بازدید 4073

ورود اولین واحد گازی سیکل ترکیبی سبزوار به مدار برق

‎آرش جالبی، مدیرعامل شرکت افق توسعه انرژی خلیج فارس، از اتصال واحد اول نیروگاه ۵۴۶ مگاواتی سیکل ترکیبی سبزوار به شبکه سراسری برق کشور پس از یک دهه خبر داد.
کد خبر: ۱۲۲۴۲۹۸
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۷ 28 February 2024

ورود اولین واحد گازی نیروگاه سیکل ترکیبی سبزوار به مدار برق

به گزارش تابناک،  مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق، از سنکرون موفقیت آمیز نخستین واحد گازی نیروگاه سیکل ترکیبی سبزوار به ظرفیت 183مگاوات خبر داد و با اشاره به اینکه این نیروگاه هم اکنون به شبکه سراسری برق پیوسته است گفت: در راستای توسعه تولید برق در شمال‌شرق کشور و پاسخگویی به رشد مصرف در استان خراسان‌رضوی، احداث نیروگاه سیکل‌ترکیبی 546 مگاواتی سبزوار با برخورداری از دو واحد گازی 183 مگاواتی و یک واحد بخار 180 مگاواتی در دستور کار قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت توانیر در خصوص اشتغالزایی این پروژه اظهار داشت: در مدت ساخت این پروژه یک هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول به کار شدند وی ادامه داد که تلاش ها برای اتمام ساخت واحد دوم گازی این نیروگاه ادامه دارد.

‎در همین زمینه آرش جالبی، مدیر عامل یکی از پیمانکاران همکار در این پروژه، درباره جزئیات راه‌اندازی این نیروگاه گفت: با انتقال عملیات احداث این نیروگاه به مجموعه بانک سپه، شاهد ورود اولين واحد گازی به مدار برق كشور خواهیم بود. 

به گفته جالبی احداث این نیروگاه، بستر اشتغال بيش از 300  نفر را فراهم کرد و پیش‌بینی می‌شود با شروع دوران بهره‌برداری و ادامه فعاليت این پروژه آمار اشتغال افراد افزایش پیدا کند.

چشم‌انداز روشن برای نیروگاه سبزوار

‎او درباره مکانیزم احداث نیروگاه سیکل‌ترکیبی سبزوار گفت: این پروژه براساس بازگشت سرمایه از محل قرارداد خرید تضمینی برق احداث شده است.

‎جالبی ادامه داد: به عبارتی، سرمایه‌گذار اقدام به احداث نیروگاه می‌کند و پس از به بهره‌برداری رسیدن واحدها، هزینه سرمایه‌گذاری از محل قرارداد خرید تضمینی برق پرداخت می‌شود.

‎وی با تاکید بر صیانت از محیط زیست، افزایش ثبات و برقراری زیرساخت اصلی توسعه صنایع در شمال شرق استان که به دستور مقام معظم رهبری جزو اولویت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی است را از جمله مولفه‌های مورد اهمیت این پروژه برشمرد.

‎جالبی در پایان با ارائه اهداف این پروژه عنوان کرد: براساس چشم‌انداز بلند مدت پیش‌بینی می‌شود واحد دوم گازی این نیروگاه به ظرفیت 183 مگاوات در سال 1403 و یک واحد بخار به ظرفیت 180 مگاوات در سال 1404 به بهره‌برداری برسد.

 ضمن آنکه افزایش بازدهی، ارتقاء پایداری و کاهش خاموشی در شمال شرق کشور و افزایش اشتغال درشهرستان سبزوار نیز از جمله اهداف کوتاه مدت این پروژه به حساب می‌آید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست