بازدید 2988

افزایش فاصله کف و سقف قیمت ملک در تهران

منطقه ۲ یکی از وسیع‌ترین مناطق ۲۲گانه تهران است که بر اساس گزارش مرکز آمار متوسط قیمت آن در دی‌ماه امسال، ۱۱۴ میلیون و ۵۱۳ هزار تومان اعلام شده است. اما با چه بودجه‌ای می‌توان در محلات مختلف منطقه ۲، آپارتمان خرید؟
کد خبر: ۱۲۲۱۹۳۵
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۵ 15 February 2024

 به گزارش تابناک، تجارت نیوز نوشت: منطقه ۲ یکی از مناطق ۲۲گانه شهرداری تهران است که از جنوب به خیابان آزادی، از غرب به بزرگراه اشرفی اصفهانی و بزرگراه محمد علی جناح و از شرق به بزرگراه شهید چمران منتهی می‌شود.

بر اساس گزارشی که مرکز آمار ایران به‌تازگی از تحولات بازار مسکن تهران منتشر کرده، متوسط قیمت منطقه ۲ در دی‌ماه ۱۴۰۲، معادل ۱۱۴ میلیون و ۵۱۳ هزار تومان اعلام شده است.

همچنین این محدوده سال‌هاست به‌طور مداوم، در جایگاه سوم پرمعامله‌ترین مناطق بوده است. این گزارش نیز بیانگر آن است که طی دی‌ماه سال جاری ۳۷۰ فقره خرید و فروش آپارتمان داشته و سومین منطقه پرطرفدار بین مناطق ۲۲گانه بوده است. اما برای خرید آپارتمان در منطقه ۲ شهرداری تهران چه بودجه‌ای را باید در نظر گرفت؟

 

قیمت آپارتمان در منطقه ۲
منطقه ۲ به‌دلیل مساحت و جغرافیای طولی در غرب تهران، محله‌های زیادی را با حدود قیمتی مختلف در خود جای داده است. در این راستا بررسی آگهی‌های مربوط به ۲۰ محله که در این محدوده واقع شده، نشان می‌دهد با کف قیمتی حدود دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان می‌توان سوئیت یا آپارتمان‌هایی کوچک‌متراژ در این منطقه خریداری کرد.

سوئیت‌های ۲.۵ میلیاردی در ستارخان
مالک سوئیتی ۳۲ متری در محدوده ستارخان، آپارتمان خود را دو میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری کرده است. این سوئیت در سال ۱۳۸۴ ساخته شده، در طبقه همکف قرار دارد و ساختمان از امکاناتی نظیر پارکینگ و انباری برخودار نیست.

همچنین بررسی آگهی‌ها بیانگر آن است که با دو میلیارد و ۷۴۰ میلیون تومان می‌توان آپارتمانی ۹ ساله در محله طرشت خریداری کرد. با محدوده قیمتی بالای سه میلیارد تومان نیز می‌توان به‌طور متوسط در برخی محلات، آپارتمان‌های با متراژ بالاتر از ۵۰ متر خرید.

اکنون آپارتمانی بازسازی‌شده و ساخت سال ۱۳۷۹، سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. این واحد متراژی ۵۸ متری دارد و در منطقه شهرآرا واقع شده است.

اگر خریداران بودجه‌ای بالاتر از پنج میلیارد تومان داشته باشند، می‌توانند بین آگهی‌ها آپارتمان‌هایی متوسط‌متراژ در محدوده مرزداران و صادقیه را نیز برای بازدید پیدا کنند. اکنون آپارتمانی ساخت سال ۱۳۸۱ و ۶۵ متری در محله مرزداران، پنج میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

قیمت آپارتمان در شهرک غرب و سعادت‌آباد
قیمت آپارتمان در مناطق سعادت‌آباد و شهرک غرب طبیعتا از متوسط بالاتری برخودار است و این دو محله از گران‌ترین محله‌های منطقه ۲ محسوب می‌شود.

بررسی آگهی‌های مربوط به این دو محله نشان می‌دهد اکنون خرید آپارتمانی ۵۵ متری و ۲۲ ساله در محدوده میدان کتاب سعادت‌آباد، قیمتی معادل ۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان قیمت دارد.

همچنین آپارتمانی دیگر در شهرک غرب و در خیابان فخار مقدم که ساخت آن به سال ۱۳۸۳ بازمی‌گردد، ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. قیمت آپارتمان در این محدوده‌ها در برخی موارد تا ۸۰ میلیارد تومان هم تعیین شده است.

محله ایوانکی که در مجاورت این دو منطقه قرار دارد از متوسط متراژ بالاتری برخودار است و غالب خانه‌های نیز در آن به‌صورت ویلایی ساخته شده‌اند.

 افزایش فاصله کف و سقف قیمت ملک در تهران

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست