و شناسایی مال باختگان دیگر همچنان ادامه دارد به مردم  توصیه کرد: لازم است افراد در زمان معامله ابتدا از واریز وجه به حساب خود اطمینان یابند و موجودی حسابشان را از مسیرهای امنی مثل اینترنت بانک، موبایل بانک، یا دستگاه عابر بانک بررسی کنند و سپس کالا را تحویل خریدار دهند.

همچنین در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمان فضای مجازی در اسرع وقت مراتب را گزارش کنند و به هیچ رسیدی، حتی رسید پایا اطمینان نکنند چرا که کلاهبردارها می‌توانند پس از گرفتن رسید، انتقال وجه پایا را لغو کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست