بازدید 3189

ژاپن: افزایش قدرت نظامی چین نگران کننده است

ژاپن به دنبال افزایش بودجه نظامی چین به ۲۳۱.۴ میلیارد دلار، اعلام کرد که افزایش سریع قدرت نظامی چین یک نگرانی جدی است.
کد خبر: ۱۲۲۵۵۱۹
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۲ 05 March 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از رویترز، یوشیماسا هایاشی، دبیر ارشد کابینه ژاپن امروز سه‌شنبه گفت که گسترش سریع قدرت نظامی چین یک نگرانی جدی برای ژاپن و جامعه بین‌المللی است.

چین روز سه‌شنبه اعلام کرد که بودجه دفاعی خود را برای سال آینده ۷.۲ درصد افزایش داده است. پکن به مدرن‌سازی ارتش خود در بحبوحه رقابت با ایالات متحده و شبکه متحدانش ادامه می‌دهد.

هزینه ۱.۶۷ تریلیون یوان (۲۳۱.۴ میلیارد دلار) که در گزارش دولت در نشست سالانه کنگره ملی خلق چین به آن اشاره شد، سال ۲۰۲۴ را تبدیل به نهمین سال متوالی می‌کند که افزایش تک رقمی بودجه دفاعی شکل گرفته است.

از زمانی که شی جین‌پینگ بیش از یک دهه پیش رئیس جمهور و فرمانده کل قوا چین شد، بودجه دفاعی از ۷۲۰ میلیارد یوان در سال ۲۰۱۳ به ۱.۶۷ تریلیون یوان (۲۳۰ میلیارد دلار) در سال جاری افزایش یافته است.

بودجه دفاعی چین توسط همسایگانش و ایالات متحده که نسبت به اهداف راهبردی پکن و توسعه نیروهای مسلح آن نگران هستند، به دقت رصد می‌شود.

بر اساس داده‌های موسسه بین المللی مطالعات راهبردی مستقر در لندن (IISS)، بودجه امسال سی‌امین سال متوالی افزایش هزینه‌های دفاعی چین است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست