بازدید 2529

واکنش کاخ سفید به کشتار خیابان الرشید غزه

کاخ سفید مرگ بیش از ۱۰۰ فلسطینی را در حالی که در اطراف کامیون های کمک رسانی جمع شده بودند «بسیار هشداردهنده» خواند.
کد خبر: ۱۲۲۴۶۷۱
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۰ 01 March 2024

 

به گزارش  تابناک به نقل از شفقنا، گاردین نوشت: جو بایدن رییس جمهور آمریکا هم در واکنش به «حمله نیروهای اسرائیلی به مردم غزه در خیابان الرشید» گفت: این امر مذاکرات حساس آتش‌بس را در جنگ تقریباً پنج ماهه پیچیده‌تر می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا هم به خبرنگاران گفت: ایالات متحده «فوراً به دنبال اطلاعات بیشتر در مورد آنچه دقیقاً رخ داده» است. واشنگتن تحقیقات آتی را از نزدیک زیر نظر خواهد داشت و برای پاسخ فشار خواهد آورد.

ارتش اسرائیل تیراندازی به جمعیت زیادی از مردم گرسنه را رد کرد و گفت که بیشتر آنها زیر دست و پا مانده یا توسط کامیون هایی که قصد فرار داشتند زیر گرفته شدند. اما مقامات فلسطینی این حادثه را حاصل تیراندازی وحشیانه نیروهای اسرائیلی می‌دانند.

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه روز جمعه خواستار آتش‌بس فوری در غزه شد و وضعیت غزه را وحشتناک خواند. مکرون در پستی در پلتفرم اجتماعی X که قبلاً توییتر نام داشت، گفت: خشم عمیق از تصاویری که از غزه می آید، جایی که غیرنظامیان توسط سربازان اسرائیلی هدف قرار گرفته اند. من شدیدترین محکومیت خود را نسبت به این تیراندازی ها ابراز می کنم و خواستار حقیقت، عدالت و احترام به قوانین بین المللی هستم.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد روز پنجشنبه گفت که این حادثه نیازمند تحقیقات مستقل موثر است. وی افزود: از این حادثه شوکه شده است.

مقامات غزه می گویند: ۱۱۲ کشته در صحنه های پر هرج و مرج در تیراندازی سربازان اسرائیلی در نزدیکی کامیون های کمک رسانی کشته شده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی