بازدید 39405
هفتصد و هجدهمین روز از حمله روسیه به اوکراین

اعلام آمادگی اوکراین برای مشارکت در جنگ علیه ایران/ ورود همزمان 4 مقام غربی به کی‌یف /اوکراین: ما در با روسیه جنگ پیروز خواهیم شد

هفتصد و هجدهمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۲۳۶۸۸
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۱ 24 February 2024

ورود همزمان 4 مقام غربی به اوکراین 

بین الملل تابناک: هفتصد و هجدهمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

تغییر سیاست افراطیون هلند در جهت حمایت از اوکراین
۱۴۰۲/۱۲/۰۶ - ۰۱:۰۹

گیرت ویلدرز سیاستمدار افراطی هلند در یک تغییر جهت فاحش گفت که دولت آینده هلند به حمایت خود از اوکراین ادامه خواهد داد.

 گیرت ویلدرز، سیاستمدار افراطی هلند بر خلاف اظهارت قبلی‌اش در مورد حمایت از اوکراین گفت که با ارسال سلاح توسط کشورش موافق است.

ویلدرز که پس از پیروزی حزب ملی‌گرای PVV در انتخابات نوامبر، قصد رهبری یک دولت جدید را دارد، برای ماه‌ها استدلال کرده است که هلند باید تحویل سلاح به اوکراین را متوقف کند، زیرا برای دفاع از خود به این سلاح‌ها نیاز دارد.

هلند به عنوان یکی از حامیان اصلی اوکراین بوده و پیش‌بینی می‌شود که کمک‌های نظامی‌اش از این کشور تا پایان سال ۲۰۲۴ از ۴.۵ میلیارد یورو عبور کند.

مقاومت ویلدرز در برابر کمک‌های نظامی بیشتر یکی از موانعی بود که او را از تشکیل یک دولت ائتلافی در سه ماه پس از پیروزی در انتخابات باز داشته است.

وی طی پیامی در شبکه ایکس گفت که حزبش با ارسال کمک‌های نظامی به اوکراین موافق است و مایل است درباره نوع کمک‌ها گفت وگو کند.

شرکای احتمالی ویلدرز در ائتلاف حاکم روز جمعه در یک بیانیه مشترک اعلام کرده بودند که همچنان می‌خواهند به حمایت اقتصادی، سیاسی و نظامی از اوکراین ادامه دهند.

مارک روته، نخست وزیر مستعفی هلند پیشتر طی پیامی ویدیویی حمایت کشورش از اوکراین را اعلام کرده بود.

روته که نامزدی او برای دبیرکلی ناتو این هفته مورد حمایت ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه و آلمان قرار گرفت، خطاب به مقامات اوکراین گفت که تا هر جا که ممکن است از اوکراین حمایت خواهد کرد.

زلنسکی: بایدن و ترامپ به اوکراین بیایند و تراژدی در خط مقدم را ببینند
۱۴۰۲/۱۲/۰۶ - ۰۰:۳۷

رئیس‌جمهور اوکراین از ترامپ و بایدن خواست به اوکراین سفر کرده و وضعیت را از نزدیک ببینند. او همچنین تاکید کرد که برای پایان جنگ اوکراین، جهان باید عمق تهدید روسیه را درک کند.

 «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین از «جو بایدن» و «دونالد ترامپ» نامزدهای اصلی انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا خواست به اوکراین سفر کرده و «این تراژدی» را با چشمان خود در خطوط مقدم جنگ نظاره‌گر باشند.

او در گفت‌وگو با فاکس نیوز گفت: خوشحال می‌شوم که همه نامزدها و تصمیم‌گیران یا کسانی که می‌توانند حمایت کنند، با فهم اینکه جنگ در اوکراین به چه معناست مخالفت نکنند.

رئیس‌جمهور اوکراین در ادامه با بیان اینکه نامزدها باید به اوکراین رفته و مردم را در خیابان‌ها ببینند، گفت: چه کسی این جنگ را آغاز کرد؟ چه اتفاقی می‌افتد؟ چه اوکراین فوق‌العاده‌ای داشتیم. ما کشور زیبایی داریم، اما در جنگ تصویر متفاوتی دارد.

زلنسکی در این گفت‌وگو در واکنش به اظهارنظر جنجالی ترامپ که گفته بود می‌تواند ظرف ۲۴ ساعت به جنگ پایان دهد، گفت: او نمی‌تواند این مشکل را، این تراژدی را حل کند.

رئیس‌جمهور اوکراین گفت مشتاق است که ترامپ را به خط مقدم اوکراین برده و همه چیز را برایش توضیح دهد و همچنین نظرات ترامپ را هم بشنود. او گفت: «نمی‌دانم، شاید یک فکرهایی هم داشته باشد.»

زلنسکی ادامه داد: او خواهد دید که چه اتفاقی در حال افتادن است و فکر می‌کنم پس از آن، نظرش را تغییر دهد... تنها یک دشمن وجود دارد و موضع «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه همین است.

«پوتین باید ضعیف شود؛ تلفات روسیه بیشتر از ماست!»

او با بیان اینکه پوتین هیچ ضعفی را نمی‌پذیرد و تنها از قدرتمندان هراس دارد، گفت اوکراین باید در میدان نبرد قدرتمند شده و به روسیه اجازه سلطه بر خاک این کشور را ندهد.

زلنسکی اذعان کرد که براندازی حکومت روسیه را یکی از راه‌های پایان جنگ می‌داند، اما این راه دشوار و طولانی خواهد بود. او گفت: اگر با افزایش تلفات، مردم روسیه نسبت به ادامه جنگ مردد شوند، موضع او (پوتین) ضعیف‌تر خواهد شد. این موج (نارضایتی) چیزی است که ما به آن نیاز داریم.

او در پاسخ به این پرسش که اوکراین چه تعداد از نیروهای خود را در جنگ از دست داده، از پاسخ روشن خودداری و به «ده‌ها هزار تن» بسنده کرد. با این حال، او مدعی شد تلفات اوکراین کمتر از تلفات روسیه است و در ازای کشته‌شدن هر یک از سربازان اوکراین، پنج سرباز روس کشته می‌شوند!

توقف بودجه اوکراین در کنگره آمریکا

زلنسکی همچنین خطاب به کنگره آمریکا گفت از زحمات رئیس‌جمهور و کنگره این کشور قدردان است. او گفت: پیام من این است که اگر می‌خواهند واقع‌گرا باشند، باید گفت بهایی که امروز برای حمایت می‌پردازند کمتر از آینده خواهد بود. آن‌ها به مراتب هزینه بزرگتری متقبل خواهند شد. ما فقط می‌خواهیم زندگی کنیم، می‌خواهیم زنده بمانیم. راه دیگری نداریم.

او ادامه داد: «نمایندگان کنگره، مردمی که خانواده و فرزند دارند؛ من فکر می‌کنم آنها می‌دانند که ما فقط سعی داریم خانه‌ها و کودکانمان را نجات دهیم و می‌گوییم که اگر فکر می‌کنید ما برای ارزش‌های مشترک می‌جنگیم، پس کمک کنید و حمایت کنید. بیایید متحد باشیم.»

جمهوری‌خواهان کنگره آمریکا با تصویب بودجه حمایتی ۶۰ میلیارد دلاری برای این کشور مخالفت کرده‌اند. آن‌ها دو شرط اصلی برای تصویب این بودجه دارند؛ نخست اختصاص بودجه کافی به مسائل داخلی آمریکا از جمله امنیت مرزهای جنوبی که نسبت به امنیت اوکراین در اولویت است و دیگر ارائه یک طرح شفاف و ملموس که نشان دهد ارسال کمک‌های مضاعف به کی‌یف می‌تواند به پیروزی اوکراین در جنگ منجر شود.

از سوی دیگر، کشورهای اروپایی که تا پیش از آغاز جنگ اوکراین نیازی به‌ داشتن توانایی تولید تسلیحاتی عمده احساس نمی‌کردند، حال در تولید مهمات لازم برای جنگ اوکراین با مشکل مواجه هستند.

«به قدرت چنگ نمی‌زنم؛ حکومت نظامی اجازه انتخابات نمی‌دهد»

زلنسکی همچنین با بیان اینکه حکومت نظامی اوکراین در روزهای جنگ اجازه برگزاری انتخابات را نمی‌دهد، مدعی شد اگر انتخابات ریاست‌جمهوری اوکراین اکنون برگزار شود، او از حمایت کافی برای پیروزی دوباره برخوردار است.

او مدعی شد که دستور وی برای لغو انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ اوکراین تلاشی برای باقی‌ماندن در قدرت نبوده و گفت: مسئله این نیست که من سعی داشته باشم در قدرت بمانم؛ چون اگر همین حالا انتخابات برگزار شود، من در آن پیروز خواهم شد.

«وقتی جهان تهدید پوتین را درک کند، جنگ تمام می‌شود»

رئیس‌جمهور اوکراین در گفت‌وگو با فاکس نیوز همچنین تاکید کرد که این کشور بدون حمایت‌های غربی نمی‌تواند قدرت دفاعی خود را حفظ کرده و ثبات و قدرت اقتصادی خود را افزایش دهد؛ امری که در صورت وقوع می‌تواند به افزایش قدرت اوکراین در ساخت تسلیحات کمک کند. کی‌یف در حال حاضر به سلاح‌های قدرتمند مانند موشک‌ها و توپخانه‌های دوربرد نیاز دارد.

زلنسکی ادامه داد: پوتین تمام خط قرمزها را زیر پا گذاشته است. او ناکافی است و تهدیدی برای همه جهان محسوب می‌شود. او ناتو را نابود خواهد کرد. روزی که جهان این‌ها را بفهمد، آن روز جنگ تمام خواهد شد.

سوئیس: احتمال مشارکت مسکو در مذاکرات صلح اوکراین کم است
۱۴۰۲/۱۲/۰۶ - ۰۰:۰۳

وزیر امور خارجه سوئیس که کی‌یف از آن درخواست کرده میزبان مذاکرات صلح اوکراین باشد، به اظهار نظر درباره احتمال مشارکت روسیه در این روند صلح پرداخت.

 «ایگنازیو کاسیس» وزیر امور خارجه سوئیس امروز (شنبه) گفت سوئیس مشارکت روسیه در اولین کنفرانس صلح اوکراین را غیرمحتمل می‌داند اما بر این باور است که مسکو، در نهایت، باید در تهیه پیش‌نویس (یک توافق صلح) مشارکت کند، چراکه صلح بدون آن غیرممکن است.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش داد که کاسیس در پی نشست شورای امنیت سازمان ملل در نیویورک، در جمع خبرنگاران گفت: این اوکراین بود که از ما خواست این کنفرانس را برگزار کنیم اما هیچ مذاکره صلحی بدون روسیه در کار نخواهد بود. ما اکنون، در شرایط حساس تلاش برای یافتن راهی به منظور مشارکت روسیه در ادامه مسیر قرار داریم. امید به مشارکت روسیه در اولین کنفرانس، نسبتا، ضعیف است اما به همین دلیل است که من با آقای لاوروف (وزیر امور خارجه روسیه) گفت‌وگو کردم که به من گفت، همیشه دری به روی پیشنهادهای جدی باز است.

این دیپلمات ارشد سوئیسی همچنین گفت، مشکل این است که آیا پیشنهاداتی که از سوی روسیه «جدی» تلقی می‌شود، برای دیگران نیز قابل‌ قبول خواهد بود یا نه.

«ویولا امهرد» رئیس‌جمهور سوئیس در ۱۵ ژانویه گفت «ولودیمیر زلنسکی» رییس‌جمهور اوکراین از برن خواسته است میزبان یک نشست صلح درباره اوکراین باشد. دولت اوکراین توضیح داده بود که کی‌یف می‌خواهد به منظور تایید «فرمول صلح» زلنسکی نشست‌هایی برگزار کند. کاسیس، تاکید کرد که روسیه باید بخشی از هرگونه روند صلح مرتبط با جنگ اوکراین باشد.

وزیر خارجه آلمان: غرب مانع مذاکرات صلح اوکراین با روسیه نیست
۱۴۰۲/۱۲/۰۵ - ۲۳:۰۰

وزیر امور خارجه آلمان با رد اظهارات مسکو، گفت ادعاها درباره تلاش‌های غرب برای جلوگیری از برگزاری مذاکرات صلح میان اوکراین و روسیه صحت ندارد.

 «آنالنا بربوک» وزیر امور خارجه آلمان امروز (شنبه) گفت غرب مانع کی‌یف از برگزاری مذاکرات با مسکو نمی‌شود، اگرچه روسیه مدعی است که اوکراین تصمیم گرفته هرگونه مذاکرات صلح را بر اساس دستورالعمل‌های واشنگتن‌ ممنوع کند.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش داد که بربوک در مقاله‌ای در دومین سالروز حمله روسیه به اوکراین در مجله آلمانی بیلد نوشت: ادعاها درباره این که غرب مانع اوکراین از مذاکره (با روسیه) شده، دروغ است.

وزیر امور خارجه آلمان همچنین مسکو را به نداشتن تمایل و برنامه‌ای برای مذاکره با کی‌یف متهم کرد.

افزون بر این، بربوک گفت هر کسی که مدعی است تامین تسلیحات اوکراین توسط غرب تنها منجر به طولانی‌تر شدن این جنگ شد، «بازی کردن در زمین روسیه است.»

اعلام آمادگی اوکراین برای مشارکت در جنگ علیه ایران
۱۴۰۲/۱۲/۰۵ - ۲۲:۳۳

یک قانونگذار ارشد اوکراینی گفت کی‌یف آماده است تا به آمریکا «در هر جنگی با دشمن» کمک کند!

 «اولکسی گونچارنکو» قانونگذار اوکراینی در مصاحبه با «کریستین امانپور» خبرنگار سرشناس سی‌ان‌ان با تاکید بر لزوم تداوم کمک‌های واشنگتن به کی‌یف گفت: «ایالات متحده آمریکا به ما گفته تا زمانی که جنگ طول بکشد، کنار ما خواهد ماند. اکنون زمان آن فرا رسیده ما هم به وعده‌هایمان عمل کنیم».

مسئله کمک‌های آمریکا به اوکراین که در هاله‌ای از ابهام به سر می‌برد، دغدغه‌ای برای کی‌یف و حامیان آن تلقی می‌شود. چند روز پیش مجلس سنای ایالات متحده آمریکا بسته کمکی ۶۰ میلیارد دلاری را برای اوکراین تصویب کرد که با مخالفت جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا مواجه شد. از طرف دیگر، انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا هم بر جنگ اوکراین سایه افکنده و با بازگشت احتمالی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا، احتمال قطع کمک‌های این کشور به اوکراین وجود دارد.

«اولکسی گونچارنکو» طی این مصاحبه ضمن آنکه از سیاستمداران آمریکایی به دلیل تمرکز بیش از اندازه بر نتایج انتخابات ۲۰۲۴ انتقاد کرد، گفت: «اوکراین نباید قربانی این مسئله شود. صرف نظر از آنکه چه کسی پیروز انتخابات آمریکا می‌شود، حمایت از اوکراین منافع آمریکا را به دنبال دارد».

این قانونگذار اوکراینی ادعا کرد: «در مواجه با یک جنگ آتی، آمریکایی‌ها به افرادی نیاز دارند که دوش به دوش آن‌ها بایستند اما بسیاری از کشورها حاضر به این کار و حمایت از آمریکا نیستند. اما اوکراینی‌ها آماده هستند. ما آماده‌ایم تا دوش به دوش در کنار ایالات متحده در مواجه با فرقی ندارد چه ایران، کره شمالی یا چین بایستیم».

درحالی‌که آمریکا حامی اصلی اوکراین محسوب می‌شود، اما این مقام اوکراینی مدعی شد که کشورش «دومین ارتش قوی را در جهان آزاد دارد»!

بیانیه وزارت خارجه ترکیه در دومین سالگرد جنگ اوکراین
۱۴۰۲/۱۲/۰۵ - ۲۱:۵۶

در پایان دومین سالگرد جنگ در اوکراین، وزارت امور خارجه ترکیه اعلام کرد، ترکیه به تلاش‌های خود برای یک «راه‌حل عادلانه و پایدار» بر اساس «حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین» ادامه خواهد داد.

در این بیانیه آمده است: «با پشت سر گذاشتن دومین سال جنگ در اوکراین، تأثیر مخرب درگیری بر اوکراین در حال افزایش است و پیامدهای منفی منطقه‌ای و جهانی آن عمیق‌تر می‌شود.»

براساس گزارش آناتولی، در ادامه این بیانیه تاکید شده است: شرایط مساعد برای احیای روند دیپلماتیک در نهایت پدیدار خواهد شد. با این تفاهم، ما نظرات سازنده‌ای را به هر دو طرف ارائه می‌دهیم.

ادعای بورل درباره پیامدهای پیروزی روسیه در جنگ اوکراین
۱۴۰۲/۱۲/۰۵ - ۲۱:۵۵

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در یادداشتی به بهانه دومین سالگرد آغاز جنگ اوکراین، درباره آنچه که پیامدهای خطرناک پیروزی روسیه در این نبرد خواند، هشدار داد و نوشت که غلبه «ولادیمیر پوتین» بر کی‌یف بدین معنا خواهد بود که حق با کسی است که زور دارد.

جوسپ بورل در این یادداشت که در نشریه پروجکت سیندیکیت منتشر شد نوشت: زمانی که روسیه صدها هزار سرباز را به اوکراین فرستاد، یک زلزله بزرگ ژئوپلیتیکی رخ داد. اروپا دو سال است که با یک واقعیت تلخ پس از جنگ جهانی دوم و با جنایات وحشتناک گسترده دست‌وپنجه می‌کند.

وی در این رابطه به تهدید امنیت غذایی و افزایش قیمت انرژی در جهان اشاره و عنوان کرد که پیامدهای جنگ در اوکراین فراتر از اروپا هم احساس شده است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین رئیس جمهوری روسیه را به تغییر نظم جهان متهم و ادعا کرد: ولادیمیر پوتین گروه واگنر را در آفریقا مستقر کرده، کشورهای دیگر را از طریق کودتا بی‌ثبات کرده و از طریق ایجاد گرسنگی فشار اقتصادی وارد می‌کند.

وی افزود: بنابراین جنگ اوکراین و پیامدهای آن مربوط به تمام کشورها است. اگر روسیه پیروز شود، پیام بسیار خطرناکی را ارسال خواهد کرد مبنی بر اینکه «حق با کسی است که زور دارد». به این ترتیب هر قدرت متجاوز در سراسر جهان وسوسه می‌شود که راه روسیه را دنبال کند. به همین دلیل است که به نفع بسیاری از کشورهای آسیایی، آفریقایی و آمریکای لاتین است که اوکراین در جنگ پیروز شود.

بورل مدعی شد: جنگ اوکراین مربوط به "غرب" نیست و حمایت از اوکراین نیز "غرب گرایی" محسوب نمی‌شود. حمایت از اوکراین یعنی مخالفت با جنگ، تروریسم، و دفاع از اصل روابط بین الملل درباره احترام متقابل و حمایت از حق امنیت و آزادی اوکراینی ها است.

وی با بیان اینکه «هیچ کس بیشتر از ما علاقه ای به پایان سریع این جنگ و بازگرداندن صلح به قاره اروپا ندارد» افزود: برای دستیابی به این هدف، اوکراین فرمول صلح ده ماده‌ای را پیشنهاد کرده است که اتحادیه اروپا کاملاً از آن حمایت می‌کند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ادعا کرد: این فرمول تنها پیشنهاد صلح جدی روی میز است و ما از همه کشورهای متعهد به صلح می‌خواهیم که در عملی کردن آن به ما بپیوندند.

بورل ادعا کرد: تنها راه دستیابی به یک صلح عادلانه، حمایت مضاعف از اوکراین است. اتحادیه اروپا دقیقاً این کار را در ماه‌های اخیر انجام داده و قرار است در سال ۲۰۲۴ کمک‌ها به اوکراین را افزایش دهد.

وی افزود: هدف مشترک ما اطمینان از این است که اوکراین بتواند جریان جنگ را به نفع خود تغییر دهد تا در اسرع وقت به صلح عادلانه دست یابد. حمایت جهان برای دستیابی به این نتیجه بسیار مهم است. این به نفع همه است که قوانین بین المللی رعایت شود.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: نه در اروپا و نه در هیچ منطقه دیگری نباید بازگشتی به گذشته تاریک تجاوز نظامی، امپریالیسم و استعمار وجود داشته باشد.

انگلیس ۲۴۵ میلیون پوند مهمات به اوکراین می‌فرستد
۱۴۰۲/۱۲/۰۵ - ۲۱:۵۵

همزمان با آغاز سومین سالگرد جنگ روسیه و اوکراین، انگلیس از ارسال ۲۴۵ میلیون پوند مهمات به کی‌یف خبر داد.

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز انگلیس، لندن در حالی متعهد به ارسال این میزان مهمات توپخانه ای شده است که کی‌یف چند روز پس از سقوط آودیوکا و تصرف آن بدست روسیه، به شدت با کمبود مهمات مواجه است و از متحدانش خواستار کمک های بیشتر شده است.

گزارش ها حاکی است انگلیس علاوه بر مهمات توپخانه ای و موشکی، یک سری قراردادهای چند میلیون پوندی جدید برای تجهیز بخش تدارکات وزارت دفاع، تجهیزات دفاعی و پشتیبانی و سیستم‌های دفاعی نیز به امضا رسانده است.

گرانت شپس وزیر دفاع انگلیس در بیانیه ای در همین زمینه گفت: «آنها [اوکراینی ها] نمی‌توانند بدون حمایت جامعه بین‌الملل در این جنگ پیروز شوند و به همین دلیل است که ما به انجام هر کاری که لازم است ادامه می دهیم تا اطمینان یابیم که اوکراین می‌تواند به جنگ تا پیروزی ادامه می دهد».

ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس نیز به مناسبت ورود به سومین سال آغاز جنگ اوکراین و روسیه گفت: «اکنون زمان آن است که نشان دهیم استبداد هرگز پیروز نمی شود و بار دیگر بگوییم که در کنار اوکراین خواهیم بود».

احتمالا کل دونباس سقوط می‌کند
۱۴۰۲/۱۲/۰۵ - ۲۱:۲۶

همزمان با آغاز سومین سالگرد جنگ میان اوکراین و روسیه، یک کارشناس نسبت به تصرف تمامی منطقه دونباس و بخش‌هایی از جنوب بدست روسیه هشدار داد.

به گزارش شبکه خبری اسکای، در سومین سالگرد آغاز جنگ روسیه و اوکراین که چند روز پس از تصرف شهر آودیوکا در استان دونتسک به دست روسیه رخ می‌دهد، کارشناسان نسبت به از دست رفتن سایر مناطق دونباس (شامل بخش های شمالی و مرکزی استان دونتسک) هشدار دادند.

حسین علی‌اف کارشناس امنیت و محقق جنگ و استاد دانشگاه گلاسکو انگلیس در این زمینه گفت که کی‌یف طی ۱۲ ماه آینده «تلفات ارضی جدی تری» را متحمل می شود.

وی در تشریح سقوط آودیوکا، کمبود ذخایر تاکتیکی و مهمات و مشکلاتی که وی «دفاع نادرست» اوکراینی‌ها در جریان نبرد باخموت در سال ۲۰۲۳ خواند، گفت: باتوجه به اینکه اوکراین به شدت به مهمات و تسلیحات خارجی وابسته است، این کشور با گذشت دو سال از جنگ، همچنان در تولید انبوه مهمات داخلی و حتی مهمات اساسی مانند مین‌های زمینی یا گلوله‌های خمپاره هم عقب مانده است».

علی اف سپس افزود: اما روسیه در بحث انطباق و آموزش نهادی سریع و کارآمد شده است.

این کارشناس اضافه کرد: همه این تعلل و تعویق ها از سوی اوکراین می تواند منجر به خسارات ارضی جدی‌تر ‌شود.

وی سپس تاکید کرد: چنانچه اوکراین استحکامات دفاعی نسازد، تولید داخلی مهمات را افزایش ندهد و برای بسیج و جذب نیرو فکری نکند، احتمالا در سال جاری شاهد سقوط سایر مناطق دونباس و همچنین برخی مناطق جنوبی خواهیم بود.

روسیه: مذاکرات با آمریکا در مورد سلاح هسته‌ای در فضا بی‌ثمر است
۱۴۰۲/۱۲/۰۵ - ۲۱:۱۷

 در حالیکه بحث‌هایی درباره رقابت هسته‌ای در فضا بر سر زبان‌ها افتاده است، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که مذاکرات با آمریکا در رابطه با سلاح‌های هسته‌ای در فضای بی‌ثمر است.

سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه امروز شنبه گفت که آمریکا هیچ شواهدی مبنی بر قصد مسکو برای ارسال سلاح‌های هسته‌ای به فضا ارائه نکرده است.

طبق برخی از گزارش‌ها، سازمان اطلاعات آمریکا ادعا می‌کند که روسیه ممکن است در حال توسعه یک دستگاه با قدرت هسته‌ای برای کور کردن یا ذوب کردن وسایل الکترونیکی درون ماهواره‌ها باشد.

با این وجود سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا به شدت در نظرات خود درباره برنامه‌ریزی روسیه در این زمینه اختلاف نظر دارند. روز سه‌شنبه گذشته شخص ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه این اتهام را رد کرد که مسکو قصد دارد سلاح هسته‌ای را در مدار زمین قرار دهد.

سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه گفت که هشدار اطلاعاتی در آمریکا در راستای تلاش برای وادار کردن کنگره به دریافت مجوز کمک بیشتر به اوکراین است.

پوتین در دیدار با شویگو، گفت که روسیه همیشه مخالف استقرار تسلیحات هسته‌ای در فضا بوده است و به معاهده فضای ماورای جو در سال ۱۹۶۷ که تسلیحات در فضا، از جمله قرار دادن سلاح هسته‌ای در مدار زمین را ممنوع می‌کند، احترام گذاشته است.

درخواست لتونی از متحدان ناتو؛ خدمت سربازی را اجباری کنید
۱۴۰۲/۱۲/۰۵ - ۲۱:۱۴

وزیر امورخارجه لتونی با اشاره به از سرگیری قانون خدمت سربازی اجباری در کشور خود پس از آغاز جنگ در اوکراین، خطاب به سایر متحدان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) خواستار در نظر گرفتن این قانون برای دفاع مقابل روسیه شد.

به گزارش شبکه خبری اسکای، کریسیانیس کارینز وزیر امور خارجه لتونی اجباری کردن قانون سربازی را برای انگلیس و سایر متحدان عضو پیمان نظامی ناتو، اقدامی ارزیابی کرد که می تواند منشاء تحولاتی در دفاع اروپا مقابل روسیه باشد. وی سپس تاکید کرد: هر چه کشور بزرگتر باشد، این تحولات بیشتر و بزرگتر خواهد بود.

این دیپلمات ارشد در پاسخ به این سوال که آیا از چنین اقدامی حمایت می‌کند یا خیر، به تجربه کشور خود اشاره کرد که سال گذشته پس از آغاز جنگ روسیه و اوکراین، قانون خدمت سربازی اجباری را از سر گرفته است.

وزیر امور خارجه لتونی که در حاشیه کنفرانس امنیتی اخیر مونیخ این اظهارات را ارائه می کرد، ضمن دفاع از این ایده، اضافه کرد: من فکر می کنم سایر متحدان ناتو نیز می توانند آن را در نظر داشته باشند.

لتونی به عنوان یکی از سه کشور حوزه بالتیک و عضو ناتو، نزدیک به دو دهه پیش خدمت سربازی اجباری را لغو کرده بود. اما با آغاز جنگ اوکراین بار دیگر آن را از سر گرفت.

اما گرانت شپس وزیر دفاع انگلیس در مصاحبه هفته گذشته خود با این شبکه (اسکای)، حتی به آموزش داوطلبانه نظامی به شهروندان هم تمایلی نشان نداد، چه رسد به خدمت سربازی اجباری.

شپس در این مصاحبه گفت: ما یک ارتش حرفه ای متشکل از نیروهای مسلح کاردیده داریم. بسیار مهم است که آنها با بالاترین استانداردهای ممکن آموزش ببینند.

وی افزود: ما در سناریوی جنگی باید الزامات و ترتیبات دیگری را انجام دهیم. اما اکنون در چنین موقعیتی قرار نداریم. ما مطلقا هیچ برنامه ای برای انجام آن [اجباری کردن خدمت سربازی] نداریم. بنابراین این چیزی نیست که در حال حاضر در دستور کار ما قرار داشته باشد.

ورود همزمان 4 مقام غربی به اوکراین 

رهبران کشورهای کانادا، ایتالیا و بلژیک با همراهی رئیس کمیسیون اروپا در آغاز سومین سالگرد جنگ روسیه و اوکراین، وارد کی‌یف شدند.

به گزارش رویترز، چهار مقام غربی امروز شنبه در آغاز سومین سالگرد جنگ اوکراین و روسیه با هدف نشان دادن همبستگی خود با دولت اوکراین وارد کی‌یف شدند.

جورجیا ملونی نخست وزیر ایتالیا، جاستین ترودو نخست وزیر کانادا، الکساندر دو کرو نخست وزیر بلژیک و اورسلا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا با قطار از لهستان وارد کی‌یف شدند.

نخست وزیر ایتالیا قرار است فردا یکشنبه از کی یف یک ویدئو کنفرانس با رهبران گروه هفت داشته باشد. گفته می شود ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین نیز به این نشست دعوت شده است.

اوکراین: ما در با روسیه جنگ پیروز خواهیم شد

دیمیترو کولبا وزیر خارجه اوکراین جمعه در جمع خبرنگاران در مقر سازمان ملل با بیان اینکه ۲ سال پیش در چنین روزی مردم، کارشناسان و دیپلمات‌ها باور نمی‌کردند که اوکراین از تهاجم گسترده روسیه جان سالم به در ببرد، گفت: درحالیکه فردا جنگ وارد سومین سال خود خواهد شد اما ما در این جنگ پیروز خواهیم شد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، وزیر خارجه اوکراین با یادآوری این موضوع که حتی همین امروز هم مردم باور نمی‌کنند که اوکراین می‌تواند در این جنگ پیروز شود، خاطرنشان کرد: مردم یک بار اشتباه کردند و دوباره اشتباه خواهند کرد زیرا همان‌طور که ما از تهاجم جان سالم به در بردیم، مطمئناً در این جنگ هم پیروز خواهیم شد.

کولبا در ادامه سخنان خود از روند کُند ارسال کمک‌های تسلیحاتی کشورهای غربی به اوکراین گلایه کرد و گفت که اگر ما در این امر به صورت جمعی و مشترک عمل کنیم، قطعاً پیروزی ما زودتر اتفاق خواهد افتاد.

دبیرکل سازمان ملل: زمان صلح عادلانه در اوکراین فرا رسیده است

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل به مناسبت دومین سالگرد جنگ روسیه و اوکراین با تاکید بر اینکه حملات علیه زیرساخت های غیرنظامی باید متوقف شود، گفت: اکنون زمان صلح فرا رسیده است؛ صلحی عادلانه، مبتنی بر منشور ملل متحد، قوانین بین المللی و قطعنامه های مجمع عمومی.

 آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل عصر جمعه به وقت محلی در نشست شورای امنیت سازمان ملل به مناسبت دومین سالگرد جنگ روسیه و اوکراین در سخنانی در این شورا که وزاری خارجی برخی کشورها نیز حضور داشتند، گفت: منشور ملل متحد و قوانین بین المللی راهنمای ما برای ایجاد جهانی عاری از بلای جنگ هستند. با این حال، تهاجم تمام عیار روسیه به اوکراین بطور مستقیم هر دو را نقض کرد.

گوترش گفت که دو سال بعد از جنگ در اوکراین، این جنگ همچنان یک زخم باز در قلب اروپا باقی مانده است؛ که «یک دهه پس از تلاش روسیه برای الحاق غیرقانونی جمهوری خودمختار کریمه اوکراین و شهر سواستوپل» رخ داد.

دبیر کل سازمان ملل تصریح کرد: اکنون زمان صلح فرا رسیده است؛ صلحی عادلانه، مبتنی بر منشور ملل متحد، قوانین بین المللی و قطعنامه های مجمع عمومی. منشور سازمان ملل صریح است؛ سازمان ملل متحد بر اصل برابری حاکمیتی همه اعضای خود استوار است. اختلافات و منازعات بین المللی باید از طریق مسالمت آمیز حل و فصل شود و همه کشورها باید از بکار بردن تهدید یا استفاده از زور علیه تمامیت ارضی یا استقلال سیاسی هر کشور دیگری خودداری کنند.

او گفت: مکانیسم های حل و فصل اختلافات در فصل ششم منشور مشخص شده است که عبارتند از مذاکره، تحقیق، میانجیگری، توافق، داوری، حل و فصل قضایی، و توسل به آژانس ها یا ترتیبات منطقه ای.

گوترش با بیان اینکه دنیای ما در یک لحظه آشفته و پر هرج و مرجی قرار دارد، افزود: در هر جنگی همه آسیب می بینند اما مردم اوکراین به طرز وحشتناکی از جنگی که روسیه بر آنها تحمیل کرده است رنج می برند.

دبیرکل سازمان ملل اضافه کرد: بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ مرد، زن و کودک غیرنظامی کشته شده اند؛ هرچند که رقم واقعی احتمالا بسیار بیشتر است.آسیب و تخریب بیمارستان ها، مدارس، تاسیسات بهداشتی و زیرساخت های غیرنظامی مکرر و در حال افزایش است.

به گفته او، ۹۰ مرکز آموزشی و مراقبت های بهداشتی تنها در ماه ژانویه آسیب دیده یا ویران شده اند. گوترش ادامه داد: به گفته شرکت انرژی اوکراین، و در میانه زمستان، بیش از ۳۸۰ شهر و روستا در سراسر کشور در اوایل این ماه بدون برق بودند.

دبیرکل سازمان ملل همچنین گفت: سازمان ملل متحد خشونت های گسترده و نگران کننده را مستند کرده است. کمیسیون مستقل بین المللی تحقیقات درباره اوکراین گزارش داد که غیرنظامیان و زندانیان شکنجه شده اند و بیش از ۲۰۰ مورد خشونت جنسی عمدتاً توسط نیروهای فدراسیون روسیه صورت گرفته است.همه عاملان باید پاسخگو باشند.

گوترش اضافه کرد: بسیاری از اوکراینی ها کابوس از دست دادن فرزندان خود را تجربه می کنند. همه کودکانی که اخراج شده اند باید به خانواده های خود ملحق شوند.

ارشدترین مقام سازمان ملل تصریح کرد: نزدیک به چهار میلیون اوکراینی از جمله تقریبا یک میلیون کودک، در داخل کشور آواره شده اند و بیش از ۱۴ و نیم میلیون نفر در داخل کشور به کمک های بشردوستانه نیاز دارند.

گوترش ادامه داد: برنامه های کمک های بشردوستانه که توسط سازمان ملل متحد و شرکای ما، به ویژه شرکای اوکراینی انجام شد، در سال گذشته به ۱۱ میلیون نفر رسید. این شامل تامین غذا، آب، مراقبت های بهداشتی و سرپناه و همچنین تلاش برای حذف مواد منفجره مرگبار در اوکراین بود.

به گفته دبیرکل سازمان ملل، با این حال دسترسی به حدود یک و نیم میلیون نفر بسیار محدود است و این موضوع باید تغییر کند.

دبیر کل سازمان ملل تاکید کرد: حملات علیه زیرساخت های غیرنظامی باید متوقف شود , از اهداکنندگان می‌خواهم که درخواست ۳.۱ میلیارد دلاری ما را به طور کامل تامین کنند تا طرح واکنش بشردوستانه اوکراین را عملی کنیم و بتوانیم فعالیت حیاتی خود را ادامه دهیم.

۷۰ درصد اوکراینی‌ها خواهان تداوم جنگ با روسیه هستند

 بر اساس نتایج یک نظرسنجی که توسط شبکه خبری ان‌اچ‌کی ژاپن با همکاری سازمان تحقیقاتی ریتینگ گروپ مستقر در کی‌یف انجام شده است، ۷۰ درصد از مردم اوکراین خواهان تداوم جنگ با روسیه تا رسیدن به یک پیروزی نظامی در میدان نبرد هستند.

به گزارش شبکه خبری ان‌اچ‌کی، پاسخ‌دهندگان به پرسش‌های این نظرسنجی که از ۹ تا ۱۱ فوریه (۲۰ تا ۲۲ بهمن) در سراسر اوکراین انجام شده است دارای ۱۸ سال سن یا بالاتر بودند و یک هزار نفر در آن شرکت کردند.

بر اساس نتایج به دست آمده، اگرچه ۷۰ درصد از پاسخ دهندگان به پرسش‌های این نظرسنجی معتقدند که این کشور باید به جنگ با روسیه و بازپس‌گیری سرزمین‌های از دست رفته خود ادامه دهد اما تنها ۳ درصد از آنها معتقدند که پیروزی در این جنگ در حال نزدیک شدن است.

همچنین ۵۱ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی معتقدند که اوکراین گام به گام در حال نزدیک شدن به پیروزی در جنگ مقابل روسیه است و ۱۲ درصد آنها هم اعتقاد دارند که پیروزی در این جنگ در حال از دست رفتن و دور شدن است و ۳۰ درصد آنها نیز عقیده دارند که این درگیری به بن بست رسیده است.

۵۵ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی در پاسخ به این پرسش که از دولت خود چه انتظاری دارید، گفتند که می‌خواهند شاهد بازگشت به مرزهای سال ۱۹۹۱، زمانی که کریمه و دونباس جزئی از خاک اوکراین محسوب می‌شدند، باشند و ۱۳ درصد از پاسخ‌دهندگان نیز خواهان بازگرداندن مرزهای اوکراین به حالت قبل از حمله روسیه در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (۵ اسفند ۱۴۰۰) هستند و ۲۴ درصد از آنها هم اعلام کردند که می‌خواهند جنگ هر چه زودتر متوقف شده و مذاکرات صلح آغاز شود که این تعداد نسبت به سال گذشته ۲ برابر شده است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۹
در انتظار بررسی: ۲۵
انتشار یافته: ۸۰
جالب این هست که کلک جمهوریخواهان گرفت و حالا اروپاییها برای دفاع خود میگن هر چه لازم باشه به اکراین می دهیم و دارند قراردادهای حمایت و عملیات و فروش سلاح و کارخانه برای ده سال اینده با اکراین می بندند. پوتین اگر دوباره جوان شد می تواند دوباره امید داشته باشد که اکراین را به زانو در اورد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
تحلیلهای مالیخولیائی و مسخره از یه غربگدا !!
ناشناس
| United States of America |
۰۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
من شخصا از روسیه متنفرم ولی این تحلیل خیلی ساده انگارانه هست ، سیاست آمریکا در قبال این جنگ ضعیف کرده همزمان روسیه و اتحادیه اروپا هست که کاملا داره انجام میشه ، اینی که فکر کنی اوکراین میتونه پیروز جنگ نظامی بشه یا روسیه به راحتی به این مقصود برسه از سواد پایین سیاسی هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
خوشبختانه مسئولان این سایت با تمام قدرت از برگ چنار دفاع می کنن و 90 درصد پاصخ های منطقی که او نمیتواند پاسخ دهد را غیر قابل انتشار می کنن
بهتر از این برای امریکا و انگلیس و چین نیست. دارند کنترل شده روسیه را تضعیف می کنند. هر سال دریغ از پارسال برای مردم روسیه. اشنا نیست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
اقصاد روسیه در آینده ای ن چندان دور سقوط میکنه
دومین هواپیمای فوق پیشرفته روسیه که قرار بود تا هزار کیلومتری همه پرنده ها یا نیروی زمینی و... را ردیابی کند توسط اکراین زیر ابی شد. پوتین باید بداند که اگر مستقیم یا غیر مستقیم به خوثی ها کمکهای اطلاعاتی یا فنی می کند که ناوها و کشتی ها و پهبادها امریکا و انگلیس و اروپا صدمه ببینند یا سرنگون شوند ناتو و امریکا هم براحتی و چندین برابر ظرفیت دادن اطلاعات و موشک و تسلیحات مربوطه به اکراین برای هدف قرار دادن پیشرفته ترین هواپیماهای نظامی روسیه را دارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
حالا زدن یه هواپیما افتخاری هم محسوب نمی‌شود
باید دید پاسخ روسیه چه خواهد بود
آرش
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
شتر غربی ها در خواب بیند پنبه دانه...
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
گورپدر روسا واوکراین همشون برن به درک
پوتینی ها همه جای دنیا مانند هم هستند. در روسیه بعد از 7 ماه و با کمبود مهمات اکراین توانستند یک شهر 5 هزار نفری را اشغال کنند و حالا همش دارند تو رسانه های خالص شده روسیه به هم تبریک می گن و مدال افتخار( با سکه ها و دلارها اخ مربوطه ) پخش می کنند تا برخی مردم ساده روسیه را متقاعد کنند که در حال رسیدن به قله هستند. در ایران هم مقامات دارند تبریک به هم میگن و برای هم ساندیس( می بخشید) نوشابه باز می کنند و میگن دلار قرار بود 60 تون بشه . دیدید نشد. 58 تومنه! حالا قیمت گوشت و محصولات غذایی دو برابر شده دیگر تقصیر امریکا و دشمنه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
آمار و اطلاعات غلط ندهید. روسیه 6 شهر اوکراين رو در همین 7 ماه که گفتی تصرف و ویران ساخته است
حال اینکه بایدنگی ها فکر می‌کنند روسیه شکست می‌خوره منظورشون از کلمه شکست چیست؟
تا الان حتی یک ساختمان مسکو هم آسیب ندیده است ولی اوکراین هر روز تخریب و ویران از می‌شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
مگر در میدان جنگ با دلار می‌جنگند؟
منطق کانادایی این است ارزش پول حرف اول را می‌زند!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
بایدنگی ها هم همه جای دنیا مثل هم هستن
مثل غربگداهای روسیه و بدبختای اوکراین که فریب انریکا رو خوردن
وزارت صنعت گفته فقط شرکتهای خودرو سازی اجازه واردات خودرو برقی دارند. با احترام و بدون اینکه بخواهیم بی ادبی کرده باشیم مانند این هست که بگویید فقط گربه ها امکان تاسیس قصابی و واردات گوشت دارند! به هر حال در مثل مناقشه نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
کار زندگی نداری تو !!!؟؟؟
ذبیح اله
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
اوکراین نابود می‌شود چون آمریکا هدایت میکنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
مشخصه دنبال انحراف از بحث هستش
غرب همیشه پیروزه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
غرب همیشه جنایتکار است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
دری وری ننویس
غرب بیشتر وقت ها بازنده و شکست خورده است
hami
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
!!!!پیام بازرگانی بود!!!!
روسیه شکست خواهد خورد أرتش روسیه مانند آلمان و زابن بدون أرتش خواهد شد و خلع سلاح، ریس جمهور روسیه هم تبعيد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
دیگه چه اتفاقاتی خواهد افتاد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
چی میزنی دادا !!! قاطی کردی رفتی فضا !!!
ناشناس
| Canada |
۰۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
محض اطلاع ارتش نازی آلمان اروپایی ها را که در. واقع قوی ترین ارتش زمان خود بود را همین روس ها نابود کردند البته با دادن حدود ۲۴ میلیون کشته و انگلیس و آمریکا که در. تمام مدت جنگ در. جزیره هایشان پنهان شده بودند تازه بعد. از. اشغال برلین توسط ارتش شوروی، سر. و کله شان پیدا شد و مشغول تقسیم غنایم شدند.

همین عقده آمریکایی ها از. عدم حضور. در. جنگ جهانی و نقش نداشتن اونها به عنوان یک نیروی بزدل و ترسو بود که باعث شد سه ماه بعد از اتمام جنگ جهانی در. بهار ۱۹۴۵ دست به بمباران اتمی غیرنظامیان ژاپن پر. اواخر. تابستان همان سال بکنند تا به نوعی به دنیا بگویند که ما قوی هستیم!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
چرت نگو روسیه اولین و قویترین دارنده سلاح اتمی هست
ینس استولتنبرگ دبیرکل پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) امروز و در دومین سالگرد آغاز جنگ روسیه با اوکراین گفت که اوکراین به ناتو خواهد پیوست و حمایت های بیشتری از این کشور در راه است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
متاسفانه اینجوری جنگ جهانی سوم اتفاق میفته
با امید به خدای حق و راستی اوکراین بر. ارتش جانی و پوتین وحشی پیروز خواهد شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
اگر شکست بخوره چی میشه
زلنسکی قهرمان مردم کشورش است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
زلنسکی که داره گدایی میکنه
ناشناس
| United States of America |
۰۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
آره بر خلاف یه عده ای اهل قایم شدن و یا یه عده ای بزن و انکار کن نیست
پوتین به پایان سلام کن
نیمه شعبان مبارک. فقط تصور کنید که حضور ایشان چه اندازه الان نجات دهنده و ضروری هست و فقط تصور کنید که چه اندازه مستکبرانی با اپارتمان 75 متری در مسکو و دیگران دوستانشان که غرق در رانت و تزویر و ریا و تبعیض بین خودی و مردم هستند اما تبلیغ حضور ایشان را می کنند در عمل چه اتفاقی برای انها خواهد افتاد.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۸:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
یه لحظه فک کن اگه بیاد اول گردن کیو میزنه بینوا
امیدوارم که اسراییل و اوکراین و تایوان و کردهای جدایی طلب و منشا همه شرارتها یعنی شیطان بزرگ و روباه پیر همگی از نقشه جهان محو شوند تا یه مشت یه سره علیه کشورهای آزادیخواه تحریم شده شر و ور نبافن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
فعلا تمامی مفسدان اقتصادی در کانادا هستند
ناشناس
| United States of America |
۰۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
درباره پانترکا حرفی نداری بچه گرگ؟!
پیروز خواهید شد؟! آرررررره تندتند بگوووو یادت نره
روزی ده صفحه همون رو بنویس مبادا یهووو پیروز نشید!!
هر وقت از این نوع چرندیات گفته میشه روسیه یک پیروزی جدید رقم میزنه
خودتون متوجه میشید که چی نوشتید
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
ترکیبی از رویا و خواب و خیال دودی و حرف مفت همین میشه دیگه!انصافا خوب درآورده!
تیترتون قشنگه
ما در جنگ با روسیه مجید جان
نه ما در با جنگ روسیه
عمرا مگر در خواب
آخ جون، الان شرقگداها ترسیده اند و دارند میسوزند
عمو پوتین شما رفتنی شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
فعلا که غرب جونتون در اوکراین شهر به شهر دارن تحویل پوتین میدن و فرار می‌کنند جنگ در میدان مشخص میکنه نه در صفحات مجازی
هر وقت میشنوم کشوری به اوکراین مهمات و سخت افزار فرستاده خیلی خوشحال میشم
بهترین سناریو اینه که روسیه خارکیف رو بگیره و جنگ تا 10 سال ادامه پیدا کنه
۷۰ درصد اوکراینی‌ها خواهان تداوم جنگ با روسیه هستند

خب چرا نمیرید جبهه بجنگید؟ آیا از جوانانی که زندگی و عمر خودشون رو به واسطه دلقک اعظم زلنسکی از دست میدن هم نظرسنجی کردید؟

یا از کسانی که بیرون گود نشستن و میگن لنگش کن نظرسنجی کردید؟
روسیه در حال درو کردن اوکراین هستش دمش گرم واقعا امیدوارم درد و بلای پوتین بخوره توی سر این آی پی کانادا و خانوادش
روسیه نشون داد ابر قدرت هست و کشورها باید از سیاست روسیه پیروی کنند وگرنه حمله اتمی بهشون میشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
اگه از سیاست روسیه پیروی کنن که نابود میشن
آیا این فرمول شما برای تمام دنیا صدق میکند یا فقط برای طرفدارای شما و پیروانتون. چون ما که چیز دیگه ای میبینیم. کشتار در سراسر دنیا به بهانه تروریسم و مخالفت با جریان غربگرایی و زمین زدن اقتصاد کشورهای در حال پیشرفت و ابرقدرت شدن
اوکراین: ما در با روسیه جنگ پیروز خواهیم شد


واقعا اینهمه اعتماد به نفسی که در اوکراینی ها هستن در هیچکس دیگر نیست مگر در آی پی کانادا
جوزپ بورل نوشت که غلبه «ولادیمیر پوتین» بر کی‌یف بدین معنا خواهد بود که حق با کسی است که زور دارد.

یعنی شما الان که زور دارید اینهمه در افغانستان و عراق و فلسطین و غزه و... جنایت کردید چی شد؟ خب بزارید روسیه هم یکم جنایت کنه
غربگداها دلشون رو خوش نکنن چون خود غرب هم میدونه اول و آخرش روسیه پیروزه

هدف واقعی غرب فرسوده کردن ارتش روسیه ست و نه پیروز شدن اوکراین ، در حقیقت غرب از روز اول هم دنبال شکست روسیه نبود چون میدونست شانسی نداره ولی میدونست که بهترین فرصته تا به ارتش روسیه تلفاتی وارد کنه که برای جبرانش حداقل به 10 سال زمان نیاز باشه
مردشور هرچی غربگدای وطن فروشه ، یه طوری خودشون رو جرواجر میکنن انگار اوکراینی ها پسر خاله شونن ، گور بابای روسیه و غرب و آمریکا و همه ، مملکت خودتون رو ول کردید نشستید اخبار روسیه و اوکراین و آمریکا رو دنبال میکنید؟
خدمت اجباری سربازی در باغ اروپا . عجب چشم شوری داشت این بورل!!
سوال از متخصص مغز:

اوکراین: ما در حمله به عراق کنار آمریکا هستیم.
مغز غربگدا: کشور صلح طلب اوکراین ...

اوکراین: ما به آمریکا و انگلیس اجازه تاسیس پایگاه نظامی در نزدیکی روسیه دادیم و می خواهیم هر چه زودتر به ناتو بپیوندیم.
مغز غربگدا: کشور صلح طلب اوکراین ...

اوکراین: ما در. هر جنگی علیه ایران در کنار آمریکا خواهیم بود...
مغز غربگدا: کشور صلح طلب اوکراین ...

مشکل مغز این نوع غربگدایان چیست؟
اعلام آمادگی اوکراین برای مشارکت در جنگ علیه ایران!

حالا بشین ببین تا شش ماه دیگه اصلا اوکراینی روی نقشه هست یا نه بعد حرف از مشارکت بزن نئونازی صهیونیست بدبخت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
ببخشید اشتباه منفی زدم فکر کردم دوباره همان کانادایی روان پریش یاوه نویس هستش
اوکراین باید ضمیمه روسیه کبیر بشه تا کسی جرات اتباط با امریکا نداشته باشه. به هر طریقی باید به آمریکا ضربه زد. قدم بعدی فتح نیویورک به امید خدا تمام چیزهایی که ساختن رو برای رزمندگان قصب میکنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
خخخخخخ فتح نیویورک
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
روسیه کبیر خخخخخ
اونهایی که می گن: رأی بدیم قراره چه اتفاقی بیفته؟
بفرمایید اگر رأی ندید چه اتفاقی می افته؟

2 سال بعد درباره ی ما می گن: اقتصادی که داشت می رفت که درست بشه، ناگهان امنیت هم به باد هوا رفت...
پوتین جانی
سرباز برای جنگیدن نداری اسلحه پیدا میشود
مسعله اصلی اینه که کی شیشه را تکان داده ؟چه کسی باعث این جنگه ؟ که یه عده بیگناه افتادن به جون هم خدا بر باعث بانیش لعنت کند
یکی نوشته بود پوتین ...پایان ..ببخشی یعنی اگرناتوبگه حمله به ایران میکنم توقبل ازحمله رارفانی راوداع گفتی ...اگرباهلواگفتن دهنت شیرین شدبه گفته ناتوپوتین هم عقب میشینه ..
«اولکسی گونچارنکو» یک عضو پارلمان اوکراین است و حرف او الزاما حرف دولت اوکراین نیست و تیتر شما خلاف واقع و گمراه کننده است. ولی، به هر حال وقتی به کشوری دوست از پشت خنجر می زنید و هزاران پهپاد برای کشتار مردمشان به روسیه میفرستید، آیا می خواهید از ایران نفرت نداشته باشند؟
سوال اگر خدمت سربازی در اروپا یا ایالات متحده آمریکا و کانادا اجباری بشه شهروندان ایرانی که بعضاً تابعیت آن کشور ها را دارند هم باید به خدمت سربازی برند یا فرار می‌کنند خیلی از فرزندان مسولان مملکت در همین کشور ها مشغول خدمت به ببخشید خ هستند لطفاً چاپ کنید
کار به همانجا هم میرسد یک روز ممکن است پهپادهای اوکراینی را در آسمان ایران ببینیم .
پاسخ ها
...
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
.با پدافند های قدرتمندمون زمینگیر ش می کنیم

آمریکا نتوانست غلطی بکند الان اوکراین می خواهد

هیچ غلطی نمی توانند بکنند
زنده باد ایران و ایرانی
مرگ بر پوتین و گره شمالی
یه مشت غرب پرست متوهم ریختن اینجا میگن روسیه شکست میخوره. یه جو انسانیت داشته باشبد و از خودتون بپرسید چرا غربیها اینهمه از اسراییل و اوکراین که هر دو دولت یهودی هستند دفاع می کنند؟ آیا اگر روسیه به بلاروس حمله میکرد هم غربیها حمایت میکردند؟ اگر به ترکمنستان هم حمله میکرد غربیها حمایت میکردند؟ اگر به ارمنستان حمله میکرد چی؟ چرا روسیه با اینکه خیلی در خطره دست از حمله برنمیداره؟ آیا مجبور نشده اینکار رو بکنه؟ چرا سالها پیش که قدرت هم داشته حمله نکرده و الان که زلنسکی آمریکایی رییس جمهور اوکراین شده حمله کرده؟
تو فقط بازیگری.
سیاست مداری کار دیگریس
مرگ بر پوتین دیکتاتور جنایت کار
نباید سیاست خارجی کشورمان را با این جنگ های سوری بین غرب و روسیه گره بزنیم و کلکی که انگار قرار نیست از آن درس بگیریم،تو سیاست بدترین ضربه اعتماد است و در طول تاریخ خیلی تاوان این دوستی ها را داده ایم،تصمیم گیرندگان و بازی گردانندگان این بازی رو طراحی کرده اند و به دنبال امتیاز گیری هستند،قربانی کشوری است که همیشه میخواهد بیطرف و یا حداقل محتاط باشد و اگر مواظب اینجور دسیسه ها نباشیم آینده ای تاریک در انتظار کشور عزیزمون ایران است
آقای زلنسکی دشمن اوکراین ایران وایرانی نیست مردم و دولت ایران هیچگونه مشکلی با مردم و دولت اوکراین نداشته وندارد دشمن شما هرکسی می‌تواند باشد جز ایران از طرفی هم مردم ایران دوست دارند جنگ در اوکراین زود تمام شود ومردم اوکراین به آرامش برسند
سلام مرگ آمریکا
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست