بازدید 1403

هوای کلانشهر مشهد سالم است

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان‌ رضوی گفت: کیفیت هوای کلانشهر مشهد امروز، دوشنبه سی‌ام بهمن ماه ۱۴۰۲ در شرایط سالم برای تنفس شهروندان قرار دارد.
کد خبر: ۱۲۲۲۶۴۰
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۶ 19 February 2024

عکس آرشیوی است.

به گزارش «تابناک»، مهدی اله‌پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اگرچه میانگین ۲۴ ساعته شاخص کیفیت هوای مشهد با عدد ۳۴، نشان دهنده قرار داشتن هوا در شرایط «پاک» است اما شاخص های یک تا ۲ ساعت گذشته با عدد ۵۸ شرایط «سالم» برای شهروندان را نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: شاخص کیفیت هوا در اغلب ۲۳ منطقه دارای ایستگاه سنجش در کلانشهر مشهد شرایط سالم گزارش شده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: به شهروندان توصیه می‌شود در روزهای دارای هوای سالم و پاک، پیاده‌روی را با هدف حفظ سلامت خود ترک نکنند.

اله پور افزود: شایسته است شهروندان مشهدی با کاهش رفت و آمدهای غیر ضروری، نقش موثر خود را در بهبود کیفیت هوای این شهر ایفا کنند.

به گزارش ایرنا، قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا تا ۵۰ ای. کیو. آی به معنای وضعیت «پاک» و بین ۵۱ تا ۱۰۰ ای. کیو. آی نشانگر وضعیت «سالم» است.

همچنین قرار گرفتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد ۱۰۱ تا ۱۵۰ ای. کیو. آی به معنای «آلودگی هوا برای افراد حساس و کودکان» و بین اعداد ۱۵۱ تا ۲۰۰ ای. کیو. آی به معنای «آلودگی هوا برای همه سنین» محسوب می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست