بازدید 2120
۱

کودکان فلسطینی در غزه در آستانه مرگ هستند

کاترین راسل مدیر اجرایی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) با بیان اینکه هم اکنون بسیاری از کودکان در غزه دچار سوء تغذیه حاد هستند، تاکید کرد: کودکان فلسطینی در غزه در آستانه مرگ هستند.
کد خبر: ۱۲۲۴۹۹۸
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۱ 03 March 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا به نقل از الجزیره، مدیر اجرایی یونیسف پس از اینکه ۱۰ کودک فلسطینی در غزه بر اثر سوء تغذیه جان خود را از دست دادند، در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: از هر ۶ کودک زیر ۲ سال در غزه، یک کودک دچار سوء تغذیه حاد است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حتی هر یک دقیقه تاخیر در دسترسی کودکان فلسطینی در غزه به تغذیه، آب، مراقبت‌های پزشکی و محافظت از آنها در برابر گلوله‌ها و بمب‌های رژیم صهیونیستی عواقب وحشتناکی در پی خواهد داشت، تاکید کرد: هیچ یک از این موارد بدون برقراری یک آتش‌بس بشر دوستانه در غزه میسر نخواهد شد.

به گزارش ایرنا، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی در ۱۰ مورد جنایت طی ۲۴ ساعت گذشته در نوار غزه، ۹۲ شهروند فلسطینی را شهید و ۱۵۶ نفر دیگر را زخمی کرده است.

به گفته وزارت بهداشت فلسطین، با احتساب شهدای ۲۴ ساعت گذشته در نوار غزه، شمار شهدای فلسطینی از آغاز تجاوزگری ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه در هفتم اکتبر (۱۵ مهر)، به ۳۰ هزار و ۳۲۰ نفر و شمار زخمی‌ها هم به ۷۱ هزار و ۵۳۳ نفر رسید.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی»، جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۱
و ایضا کودکان بلوچستان
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست