بازدید 2203

ریزش معدن طلا در ترکیه با ۶ کارگر مفقود شده

علی یرلیکایا، وزیر کشور ترکیه، گفت که از زمان وقوع رانش زمین خبری از ۹ کارگر معدن طلا نبوده است و گمان می‌رود که آنها در زیر خاک مدفون شده اند.
کد خبر: ۱۲۲۱۷۰۳
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۱ 14 February 2024

به گزارش  تابناک به نقل از آسوشیتدپرس، به گفته مقامات ترکیه، رانش زمین در یک معدن طلا در شرق ترکیه رخ داد و دست‌کم ۹ کارگر را زیر زمین گرفتار کرد.

 مقامات روز چهارشنبه اعلام کردند که رانش زمین در معدن کوپلر در نزدیکی شهر ایلیچ در استان کوهستانی ارزنجان ترکیه رخ داده است.

 
فیلمی که ظاهراً توسط کارگری در همان نزدیکی گرفته شده است، موج عظیمی از زمین را نشان می‌دهد که با سرعت به زیر زمین پایین رفته و همه چیز را در مسیر خود فرو می‌برد.

علی یرلیکایا، وزیر کشور، گفت که از زمان وقوع رانش زمین خبری از ۹ کارگر نبوده است و گمان می‌رود که آنها در زیر خاک مدفون شده اند.

وی گفت ۴۰۰ پرسنل جستجو و نجات در محل حضور دارند.

سلیمان پامپال زمین شناس گفت خاکی که برای طلا پردازش شده، ممکن است حاوی مواد خطرناکی مانند سیانید باشد.

وی همچنین نسبت به خطر زیست محیطی رودخانه فرات در نزدیکی آن هشدار داد. پامپال گفت: اختلاط این مواد با فرات به معنای پایان زندگی است. باید فوراً از رسیدن آن به فرات جلوگیری شود.

وزارت محیط زیست در بیانیه‌ای اعلام کرد که نهر منتهی به فرات برای جلوگیری از آلودگی آب بسته شده است.

این معدن در سال ۲۰۲۰ به دلیل نشت سیانور به رودخانه فرات که در ترکیه، سوریه و عراق امتداد دارد، تعطیل شد. دو سال بعد پس از جریمه شدن شرکت و تکمیل عملیات پاکسازی دوباره بازگشایی شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی