بازدید 4453

استعفای مقام‌های ارشد امنیتی ارتش اسرائیل

کد خبر: ۱۲۲۵۱۶۹
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۳ 04 March 2024

استعفای مقام‌های ارشد امنیتی ارتش اسراییل در اوج جنگ غزه

منابع عبری زبان از استعفای برخی مقامات امنیتی تل آویو خبر داده‎‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، برخی رسانه‌های عبری زبان از جمله شبکه ۱۴ اسرائیل از استعفای برخی مقامات امنیتی تل آویو خبر داده‎‌اند.

شبکه ۱۴ اسرائیل گزارش داده است که یک اتفاق غیرعادی در طول جنگ رخ داده و تعداد زیادی از مقامات ارشد سرویس اطلاع رسانی استعفای خود را از ارتش اسرائیل اعلام کردند.

شبکه ۱۴ با تأیید استعفای مقامات ارشد واحد اطلاعات ارتش این رویداد را در اوج جنگ نشان دهنده اختلافات داخلی در میان نظامیان بر سرچگونگی ادامه جنگ در غزه عنوان کرد.

نام دانیال هاگاری سخنگوی ارتش اسرائیل نیز در میان استعفا دهندگان دیده می‌شود.

از سوی دیگر، حماس اعلام کرده است که با جدیت تمام به دنبال رسیدن به توافق برای توقف جنگ علیه غزه هستیم.

یک منبع مسئول در جنبش حماس در گفتگو با الجزیره تاکید کرد: ما با جدیت تمام به دنبال دست‌یابی به توافقی برای توقف جنگ علیه غزه و افزایش ورود کمک‌ها و امدادرسانی به این باریکه هستیم.

این رهبر حماس عنوان کرد که ما در تلاش برای بازگشت فلسطینیان به خانه‌های خود به ویژه در شمال نوار غزه و خروج کامل نیروهای اسرائیلی از این منطقه هستیم.

وی افزود که هیئت جنبش حماس برای دیدار با برادران مصری و قطری و ارائه رویکرد و نگرش این جنبش در قاهره حضور دارد.

این مسئول حماس با بیان اینکه حضور یا عدم حضور هیئت اسرائیلی در قاهره برای ما اهمیتی ندارد، عنوان کرد که هنوز زمان مشخصی را برای دست‌یابی به توافق آتش‌بس اعلام نکرده‌ایم.

وی تاکید کرد که دشمن صهیونیستی نبردهای میدانی و مذاکرات را با سردرگمی و بی‌هدف پیش می‌برد.

این رهبر حماس اظهار داشت که این سردرگمی و بی‌برنامه بودن اشغالگران موجب شده تا دست به کشتار و جنایت علیه آوارگانی بزنند که به دنبال یک لقمه نان هستند.

پیش از این نیز، یک منبع وابسته به حماس در گفت و گو با خبرگزاری فرانسه امکان رسیدن به توافق آتش بس در غزه طی ۲۴ تا ۴۸ ساعت آینده را دور از ذهن ندانست. یک منبع وابسته به جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس روز یکشنبه در گفت و گو با خبرگزاری فرانسه تاکید کرد: امکان رسیدن به توافق آتش بس در غزه طی یک تا دو روز آینده وجود دارد به ویژه اگر رژیم صهیونیستی با مطالبات طرف فلسطینی موافقت کند.

وی در ادامه گفت و گو با فرانس پرس تاکید کرد: دور جدید مذاکرات آتش بس در قاهره آغاز خواهد شد و مسیر برای رسیدن به توافق طی ۲۴ تا ۴۸ ساعت آینده وجود دارد.

این در حالی است که صبح یکشنبه منابع مصری از ورود هیأت جنبش حماس به قاهره به ریاست خلیل الحیه از مقامات ارشد این جنبش خبر داده بودند.

پس از آن نیز هیأت هایی از مقامات قطر و آمریکا وارد قاهره شدند. بنابر اعلام منابع عبری در این دور از مذاکرات هیأت اسرائیلی حضور نخواهد داشت.

یک منبع مصری نیز از تلاش گسترده مقامات قاهره برای تحقق آتش بس در غزه پیش از آغاز ماه مبارک رمضان خبر داد. این منبع بلندپایه مصری در گفت و گو با خبرگزاری فرانسه (فرانس پرس) تاکید کرد: مقامات مصری تلاش‌های گسترده‌ای برای برقراری آتش بس در غزه پیش از آغاز ماه رمضان به کار گرفته اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی