بازدید 14307
هفتصد و شانزدهمین روز از حمله روسیه به اوکراین

تصرف یک شهر مهم اوکراین توسط ارتش روسیه/پرواز پوتین با یک بمب افکن استراتژیک هسته ای

هفتصد و شانزدهمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۲۳۳۶۰
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۲ 22 February 2024

تصرف یک شهر مهم اوکراین توسط ارتش روسیه

بین الملل تابناک: هفتصد و شانزدهمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

تحریم‌های جدید انگلیس علیه روسیه به‌بهانه دومین سالگرد جنگ اوکراین
۱۴۰۲/۱۲/۰۴ - ۲۲:۰۴

 دولت انگلیس به بهانه دومین سالگرد جنگ در اوکراین تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه وضع کرد.

 افزون بر ۵۰ فرد و شرکت تولیدکننده مهمات، نهادهای الکترونیکی و تاجران الماس و نفت به فهرست تحریم‌های انگلیس مرتبط با روسیه اضافه شده‌اند.

وزارت امور خارجه انگلیس با صدور بیانیه‌ای که یک نسخه آن در تارنمای دولت این کشور منتشر شد نوشت: تحریم های جدید کسانی که تسلیحات روسیه در زمینه سیستم پرتاب موشک، موشک و مواد منفجره را تامین می کنند، هدف قرار داده است.این تحریم‌ها همچنین منابع کلیدی درآمد روسیه را هدف قرار داده، تجارت فلزات، الماس و انرژی را محدود می‌کند و بودجه جنگ پوتین را از هر نظر قطع می‌کند.

دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس در همین رابطه ادعا کرد: پوتین به اشتباه فکر می کرد که چون اقتصاد روسیه بزرگتر از اوکراین است، به سرعت به پیروزی خواهد رسید. اما اقتصاد دوستان اوکراین ۲۵ برابر بزرگتر از روسیه است.

وی با بیان اینکه «ما در حمایت از اوکراین متحد هستیم» افزود: فشار اقتصادی بین المللی ما به این معنی است که روسیه نمی تواند این تهاجم غیرقانونی را تحمل کند. تحریم‌های ما باعث قطع دسترسی پوتین به منابعی شده است که برای ادامه جنگ، به آن نیاز دارد.

کامرون مدعی شد: ما با هم در برابر ظلم تسلیم نخواهیم شد. ما به حمایت از اوکراین برای دموکراسی - تا هر زمانی که طول بکشد- ادامه خواهیم داد.

در ادامه بیانیه وزارت امور خارجه انگلیس آمده است: اقدامات امروز توانایی پوتین را برای تجهیز ارتش خود به تجهیزات پیشرفته و تسلیحات بسیار مورد نیاز، و همچنین ممانعت از پر کردن مجدد خزانه جنگی‌اش مختل می‌کند. این دور از تحریم‌ها پیامی روشن است که بریتانیا به همراه متحدان خود، در حمایت بی‌دریغ از اوکراین متحد ایستاده است.

مدودف: روسیه ممکن است مجبور شود وارد کی‌یف شود
۱۴۰۲/۱۲/۰۴ - ۰۲:۰۲

مدودف معتقد است نیروهای روسیه برای پایان دادن به جنگ با پیروزی روسیه باید به کی‌یف برسند. او همچنین گفت تحویل جت‌های جنگنده اف-۱۶ به اوکراین خطر ایجاد درگیری هسته‌ای را به همراه دارد.

 دیمیتری مدودف، رئیس‌جمهور سابق روسیه و معاون شورای امنیت ملی این کشور گفت تصرف پایتخت اوکراین در یک «عملیات نظامی ویژه» تنها راه مسکو برای دستیابی به اهدافش است.

آرتی به نقل از وی اعلام کرد: روس‌ها و اوکراینی‌ها یک ملت هستند و رژیم کی‌یف باید سقوط کند.

این اظهارات پس از آن بیان شد که روسیه ابتکار عمل را در میدان نبرد به دست گرفت و شهر آودیوکا را به تصرف خود درآورد.

در جریان این رویداد مطبوعاتی، او همچنین گفت که شکاف دیپلماتیک بین مسکو و واشنگتن احتمالا برای چندین دهه ادامه خواهد داشت.

وی افزود که ایالات متحده خود را در یک «تناقض بزرگ» می‌بیند که در آن مسائل مرزی نادیده گرفته شده و در عوض «صدها میلیارد دلار برای کشوری هزینه می‌شود که اکثر آمریکایی‌ها نمی‌توانند آن را روی نقشه پیدا کنند.»

جنگ هسته‌ای

معاون رئیس شورای امنیت روسیه گفت: تهدید استفاده از سلاح‌های هسته‌ای واقعی است و باید همه چیز برای جلوگیری از وقوع این سناریو انجام شود.

او گفت: هرچقدر هم که غم انگیز به نظر می رسد، این سناریو واقعی است. ما باید هر کاری انجام دهیم تا از وقوع آن جلوگیری کنیم، اما همین ساعت‌ها که در جهت خاصی تیک تاک می کنند، به این مساله شتاب می دهند.

مدودف همچنین گفت تحویل جت‌های جنگنده اف-۱۶ به اوکراین خطر ایجاد درگیری هسته‌ای را به همراه دارد.

کشورهای عضو ناتو در حال حاضر در حال آموزش خلبانان اوکراینی برای کار با اف-۱۶ قبل از انتقال آنها هستند. کی‌یف ماه‌هاست که درخواست این جت‌های جنگنده غربی را می‌دهد و می‌گوید که آنها برای مبارزه با برتری هوایی روسیه مورد نیاز هستند.

به نقل از تاس، مدودف امروز (پنج‌شنبه) در مصاحبه‌ای مفصل با خبرنگاران روسی گفت: وقوع تصادفی و غیرعمدی یک درگیری هسته‌ای، چیزی نیست که نادیده گرفته شود، به همین دلیل است که همه این دسیسه‌ها پیرامون اوکراین خطرناک هستند.

معاون شورای امنیت ملی روسیه از هواپیمای طراحی‌شده توسط ایالات متحده به‌عنوان محرک احتمالی یاد و خاطرنشان کرد که کی‌یف با وجود نداشتن زیرساخت‌های زمینی برای بهره‌برداری، از آن‌ جنگنده‌ها می‌خواهد.

این نخست‌وزیر پیشین روسیه عنوان کرد: بنابراین، اگر یکی از آن هواپیماها از یکی از کشورهای ناتو [در یک ماموریت اوکراینی] بلند شود، آن به چه معنا خواهد بود؟ حمله به روسیه. دیگر توضیح نمی‌دهم که بعد از آن در آینده چه اتفاقی می‌افتد. چنین تحولی ممکن است حتی توسط رهبری ناتو و ایالات متحده هم تایید نشود.

مقامات روسی قبلا هم هشدار داده بودند که تحویل اف‌-۱۶ به اوکراین بسیار مشکل‌ساز خواهد بود، زیرا این جت‌ها می‌توانند بمب‌های گرانشی هسته‌ای را مستقر کنند.

مدودف گفت بن‌بست روسیه با ایالات متحده و متحدانش، در مرحله‌ای نیست که مردم را مجبور کند در یک پناهگاه هسته‌ای پنهان شوند، اما آن را بدتر از بحران موشکی کوبا در سال ۱۹۶۲ توصیف کرد. او افزود که ساعت روز قیامت «در حال تیک‌تیک کردن است و سرعت حرکت آن به‌طور قابل توجهی افزایش یافته است.»

مذاکره با اوکراین

معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه گفت: شرایط روسیه برای مذاکرات احتمالی با اوکراین روشن است، به رسمیت شناختن نتایج عملیات ویژه.

مدودف گفت که تلاش‌های کشورهای غربی برای سوق دادن اوکراین به سمت مذاکرات هنوز موفقیت آمیز نبوده است. می توانید دلیل آن را درک کنید. زیرا آنها متوجه می‌شوند که به محض اینکه بگویند: ما برای مذاکره با روسیه آماده هستیم (و شرایط آن مشخص است - این به رسمیت شناختن نتایج عملیات است) بلافاصله نابود خواهند شد.

رئیس‌جمهور بعدی آمریکا

مدودف گفت: برای روسیه اصلاً اهمیتی ندارد که با کدام یک از رهبران آمریکا همکاری کند، «تضاد مستقیم» دو کشور در سال‌های آینده برطرف نخواهد شد.

وی افزود: پاسخ دقیق به اینکه با چه کسی بهتر است کار کنیم ..... هر دو برای ما مشابه است. زیرا ما اکنون تضاد مستقیم داریم و این شکاف در سال‌های آینده برطرف نخواهد شد.

جنگ جهانی سوم

به گفته مدودف، تلاش برای گرفتن سرزمین ها از روسیه، همانطور که کی‌یف می خواهد انجام دهد، به جنگ جهانی سوم تبدیل خواهد شد. اوگفت: معنای "جلوگیری از پیروزی" با شرایطی که کی یف از آن صحبت می کند چیست؟ یعنی اینکه سرزمین های ما را که در قانون اساسی روسیه در نتیجه همه پرسی گنجانده شده بود از روسیه بگیرند... واضح است، این یک فاجعه جهانی است، این یک جنگ جهانی سوم واقعی و تمام عیار است.

مصادره دارایی‌های روسیه

 

معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه گفت: روسیه در جنگ با غرب نیست و مصادره دارایی های روسیه نقض نظم قانونی جهانی است.

 

وی تاکید کرد: من فکر می کنم شانس بازگرداندن این پول بسیار اندک است... غرب به روسیه اعلام جنگ نکرد و ما به اتحادیه اروپا یا کشورهای غربی اعلام جنگ نکردیم. بله، ما درک می کنیم، یک جنگ ترکیبی در جریان است. اما رسما، و این بسیار مهم است، ما در وضعیت جنگی نیستیم.

ناوالنی

معاون رئیس شورای امنیت روسیه گفت: غرب حتی هیچ اطلاعاتی در مورد اتفاقی که برای الکسی ناوالنی، چهره فقید اپوزیسیون روسیه رخ داد، ندارد، پیشنهاد نامگذاری بسته های تحریمی به نام او تعجب آور است. من ترجیح می دهم در مورد چیز دیگری صحبت کنم - آنها چه واکنشی به این موضوع نشان دادند، همه اینها شگفت انگیز به نظر می رسد، زیرا آنها حتی هنوز اطلاعاتی در مورد آنچه اتفاق افتاده است ندارند.

زلنسکی: هیچ طرح جایگزینی در صورت عدم ارائه کمک و بودجه بیشتر از سوی آمریکا ندارم
۱۴۰۲/۱۲/۰۴ - ۰۱:۵۹

رئیس‌جمهور اوکراین اعتراف کرد که هیچ طرح جایگزینی در صورت عدم ارائه کمک و بودجه بیشتر از سوی آمریکا ندارد.

 ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در گفتگو با فاکس نیوز از بحث در مورد "پلن بی" (طرح جایگزین) برای نیروهای خود خودداری کرد.

زلنسکی بار دیگر بر نیاز به تدارکات از سوی متحدانی مانند ایالات متحده ادامه داد و اعتراف کرد که حمایت از نبرد اوکراین در کنگره آمریکا کاهش یافته است زیرا برخی نگران احساس ادامه حمایت از جنگی هستند که فاقد پایان بازی یا خروج واضح است.

او معتقد است با این حمایت در نهایت می‌تواند نیروهای روسیه را عقب رانده و با «دست قوی» به میز مذاکره برود. 

زلنسکی گفت: ما باید زنده بمانیم. ما باید مراحل یا قوانین موازی پیدا کنیم، اما... شما می‌دانید که این کمک بسیار مهم است و مقداری توپخانه قدرتمند... 

زلنسکی ناامیدی خود را از «بوروکراسی» به عنوان مانعی برای دستیابی به حمایت لازم و همچنین کمبود فناوری و سلاح ابراز کرد. او در مقطعی تاکید کرد که «زمان پول است».

روسیه از توافق ماهیگیری ۱۹۵۶ با انگلیس خارج شد
۱۴۰۲/۱۲/۰۳ - ۲۲:۵۶

روسیه از توافق ماهیگیری سال ۱۹۵۶ که توسط نیکیتا خروشچف، رهبر شوروی با بریتانیا منعقد شده بود، خارج می‌شود و این نشان می‌دهد چقدر شکاف میان روسیه و غرب پس از دو سال درگیری و لفاظی‌های جنگ سرد عمیق شده است.

حمله روسیه به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ باعث جدی‌ترین رویارویی میان مسکو و غرب از زمان بحران موشکی کوبا در سال ۱۹۶۲ شد و هر یک از طرفین، طرف دیگر را به عنوان یک دشمن سست‌پیمان معرفی می‌کند.

قرارداد ماهیگیری مه ۱۹۵۶ در لندن، در نقطه عطفی در دوران جنگ سرد امضا شد. خروشچف در آن سال ژوزف استالین، رهبر شوروی را محکوم کرده، همزیستی مسالمت‌آمیز با غرب را پیشنهاد داده و حتی در آوریل به بریتانیا سفر کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، اما امروز دیدگاه‌های کرملین با توجه به تحولات تغییر کرده است.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، ایالات متحده و متحدانش را امپراتوری در حال فروپاشی می‌داند که می‌خواهد روسیه را نابود کند و منابع طبیعی آن را به سرقت ببرد. غرب، پوتین را به عنوان جان‌ستان و روسیه پوتین را به‌عنوان دشمن قلمداد می‌کند.

قرارداد ماهیگیری سال ۱۹۵۶ به کشتی‌های بریتانیایی اجازه ورود به مناطق ماهیگیری غنی دریای بارنتز، سواحل شبه‌جزیره کولا و در امتداد ساحل جزیره کولگویف را داد.

ویاچسلاو ولودین، رئیس مجلس دومای دولتی روسیه در بیانیه‌ای گفت: «زمانی که نیکیتا خروشچف این معامله را در سال ۱۹۵۶ پذیرفت، نمی‌توان گفت که چه چیزی او را به این سمت هدایت کرده است، اما قطعا بحث منافع ملی نبود. انگلیسی‌ها باید ضرب‌المثل‌هایی را مطالعه کنند. از جمله اینکه، روس‌ها به آرامی اسب را مهار می‌کنند، اما سریع آن را می‌رانند.»

این سخن اشاره به این دارد که روس‌ها اغلب به زمان زیادی برای جمع‌آوری افکار، شجاعت یا قدرت خود نیاز دارند و دوست دارند کارها را به تعویق بیندازند، اما بسیار سازنده هستند و زمانی که دست به کار شوند به اهداف خود می‌رسند.

انگلیس روز چهارشنبه تحریم‌هایی را علیه شش فرد مسئول یک زندانی که به‌تازگی الکسی ناوالنی، رهبر مخالفان روسیه در آن درگذشت، اعمال کرد.

ولودین که متحد ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه است، گفت: «وقتی مردم می‌پرسند آیا می‌توانیم به تحریم‌ها پاسخ دهیم، پاسخ این است؛ بله ما می‌توانیم. کشتی‌های بریتانیایی هزاران تن ماهی کاد و ماهی هادوک را در آب‌های روسیه صید کردند.»

رئیس دومای روسیه همچنین موضع کرملین را تکرار کرد که فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۹۱ را یک تراژدی می‌داند و میخائیل گورباچف را شکستی می‌داند که توسط غرب فریبکاری که قصد تحقیر روسیه را داشت، فریب خورد. ولودین گفت: «با گورباچف، کشورمان را از دست دادیم و با پوتین آن را پس گرفتیم.»

پرواز پوتین با یک بمب افکن استراتژیک هسته ای
۱۴۰۲/۱۲/۰۳ - ۲۲:۳۵

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه امروز (پنج‌شنبه) پس از پرواز با یک بمب‌افکن استراتژیک تی‌یو-۱۶۰ام (Tu-۱۶۰M) گفت که این مدل بمب‌افکن آماده است تا به نیروهای مسلح روسیه اضافه شود.

ولادیمیر پوتین ۳۰ دقیقه با این مدل بمب‌افکن پرواز کرد و پس از آن به خبرنگاران گفت: «تجربه خوبی است، اما این نکته نیست. نکته این است که ما تجهیزات جدید دریافت می‌کنیم، این تجهیزات عالی هستند، واقعا از نسل جدید هستند... البته که می‌توان آن را در نیروهای مسلح پذیرفت.»

ولادیمیر پوتین ۷۱ ساله هواپیمای Tu-۱۶۰M را که با آن پرواز کرد، هواپیمای قابل اعتماد توصیف کرد. رئیس‌جمهور روسیه در شهر کازان گفت که از پرواز در این موشک‌انداز استراتژیک که می‌تواند تجهیزات هسته‌ای هم حمل کند، احساس خوبی داشته است و فناوری آن را عالی دانست.

به گزارش اسپوتنیک، رهبر روسیه با تاکید گفت: «بمب‌افکن جدید Tu-۱۶۰M آماده پیوستن به نیروهای مسلح روسیه است. این واقعا یک وسیله جدید است، از بسیاری جهات. بهتر کنترل می‌کند، حتی با چشم غیرمسلح و غیرحرفه‌ای هم دیده می‌شود. قابلیت اطمینان بسیار بالاست. جنگ‌افزار است. این یک هواپیمای جدید است.»

مسیر پرواز پوتین، جزو اسرار محرمانه نظامی اعلام شده است. نشست و برخاست پرواز پوتین در تاسیساتی انجام شد که هواپیمای مافوق صوت به‌روزرسانی‌شده می‌سازد.

به گزارش رویترز، حرکت پوتین می‌تواند به غرب توانمندی‌های هسته‌ای مسکو را یادآوری کند. این پرواز در زمانی انجام شد که مسکو و غرب بر سر جنگ اوکراین و مرگ الکسی ناوالنی، سیاستمدار اپوزیسیون روس کشمکش دارند.

Tu-۱۶۰M که دارای چهار خدمه است، قادر به حمل ۱۲ موشک کروز یا ۱۲ موشک هسته‌ای کوتاه‌برد است و می‌تواند ۱۲۰۰۰ کیلومتر (۷۵۰۰ مایل) را بدون توقف و بدون سوخت‌گیری پرواز کند. طبق قراردادی که در سال ۲۰۱۸ امضا شد، قرار است ۱۰ بمب‌افکن هسته‌ای مدرن Tu-۱۶۰M تا سال ۲۰۲۷ با هزینه ۱۵ میلیارد روبل (۱۶۳ میلیون دلار) به نیروی هوایی روسیه تحویل داده شود.

تصرف یک شهر مهم اوکراین توسط ارتش روسیه

 وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: نیروهای مسلح این کشور با تصرف شهرک پوبدا، وضعیت خود را در خط مقدم جنگ اوکراین در منطقه دونتسک را بهبود بخشید.

به گزارش اسپوتنیک، تلفات ارتش اوکراین در جبهه دونتسک طی شبانه روز اخیر به بیش از ۴۱۰ نفر سرباز و یک دستگاه تانک رسید.
وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور، ۹ حمله و ضد حمله یگان های ارتش اوکراین در جبهه آودیوکا را دفع کردند و اوکراین، ۱۴۵ نیروی خود را در این عملیات از دست داد.

نیروهای مسلح روسیه سه حمله را در منطقه رابوتینو خنثی کرده و تلفات ارتش اوکراین در جبهه خرسون به ۵۰ پرسنل نظامی و ۲ تانک در طول یک روز رسید.

در این گزارش به تلفات نیروهای مسلح روسیه اشاره ای نشده است.

پیش از این، وزارت دفاع روسیه ۲۸ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که ارتش روسیه بر شهر آودیوکا تسلط کامل پیدا کرده است؛ این شهر، یک دژ مستحکم عظیم برای نیروهای اوکراین محسوب می‌شد.

در این بیانیه آمده است: آزادسازی آودیوکا امکان دور کردن خط مقدم جنگ از منطقه دونتسک را فراهم کرد و به این ترتیب این منطقه تا حد زیادی از حملات نیروهای اوکراینی ایمن شده است.

اوکراین توانایی استفاده موثر از تسلیحات پیشرفته آمریکایی را ندارد

رابرت پی استورچ، بازرس کل پنتاگون اذعان کرد که ایالات متحده هیچ برنامه‌ای برای نگهداری، سرویس یا تعمیر تانک‌ها، خودروهای زرهی و سیستم‌های دفاع هوایی که واشنگتن به ارتش اوکراین داده است، ندارد.

در شرایطی که اوکراین هر روز بیشتر در باتلاق جنگ فرو می‌رود و خبری از کمک‌های مالی و نظامی بیشتر از سوی غرب نیست، این مقام وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) گفت، شکست در برنامه‌ریزی، «توانایی اوکراین برای مبارزه موثر با استفاده از تجهیزات ارائه شده توسط ایالات متحده و همچنین آمادگی وزارت دفاع برای مقابله با سایر تهدیدهای امنیت ملی در صورت نیاز را به خطر می‌اندازد.»

استورچ در دو گزارش اصلاح‌شده که روز سه‌شنبه برای عموم منتشر شد، فاش کرد که ایالات متحده ۱۸۶ وسیله نقلیه جنگی بردلی و ۱۸۹ وسیله نقلیه پیاده‌نظام استرایکر، ۳۱ تانک اصلی نبرد آبرامز و تعداد نامشخصی از سامانه‌های پدافند هوایی پاتریوت را به اوکراین تحویل داده است.

به گفته بازرسانی که در این گزارش‌ها به آنها اشاره شده، وزارت دفاع واشنگتن «برنامه‌ای را برای حفظ هیچ یک از آنها توسعه نداده یا اجرا نکرده است» و هشدار دادند که هیچ چیزی وجود ندارد که نشان دهد این تسلیحات در اکتبر ۲۰۲۴ قابل نگهداری است.

بر اساس این گزارش‌ها، تمامی سیستم‌های تسلیحاتی از ذخایر خود ارتش ایالات متحده «بدون محدودیت» و تحت «اختیار» ریاست‌جمهوری گرفته شده‌اند. یکی از مقامات به بازرسان گفت: «اگر این رویه ادامه یابد، «ممکن است وزارت دفاع نیاز داشته باشد که بین آمادگی واحدهای اوکراینی یا آمادگی واحدهای ارتش ایالات متحده یکی را انتخاب کند.»

به دلیل کمبود قطعات و کمبود خطوط تولید یا پرسنل آموزش‌دیده، تشکیلات نظامی-صنعتی ایالات متحده برای جایگزینی سیستم‌های تسلیحاتی ارسال‌شده به اوکراین تلاش کرده است. تعمیر و نگهداری در این گزارش‌ها به‌عنوان یک «طرح دیرهنگام» برای پنتاگون توصیف شده است که تمرکز اصلی آن تسلیح اوکراین در «سریع‌ترین زمان ممکن» بود.

به گزارش راشا تودی، یکی از مقامات فرماندهی آمریکا در اروپا به بازرسان گفت «مدل فعلی در بلندمدت پایدار یا مؤثر نخواهد بود.»

استورچ در بیانیه‌ای گفت: «وزارت دفاع بدون برنامه‌ای برای اطمینان از سودمندی بلندمدت آنها، وسایل نقلیه زرهی و سیستم‌های دفاع هوایی را به اوکراین ارائه کرد. در حالی که وزارت دفاع در حال حاضر روی توسعه چنین طرحی کار می‌کند، فقدان آینده‌نگری در این زمینه نگران‌کننده است.»

بر اساس گزارش‌های استورچ، ارتش ایالات متحده «قطعات یدکی، مهمات و پشتیبانی تعمیر و نگهداری محدود» را ارسال کرد و «این تلاش‌ها را در یک برنامه جامع پایداری هماهنگ یا تنظیم نکرد.» رابرت استورچ خاطرنشان کرد: «آنچه ارسال شد شامل برخی مواد مصرفی و قطعات یدکی برای تعمیر و نگهداری میدانی و همچنین اقلام اضافی بود که از تجربه ایالات متحده در عملیات سیستم‌های تسلیحاتی در عراق، افغانستان و سوریه به دست آمد.»

در این گزارش آمده است، در حالی که تحت اختیارات کنونی کنگره برای ارسال تسلیحات به اوکراین نیازی به نگهداری نیست، «به احتمال زیاد سیستم‌های تسلیحاتی بدون آن قادر به انجام ماموریت نیستند.»

به گفته وزارت دفاع روسیه، حداقل یک سامانه پاتریوت آمریکا توسط موشک‌های مافوق صوت منهدم شده است. طی سال گذشته، اوکراین شاهد نابودی چندین خودروی بردلی و استرایکر در تلاش برای پیشروی در برابر دفاع روسیه بود. تاکنون هیچ گزارش عمومی مبنی بر استفاده از تانک‌های آبرامز در عملیات رزمی فعال منتشر نشده است.

تنها ۱۰ درصد از شهروندان اتحادیه اروپا به پیروزی اوکراین اعتقاد دارند

 بر اساس نتایج یک نظرسنجی که چهارشنبه شب توسط شورای روابط خارجی اروپا (ECFR) منتشر شد، تنها ۱۰ درصد از شهروندان اتحادیه اروپا هنوز معتقدند اوکراین در میدان جنگ بر روسیه پیروز خواهد شد.

به گزارش راشا تودی، نتایج این نظرسنجی همچنین مشخص کرد که ۲۰ درصد از پاسخ‌دهندگان به پرسش‌های آن انتظار دارند که در نهایت روسیه در این جنگ پیروز شود، در حالی که ۳۷ درصد آنها معتقد هستند که این جنگ در نهایت با نوعی مصالحه و دستیابی به صلح به پایان خواهد رسید.

همچنین بر اساس نتایج این نظرسنجی که در ۱۲ کشور از اعضای اتحادیه اروپا انجام شد، تنها شهروندان پرتغال و لهستان معتقد هستند که اوکراین در این چنگ به پیروزی دست خواهد یافت و از سوی دیگر شهروندان مجارستان که دولت آنها بلندترین صدای مخالفت با کمک مالی مستمر بروکسل به ارتش اوکراین بود، بدبینانه‌ترین دیدگاه را در مورد پیروزی احتمالی کی‌یف بر مسکو دارند و تنها ۵ درصد آنها به این فرضیه رأی مثبت دادند در حالی که ۳۱ درصد از آنها به پیروزی مسکو اعتقاد دارند.

لازم به ذکر است که ۱۷ هزار و ۲۳ نفر از ۱۲ کشور عضو اتحادیه اروپا در ژانویه به سوالات این نظرسنجی پاسخ دادند یعنی چند هفته قبل از اینکه روسیه کنترل آودیوکا را در آنچه مهم‌ترین پیروزی این کشور از زمان نبرد سال گذشته در آرتیوموفسک (باخموت) توصیف شده است، به دست بگیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۴۳
در این دو سال که از تجاوز روسیه به اکراین گذشته پیروز اصلی امریکا و انگلیس و چین و البته خود باند پوتین هستند که با این دریایی خونی که بین ملت روسیه و اروپا ایجاد کردند خیالشان از تضمین فرصت خدمت خود برای دهه ها راحت شد. حالا اگر مردم روسیه و اکراین هزینه می دهند مهم نیست. چون هدف انها تضمین ادامه فرصت خدمت و زندگی ساده زیستانه! در اپارتمان 75 متری در مسکو هست که حاصل شده!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
تنها ۱۰ درصد از شهروندان اتحادیه اروپا به پیروزی اوکراین اعتقاد دارند
علت اینه که اونها مثل ما ای پی کانادا ندارن که اطلاعات و تحلیل های دقیق در باب شکست روسیه بهشون بده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
لحن آی پی کانادا عوض شده . امریکا رو هم گذاشته کنار روسیه .خودتو نباز
یک سوال از پوتینی ها. اگر پوتین بخواد مانند مسئولان بسیار شفاف کشورمان سپرده و داراییهای بانکی فرزندان خود را اعلام کند ایا معادل یک میلیون تومن اعلام می کند یا بیشتر. به هر حال همه پرده ها افتاده و همین هست که جواب پوتینی ها دار و درفش هست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
آن سند خیلی محرمانه ای که در مورد دارایی های پوتین داری رو کن. جمعیتی منتظرن تا تو پوتین رو رسوا کنی.

یه سایت بزن اسمش رو بزار ویکی آی پی کانادا و اسناد رو بریز توش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
یه جواب به اون سوال . پوتین می تونه . یا قبول کن و با دردش کنار بیا و یا ... فکر کنم راه دوم نداری .
ناشناس
| Canada |
۰۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
حالا نه اینکه فرزندان ترامپ و بایدن و بوش و غیره همه مدرسه شبانه روزی میرن و مثل کوزت برای تامین آب از چشمه آب میارن!

بچه های ترامپ که در آفریقا شکارهای تفریحی حیوانات لوکس انجام میدن و اصلا گفتن ندارند! فرزندان بایدن و بوش که همه مدیرعامل کارتل های بزرگ نفتی هستند و بقیه هم بگیرید برید عقب همه همین طور هستند. دارایی های مقامات ایرانی در.مقایسه با دارایی ثروتمندان صهیونیستی که کارتل های مختلف در آمریکا را هدایت می کنند و رسانه و نفت و اسلحه و حمایت مالی کاندیدهای مجلس و رییس جمهوری را انجام میدن اصلا قابل مقایسه نیست و آدرس غلط دادن هست.
فرقی نمیکنه تابناک الکی زور نزن، شهر مهم دیگه که هیچ بلکه اگر کی یف هم توسط روسیه تسخیر بشه پیروزی نهایی با آی پی کانادا و اوکراین هستش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
براساس استراتژی امریکا و غرب پوتین تا اخر عمر صدارتش درگیر جنگ اکراین باقی خواهد ماند

اخلاق و انسانیت کیلویی چند؟
در حالی که اوکراینی ها حتی برق ندارن و شب و روز زیر بمب و موشک هستن ، امروز یک جشنواره بازی و سرگرمی بین المللی در مسکو برگزار شد و مردم روسیه در حال عشق و حال هستن ، بعد طرف با آی پی کانادا میاد از بدبختی پوتین و پوتینی ها و خوشبختی اوکراینی ها میگه ، غربگداها کلا بالاخونه رو دادن اجاره
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
بله. موقعی که صدام خرمشهر را اشغال کرده بود و مست غرور بود به نور چشمی های بعثی و افسران وحشی اش یک عدد خودرو فولکس اخرین مدل می داد. سرنوشت صدام را که دیدید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
آی پی کانادا وقتی کم میاره ، انقلابی می شه و از خرمشهر .
برخی دوستان که می خواهند همه چیز را به روش خود لوث کنند و تصور می کنند خیلی خوب مسئله را جمع کردند. مثلا وقتی انتقادی مطرح می شود می گویند تهمت نزنید و با سند صحبت کنید. مثلا وقتی فلان مسئول گفت که دارایی بانکی پسر من بیشتر از یک میلیون تومن نیست و یا پوتین می گوید کل ثروت من یک اپارتمان 75 متری در مسکو هست خیلی ها قبول نکردند و به ان خندیدند. ولی این دوستان گفتند چرا تهمت می زنید و اگر قبول ندارید سند باید بیاورید. وقتی حالا سندش هم به بیرون درز کرده می گویند طرف چند صد هزار دلار نشان داده تا بتوان ده هزار دلار در سال تخفیف شهریه بگیرد. این کجایش عجیب هست؟! و یا کلا تکذیت و انکار می کنند و به جای اینکه اصل مسئله را توضیح دهند می گویند سند سازی و پرونده سازی دشمنان هست و به فضای مجازی گیر می دهند و می خواهند محدودیت بیشتری کنند.
پاسخ ها
ممل آمریکایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
خیلی نگرانیا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
چرا فقط به فلان مسئول از گروه مخالفتان می پردازی . یه بار هم به فلان مسئول از دار و دسته ی خودتان بپرداز .
چرا ما سیستم حکمرانی انتخاباتی اما واقعی را ترجیح می دهیم . نه به این خاطر که صد در صد کامل و بدون نقص هست. تنها و تنها ذات اقدس الهی مبرا از نقص و خطا هست و نه بندگان ناچیز او. ولی حداقل د راین سیستم های غرب به هر صورت غیر ممکن هست که مسئول و مقام و نماینده ای بتواند در برابر افکار عمومی چنین ادعا ناصواب و صد در صد نادرست که فرزند من فقط یک میلیون تومن در بانک دارد یا کل ثروت من یک اپارتمان 75 متری در مسکو هست را به عنوان عین واقعیت و در برابر میلیونها مخاطب و به عنوان سند کتبی به زبان بیاورد و بعد که معلوم شود کلا خطا بوده استعفا ندهد یا فورا از کار بر کنار نشود
پاسخ ها
ناشناس
| Spain |
۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
برگ چنار در حال زور زدن برای جمع کردن مثبت
هیچ خاصیتی ندارن این مثبتا
اگر از ارتش اوکراین تنها یک نفر باقی بمونه مطمئن باشید کماکان کامنت آی پی کانادا رو مشاهده می کنید که هنوز امیدش رو از دست نداده و احتمالی ولو اندک در حد 0.0001 درصد میده که اون یک نفر روسیه رو شکست بده بنابراین بازم شکست رو نمیپذیره و به کامنت گذاشتن ادامه میده

اینکه قهرمان غربگداها یک دلقک کوکائینی هستش طبیعیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
چرا کامنتم رو نصفه منتشر کردی
لعنت بهت. پوتین
ببینیم پوتین از پس زلنسکی بدون حمایت امریکا بر میاد یا همچنان در جا میزنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
هرکی یه فیلـترشکن روشن کرده و اینجا جفنگ میبافه! زلنسکی بدون آمریکا ! انگار نه انگار که انگلیس و فرانسه و آلمان و بقیه دارن ده برابر آمریکا سلاح و تجهیزات میفرستن به اوکراین!
شما غربگداها مغز رو آکبند نگه داشتید واسه چی آخه !
احتمال اینکه دموکرات ها اوکراین رو به حال خودش رها کنن زیاده ، هدف این بود که روسیه رو برای جنگ جهانی سوم مهک بزنند که این کارو هم انجام دادن .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
دموکرات و جمهوری خواه نداره قدرت اصلی دست یهودی های همجنس باز تو آمریکاست
ناشناس
| Sweden |
۱۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
۹:۲۵
اشتباه میکنی سیاست هاشون زمین تا آسمون باهم فرق میکنه
این ک میگی قدرت اصلی دست یهودی هاست یه تئوری توطئه بیشتر نیست .
پوتین ، استالین دوم .
آمریکا برای گسترش ناتو اوکراین رو وارد جنگ کرد و حالا که هزینه زیاد شده و ترامپ
مخالف ناتو داره میاد سر کار ولش کرده . کشور زیبای اوکراین نابود شد . انسانهای زیادی مردن و اوکراین برای سالهای زیادی وارد مشکلات اقتصادی و سیاسی شد . زلنسکی رهبر توانمندی نیست چرا که هر کشوری باید روی داشته های خودش حساب کنه نه حمایت کشورهای دیگه
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
ممل آمریکایی، اوکراین را روسیه وارد جنگ کرد وقتی بهش حمله کرد، و روسیه شهرهای زیبای این کشور صلح جو را نابود کرد. امان از اثر ساندیس روی مغز.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
ترامپ مخالف ناتو نیست ، بلکه میگه هر کشوری که عضو ناتو باشه باید ازش حمایت کنیم نه اوکراین
ناشناس
| Canada |
۱۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
این کشور صلح جو اگر درخواست عضویت به ناتو نداده بود و پای تسلیحات کشتارجمعی آمریکا را به مرزهای پایتخت روسیه باز نکرده بود کسی بهش کاری نداشت.
جنگ روسیه و اکراین انتقام دمکراتهای کثیف به سرکردگی اوباما و کلینتون ها و بایدن و ... از پوتین در پی افشای نامه های هیلاری توسط باند مافیایی روسیه و شکست هیلاری از ترامپ هست. براشون مهم نیست که سیصد هزار تا روس این وسط مردند یا چند میلیون اوکراینی کشته و زخمی و آواره شدند. این است چهره واقعی شیاطینی که دنیا را به بازی گرفته اند.
این پیروزی های روسیه هم علیل بازی درآوردن بایدن برای تصویب میلیاردها کمک برای روشن نگه داشتن جنگ اوکراین و روسیه است. اگر بایدن انتخابات بعدی را ببرد بعید می دانم این جنگ تا چهار سال دیگر هم خاتمه بیابد تا پوتین تقاص آن کار خود را کامل بدهد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
دموکرات ها در سیاست های خارجی واقعا چندش آور هستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
دموکرات جمهوری خواه دیگه تمومه ماجرا
این حرف رو منم قبول دارم خدایی.سربازان اوکراین او طور که باید بلد نیستن از سلاحهایه آمریکایی به درستی استفاده کنن و بهترین نتیجه رو از این سلاحها بگیرن .چه در استفاده و چه در نگهداری.وگرنه روسیه نمیتونست یه دو سه شهر رو هم ازش جدا کنه.
آی پی کانادا انقد حرص نخور بی خیال سیاست همینه پدرمادر نداره
از قرار معلوم زیاده روی در ودکا باعث فراموشی برای مدودف پخمه شده. نابغه! ارتش انتحاری روسیه 2 سال پیش به دروازه های کی‌یف رسید ولی با تلفات و شکست مفتضحانه عقب رانده شد. حالا داری دوباره حرف ورود به کی‌یف را میزنی؟ حالا که ارتشتان بیش از نیمی از توان رزمی اش را از دست داده. به اربابت بگو یه کنتور رو دهانت بذاره.
روس ها که پس از 2 سال تلاش و قربانی دادن هنوز حتی به مرز استان های دونتسک و لوهانسک که رژیم پوتین مدعی پیوستن آنها به روسیه است هم نرسیده اند. حالا از درماندگی روستای 654 نفره 2 کیلومتر مربعی پوبِدا را «شهر مهم» می خوانند. تازه به فرض اینکه ادعای اشعال این روستا توسط مزدوران روسیه واقعیت داشته باشد. جالب است که بدانیم که معنی «پوبِدا» صلح است. ولی در طول تاریخ بجز ستیزه جویی و کشورگشایی و کشتار از قوم روس هیچ کس چیزی ندیده است.
ما هم با آذربایجان، تاجیکستان، گرجستان، ترکمنستان یک ملت هستیم باید الحاق شوند.تمام
مدودف
جنس تقلبی مصرف کرده نمیداند که روسیه مجبور شد از بخش های زیادی که روز های اول جنگ تصرف کند عقب نشینی کند و مثل صدام حسین به لاک دفاعی رفته حالا صحبت از تصرف کیف می‌کند
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
روز اول روسیه فقط با اوکراین طرف بود و در عرض چند روز قطار پنجاه کیلومتری تانک هاش به کیف رسید و عملا کیف سقوط کرده بود. ولی وقتی دید تمام کشورهای ناتو پشت اوکراین در اومدن و جنگ فرسایشی میشه ترجیح داد عقب نشینی تاکتیکی کنه و در نزدیکی مرزهای خودش با خیال راحت نبرد کنه تا کف گیر ناتو به تهش بخوره که خورده.
اصلا می خواستم بدونم کدوم کشور آغاز گر جنگ بین روسیه و اوکراین بود . روسیه یا اوکراین؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
آمریکا
این خودش برای زلنسکی و دوستان یه ابرو ریزی بزرگ هست که کل دنیا باهاشه ولی تونایی شکست یک کشور تنها رو نداره این بده باز اگر مثل فلسطین با فشفشه و تیرکمون میجنگیدن باز یه چیزی
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست