بازدید 1794

اعرافی: همبستگی مردم موجب سربلندی انقلاب می‌شود

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: همبستگی مردم موجب سربلندی انقلاب اسلامی و افزایش وحدت ملی می شود و امنیت کشور را تامین می کند.
کد خبر: ۱۲۲۴۲۰۱
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۹ 27 February 2024


به گزارش تابناک به نقل از فارس، نشست هم‌اندیشی آیت‌الله اعرافی با جمعی از فعالان حوزه سلامت صبح امروز برگزار شد، در ابتدای این نشست عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و هیات امنای دانشگاه فرهنگیان ضمن تبریک میلاد امام زمان گفت: در مهدویت مقوله انتظار بسیار مهم است. انتظار در تفسیر ناسالم خود موجب افسردگی و گوشه‌گیری می‌شود و در بعد سالم و درست خود، قدرت حرکت و پیش‌رفت می‌دهد. در جامعه و زندگی خود نیازمند انتظار راستین هستیم که انسان را به سوی کمال و خوش‌بختی و ایجاد تغییر و تحول سوق می‌دهد. 


رییس هیات امنای جامعه‌المصطفی‌العالمیه، با اشاره به خدمات و دستاوردهای این دانشگاه و ترویج اسلام، ایران، تشیع و زبان فارسی در مناطق مختلف جهان گفت: هر وقت به مناطقی که در قراردادهای ننگین ترکمن‌چای و گلستان و ۱۹۱۹ و امثالهم از ایران جدا شد، سفر می‌کنم، درونم افروخته می‌شود و آتش می‌گیرم.  ایران و اسلام از هم جدا نیست و جدا انگاشتن این دو به عنوان دو مولفه مهم هویت ما موجب شکست بسیاری از نهضت‌های تاریخی شد.


بنیان‌گذار فقه تربیت در حوزه‌های علمیه با یادکرد گنجینه بی‌پایان ادب فارسی افزود: سعدی، مولوی، حافظ و مانند این بزرگان، در قله‌های ادب و فرهنگ ایرانی ایستاده‌اند و زبان و ادب فارسی و گنجینه آن کم‌نظیر است. اما جالب این‌جاست که زبان و ادب عربی و علوم گوناگون اسلامی هم به دست ایرانیان رشد و تعالی یافته است. جمع کثیری از محققان و دانشمندان ایرانی از بوعلی‌سینا و خواجه نصیر و دیگران ایرانی هستند.


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با پرداختن به این‌که این تاریخ مایه افتخار است و باید به آن ببالیم و غافل نباشیم گفت: اما نباید به تاریخ بسنده کنیم و مغرور شویم. ضمن توجه به این سابقه عظیم و درخشان تمدنی، باید کوشش کنیم و از دیگران هم الگو بگیریم و بیاموزیم و فاصله‌ها را جبران کنیم.


آیت‌الله اعرافی در ادامه با اشاره به فراگیری انقلاب در بسیاری از نقاط دور و نزدیک جهان گفت: این فراگیری و گسترش به دلیل حرف تازه و نویی بود که انقلاب برای گفتن داشت. شاخص‌ها بسیار مهم و درخور توجهی به دستت متخصصان و پژوهشگران داخلی به دست آمده که در سفرهای خود به نقاط مختلف دنیا و دیدار با بزرگان و رهبران مختلف، موجبات تعجب ایشان می‌شود که چگونه کشوری با این حجم از دشمنی و تحریم توانسته به چنین پیشرفت‌هایی دست یابد. 


وی افزود: همبستگی مردم موجب سربلندی انقلاب اسلامی و افزایش وحدت ملی می شود و امنیت کشور را تامین می کند.
رییس هیات امنای جامعه‌المصطفی در ادامه افزود: با این همه نباید چشم و گوشمان را بر واقعیت‌ها و مشکلات ببندیم و نیاز است که تحلیل واقعی و راهکار و درمان مناسب پیدا کنیم.


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی جامعه امروز را مواجه با آسیب‌های اجتماعی و گسست‌های گوناگون و به دلایل مختلف خواند و گفت: ما باید بتوانیم این گسست‌ها را شناسایی و برای آن‌ها چاره‌اندیشی، طراحی مدل و پاسخ‌یابی کنیم. این گسست‌ها، همبستگی را از جامعه می‌گیرد.


آیت‌الله اعرافی با ابراز اطلاع از مباحث حوزه سلامت به دلیل دغدغه همیشگی و هم‌چنین بهره‌گیری از مشورت نزدیکان فعال خود در این حوزه گفت: معتقدم حوزه سلامت و دانش و پژوهش سلامت، یکی از آن حوزه‌هایی است که باید سخاوتمندانه و دست‌ودل‌بازانه با بودجه آن برخورد کرد. یادم است که کلینتون، نزدیک به ۹۰ نفر از نخبگان و محققان را مامور کرده بود که بررسی کنند که چگونه آمریکا می‌تواند در قرن ۲۱ میلادی پیشتاز و پیشرو بماند. به طور مثال یکی از آن نتایج، توجه به علم ژنتیک و تحقیقات آن فارغ از سود و زیان مالی آن بود.


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به چالش افزایش ظرفیت‌های پزشکی گفت: در این موضوع در شورای عالی انقلاب فرهنگی، چیزی که نهایی و مصوب شد، نسبت به طرح اصلی، بسیار تعدیل‌شده بود. البته واقعا باید به این موضوع توجه کنیم که از این قبل، پزشکی ما با آن سابقه درخشان تاریخی که تاکنون هم امتداد یافته است، صدمه نبیند. در واقع این دانش و تاریخ ارزشمند آن بخشی از فرهنگ ما به شمار می‌رود.


مدیر حوزه‌های علمیه کشور ضمن تاکید بر لزوم فضای رقابتی در انتخابات گفت: ورود ما به انتخابات، به عنوان یک وظیفه بوده است. ولی در همین ایام هم کوشیده‌ام از جلسات عمومی پرهیز کنم و بیش‌تر به کار و نشست‌های تخصصی چون همین جلسه بپردازم. برای این‌که بدانم و بفهمم و بتوانم در حد وسع و توانم کاری انجام بدهم.


عضو شورای نگهبان قانون اساسی با اشاره به بررسی‌ها و پیگیری‌ها متعدد خود در زمینه‌های مورد لزوم گفت: با مسئولان مختلف در شوراها، کمسیون‌ها و جلسات مختلف دیدار دارم و پیگیر امور مسایل مختلف هستم و این جلسه را هم در راستای پیگیری مشکلات و بهبود کارها ببینید. امیدوارم با شرکت در انتخابات و مشارکت پرشکوه مردم، شاهد تحول و پیشرفت کشور باشیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست