بازدید 3461

ماجرای زورگیری تبهکاران مخوف از گردشگران !

کد خبر: ۱۲۲۳۳۶۶
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۲ 22 February 2024

اعضای یک باند تبهکارانه که از استان خوزستان به مشهد می آمدند و به طرز وحشتناکی از گردشگران خارجی در پوشش راهنما و مترجم زورگیری می کردند در حالی دستگیر شدند که طعمه های خود را بدون پوشش مناسب در بیابان های اطراف مشهد رها کرده بودند.

به گزارش خراسان، حدود 3روز قبل 3 گردشگر عرب زبان زمانی که از فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد خارج شدند با مرد 40 ساله ای برخورد کردند که به زبان عربی با آن ها سخن گفت .او که خود را راهنما و مترجم معرفی می کرد به گردشگران اطمینان داد که می تواند برای یافتن محل اقامت نیز به آن ها کمک کند.گردشگران عرب زبان که بسیار خوشحال شده بودند بلافاصله پیشنهاد«خالد»را پذیرفتند و با او همراه شدند .دقایقی بعد3گردشگر خارجی سوار بر خودروی پژو405 سبز رنگ به طرف بولوار طبرسی شمالی حرکت کردند.

مرد 40 ساله که رانندگی پژو را به عهده داشت آن ها را به منزل شخصی یکی از همدستانش در خیابان شهید نظام دوست برد و در میان راه با زیرکی اطلاعاتی از اوضاع مالی و چند روز اقامت آن ها به دست آورد .اما طولی نکشید که «خالد»نقشه زورگیری را طراحی کرد و با دو تن از همدستانش شبانه به سراغ گردشگران رفت.

تبهکاران خشن در یک لحظه چاقو را بیرون کشیدند و با تهدید به مرگ گردشگران خارجی، همه اموال آن ها را گرفتند و یک نفر از آن ها  را نیز با ضربه چاقو مجروح کردند تا به آن ها بفهمانند که از تبهکاران خشن هستند و به کسی رحم نمی کنند.مرد معروف به خالد  و همدستانش سپس دست وپای 3مرد عرب زبان را بستند و درحالی که حتی کفش و لباس آنان را هم گرفته بودند ،طعمه های خود را درون خودرو انداختند و به طرف بیابان های حاشیه شهر حرکت کردند. زورگیران خشن وقتی به مکانی تاریک و خلوت رسیدند،گردشگران را با همان پوشش نامناسب در بیابان رها کردند و از محل گریختند.

ساعتی بعد 3 قربانی زورگیری بی هدف به راه افتادند و با کمک شهروندان ماجرا را به پلیس گزارش دادند. با توجه به اهمیت و حساسیت ،بی درنگ این پرونده زورگیری با دستور مستقیم سرهنگ احمد نگهبان(فرمانده انتظامی مشهد)در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی مشهد قرار گرفت و شبانه جلسه تحلیلی جرم با هدایت و نظارت سرهنگ مصطفی صادقی (رئیس پلیس آگاهی مشهد)دراتاق فرماندهی برگزار شد.

ساعتی بعد گروهی از کارآگاهان کارآزموده اداره مبارزه با جرایم خشن وارد عمل شدند و تحقیقات میدانی گسترده ای را آغاز کردند.آنان با توجه به مشخصاتی که مال باختگان ارائه دادند در اولین مرحله از اقدامات تخصصی به بررسی بانک اطلاعاتی مجرمان خارج از استان پرداختند؛ چراکه گردشگران به لهجه غلیظ عربی تبهکاران اشاره کرده بودند اما سوابقی از مجرمان به دست نیامد.

در همین حال کارآگاهان با بهره گیری از تجربیات پلیسی، به منطقه اقامت دو روزه گردشگران رفتند و با شگردهای فنی و اطلاعاتی موفق شدند سوئیتی را که گردشگران به آن مکان منتقل شده بودند،شناسایی کنند.آنان سپس دریک عملیات ضربتی و کسب مجوزهای قضایی از قاضی خدابنده (معاون دادستان مرکز خراسان رضوی)وارد منزل شخصی شدند و صاحب منزل را دستگیر کردند.

طولی نکشید که با اعترافات وی مشخص شد تبهکاران از اسامی جعلی استفاده کرده اند و سردسته باند زورگیران«سلیم» نام دارد که راهی اهواز شده است. بنابراین کارآگاهان دوباره سراغ بانک اطلاعاتی مجرمان رفتند و به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می داد«سلیم» به اتهام سرقت مسلحانه در اهواز تحت تعقیب قراردارد.

از سوی دیگر با لو رفتن ماجرا ،درحالی که هماهنگی های انتظامی و قضایی برای دستگیری سرکرده تبهکاران آغاز شده بود سرنخ هایی نمایان شد که نشان می داد متهم مذکور دوباره به طرف مشهد در حرکت است. خیلی زود عملیات تخصصی طراحی شد و گروه عملیاتی کارآگاهان وی را هنگام ورود به مشهد دستگیر کردند و خودروی پژو را نیز به مقر انتظامی انتقال دادند.

از طرف دیگر با اعترافات این تبهکار خشن،3 همدست دیگر وی نیز در بولوار چمن و خیابان امام رضا(ع) به دام افتادند و اموال 3گردشگر خارجی نیز کشف شد. در همین حال متهمان به حدود 15 فقره زورگیری با این شیوه از گردشگران اعتراف کردند که تاکنون 4تن از شاکیان دیگر آنان شناسایی شده اند.

بررسی های پلیس نشان می دهد که تبهکاران مخوف از عناوین پلیسی برای ارتکاب جرایم خود نیز استفاده کرده اند.

در همین حال فرمانده انتظامی مشهد با تایید خبر دستگیری اعضای این باند خطرناک به خبرنگار روزنامه خراسان گفت:3عضو اصلی باند از استان خوزستان به مشهد آمده بودند و اموال سرقتی را هم به خارج از استان انتقال می دادند اما تحقیقات برای شناسایی دیگر افراد مرتبط با آنان همچنان ادامه دارد.

سرهنگ احمد نگهبان که به طور مستقیم بر عملیات های تخصصی کارآگاهان نظارت دارد با قدردانی از دستورات ویژه قضایی گفت:بررسی ها با تاکید فرمانده انتظامی مشهد تا ریشه یابی کامل این پرونده ادامه دارد.
 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار