بازدید 4453
۵

جزئیات سیل کم‌سابقه سیستان و بلوچستان

سخنگوی صنعت آب گفت: اگر سد زیردان وجود نداشت اضافه حجم ۱۷۰۰ متر مکعبی کلیه‌ی مناطق پایین‌دست در جنوب استان سیستان و بلوچستان را زیر آب فرو می‌برد و میزان خسارت‌های مالی و جانی صدها برابر شرایط فعلی بود.
کد خبر: ۱۲۲۴۸۰۲
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۳ 02 March 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، عیسی بزرگ‌زاده با اشاره به بارندگی کم‌سابقه‌ی سیستان و بلوچستان در یک هفته‌ی اخیر اظهار کرد: بارندگی در بالادست سبب شده تا جریان آب رودخانه‌های منطقه در هر ثانیه از ۲ میلیون لیتر در هر ثانیه عبور کند، برای مثال جریان رودخانه‌ی کاجو در بالادست به ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر در ثانیه رسید.

سخنگوی صنعت آب ادامه داد: برای درک میزان این سیلاب در رودخانه‌ی کاجو کافی است بدانید این آب در هر ثانیه معادل ۱۴ هزار بشکه نفت، حجم دارد و می‌تواند در کمتر از سه دقیقه، گنجایش غول‌پیکرترین کشتی نفت‌کش‌ دنیا را پر از آب کند.
وی ادامه داد: از جمله ماموریت‌های یک سد در منطقه عملکرد در زمان سیلاب است به نحوی که آب را در خود ذخیره کرده و به صورت تنظیم‌شده در پایین‌دست رها کند.

بزرگ‌زاده با اشاره به عملکرد سد زیردان در سیلاب سیستان و بلوچستان گفت: سیلاب ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر در هر ثانیه رودخانه‌ی کاجو به کمک سد زیردان کنترل و جریان ثابت ۵۰۰ هزار متر مکعبی در پایین‌دست رها شد که متناسب با رفیت رودخانه بود.
وی افزود: اگر سد زیردان وجود نداشت اضافه حجم ۱۷۰۰ متر مکعبی کلیه‌ی مناطق پایین‌دست در جنوب استان سیستان و بلوچستان را زیر آب فرو می‌برد و میزان خسارت‌های مالی و جانی صدها برابر شرایط فعلی بود.
سخنگوی صنعت آب گفت: آب‌گرفتگی‌هایی که در پایین‌دست شاهد آن هستیم به دلیل بارندگی در خود منطقه است، توجه کنید همین سامانه‌ی بارشی در بندر گوادر پاکستان فاجعه به بار آورد و به کشته‌شدن ده‌ها تن ختم شد.
بزرگ‌زاده تاکید کرد: خوشبختانه سیلاب سیستان و بلوچستان تا کنون خسارت جانی نداشته و دستگاه‌های دولتی و مردمی مشغول رفع آب‌گرفتگی روستاها هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۵
مسئولین اینقدر که به فکر برگزاری انتخابات بودن به فکر سیستان بودن ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
هر چيز جاي خودش عزيزم
من خوزستانی هستم همیشه دعا می کنم درسیستان بارون بباره خصوصت درمنطقه زابل
پاسخ ها
دیندامال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
خوب حالا بچه هر کجا که باشی باش . پایدار و مانا باشی. ولی چرا فقط سیستان؟ پس بلوچستان کجاست؟ حالا چرا زابل پس زاهدان چرا نه
ضمنا هدف گیری دعات را تنظیم کن .بجای سیستان سیل بلوچستان را برد
ستاد کمک اعلام گتید.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست