بازدید 1762

در مورد فرودگاه مهرآباد چقدر می دانید؟

فرودگاه بین‌المللی مهرآباد تهران، به عنوان یکی از پررفت‌وآمدترین فرودگاه‌های ایران شناخته می‌شود. این فرودگاه دارای ۶ ترمینال مجزا است که هر کدام به نوع خاصی از پروازها اختصاص دارند. در ادامه به معرفی مختصری از هر ترمینال می‌پردازیم.
کد خبر: ۱۲۲۳۱۱۴
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۷ 21 February 2024

فرودگاه بین‌المللی مهرآباد تهران، با قدمتی بیش از ۸۰ سال، یکی از فرودگاه‌های مهم ایران و پایتخت خاورمیانه به شمار می‌آید. این فرودگاه که در جنوب غربی تهران واقع شده، در سال ۱۳۱۷ توسط شرکت آلمانی یونکرس تاسیس شد و تا پیش از افتتاح فرودگاه امام خمینی در سال ۱۳۸۶، به‌عنوان تنها فرودگاه بین‌المللی تهران شناخته می‌شد. بلیط هواپیما تهران را از هر کدام از خطوط هوایی داخلی خریداری کنید به یکی از ترمینال‌های فرودگاه مهرآباد وارد می‌شوید. در ادامه با این فرودگاه بیشتر آشنا شوید.

در مورد فرودگاه مهرآباد چقدر می دانید؟

تاریخچه ساخت فرودگاه مهرآباد

منطقه‌ای که هم اکنون فرودگاه بین‌المللی مهرآباد در آن قرار دارد، در زمان قاجار روستایی بوده که مهرآباد (حسین آباد) نام داشته است. اولین بار در سال ۱۲۹۶ بود که مردم شهر تهران پرواز هواپیمایی را بر فراز شهرشان مشاهده کردند. این زمان با اواخر جنگ جهانی اول برابر بود. البته علاوه بر اینکه این هواپیما یک هواپیمای روسی بود، بلکه حتی خلبان آن نیز یک روس تبار بود. این هواپیما به صورت قطعات مجزا به تهران منتقل شد و با مونتاژ آن امکان پرواز اولین هواپیما بر فراز تهران فراهم شد.

در سال ۱۳۰۴، دستور ساخت یک فرودگاه در جنوب غربی تهران صادر شد. این فرودگاه در زمینی به مساحت حدود ۳۶۰۰ هکتار ساخته شد و در سال ۱۳۱۷ به بهره‌برداری رسید. در زمان ساخت، این فرودگاه یکی از مدرن‌ترین فرودگاه‌های خاورمیانه بود. باند اصلی این فرودگاه با طول ۱۸۰۰ متر و عرض ۴۵ متر، برای نشست و برخاست هواپیماهای بزرگ آن زمان مناسب بود.

در سال‌های بعد، فرودگاه مهرآباد به تدریج توسعه یافت. در سال ۱۳۲۷، ترمینال جدیدی در این فرودگاه احداث و در سال ۱۳۳۴، اولین پرواز بین‌المللی از این فرودگاه انجام شد. در حال حاضر، فرودگاه مهرآباد یکی از فرودگاه پرترافیک ایران می باشد. این فرودگاه دارای ۶ ترمینال، ۳ باند و ظرفیت پذیرش بیش از ۲۰ میلیون مسافر در سال است.

ترمینال های فرودگاه مهرآباد

این فرودگاه دارای ۶ ترمینال مجزا است که هر کدام به نوع خاصی از پروازها اختصاص دارند. زمانی که اقدام به خرید بلیط هواپیما تهران می‌کنید، باید بدانید در کدام ترمینال به زمین خواهید نشست. ورودی ترمینال‌های 1 و 2 و همچنین ترمینال‌های 4 و 6 در کنار یکدیگر قرار دارند و در نزدیکی آنها ایستگاه مترو وجود دارد. در ادامه به معرفی مختصری از هر ترمینال می‌پردازیم.

ترمینال 1 فرودگاه مهرآباد

ترمینال ۱ فرودگاه بین‌المللی مهرآباد تهران در سال ۱۳۴۷ به بهره‌برداری رسید و یکی از ترمینال‌ قدیمی این فرودگاه می باشد. ترمینال یک، دارای امکاناتی مانند رستوران، کافی‌شاپ، فروشگاه، نمازخانه، صرافی و خدمات بانکی است. این ترمینال در حال حاضر به پروازهای ورودی و خروجی شرکت‌های کیش ایر، زاگرس، وارش، چابهار و اروان اختصاص دارد.

در مورد فرودگاه مهرآباد چقدر می دانید؟

ترمینال 2 فرودگاه مهرآباد

ترمینال ۲ فرودگاه بین‌المللی مهرآباد تهران در سال ۱۳۵۶ به بهره‌برداری رسید و یکی از ترمینال‌های بزرگ این فرودگاه می باشد. این ترمینال دارای امکاناتی مانند رستوران، کافی‌شاپ، فروشگاه، نمازخانه، صرافی، خدمات بانکی، خدمات CIP و خدمات حمل و نقل است. اگر بلیط تهران خریداری کرده‌اید باید توجه داشته باشید که ترمینال 2 فرودگاه مهرآباد به پروازهای ورودی و خروجی شرکت‌های هواپیمایی آتا، قشم، معراج، نفت، ایران ایر و ایران ایرتور اختصاص دارد.

ترمینال 4 فرودگاه مهرآباد

ترمینال 4 فرودگاه بین‌المللی مهرآباد تهران در سال 1386 به بهره‌برداری رسید و هم اکنون بازسازی‌هایی روی آن در حال انجام است. رستوران، کافی‌شاپ، فروشگاه، نمازخانه، صرافی، خدمات بانکی، خدمات CIP و خدمات حمل و نقل از امکانات این ترمینال است. پروازهای خروجی شرکت‌های هواپیمایی آسمان، ماهان، تابان، کاسپین، اترک، پویا، ساها، سپهران، پارس، فلای پرشیا و یزد ایر از این ترمینال انجام می‌شود.

ترمینال 6 فرودگاه مهرآباد

ترمینال 6 فرودگاه بین‌المللی مهرآباد تهران در سال 1391 به بهره‌برداری رسید. این ترمینال دارای امکاناتی مانند رستوران، کافی‌شاپ، فروشگاه، نمازخانه، صرافی، خدمات بانکی، خدمات CIP و خدمات حمل و نقل است به پروازهای ورودی داخلی اختصاص دارد.

همچنین، ترمینال 6 دارای دو طبقه است که طبقه اول به پروازهای ورودی و طبقه دوم به خدمات جانبی مانند رستوران، کافی‌شاپ و فروشگاه اختصاص دارد. پروازهای ورودی شرکت‌های هواپیمایی آسمان، ماهان، تابان، کاسپین، اترک، پویا، ساها، سپهران، پارس، فلای پرشیا و یزد ایر از این ترمینال انجام می‌شود.

در مورد فرودگاه مهرآباد چقدر می دانید؟

ترمینال 3 فرودگاه مهرآباد

ترمینال سه فرودگاه بین‌المللی مهرآباد تهران در سال 1390 به بهره‌برداری رسید و ترمینال جدید این فرودگاه می باشد. این ترمینال، دارای دو طبقه است که طبقه اول به پروازهای ورودی و طبقه دوم به پروازهای خروجی اختصاص دارد. در ترمینال 3، امکاناتی مانند سالن انتظار، سالن ترانزیت، رستوران، کافی‌شاپ، فروشگاه، نمازخانه، صرافی، خدمات بانکی، خدمات CIP و خدمات حمل و نقل برای مسافران فراهم شده است.

خرید بلیط ارزان تهران در فلای‌تودی

قیمت بلیط هواپیما تهران گاهی در ایرلاین‌های مختلف متفاوت است. به طور کلی هزینه بلیط تهران به عوامل مختلفی بستگی دارد. اگر سفر خود را به آخر هفته و ایام تعطیل موکول کنید، هزینه بیشتری را باید پرداخت کنید. اما در سایر تاریخ‌ها و اواسط هفته بلیط ارزان تهران در دسترس شما خواهد بود.

برای رزرو بلیط هواپیما تهران به سایت یا اپلیکیشن فلای‌تودی مراجعه کنید و بلیط خود را با ارزانترین قسمت رزرو کنید. در هنگام رزرو اگر ایرلاین خاصی مد نظر شماست می‌توانید با استفاده از فیلترهای جستجو، رزرو خود را محدود کنید. پس اگر سفر به تهران دارید فرصت را از دست ندهید و همین حالا برای خرید بلیط و رزرو هتل تهران از فلای‌تودی اقدام کنید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست