بازدید 1989

کلاهبرداری شیادان با پیامک‌های جعلی سهام عدالت

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ گفت: در هفته گذشته پرونده‌هایی درباره برداشت‌های غیرمجاز از حساب بانکی داشته ایم که کلاهبرداران با شگرد پیامک‌های جعلی سهام عدالت حساب همشهریان را خالی می‌کنند.
کد خبر: ۱۲۲۵۵۱۳
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۳ 05 March 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سرهنگ داوود معظمی گودرزی گفت: باتوجه به اعلام واریز سود سهام عدالت در روز‌های پایانی سال توسط مراجع مربوطه متقاضیان باید توجه داشته باشند که در دام افراد سودجو و فرصت طلبی که از هر موضوعی برای کلاهبرداری و اقدامات مجرمانه استفاده می‌کنند، گرفتار نشوند. 

وی با بیان اینکه افراد فرصت طلب با انتشار تبلیغاتی مانند سبد کالای عیدانه، واریز سود سهام عدالت از شهروندان کلاهبرداری می‌کنند، افزود: این افراد با ارسال پیامک حاوی لینک با محتوای مرتبط با سهام عدالت اقدامات خود را آغاز کرده و کاربران را به صفحات فیشینگ و برداشت غیرمجاز از حساب بانکیشان هدایت می‌کنند یا اطلاعات هویتی آنان را دریافت کرده و از آن سوءاستفاده می‌کنند. 

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ ادامه داد: به هیچ عنوان به تبلیغات بی‌نام و نشان فضای مجازی و تماس‌ها و پیام‌های ناشناس اعتماد نکننید حتی اگر مشخصات هویتی و دیگر اطلاعات شخصی شما را در اختیار داشتند چرا که هیچ سازمان رسمی و حاکمیتی با شماره شخصی با شما تماس نمیگیرد و برای شما پیامک ارسال نمی‌کند. 

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه لینک معرفی شده در این پیامک‌ها حاوی یک بدافزار است خاطرنشان کرد: در این روش از کلاهبرداری فرد کلاهبردار با جعل آدرس اینترنتی سامانه سهام عدالت یک پیامک که در نهایت به یک لینک پرداخت آنلاین منتهی می‌شود برای شهروندان ارسال می‌کنند و از آنجایی که برخی از شهروندان از این سامانه‌ها و نحوه فعالیت آن‌ها آگاهی ندارند روی لینک کلیک کرده و مورد کلاهبرداری قرار می‌گیرند و حریم خصوصی آنان نقض می‌گردد. 

سرهنگ معظمی گودرزی درپایان گفت: فریب پیامک‌های دریافتی از منابع نامعتبر و سرشماره‌های شخصی را نخورید و از باز کردن لینک‌های ارائه شده از سوی افراد ناشناس بصورت پیامکی و یا در شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید، همچنین موارد مشابه و مشکوک را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.gov.ir گزارش کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی