بازدید 47210

پیش بینی قیمت دلار تا پایان سال

قیمت دلار هفته جاری را با روند افزایشی آغاز کرد، این در حالی بود که دلار، هفته پایانی بهمن را در منطقه‌ای رنج در کانال پنجم کریدور ۵۰ هزار تومانی سپری کرده بود. برزو حق‌شناس کارشناس اقتصادی، روز‌های نخست اسفند را هفته مهمی برای تعیین قیمت دلار تا پایان سال می‌داند.
کد خبر: ۱۲۲۲۹۷۲
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۵ 20 February 2024

به گزارش تابناک، روند صعودی قیمت دلار با شروع هفته جاری آغاز شد. اسکناس دلار روز دوشنبه در کانال هفتم کریدور ۵۰ هزار تومانی معامله شد.

تجارت نیوز در گزارشی نوشت که این اسکناس اگرچه امروز اندکی کاهشی‌ست اما طی سه روز ابتدایی هفته دو کانال پیشروی کرده بود. روندی صعودی که کارشناسان اقتصادی، آن را پیش‌بینی کرده بودند.


رنج شدن قیمت دلار قابل پیش بینی بود

در همین راستا برزو حق‌شناس کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه در هفته‌ گذشته روند رنج قیمت دلار قابل پیش‌بینی بود به تجارت‌نیوز گفت: «دلار هفته گذشته را در کانال پنجم کریدرو ۵۰ هزار تومانی نوسان داشت و روند رنجی را طی کرد.»

وی افزود: «هفته جاری زون زمانی مهمی برای دلار است؛ به این معنی که اگر بازارساز موفق شود دلار را کنترل کند و اجازه ندهد در کانال هفتم کریدور ۵۰ هزار تومانی تثبیت شود، تا پایان سال بعید است که قیمت به سطح ۶۰ هزار تومان برگردد.»

شرط سقف زنی دلار، تثبیت در قیمت فعلی است


حق‌شناس در ادامه گفت: «اگر قیمت دلار بتواند بالای کانال ۵۶ هزار تومانی تثبیت شود، قبل از پایان سال، سقف جدید را خواهد زد و رشدی که پیش‌بینی می‌شد برای سال آینده اتفاق می‌افتد.»

این کارشناس اقتصادی با تاکید بر اینکه تاچ قیمت ۶۰ هزار تومانی برای دلار قابل پیش‌بینی بود، خاطرنشان کرد: «هر گونه پیش‌بینی برای انتهای سال به روند فعلی قیمت دلار در هفته اخیر مربوط می‌شود که آیا دلار سال ۱۴۰۲ را در سقف قیمت به پایان می‌رساند یا خیر.»

دست بازارساز خالی است


حق‌شناس با تاکید بر اینکه هرگونه پیش‌بینی برای دلار کار ریسکی است، خاطرنشان کرد: «کدها و سیگنال‌هایی که از سمت بانک مرکزی به بازار ورود می‌کند، مبنی بر این است که دست بازارساز خالی است و به اقدامات عجیبی مانند تمدید اوراق ۳۰ درصد و یا محدودیت در تراکنش‌های بانکی برای کنترل نرخ دلار روی آورده است.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست