بازدید 1631

شلیک چندین موشک کره شمالی به سمت دریای شرقی

رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی (JCS) امروز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که کره شمالی چندین موشک کروز به سمت دریای شرقی شلیک کرده است.
کد خبر: ۱۲۲۱۶۲۳
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۶:۲۶ 14 February 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از شبکه خبری کی‌بی‌اس، در بیانیه رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی آمده است: ارتش کره جنوبی چندین موشک را که حدود ساعت ۹ صبح به سمت آب‌های شمال شرقی شهر بندری «وون سان» واقع در استان «گنگ وون» پرتاب شده بودند، مورد شناسایی قرار داده است.

این بیانیه با اشاره به اینکه مقامات اطلاعاتی کره جنوبی و ایالات متحده در حال تجزیه و تحلیل جزئیات پرتاب‌ها هستند، می‌افزاید: ارتش کره جنوبی در هماهنگی نزدیک با ارتش ایالات متحده و در عین حال تقویت سیستم‌های نظارتی و افزایش هوشیاری است.

به نوشته شبکه خبری کی‌بی‌اس، این پنجمین پرتاب موشک کروز از سوی کره شمالی بود که در سال جاری به وقوع پیوسته است.

کره شمالی در ۲۴ ژانویه (۴ بهمن) چندین موشک از نوع موشک‌های کروز استراتژیک جدید خود به نام Pulhwasal-۳-۳۱ را به سمت دریای زرد در نزدیکی پیونگ یانگ شلیک کرد و چهار روز بعد دوباره ۲ موشک را در نزدیکی شهر بندری خود در سینپو در استان هامگیونگ جنوبی پرتاب کرد.

پیونگ یانگ در ۳۰ ژانویه (۱۱ بهمن) نیز یک موشک کروز استراتژیک هواسال-۲ به سمت دریای زرد پرتاب کرد و در دوم فوریه (۱۳ بهمن) آزمایش قدرت کلاهک فوق‌العاده بزرگ موشک کروز را انجام داد و یک موشک ضدهوایی جدید را نیز آزمایش کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی