بازدید 2017

انگلیس آماده همکاری با حکومت طالبان است

کاردار سفارت انگلیس در کابل اظهار داشت که لندن به روابط نیکو با کابل علاقه‌مند و آماده است برای ثبات و رفاه افغانستان با حکومت سرپرست طالبان همکاری کند.
کد خبر: ۱۲۲۴۶۸۲
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۱ 01 March 2024

 به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری آوا، رابرت چترتون دیکسن در دیدار با معاون سیاسی نخست‌وزیر حکومت سرپرست طالبان افزود: حضور نداشتن حکومت سرپرست طالبان در نشست دوحه برخلاف انتظار بود.

وی برگزاری اینگونه نشست‌ها را بهترین فرصت برای بازسازی و اتصال افغانستان با کشورهای جهان دانست و ابراز امیدواری کرد که طالبان در نشست‌های آینده شرکت کند.

دیکسن افزود: در نشست دوحه، اجماع تمام شرکت کنندگان بر افغانستان امن، ایجاد حکومت فراگیر و برداشته شدن محدودیت‌های این کشور بود.

معاون سیاسی نخست‌وزیر حکومت سرپرست طالبان نیز در این دیدار درباره نشست اخیر دوحه گفت: در نشست ها و اجلاس‌های بین المللی، تنها حکومت سرپرست طالبان می‌تواند نماینده افغانستان باشد. اما در نشست دوحه کسانی دعوت شده بودند که نه می‌توانند نماینده افغانستان باشند و نه مردم افغانستان آنان را نماینده خود می شمارند.

مولوی عبدالکبیر افزود: حاضر نبودن در نشست دوحه به این معنا نیست که حکومت سرپرست طالبان خواستار تعامل با جامعه جهانی نیست. اگر در آینده خواسته های حکومت طالبان در نظر گرفته شود، این حکومت آماده است تعامل معنادار و مفیدی داشته باشد.

به گزارش ایرنا، نشست سازمان ملل متحد درباره‌ وضعیت افغانستان به میزبانی آنتونیو گوترش دبیرکل این سازمان از ۲۹ تا ۳۰ بهمن در دوحه پایتخت قطر برگزار شد.

در نشست دوحه نمایندگان برخی کشورهای منطقه و فرامنطقه در دیدارهای حاشیه‌ای‌ خود با یکدیگر درباره وضعیت افغانستان، چگونگی همکاری منطقه‌ای، امنیت جمعی و ثبات در این کشور گفت‌وگو کردند.

 منبع: ایرنا

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست