بازدید 19442

از «انتقام جبهه پایداری و غلامرضا از قالیباف به روایت رئوفیان» تا «انتقاد استاد دانشگاه از لیدری سیاسی یک سخنران»

۱۲ روز تا یازدهم اسفند و برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری باقی است. در این روز‌ها، برگزارکنندگان انتخابات، دنبال فراهم نمودن برگزاری انتخابات و فعالان سیاسی هم به دنبال تبیین مواضع و گا‌ه کنایه به جناح رقیب در فضای مجازی هستند. در مطالب زیر مروری بر آن‌ها خواهیم داشت.
کد خبر: ۱۲۲۲۲۳۰
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰ 17 February 2024

از «پیش بینی مشارکت 70 درصدی در نیشابور» تا «انتقاد استاد دانشگاه از لیدری سیاسی یک سخنران»

۱۲ روز تا یازدهم اسفند و برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری باقی است. در این روز‌ها، برگزارکنندگان انتخابات، دنبال فراهم نمودن برگزاری انتخابات و فعالان سیاسی هم به دنبال تبیین مواضع و گا‌ه کنایه به جناح رقیب در فضای مجازی هستند. در مطالب زیر مروری بر آن‌ها خواهیم داشت.

 

انتقام جبهه پایداری و غلامرضا از قالیباف به روایت رئوفیان 
به نوشته خبرآنلاین، فعال سیاسی اصولگرا می‌گوید: دخالت دولت و به طور مشخص وزارت کشور در اموری مانند اعلام نظرسنجی خارج از حیطه مسئولیت مسئولان دولتی و به خطر افتادن سلامت انتخابات و به وجود آورنده ذهنیت منفی مردم نسبت به حاکمیت است. ابوالقاسم رئوفیان، فعال سیاسی اصولگرا و عضو شورای وحدت نیز ضمن هشدار نسبت به دخالت دولت و مشخصا وزارت کشور در برگزاری انتخابات پیش روی، تاکید می‌کند: «نزدیکی معاون پیشین سیاسی وزیر کشور (غلامرضا) به جبهه پایداری، نوعی انتقام از قالیباف را در اذهان تقویت می‌کند که آن روز رئیس مجلس در برکناری غلامرضا از معاونت سیاسی وزارت کشور به مثابه اهرم فشاری عمل کرد و حالا امروز روز انتقام فرا رسیده است.»

 

پیش‌بینی مشارکت ۷۰ درصدی در نیشابور
به نوشته ایسنا مهدی دونده، فرماندار نیشابور با بیان اینکه در حوزه انتخابیه نیشابور ۴۴۰ شعبه اخذ رای وجود دارد، گفت: از این تعداد ۲۷۷ شعبه مربوط به خود شهرستان نیشابور و ۱۳۰ شعبه شهری و باقی شعب روستایی است. ۱۵۲۰ نفر عواملی هستند که در شهرستان نیشابور در انتخابات نقش ایفا می‌کنند. در مجموع در شهرستان نیشابور ۱۰هزار تن اعم از ناظرین شورای نگهبان، بازرسین وزارت کشور، عوامل فراجا و اعضای شعب همکاری دارند. 

وی عنوان کرد: در این چهار شهرستان ۳۵۰ هزار تن واجد شرایط رای دادن وجود دارد که از بین آنها ۱۰ هزار رای اولی هستند. در آخرین انتخابات برگزارشده در نیشابور، ۵۵ درصد مشارکت مردم شهرستان بوده است و امیدواریم امسال این آمار به بیش از ۷۰ درصد برسد. فرماندار نیشابور افزود: همچنین برای افزایش مشارکت مردم قرارگاه جهاد تبیین در نیشابور شکل گرفته که ۱۷ زیرمجموعه در بخش‌های جهاد کشاورزی، ناحیه مقاومت بسیج، فرهنگیان و … دارد.

 

اشتراک لیست انتخاباتی شریان و امنا، حداکثری است
«حمید رسایی» مسئول کمیته انتخابات جبهه شریان در گفت‌وگو با ایرنا، در پاسخ به سوالی در مورد ائتلاف شریان با سایر گروه‌های سیاسی و راهبرد این جبهه در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: اولویت اول شریان از ابتدا این بود که مجموعه‌های منتقد شورای ائتلاف را دور هم جمع کند تا بر اساس شاخصه‌های تعیین شده و شایسته‌گزینی و نفی سهمیه‌بندی، برای تهران لیست ارائه دهند.

وی با اشاره به رایزنی‌ شریان با برخی گروه‌های سیاسی جریان اصول‌گرا افزود: با «شورای وحدت»، «مصاف» و «رزما» و مجموعه‌های دیگر گفت‌وگو داشتیم و بسیاری از این تشکل‌ها به ائتلاف پیوستند که درنهایت "ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب اسلامی" (اُمناء) شکل گرفت. مسئول کمیته انتخابات جبهه شریان با بیان این‌که تلاش می‌کنیم گروه‌های بیشتری از جریان اصول‌گرا به این مجموعه بپیوندند، تأکید کرد: با این‌حال اگر این امر محقق نشد، تلاش می‌کنیم اشتراکات ما در معرفی لیست با این گروه‌ها حداکثری باشد و با اشتراک حداکثری وارد انتخابات شویم.

 

 

جنجال در جلسه شورای ائتلاف برای انتخاب لیست نهایی استان فارس
طی خبر کسب شده از یکی از اعضای حاضر در جلسه دیروز ( ۲۷ بهمن) شورای ائتلاف نیروهای انقلابی فارس که درباره اعلام لیست نهایی کاندیدای مورد حمایت شانا در دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار شد، بیانیه جبهه تحول‌خواهان انقلابی در مورد نحوه برگزاری و تصمیم‌گیری در مورد فهرست کاندیداهای شانا شهرستان‌های شیراز و زرقان بی اساس خوانده شد و در این رابطه به شرح زیر اعلام شد؛

بنا بر روایت ایسنا، در جلسه عصر دیروز جمعه، ۲۷ بهمن‌ماه شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان فارس از مجموع ۴۶ عضو حاضر در جلسه، تنها ۶ تن به نشانه اعتراض جلسه را ترک کرده و رأی‌گیری در مورد فهرست کاندیداهای شهرستان شیراز و زرقان با ۴۰ تن شکل گرفت.

نماینده جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی (به‌عنوان یکی از تشکل‌های عضو جبهه تحول‌خواهان انقلابی) تا پایان رأی‌گیری در جلسه حضور داشت. همچنین جعفر طاهری، دبیر جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی (یکی دیگر از اضلاع جبهه تحول‌خواهان انقلابی) به‌عنوان کاندیدای شهرستان‌های شیراز و زرقان، دیدگاه‌ها و برنامه‌های خود را ارائه داد و ۸ رای از ۴۰ رأی را کسب کرد.

گفتنی است، تاکنون منصوره طاهری، جعفر قادری و ابراهیم عزیزی با کسب بیش از دوسوم آرای ماخوذه به فهرست اصلی انتخاباتی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب این دو شهرستان راه پیدا کرده‌اند. همچنین ضرغام صادقی و سیداسماعیل حسینی هم به دور دوم انتخابات این مجمع راه پیدا کردند.

 

مجری صدا وسیما هم آمد!
همچنین زهرا سادات خلیلی مجری شبکه خبر صدا و سیما، نامزد دیگر دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی است که با انتشار یک استوری در اینستاگرام نوشته است: به میدان آمدم...

تت

 

شهبازی: وقتی مردم در صحنه نباشند، نتیجه‌اش می شود نماینده‌ای که فقط سر و صدا دارد
محمد صادق شهبازی در برنامه جهان آرا گفت: وقتی مردم در صحنه نباشند، نتیجه اش می شود نماینده ای که فقط سر و صدا دارد که من مخالف همه چیز هستم؛ اما هیچ قانونی را جلو نبرده و هیچ کار ایجابی نکرده است. یکی از نماینده های تهران می گفت، از جلوی یکی از نمایندگان که در صحن نطق های آتشین می کرد تبلت اش را برداشتم، سخنرانی اش را قطع کرد. معلوم است که این نماینده برای دیده شدن و قهرمان گشتن و لایک گرفتن صفحه اش کار می کند و دغدغه ای برای مجلس و مردم ندارد.

تعداد بازدید : 276

 

 


نظر علی ربیعی درباره بیانیه ۱۱۰ نفره: امضا نکردم اما...
علی ربیعی در اعتماد نوشت: شاید مهم‌ترین ویژگی بیانیه و صادرکنندگان آن، این است که موضوع انتخابات را فراتر از سیاه و سفیدِ شرکت کردن و شرکت نکردن دیده‌اند. از قضا این شرکت کردن، کاملا با شرکت کردن همدستانه متفاوت است و حق انتخاب را به عنوان یکی از برساخت‌های اجتماعی پایه می‌داند.

«سهم نمی‌خواهند: کالبدشکافی «روزنه‌گشایی» عنوان یادداشت علی ربیعی برای روزنامه اعتماد است که در آن آمده: در روز‌های اخیر، بیانیه ۱۱۰ فعال سیاسی در خصوص تحلیل و تبیین شرایط امروز ایران و شیوه مواجهه با انتخابات، موجب واکنش‌ها و گفت‌وگو‌های بسیاری شده است. ذوق‌زدگی گروه‌های در جریان حاکم از بیانیه مذکور که آن را به نوعی انشقاق و خدشه به مرجعیت «خاتمی» تلقی کرده‌اند، همچنین واکنش‌های برخی اصلاح‌طلبان و شماری از سیاسیون غیرموافق با مشارکت در این دوره، مردم و جامعه، منظری چندبعدی را در برابر ما قرار داده است. هر چند من، شخصا از ابتدا در جریان شکل‌گیری و تحلیل‌های مرتبط با این بیانیه بودم، اما به دلایلی امضای آن را به مصلحت ندانستم.

 

طبق قانون تنها احزاب و جبهه‌ها می‌توانند فهرست‌های انتخاباتی ارائه دهند
دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب وزارت کشور گفت: فقط احزاب و جبهه‌ها می‌توانند فهرست‌های انتخاباتی را ارائه دهند. عبدالله مرادی مدیر کل دفتر امور سیاسی وزارت کشور شامگاه جمعه -۲۷ بهمن ۱۴۰۲- در یک برنامه تلویزیونی با عنوان «رقابت واقعی؛ حضور احزاب و گروه‌های سیاسی در انتخابات ۱۱ اسفند» درباره نقش احزاب در انتخابات یادآور شد: طبق ماده ۸ قانون جدید انتخابات، فضای سیاسی و ریل‌گذاری مناسبی برای احزاب صورت گرفته است. این ماده می‌گوید که فقط احزاب و جبهه‌ها می‌توانند فهرست‌های انتخاباتی را ارائه دهند.


رضایی: انتخابات مهمترین روش تقویت مسیر جمهوری اسلامی است
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که «مردم نسبت به ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران احساس تملک می‌کنند»، گفت: انتخابات مهم‌ترین روش تقویت مسیر جمهوری اسلامی ایران است.محسن رضایی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: انقلاب اسلامی، کشور ایران را به ملت ایران برگرداند. امروز ملت نسبت به ایران و نظام جمهوری اسلامی احساس تملک می‌کنند؛ بنابراین، مردم با نشاط در راهپیمایی ۲۲ شرکت کردند و نشان دادند که مردم جمهوری اسلامی ایران را از آن خود می‌دانند.


مردم بدانند با نیامدن پای صندوق رأی مشکلی حل نمی‌شود
سرلیست جامعه روحانیت مبارز در انتخابات خبرگان رهبری از تهران به راهپیمایی مردم در ۲۲ بهمن اشاره کرد و افزود: همه مردم با وجود مشکلاتی که داشتند پای کار آمدند و با حضورشان مشت محکمی بر دهان بدخواهان نظام زدند. آیت الله موحدی کرمانی با بیان اینکه دولت سیزدهم هم اقداماتی در رفع مشکلات مردم انجام داده است، اظهار داشت: با وجود همه تلاش ها مشکلاتی در کشور وجود دارد؛ اما مردم فکر نکنند که اگر اعتراض و مسائلی دارند با نیامدن پای صندوق مشکلات حل می‌شود آنها با حضورشان نیز می‌توانند پاسخ محکمی به بدخواهان نظام بدهند.آیت الله موحدی کرمانی تصریح کرد: ما وظیفه داریم پای این انقلاب بایستیم و با حضور حداکثری و استعانت از خداوند از کیان نظام دفاع کنیم.


مردم خود را از حق شرکت در انتخابات محروم نکنند
رییس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: شرکت در انتخابات طبق قانون اساسی کشور، حق همه ایرانیان است و طبیعا عقل حکم می کند که همه ما از این حق استفاده کنیم. امیررضا شاهانی در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: تمام انتخاباتی که از بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور برگزار می شود، نماد مردم سالاری است و جلوه اینکه مردم یک کشور بتوانند در سرنوشت خود دخالت کنند، چه به لحاظ عملی و چه به لحاظ منطقی، همین شرکت در انتخابات است. وی افزود: در هر نظام دموکراتیک و مردم سالار، شاخص اینکه مردم چقدر می توانند در سرنوشت خود تاثیر بگذارند، به لحاظ عملی شرکت در انتخابات است. هیچ مکانیزم دیگری در دنیا برای این منظور و برای نشان دادن تاثیرگذاری مردم در تعیین سرنوشت خود به غیر از این شناخته نشده است.

 

 

انتقاد یک روزنامه از محمدعلی ابطحی: کروبی و موسوی دغدغه مردم نیستند
محمدعلی ابطحی، رئیس دفتر خاتمی در دولت اصلاحات گفته که رفع حصر موسوی و کروبی باعث افزایش مشارکت مردم در انتخابات می‌شود.

ابطحی در پستی اینستاگرامی نوشته: «بیست و پنجم بهمن امسال شروع چهاردهمین سالی است که شیخ نازنین ما مهدی کروبی و مهندس صادق و عزیز ما میرحسین موسوی و سرکار خانم زهرا رهنورد در حصر هستند. مسئله حصر اگر رفع شود نشانه مهمی برای مهربان شدن دل‌ها و زمینه‌ای برای فعال شدن مردم خواهد بود. حتی برای مشارکت مردم در انتخابات یهترین کار این است که مجلس در رأس امور قرار گیرد. وقتی مجلس قابل اهمیت است و مشارکت امکان پذیر است که اعلام شود حل مشکلات مزمن و بر زمین مانده کشور مثل حصر، سیاست خارجی و تحریم‌های کمرشکن یا بحث فیلترینگ که جامعه درگیر آن است به مجلس آینده واگذار می‌شود. برای مشارکت باید دلیل مشارکت به وجود آورد.»

روزنامه جوان در این مورد نوشت: اگر کسی فقط اندکی با دغدغه‌های مردم آشنایی داشته باشد، می‌داند که موسوی و کروبی سال‌هاست موضوعیتی برای مردم ندارند، اما می‌توان چند سؤال ساده از ابطحی پرسید: اول اینکه آیا پافشاری اصلاح‌طلبان بر همین دغدغه‌های سیاسی در دورانی که دولت و مجلس را در دست داشتند، باعث غفلت از دغدغه‌های اساسی مردم و رویگردانی توده‌ها از آن‌ها نشد؟ دوم اینکه آیا مخالفان موسوی و کروبی هم مردم محسوب می‌شوند؟ آیا کسانی که حامی حصر این افراد هستند و آن‌ها را فتنه‌گر می‌نامند، از نگاه ابطحی، جزیی از ملت ایران هستند یا صرفاً حامیان موسوی و کروبی، مردم هستند؟ سوم اینکه موسوی و کروبی در آخرین انتخاباتی که حضور یافتند، قبل از پایان انتخابات، اعلام پیروزی کردند. بعد از انتخابات نتیجه را نپذیرفتند و ادعای بی‌سند تقلب را مطرح کردند و ماه‌ها کشور را به آشوب کشیدند. آیا عفو افراد ضدانتخابات می‌تواند باعث افزایش مشارکت مردم شود یا بدتر مردم را ناامید می‌کند؟ مردم دغدغه‌های اقتصادی دارند و از بازی‌های سیاسی خسته شده‌اند، اما برخی اصلاح‌طلبان همچنان دغدغه‌های سیاسی خود را دغدغه‌های مردم جا می‌زنند و از گذشته عبرت نمی‌گیرند.

 

تاثیر حضور انتخاباتی اصلاح طلبان بر لیست اصولگرایان
بیژن مقدم در خبرآنلاین نوشت:حضور اصلاح طلبان در انتخابات به شدت موثر است؛ چه به صورت متکثر و یا با وحدت و متفق که در هر دو حال در مورد تصمیم و لیست اصولگرایان اثرگذاری بسیار بالایی دارد.اگر جریان اصلاحات افرادی را برای حضور در صحنه رقابت نداشته باشد، همانطور که قبلا نیز اعلام کرده اند حتما نه لیست می دهند و نه گروه های آنها در انتخابات شرکت خواهند کرد؛ یعنی یا جزو گروه تحریمی ها هستند و یا همچنان جزو گروه مشروطی ها. البته طبق اخبار واصله اخیرا در خیلی جاها اصلاح طلبان محاسباتی انجام داده و به این نتیجه رسیده اند که ظرفیت هایی را برای شرکت در انتخابات دارند. آنچنان که به نظر می رسد بیانیه اخیر تعداد زیادی از گروه های اصلاح طلب هم می تواند موید این موضوع باشد که این ظرفیت وجود دارد و لازم نیست حتما به کمپین تحریمی ها بپیوندند.

 

رایزنی های انتخاباتی علی مطهری با اصلاح‌طلبان، معتدلین و اصولگرایان
علی مطهری درباره اینکه با کدام گروه‌ها در حال گفت‌وگو هستید، گفت: با همه گروه‌ها اعم از اصلاح‌طلبان و معتدلین و اصولگرایان، در حال رایزنی هستیم و هنوز روشن نیست. علی مطهری فعال سیاسی و نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی، در خصوص پیش‌بینی خود از حضور مردم در انتخابات آتی گفت: فکر می‌کنم با توجه به شرایط کشور، هم شرایط داخلی و هم به خاطر شرایط منطقه حضور مردم در مجموع قابل‌قبول خواهد بود. به خاطر آنکه وقتی مردم احساس خطر می‌کنند، علیرغم همه انتقادهایی که دارند، برای حفظ اصل انقلاب و جمهوری اسلامی مشارکت قابل قبولی خواهند داشت.

 

هشدار حسین مرعشی؛ در صورت مشارکت کم در انتخابات، آمریکا به ایران حمله می‌کند؟
حسین مرعشی گفت: زمانی که آمریکا به افغانستان حمله کرد گزینه بعدی ایران و عراق بود آن زمان نتانیاهو به آمریکا رفت و در یک سخنرانی در کنگره گفت که بغداد آدرس غلط و تهران آدرس درست است اما آن زمان یک انتخاباتی برگزار شد که حدود ۷۲ درصد در انتخابات مشارکت داشتند و همین باعث شد آمریکا از حمله به ایران صرف نظر کند. مردم می‌توانند هر تصمیمی بگیرند اما آنقدر عصبانی‌اند که ممکن است تصمیمی بگیرند که به ضرر خودشان باشد؛ یعنی در صورت مشارکت پایین نتانیاهو برای نجات خودش، آمریکایی‌ها را وادار به یک جنگ گسترده و حمله به ایران کند.

تعداد بازدید : 280

 

 

انتقادات تند استاد علوم سیاسی اصولگرا به رد صلاحیت لاریجانی
پرویز امینی اعلام کرد: شورای نگهبان در انتخابات ۱۴۰۰، وقتی لاریجانی را رد صلاحیت می‌کند! و از آن مهم‌تر استنادات برای رد صلاحیت است. واقعاً یک فقیه و حقوقدان می‌تواند این دلایل را امضا کند؟

تعداد بازدید : 276
 

انتقاد استاد دانشگاه از لیدری سیاسی یک سخنران
استاد علوم سیاسی دانشگاه شاهد معتقد است که امر سیاسی در کشور به جایی رسیده که یک سخنران، لیدر سیاسی شده است.به گزارش ایسنا، پرویز امینی سیاست‌پژوه و عضو هیات علمی دانشگاه، شامگاه جمعه -۲۷ بهمن ۱۴۰۲- در یک برنامه تلویزیونی با موضوع «نهاد انتخابات» اظهار کرد: برای رسیدن به انتخابات دموکراتیک، هیچ راهی جز تحزب وجود ندارد. حزب، مهم‌ترین نهاد برای تنظیم امر سیاسی در حوزه عمومی است و تربیت نیروی سیاسی جز در حزب صورت نمی‌گیرد.

وی در ادامه تصریح کرد: الان نهاد انتخابات به چنان ابتذالی کشیده شده که «استاد فلانی» که زمانی سخنرانی می‌کرد و اعداد فراماسونری از تصاویر نشان می‌داد، حالا لیدر سیاسی شده و عمل سیاسی تنظیم می‌کند. این یعنی امر سیاسی دچار ابتذال شده است.

امینی همچنین عنوان کرد: کسی مانند مصطفی تاجزاده اندیشه‌های رادیکال داشت اما وقتی امثال او را به جای دیگری می‌برند، به جایش علی کریمی مرجعیت سیاسی پیدا می‌کند. در حالی که امثال تاجزاده دست کم قابل گفت‌وگو هستند.

وی با تاکید بر اینکه مجلس باید نیرومند، مقتدر و صدای اجتماع باشد، بیان کرد: مشارکت در انتخابات، تقویت و پاسداری از نهاد انتخابات است. انتقاد و اعتراض به مدیریت کشور، یک موضوع یک‌بار مصرف نیست. از طرفی باید رویکرد اصلاح‌طلبانه که واقعی‌ترین رویکرد کشور است و بیشترین هماهنگی را دارد، تقویت شود و با تضعیف این رویکرد، رادیکالیسم و تحجر رشد پیدا می‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۹
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۵۹
در اینکه کاندیدای درست و درمونی نداریم اصلا شکی نباید کرد و در اینکه قالیباف در مجلس اصلا موفق و موثر نبوده و رسوایی های سیسمونی و شاسی بلند و ...داشتیم شکی نیست ولی اینکه شخصی که حمید رسایی یه نفس ازش حمایت میکنه و میگه الگوی انسان کامل ایشون است دیگه خودش جوک روزه! غلامرضا مثلا چه کار مهمی کرده که شخصی مثل رسایی دایم از ایشون حمایت میکنه؟ میگن اگر خواستی شخصی رو خوب بشناسی از طرفدارش میتونی صحت و سلامتش رو درک بکنی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
مگر شماها میدونید چه کسانی کاندید هستند که بینشون نماینده درست و درمون پیدا نکرده اید ؟
ارش
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
میزان فشار بر مردم است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
تو بگو با کیان دوستی
تا بگویم که تو کیستی

البته این در مورد روابط به اصطلاح بین المللی کشورمون با دنیا خیلی خوب صدق می کنه
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
رای ندادن هیچ تغیری جر شاد شدن یه عده منافق کثیف خارج کشور ایجاد نمیکنه
اگه میخیان تغییر ایجاد بشه رای بدیم به افراد جدید و جوان که اینا دوباره نرن مجلس و روز از نو و روزی از نو
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
چهل پنج سال رای دادیم نتیجه گرفتیم که این دفعه شرکت
نکنیم ضرر کنیم چهل پنج سال است هرسال بدتر از پارسال، در انتخابات ها شرکت کردیم نتیجه ای نگرفتیم این دفعه میخواهیم شرکت نکنیم شاید فرجی حاصل شود
بازنشسته حداقلی بگیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
جنگ و رقابت و دعوای زرگری و هر چه نام داشته باشد
بین تندروهای جبهه پایداری ها و امام صادقی ها با اصولگرایان و یا بین اصولگرایان و اصلاح طلبان

هیچکدامش برای کشور و مردم و منافع ملی نبوده و نیست و نخواهد بود
و اینها بر سر نشستن بر جای بهتر سفره و مدت طولانی تر و سهم خواهی بیشتر از ثروت و قدرت دعوا دارند
و هیچ دلسوزی برای ندارند و ربطی ندارد

مردم به گوش و هوش باشید و فریب نخورید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
غربگرا ما هستیم یا شما
که فرزندانتان از دولت کانادا اقامت گدایی میکنند؟
ناشناس
| Poland |
۱۷:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
شرکت نکردن در انتخابات هم یک حق است . شما که اینقدر به فکر حقوق ملتید چرا حق ملت را در جاهای دیگر پایمال میکنید؟
اینها همه اش جنگ زرگری هست که خودشون بین خود راه انداختند تا از آب گل آلود ماهی بگیرند
پاسخ ها
فرهنگ
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
خارج نشینی تو بکن.چکار به مسایل داخلی ما داری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
چه جنگ زرگری باشه چه نباشه،من رأی نمیدم،به هیچ کسی هم ارتباطی ندارد!
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
شما تبعه کشور آمریکا هستی و قسم خوردی با اسلحه از دولت آمریکا در هر جنگی دفاع کنی پس به قسم خود پایبند باش و فکر نکن ما گاگول هستیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
7:58 فکر نمیکنیم . مطمئنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
خارج نشین نیست از فیلتر شکن استفاده میکند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
محمد جان، مطمئنم هستی
ما مردم ایران همگی پشت انقلاب هستیم و از آرمان هایش دفاع میکنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
همون پشت وایسا
هژبر
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
ببخشید میشه چند تا از این آرمانها که در این چهل و اندی سال محقق شده نام ببرید؟
فرهنگ
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
تا کور شود هرانکه نتواند دید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
از طرف خودت صحبت کن
عقل سرخ
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
عزیزم جزو مردم ایران هستم و نظرت شما رو ندارم شما حق نداری از از طرف مردم صحبت کنید درستش این است بفرمائید بنده از انقلاب دفاع میکنم همین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
من غربگدا،بی بصیرت و... هم جزءمردم ایران هستم؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
b؟تو جامعه نیستی؟؟؟مشکلات مردم نمیبینی؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
مي شه لطفا آرمان هايش را واضح و شفاف بفرماييد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
به تنهایی مردم شدی؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
شما ازطرف خودت نظر بده نه همه مردم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
شرمنده براي يخچال خالي جلوي نوه اش ، حتماً ده هزار دلار پول وكيل براي اقامت فرزندش در كانادا وام يا قرض دستي است . با انتخاب ايشان كمك كنيد با حقوق ناچيز نمايندگي اندكي از قرض هاي خود را بپردازد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
از کدوم آرمان دفاع میکنید یه قلمش رو بگم آرمان فقیر شدن مردم به قیمت پولدار شدن مسئولین فقط همین یه قلم حقوق خودت رو با همین آرمانهات مقایسه کن زندگی فرزندان همین آرمانهای در همون خارج و خرید از خارج و الا آخر آخه کدوم آرمان رو‌نمیگی و‌دم‌میزنی ؟!
میفهمی با عمدا میخوای نفهمی یا نونت تو‌ نغهمیدنه
این رسایی چرا در باره چای دبش و آقا تهرانی هیچی نمیگه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
آقا تهرانی همان روحانی که گرین کارت امریکا داشت
و معلم اخلاق احمدی نژاد و دولتش بود !!!!!؟؟؟

الان هم دبیر کل تندروهای جبهه پایداری ها است
و اکثر وزرا و نمایندگان مجلس و شهرداری تهران و صدا و سیما و نهادهای حکومتی جزو این جبهه هستند
و برای قبضه کردن کل قدرت و ثروت کشور دارند تلاش و کوشش مضاعف میکنند !!!؟
اصلاح طلبان فقط آبروی خودشان را می برند فعلا جایگاه موثری برای آنها در نظر گرفته نشده گیرم ۱۰ نفر وارد مجلس شوند چکاری می توانند بکنند . با این جو فعلی انتخابات از موضوعیت افتاده .
انگار صدا و سیما پر و پیمان با همه مجریهایش امده وسط میدان ، افرادی که نه از قانون سر رشته ای دارند و نه از قانون گذاری .
پیش‌بینی مشارکت ۷۰ درصدی در نیشابور

اصلا لگو هزار درصد مهم اینه من و خانواده ام رای نمیدن
دکتر من گفته به دلیل سر درد های مزمن چهل و جند سال اخیر باید ۱۱ اسفند فقط در خانه استراحت کنم
با سیم کارت ایرانسل اعتباری هم میشه رای داد ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
حتی با کارت بوفه مدرسه و عضویت در باشگاه محله هم میتوانید رای بدهید و فقط رای و رای و رای !!!؟؟
نظام خودشم مشارکت حداکثری نمی خواد،ده الی پانزده درصدشرکت میکنن اعلام میکنن ۴۴.۷ درصدوختم ماجرا.
آقای مثلا استاد دانشگاه! خیلی سوختی ها ؟ اما این بار فرق می کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
ادبیات توهین
اگه در صورت شرکت نکردن من در انتخابات امریکا تصمیم حمله به ایران میگیره پس من حتما شرکت نمیکنم،تا راحت بشیم از دست این مسئولین جمهوری اسلامی ،من به عنوان مهندس مشاور دو سال پولمو نگرفتن و دولت حاضر نیست بدهیش رو بده،بیمه مالیات پدرمونو در اورد
قبل از حمله امریکا به عراق مشارکت مردم ۹۸ درصد بود همیشه صدام با ۹۹درصد ارا ریئس جمهور می شد پس چرا امریکا حمله کرد
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
آفرین .ملاک قدرت ذاتی است .آمریکا حوب میدونه با کی طرفه
هیچ‌ کدام از سیاسیون راست و چپ، اصولگرا و اصلاح‌طلب، عدالتخواه و آزادی‌خواه نمی‌توانند صبح تا شب برای مردم سخنرانی کنند و دنده «نصیحت» چاق کنند اما خودشان و اطرافیان‌شان آن کار دیگر کنند. جناب قالیباف می‌دانند هر کسی با شعاری که می‌دهد سنجیده می‌شود. کاش رئیس مجلس جوابی قانع کننده برای ما داشت.
اینروزها صحبت از حقوق ۲۵۰ میلیونی نمایندگان مجلس است

آیا راهی است که بفهمیم نمایندگان مجلس و بقیه سازمان ها بدودن مشاهده فیش حقوقی آنها چقدر است؟

بله کافی است که هزینه حقوق و دستمزد کلی یک سازمان و یا مجلس شفاف شود
مثلا بگویند کل مبلغی که به ۲۵۰ نماینده در این ماه پرداخت شده اینقدر است
وقتی واتس اپ و اینستا و تلگرام و یوتیوب فیلتره به حکم قانون و تمام نمایندگان قانونگذار خودشون با فیلتر شکن در این پلتفرما فعالیت میکنند ایا صلاح هست به این همه قانون شکن رای داد ؟
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
خیر ،فایده انتخاب همین است .قانون شکن را انتخاب نکنید .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
۰۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
متاسفانه همشون تو فضایی مجازی هستند پس به هیچ کدوم رای نمیدم
امثال لاریجانی و روحانی باید تاوان خیانتشون رو بدهند
هرچه از این صندوق در آید برآیند اکثریت مردم نیست .
من به صداقت آقای قالی باف ایمان دارم ایشان فقط همون چیزهایی که گقت در ایران داره بقیه اموالش رو در کانادا و کشورهای خارجی سرمایه گذاری کرده
خدا شاهد اگر قرار بود انتخابات مشکلی از مردم حل کنه تا حالا صد بار فیلترش کرده بودین
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
حق تا ابد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
دقیقا %۱۰۰
چرا توزیع فجرانه امروز قطع شد؟
مردم بدانند با نیامدن پای صندوق های رای مشکلی حل نمیشود


مردم خیلی خوب میدانند که حتی با آمدن پای صندوق های رای هم مشکلی حل نمیشود ،
پس اصلا قرارنیست مشکلی حل شود
من وقتی این کامنت ها را می خوانم یاد دهه شصت و زمان جنگ می افتم که مردم با چه شوقی از انقلاب و جمهوری اسلامی دفاع می کردند و حرف مسؤلين بر ایشان حجت بود. الان بعد از چهل سال این مسئولین با مردم چه کردند که ملت تا این حد ناراضی است؟ خطابم به جوان‌ترها است، ما اوایل انقلاب اینگونه نبودیم، مسئولین هم اینگونه نبودند. باید فکر کرد کجا را اشتباه کردیم.
به دلیل وعده 4 میلیون مسکن دکتر ریییسی عزیز رای نمی دهم
هر موقع رییسی برای وعده هاش محاکمه شد و روحانی هم یه دلیل عملکردش محاکمه شد رای میدهم
اصلاح‌طلب و اصولگرا باهم سر سفره انقلاب نشستند و به ریش ملت گرفتار میخندن.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار