بازدید 33866

از «جدایی غلامرضا از رائفی پور» تا «دیدار قالیباف و محصولی»

ادامه واکنش به بیانیه ۱۱۰ اصلاح طلب و اعلام نام ۲۶ کاندیدای تاییدشده خبرگان در تهران و تکذیب سهم‌خواهی جبهه پایداری از جمله اخبار انتخاباتی امروز -سه‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲- بود که مروری بر همه اخبار انتخاباتی خواهیم داشت.
کد خبر: ۱۲۲۱۵۵۷
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۷ 13 February 2024

از «جدایی غلامرضا از رائفی پور» تا «

تابناک _ ادامه واکنش به بیانیه ۱۱۰ اصلاح طلب و اعلام نام ۲۶ کاندیدای تاییدشده خبرگان در تهران و تکذیب سهم‌خواهی جبهه پایداری از جمله اخبار انتخاباتی امروز -سه‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲- بود که مروری بر همه اخبار انتخاباتی خواهیم داشت.

 

خبر مهم استاندار تهران درباره برگزاری انتخابات الکترونیکی در تهران
علیرضا فخاری استاندار تهران گفت: قبلا پیش بینی هایی برای برگذاری انتخابات الکترونیک در استان تهران شده بود؛ اما با تصمیم شورای نگهبان این امر برای این استان منتفی شد و انتخابات امسال در این استان به منوال سال گذشته انجام خواهد شد. آن گونه که فارس روایت کرده، فخاری در رابطه با لزوم شرکت در انتخابات ۱۱ اسفند مجلس شورای اسلامی بیان کرد: انتخابات امسال انتخابات ویژه ای است و دشمن سعی دارد تا مردم را از آمدن به پای صندوق رای مایوس کند. نکته قابل تامل این که اگر انتخابات مهم نیست چه اصراری بر عدم حضور مردم است؟ و از طرفی کسانی دیگر انتخابات را به فراخور خود می سنجد و به آن نه می گویند که به نظر می رسد آن ها از مردم زخم خورده اند و نمی توانند درایت و سیاست و هشیاری مردم را تحمل کنند و این بزرگ ترین نقطه ضعفی است که از خود نشان می دهند.

 

 

واکنش معنادار رئیس جبهه اصلاحات به بیانیه انتخاباتی ۱۱۰ فعال سیاسی
آذر منصوری رییس جبهه اصلاحات در واکنش به طرح مباحث جدید پیرامون مشارکت اصلاح‌طلبان در انتخابات بعد از بیانیه ۱۱۰نفر که تعدادی از فعالان سیاسی آن را امضا کرده‌اند، مجددا توییت گذشته جواد امام سخنگوی جبهه اصلاحات مبنی بر عدم مشارکت جبهه اصلاحات در انتخابات را بازنشر کرد که در آن آمده بود: با توجه به شرایط موجود و به استناد راهبرد انتخاباتی و مصوبه مجمع عمومی مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۱۵، جبهه اصلاحات ایران در انتخابات اسفندماه در تهران امکان ارائه لیست ندارد. بدیهی است جبهه اصلاحات استان ها بر اساس راهبرد انتخاباتی جبهه تصمیم خواهند گرفت.

 

 

ما نماینده سالم در مجلس می خواهیم
حسین مرعشی عصر دوشنبه در نشست انتخاباتی اصلاح طلبان کرمان و راور اظهار داشت: نمی‌شود ‌کسانی را به مجلس بفرستیم که در برابر رهبری زاویه داشته باشند، خط قرمز اول ما این است. ایرنا به نقل از وی تاکید کرد: ما نسبت به فساد مالی حساس هستیم، ما نماینده سالم در مجلس می خواهیم.

 

 

استفاده غیرقانونی شریان از تصویر سردار سلیمانی
در شبکه اجتماعی ایکس تصویری از کانال تلگرامی جبهه شریان منتشر شده که در آن شریان در تبلیغات خود از تصاویر سردار سلیمانی، آیت‌الله مصباح و دکتر کاظمی آشتیانی استفاده کرده است، در حالی که بر طبق قانون انتخابات استفاده از اظهارنظر، نام، تصویر یا نماد اشخاص حقیقی، حقوقی و ... در تبلیغات انتخاباتی منوط به ارائه موافقت کتبی آن‌هاست.

 

 

رائفی پور تنها ماند/غلامرضا ائتلاف را به سرعت به هم زد
به نوشته خبرآنلاین، در فاصله چند هفته باقی مانده تا انتخابات مجلس دوازدهم، خبرها از گوشه و کنار اردوگاه های سیاسی حکایت از آن دارد که برخی ائتلاف های انتخاباتی جدید در راه و البته برخی ائتلاف های انتخاباتی هم زودهنگام در حال از هم پاشیدن است.آنچنان که روز گذشته خبری در فضای رسانه ای و مجازی دست به دست شد که حول دو اسم می چرخید؛ «رائفی پور» «غلامرضا».

این دو چهره که چندی پیش با انتشار عکسی مشترک خبر از ائتلاف انتخاباتی خود داده بودند گویا به سرعت به اختلاف خورده اند و ائتلاف بهم خورده است. ائتلافی که هدفگذاریش بر حمله و انتقادات تند به قالیباف و حذف او از مجلس آینده متمرکز شده بود؛ بنابراین، درحالی که رائفی پور چند روز پیش رسما از انتشار لیست در انتخابات پیش رو خبر داده بود، غلامرضا معاون سابق وزارت کشور اعلام کرده که فهرستی در انتخابات منتشر نمی کند.

برخی گمانه زنی می کنند که کنار رفتن غلامرضا از این ائتلاف به خاطر جنجال های اخیر رائفی پور بر سر رشوه گرفتن نمایندگان و ماجرای ۱۴۰ سکه است که در نهایت او حاضر نشد شفاف سازی کرده و اسامی آن نمایندگان را اعلام کند. از سوی دیگر در نظرسنجی ها نیز شانس رائفی پور و حامیانش پایین برآورد شده است.

 

 

حمایت روزنامه اصولگرا از بیانیه ۱۱۰ اصلاح طلب
واکنش ها به بیانیه ۱۱۰ چهره اصلاح طلب، روزنامه نگار و فعال مدنی ادامه دارد. در همین راستا روزنامه فرهیختگان در مطلبی نوشت: بیانیه ۱۱۰ فعال سیاسی اصلاح‌طلب را باید به فال نیک گرفت، نه‌تنها به‌خاطر اینکه دعوت به حضور موثر در انتخابات را به‌عنوان یک کنش مدنی ترویج می‌کند -‌که البته این هم مهم است‌- بلکه به‌خاطر اینکه در حد خود جریان سیاست‌ورزی در ایران را به‌سمت چالش واقع‌گرایی سوق می‌دهد. امروز در عرصه سیاسی ایران کنشگران را می‌توان از جنبه نوع مواجهه با واقعیت به دو دسته تقسیم کرد؛ واقعیت‌گریزان و واقعیت‌پذیران. در هر دو دسته کلاسیک سیاست‌ورزان ایرانی یعنی اصولگرا و اصلاح‌طلب البته از هر دو نوع دیده می‌شود. نامه ۱۱۰ اصلاح‌طلب واقعیت‌پذیرانه است، چون از یک تجربه زیستی برآمده از واقعیت‌گریزی می‌آید. تجربه تاریخی فشرده‌ای که در آن انباشتی از تجربه‌های شکست‌خورده و موفقیت‌آمیز از رادیکالیسم تا پراگماتیسم دیده می‌شود، از تحصن نافرجام مجلس ششمی‌ها در زمستان ۸۲ و ترجیح خیابان به صندوق در تابستان داغ ۸۸ گرفته تا رای مخفیانه پای قله دماوند در اسفند ۹۰ و کمپین درست کردن برای آیت‌الله موحدی‌کرمانی و مرحوم ری‌شهری در سال ۹۴، اینها فراز و فرودهایی است که طیفی از اصلاح‌طلبان را به این نتیجه رسانده که مسیر تندروی بن‌بست است.

روح حاکم بر بیانیه ۱۱۰ نفری دو نکته مهم دارد؛ اول اینکه مشارکت‌جویی فارغ از نتیجه، خودش موضوعیت دارد و نه صرفا طریقیت. ثانیا رسیدن به هدف چه در درازمدت و چه در کوتاه‌مدت راهی جز صندوق رای و مشارکت ندارد. بیانیه ۱۱۰ نفری موسوم به متن روزنه‌گشایی البته بندی محذوف و نانوشته هم دارد که ما مسیر تحریم را یک‌بار تا آخر رفته‌ایم و چیزی آخرش ندارد.

 

 

حضور بازرس در هر صندوق رای الزامی است
رئیس مرکز مدیریت عملکرد و امور بازرسی وزارت کشور گفت: ۶۶ هزار نفر از زبده ترین و متعهدترین افراد بر حسن جریان انتخابات نظارت دارند، به‌طوری که به ازای هر ۱۳ نفر عضو هیات های اجرایی مستقر در شعب انتخابات، یک بازرس انجام وظیفه خواهد کرد. وی با تاکید بر نقش مدیران و هیات های بازرسی در سلامت انتخابات عنوان کرد: یکی از مهمترین حوزه‌های نمایش دشمنی معارضان انقلاب اسلامی عرصه انتخابات است و دشمن تمامی تلاش خود را به کار می گیرد تا در جریان آن خدشه وارد سازد و از همین رو بازرسان انتخابات نقش خطیری بر عهده دارند.

مهدی عارف پور رئیس مرکز مدیریت عملکرد، بازرسی و ارتباطات مردمی وزارت کشور روز سه شنبه در دوره آموزشی ویژه رؤسا و دبیران هیات های بازرسی انتخابات استان های سراسر کشور، بازرسان هر سیستم را امین‌ترین، خبره‌ترین و کاردان‌ترین افراد آن مجموعه دانست و افزود: به همت استانداران و مدیران کل بازرسی و ادارات کل استانها در دوره حاضر، سریع‌ترین زنجیره بازرسی برای انتخابات پیش روی تشکیل شده است.

 

 

ائتلاف اُمنا، تاکنون هیچ مصداق و لیستی معرفی نکرده است
ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب تا این لحظه هیچ مصداق و لیستی را در هیچ نقطه از کشور معرفی نکرده است.یک منبع مطلع در گفت‌وگو با ایرنا، در خصوص لیست منتشر شده با عنوان «امنای اصفهان»، گفت: لیست منتشر شده و به تبع آن تحرکات سیاسی در اصفهان به نام ائتلاف امنا هیچ گونه ارتباطی با ائتلاف کشوری امنا ندارد.وی تاکید کرد: ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب تا این لحظه هیچ مصداق و لیستی را در هیچ نقطه از کشور معرفی نکرده و در صورت جمع بندی نهایی این موضوع از طریق مبادی رسمی به اطلاع عموم‌ مردم خواهد رسید.

 

 

حدادعادل: بهترین گزینه‌ها را در انتخابات به مردم معرفی می‌کنیم
رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با اشاره به برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گفت: سعی صد در صدی ما انتخاب بهترین گزینه‌ها به مردم است.«غلامعی حداد عادل» ظهر امروز در دومین گردهمایی طلاب و روحانیت با اشاره به حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه، گفت: مردم با همه مشکلات به صحنه آمدند و چشم دشمنان را کور کردند. انشاءالله مردم با شکوه بیشتری در ۱۱ اسفند پای صندوق رای حاضر شوند و با حضورشان نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نمایندگان خبرگان را تعیین کنند.وی تاکید کرد: امروز می‌توانیم افرادی صالح و سالم را به مردم معرفی کنیم تا وارد مجلس شوند و از این کشور و انقلاب دفاع و به مردم خدمت کنند؛ در شورای ائتلاف سعی ۱۰۰ در صدی ما انتخاب بهترین گزینه‌ها برای ارائه خدمات به مردم است. البته همه امور دست یک نفر نیست که بگویند فلانی بیاید لیست ببند! اما تلاش می‌کنیم از افراد مومن، پاکدست و ‌انقلابی حمایت می‌کنیم.

 

 

زریبافان سازوکار جمع‌بندی لیست انتخاباتی اُمَنا را تشریح کرد
دبیرکل جمعیت یاران انقلاب اسلامی درباره ارائه لیست انتخاباتی از سوی جریان امنا گفت: در حال کار کردن بر روی این لیست هستیم. کمیته‌هایی برای این کار تشکیل شده است و تلاش می‌کنیم لیستی را بر اساس شایسته‌سالاری، نه سهمیه‌بندی ارائه کنیم.«مسعود زریبافان» در گفت‌وگو با ایرنا، با اشاره به تشکیل جریان سیاسی اُمَنا، تصریح کرد: این جریان جدید، مخالف روال و روش‌هایی است که در این چند دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری اعمال شده است.

وی با بیان اینکه این جریان با پدرخواندگی، پدرسالاری، دیکتاتوری حزبی و جناحی افراد خود را بر اساس سهمیه‌بندی به مردم تحمیل کردند، مخالف است، اظهار کرد: این انقلاب معتقد است که کاندیداها صرفاً باید بر اساس شاخصه‌های شایسته‌سالاری و توانمندی‌های تخصصی و مدیریتی و اجرایی در مجلس حضور پیدا کنند؛ نه براساس ارتباطشان با اشخاص، احزاب، جبهه‌ها و جناح‌ها.

 

 

فهرست شورای ائتلاف و وحدت در استان‌ها آماده شده و افراد هماهنگ عمل خواهند کرد
دبیرکل حزب مؤتلفۀ اسلامی با اشاره به این که لیست شورای وحدت در تهران در حال تکمیل است، گفت: در شهرستان‌ها، کارها تمام شده است؛ برای مثال، ما در حزب مؤتلفه که در خدمت دوستان، چه وحدت و چه ائتلاف استان‌ها هستیم، فهرستمان بالای ۲۵۰ نفر آماده شده است.اسدالله بادامچیان، دبیرکل حزب مؤتلفۀ اسلامی، در گفت‌وگو با فارس، ضمن اشاره به این که شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی در حال بررسی و تکمیل فهرست کاندیداهای خود هستند، گفت: انتخابات هم از نظر مشارکت، هم از نظر فعال بودن فعالان سیاسی در زمینه‌های مختلف و هم از نظر شورای محترم نگهبان که صلاحیت ۱۵۰۰۰ نفر را احراز کرده است، با وضعیت خوبی پیش می‌رود.

 

 

جبهه پایداری موضوع «سهمیه‌بندی» برای لیست انتخابات را تکذیب کرد
مجید متقی‌فر با تکذیب انتشار خبری درباره محتوای مذاکره صادق محصولی با محمدباقر قالیباف، اظهار کرد: این خبر کذب به صورت یک پروژه انتخاباتی در تعدادی از کانال‌های مجازی منتشر شده است. موضوع مذاکره با آقای قالیباف بر سر تعداد سهمیه نامزدها کذب محض است و از شرح آن خبر دروغ بودن آن معلوم می‌شود. عده‌ای که فاقد دیانت و اخلاق سیاسی هستند همچون گذشته درصدد تخریب جبهه پایداری و دبیرکل آن هستند.متقی‌فر تصریح کرد: نیروهای انقلابی بصیرتر از آن هستند که با اینگونه خبرسازی پروژه‌بگیرهای رسانه‌ای، تردیدی در عزمشان در دفاع از گفتمان انقلاب اسلامی و ترویج خط رهبری فرزانه ایجاد شود.

 

 

۲۲ نماینده دوره یازدهم مجلس رد صلاحیت شده‌اند
سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: ۲۲ نماینده دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی رد صلاحیت شده‌اند. محسن اسلامی در یک برنامه گفت‌وگوی تلویزیونی درباره روند انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: صرفا آن دسته از افرادی که درهیات نظارت تایید صلاحیت شده‌اند اما در شورای نگهبان با عدم احراز یا عدم تایید مواجه شده‌اند، تا دیروز فرصت اعتراض داشتند. شورای نگهبان هم تا ۳۰ بهمن فرصت بررسی اعتراضات را دارد.وی ادامه داد: ۱۲۷ نماینده دور نهم و دهم مجلس تایید صلاحیت شده اند. از نمایندگان دوره فعلی ۲۷۸ تن ثبت نام کرده اند که ۲۴۲ تن تایید و ۲۲ تن عدم تایید صلاحیت شده اند و ۵ نفر هم انصراف داده اند.

 

 

آغاز تبلیغات انتخاباتی کاندیدای مجلس خبرگان از فردا
رئیس ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری گفت: سه کاندیدای نمایندگی مجلس خبرگان رهبری از فردا ۲۵ بهمن تبلیغات انتخاباتی خود را در استان آغاز می‌کنند.محسن حسین‌میرزایی ۲۴ بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه سه کاندیدای نمایندگی مجلس خبرگان رهبری از فردا ۲۵ بهمن تبلیغات انتخاباتی خود را در استان آغاز می‌کنند، اظهار کرد: برابر قانون و در فرصت زمانی تعیین شده، ۹ نفر برای نامزدی در انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان ثبت‌نام کردند که از این تعداد، سه نفر تأیید صلاحیت شدند.وی با توصیه نسبت به رعایت دقیق مُر قانون در تبلیغات انتخاباتی، افزود: از نامزدها و همراهان آن‌ها در ستادهای انتخاباتی انتظار می‌رود که قوانین را رعایت کنند.

 

 

تأیید صلاحیت ۲۶ داوطلب انتخابات مجلس خبرگان در استان تهران
احمد قیومی روز سه شنبه ۲۴ بهمن ماه در این باره اظهار داشت: با اعلام نظر شورای محترم نگهبان، صلاحیت ۲۶  داوطلب مجلس خبرگان رهبری در استان تهران مورد تائید قرار گرفته است.

معاون استاندار اسامی داوطلبان تایید صلاحیت شده را به ترتیب حروف الفبا بدین شرح اعلام کرد:

عبدالجواد ابراهیمی فر
محسن اسماعیلی
علیرضا اعرافی
مهدی برزگر
مصطفی پورمحمدی
حمید حوالی شهریاری
احمد خوانساری
احمد دانش زاده مؤمن
قربانعلی دری نجف آبادی
علی رازینی
محمود رجبی
علی رحمانی فرد
حسینعلی سعدی
هادی صادقی
غلامعلی صفائی
سعید صلح میرزائی
علی قریب دوست
محسن قمی
سیدصادق محمدی
محمود محمدی عراقی
غلامرضا مصباحی مقدم
محمد علی موحدی
سیدمحمد علی موسوی
علی مومن پور
محمدرضا ناصری کوچه بیوک
غلامعلی نعیم آبادی

 

 

تایید صلاحیت ۲۹۴ داوطلب انتخابات مجلس در کرمانشاه
رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه از تایید صلاحیت ۲۹۴ داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان خبر داد.علی شعبانی در نشست خبری امروز (۲۴ بهمن) از تایید صلاحیت ۲۹۴ داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان تا این مرحله از فرآیند انتخابات خبر داد و افزود: داوطلبانی که پیش از این صلاحیت آن‌ها مورد تأیید قرار گرفته بود، ولی در شورای نگهبان صلاحیت آن‌ها تأیید و یا احراز نشده، مهلت سه روزه اعتراض دارند که این مهلت امروز (۲۴ بهمن) به پایان می رسد. شعبانی گفت: در حال حاضر از مجموع ۲۹۴ داوطلب تایید صلاحیت شده استان، ۱۴۱ داوطلب در حوزه انتخابیه کرمانشاه، ۴۴ داوطلب در حوزه انتخابیه اسلام آبادغرب و دالاهو، ۳۱ داوطلب در حوزه انتخابیه کنگاور، هرسین و صحنه، ۳۰ داوطلب در حوزه انتخابیه قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب، ۲۹ داوطلب در حوزه سنقر و کلیایی و ۱۹ داوطلب در حوزه انتخابیه پاوه، روانسر، جوانرود و ثلاث باباجانی با یکدیگر به رقابت می پردازند.

 

 

۲۰ نکته دانستنی درباره انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲
انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

۱ - بیش از ۷۳ درصد از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی تایید صلاحیت شدند.

۲ - حدود ۱۵ هزار تن در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی رقابت می‌کنند.

۳ -  ۷۰ درصد از داوطلبان بین ۳۰ تا ۵۰ سال هستند.

۴ - در این دوره از انتخابات هزار و ۱۰۰ استاد دانشگاه، ۲۰۰ پزشک، ۴۰۰ قاضی داوطلب هستند.

۵ - هم‌چنین حدود ۳۷۰ نماینده پیشین مجلس به عنوان داوطلب حضور دارند.

 ۶ - داوطلبان تا ۲۵ بهمن می‌توانند درخواست خود را برای جابه جایی حوزه انتخابیه ثبت و طی ۵ روز جواب نهایی را دریافت کنند.

۷- ۳ و نیم میلیون نفر از واجدین شرایط رای دادن رای اولی هستند.

۸- احراز هویت‌ها هم کاملا الکترونیکی خواهد بود.

۹ - بر اساس قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، داوطلبان یک هفته اجازه تبلیغات دارند.

۱۰ - تبلیغات پیش از موعد قانونی تخلف است.

۱۱ - در استانداری‌ها و فرمانداری‌ها و ستادهای انتخاباتی استان‌ها امکان ثبت گزارش های مردمی درخصوص تخلفات داوطلبان انتخابات وجود دارد.

۱۲ - تعداد نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری ۱۴۴ نفر است.

۱۳ - داوطلبان از روز ۲۵ بهمن تا ۹ اسفند ماه فرصت تبلیغات دارند.

۱۳ - انتخابات مجلس خبرگان رهبری در تمامی حوزه‌های انتخابیه برگزار خواهد شد.

۱۴ - ۱۶ کرسی از ۸۸ کرسی مجلس خبرگان رهبری به تهران اختصاص دارد.

۱۵- بر اساس ماده ۸ قانون انتخابات فقط احزاب و جبهه‌های قانونی می‌توانند برای انتخابات فهرست و لیست بدهند.

۱۶- صرفا احزابی می‌توانند از ماده ۸ قانون انتخابات استفاده کنند که در زمان بندی اعلام شده، مجامع عمومی خود را برگزار کرده باشند.

۱۷- تا این لحظه ۱۰۰ حزب مجامع عمومی خود را در زمان مقرر برگزار کرده‌اند و همین احزاب می‌توانند لیست و فهرست بدهند.

۱۸- جبهه‌ها مشکلی برای فعالیت ندارند زیرا در زمان ثبت تاسیس، زمان فعالیت خود را اعلام می‌کنند و بر همان اساس می توانند فعالیت کنند.

۱۹- برای انتخابات پیش‌رو ۶۸۱۱ شعبه در کل استان تهران پیش‌بینی شده که حدود ۵۰۰۰ شعبه برای حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر است.

۲۰- تعداد داوطلبین زن در کشور در ثبت نام مجلس شورای اسلامی در کل کشور ۱۴ درصد کل ثبت نام کنندگان و در استان تهران ۱۷ درصد کل ثبت نام کنندگان بوده است.

 

 

«قالیباف» اهل سهم‌خواهی نیست
«سعید آجورلو» فعال و کنشگر سیاسی در گفت وگو با مهر، در پاسخ به این که برخی شنیده‌ها حاکی از آن است که قالیباف بر سر حضور یک سری چهره‌ها در لیست نهایی شورای ائتلاف اصرار دارد. این شنیده‌ها صحت دارند؟ گفت: به عنوان فردی که خود را درون «جریان نو اصولگرایی» می‌بینم، آنچه من متوجه می‌شوم این است که مساله قالیباف، کارآمدی است و واقعاً او مساله سهم‌خواهی ندارد. این حرف که قالیباف اصرار می‌کند که این تعداد آدم باید در لیست باشند و اگر نباشند ما مذاکره و ائتلاف نمی‌کنیم، اساساً درست نیست.

 

 

فعال سیاسی اصلاح‌طلب: رئیسی مشکلات ساختاری جامعه را حتی کم کند، دستش را می‌بوسم
علی باقری، فعال سیاسی اصلاح طلب: من خودم کف جامعه زندگی می‌کنم و می بینم که مردم مشکل دارند؛ من بحث سیاسی و جناحی نمی کنم البته شما گفتید که مردم به خاطر دولت روحانی نیامدند رأی بدهند باشه من قبول می کنم ولی باید همه با هم تلاش کنیم کیفیت حکمرانی را در کشور بالا ببریم تا مشکلات مردم حل شود.من صریحا می گویم اگر آقای رئیسی مشکلات ساختاری جامعه را نه اینکه کامل حل کند بلکه به سمت بهبود هم ببرد من دستش را می بوسم.ما دنبال حل مشکلیم و باید تلاش کنیم کارآمدی نهادهای حکمرانی را بالا ببریم و این وقتی بالا می رود که شما انتخابات آزاد داشته باشید و گردش نخبگان در کشور اجرایی شود.

تعداد بازدید : 124

 

 


میرلوحی: دیدگاه جبهه پایداری بر وزارت کشور حاکم است
به نوشته خبرآنلاین محمود میرلوحی گفت: تقریبا اغلب‌ کسانی که در وزارت کشور هستند، دیدگاه‌های جبهه پایداری دارند ولی بینشان شدت و ضعف هست. اغلب نظامی هستند و تفکرات تند در میان آنها تسری دارد.محمود میرلوحی، معاون پارلمانی وزیر کشور در دولت اصلاحات با اشاره به مولفه‌های سلامت در انتخابات، گفت: انتخابات در دنیای امروز چند شاخص و رکن دارد؛ رکن اول رقابت است که طبیعتا باید شرایط رقابت فراهم شود تا امکان انتخاب مردم باشد.

 

 

قاضی‌پور: رد صلاحیت‌شدم اما در انتخابات شرکت می‌کنم
نماینده سابق مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی که صلاحیت وی برای انتخابات آتی رد شده است، گفت که مشارکت در انتخابات به‌مثابه دفاع از تمامیت ارضی ایران عزیز و امنیت ملی است و همه باید از این فرصت برای دفاع از ایران عزیز استفاده کنند.نادر قاضی‌پور نماینده سابق مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی که توسط شورای نگهبان صلاحیت وی برای انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی رد  شده است گفت که مشارکت گسترده و باشکوه مردم در انتخابات آتی یک ضرورت غیرقابل‌انکار است که باید برای همه دلسوزان کشور قابل اهتمام باشد.

 

 

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه: شاید سرلیستمان یک زن باشد
سخنگوی حزب اعتدال و توسعه می‌گوید: فعلاً هیچ فردی را برای سرلیستی انتخاب نکردیم مگر اینکه شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه مشخص و معین کند و ما اعلام کنیم، احتمال اینکه سر لیست ائتلافی تهران حزب اعتدال و توسعه یک زن باشد هم وجود دارد، البته این خانم از چهره‌های سیاسی حزب اعتدال و توسعه است. در حقیقت منظور این است که زنان هم از جمله گزینه‌های سرلیستی ما است.احتمال سرلیستی زنان در انتخابات اسفندماه، خبری است که جواد هروی، سخنگوی حزب اعتدال و توسعه در گفت‌وگو اعلام می‌کند و می‌گوید البته سرلیستی زنان هنوز قطعی نشده است.او همچنین از رایزنی های حزب متبوعش با تشکل های اصلاح طلب و ستاد عقلانیت که جمع هواداران علی لاریجانی است خبر می دهد و احتمال ارائه لیست مشترک و ائتلاف را رد نمی کند.

 

 

حزب اعتماد ملی چند کاندیدا برای انتخابات مجلس دارد؟
سخنگوی حزب اعتماد ملی گفت: تاکنون جلسات مشترکی برای هم‌اندیشی درباره گزینه‌هایی که از سوی احزاب هم‌سو معرفی می‌شوند، برگزار شده است اما هنوز به تصمیمی برای ارائه لیست ائتلافی دست پیدا نکرده‌ایم.محمدصادق جوادی حصار، سخنگوی حزب اعتماد ملی، با اشاره به برخی گمانه‌زنی‌ها در ارتباط با لیست ائتلافی اصلاح‌طلبان برای انتخابات مجلس در تهران گفت: ما جز یک نفر از اعضای حزب اعتماد ملی که در یکی از شهرستان‌ها کاندیدا شده، کاندیدای دیگری که عضو اعتماد ملی باشد، نداریم. علاوه بر این، هنوز به یک جمع‌بندی که در قالب ائتلاف ۴ حزب اعتماد ملی، کارگزاران، اعتدال و توسعه و ندای ایرانیان یک لیست مشترک برای انتخابات ارائه کنیم، نرسیدیم.

 

 

وزیر کشور: تایید صلاحیت‌ها در شورای نگهبان رکورد جدیدی زد
 احمد وحیدی، وزیر کشور در جمع خبرنگاران گفت: میزان تایید صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس توسط شورای نگهبان در این دوره، رکورد جدیدی بوده است.هیچ وقت در هیچ دوره ای این تعداد شرکت کننده نداشتیم.الان وضعیت رقابتی خوبی پیدا کردیم.

 

 

دیدار «قالیباف» و «محصولی»
به نوشته مهر، برخی کانال‌های خبری مدعی برگزاری دیداری انتخاباتی میان «محمدباقر قالیباف» سرلیست شورای ائتلاف و «صادق محصولی» دبیرکل جبهه پایداری شده‌اند؛ دیداری که از قرار معلوم دستاورد‌هایی را نیز برای تدوین فهرست انتخاباتی واحد داشته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۸
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۶۹
کاندیداهایی که امیدوار به کسب آرای اکثریت ملت هستند خوشبحال رای دهندگان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
معاون زاکانی: چینی ها را آوردیم در تهران خانه بسازند چون خودمان تکنولوژی صنعتی سازی مسکن را نداریم!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
مصطفی میرسلیم، نماینده مجلس:

بنزین باید گران شود تا مردم سراغ خرید خودروهای کم مصرف بروند!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
لطف‌الله شیبانی، فرماندار شیراز:

هیچکس مانع رای دادن هیچ شهروندی با هر نوع حجاب نخواهد شد!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
علیرضا رحیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قم، از اجرای برنامه‌های مختلف درباره انتخابات در مدارس خبر داد و گفت: «تلاش داریم دانش‌آموزان را برای گزارش نویسی پای صندوق‌های رای بیاوریم، در این راستا با حضور طلاب برای مدارس ابتدایی پویش «رای تو آینده من» را راه‌اندازی کردیم.»
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
یاشار سلطانی بار دیگه افشاگری کرد: اسحاق قالیباف پسر رئیس مجلس! از سال 2019 در حال تلاش برای اقامت کاناداست و در دادگاه کانادا بابت به تاخیر افتادن فرایند ویزا و اقامت شکایت کرده.
وقتی سیسمونی رو از ترکیه میارن بایدم اقامت کانادا بگیرن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
رای به افراد جدید یعنی پایان رانت و فساد خیلی ها
با حرکات اجتماعی میشه خیلی کارها کرد منظورم کارهای سیاسی نیست کارهایی به نفع کشور فقط به افراد جدید رای بدیم
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
بچه ها بچه ها بیاید حرکت اجتماعی کنیم رای بدیم
8:19
کسانی که شاسی بلند گرفتن تائید شدن و کسانی که افشاگری کردند رد صلاحیت شدن
به کی میخوای رای بدی؟
انرژی زاتو بنوش ساندیس مدرنیته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
بعضی مثل حدادعادل چنان از راهپیمایی ۲۲ بهمن ذوق زده شدند که فکرکردند چهل میلیون نفر پای صندوق انتصابات حاطر می شوند
خبری نیست ما در متن جامعه هستیم
ممکن است درانتخابات آینده مثلا ۴۰ درصد کل مردم شرکت کنند در حالی که این نرخ در پایتخت و شهرای بزرگ ۱۵درصد شود مسولان مراقب باشند بعد از انتخابات در سخنان خود طوری صحبت نکنند که آن ۸۵ درصدی که‌در شهرهای بزرگ مشارکت نکرده اند دلخور شوند حتی به نظر من باید در سخنان خود به عدم حضور آنها اشاره شود ، بر کسی پوشیده نیست برای یک سیستم حکومتی رضایتمندی پایتخت نشینان مسئله مهمی است . نباید حس ندیده شدن و مهم نبودن تزریق شود . نباید گفته شود به کوری دشمن ۴۰ درصد حضور یافتند . در این صورت آن ۸۵ درصد هم ممکن است خود را از دشمن فرض کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
شما از الان قافیه رو باختی میدونی مثل 22بهمن کلی از مردم میان رای میدن دست پیش رو گرفتی که پس نیوفتی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
کمیسیون شهرسازی شواری شهر تهران سه‌شنبه ۲۴ بهمن افزایش ۱۹ درصدی «عوارض ساختمانی، ارزش افزوده ناشی از اجرای طرح‌های توسعه شهری و بهای خدمات حوزه شهرسازی و ارزش معاملاتی موضوع تبصره ۱۱ ماده صد قانون شهرداری تهران برای سال ۱۴۰۳» را تصویب کرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
مهم نیست مسولین چه فکر می کنند اگر قرار بود مردم به حرف آنها پای صندوق بیایند که انتخابات پرشوری برگزار می شد
بیچاره این صهیون گداها فکر میکردن میتونن ایران رو بگیرن تقدیم اسرائیل کنن الان بعد از یک سال اربابشون رو گرفتیم زیر مشت و لگد به مرز جنون رسوندیم اسرائیل رو که کل اعتبارش رو از بین بردیم تو دنیا از اون طرف برنامه های آمریکا تو اوکراین رو به گند کشیدیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
نصف شبی چشم خورد به کامنتت،داری چی برا خودت میبافی؟؟صهیون گدا،ارباب،و…
حالت خوشه ها من نصف شب از کار برسم حقوق سرماهم بشه ۱۲ تومن و تو بشینی واسه خودت این و جورکنی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
با افتخار غرب گدا هستم
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
من هم غرب بگدا هستم حالا میشه من مثل بچه قالیباف و لاریجانی حداد عادل برم امریکا خواهشم می کنم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
۱۲:۱۴
خزعلی و ... فراموش نشه
لطفاً اسامی کاندیدا هایی که خانواده هایشان در بلاد کفر مشغول خدمت به جامعه مومنین ایران هستند اعلام کنید. کانادا گیت و امریکا گیت و … .
پاسخ ها
محسن
| Belgium |
۰۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
مخصوصا پسر اقای قالیباف که تقاضای ماندن در کانادا
را با وکیل ان چنانی مسٸول امر شکایت کرد و دادگاه به نفع ان رای داد تا به اقامت او سریعا رسیدگی شود،فکر کنم دیگر کسی از مسٸولین نباشد که اقامت بلاد کفر را نداشته باشد؟تابی کمی هم از این خبرها بگذار؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش،

با بیان اینکه «نوجوانانی داریم که رای می‌دهند و خانواده را به پای صندوق رای می‌آورند»، گفت که «امروز نه رییس‌جمهور و نه هیچ مسئول دیگری دخالتی در انتخابات ندارد، دموکراسی واقعی اینجا و در ایران است.»
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
وزیر اموزش و پرورش که باید مسئولیت اصلی توسعه انسانی جامعه را عهده دار باشه

مترصد شرکت دانش اموزان در انتخابات و بالا بردن مشارکت است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
اصلاح طلب یعنی تاج زاده
وای چقدر جو پر شور انتخاباتی،از امشب تا روز انتخابات چطور صبر کنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
هيجان غيرقابل وصفه. مراقب باش تلف نشي!
همین روزهاهست که پژوهشگران ژاپنی که درمورد فواید روزه داری کلی تحقیق کردن و مقاله دادن بیرون ولی خودشون نه روزه میگیرن ونه مسلمان میشن یه مقاله درمورد فواید شرکت درانتخابات هم منتشرکنن
استاااااد رائفی پور مگه کاندیدا هستن؟ دقیقا چه تحصیلاتی دارند؟ دقیقا چه کار مفید و ارزشمندی واسه مملکت کردن؟
با این کیفیت کاندیدا ها لابد رای هم میخوایین؟
پاسخ ها
شقایق
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
ایشون طرفدارای خودش رو داره و اتفاقا کم هم نیستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
سوخت موشک میسازه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
لطفا اقایان
قالی باف
رائفی پور
زاکانی و
.....
رتبه کنکور و زیر گروه درسها را بزارن سایت
وقتی حداد صحبت از معرفی افراد صالح می زنه انسان رو ترس برمی‌داره
آمار ثروتمندترین کشورهای جهان منتشر شد
ایران بعد از روسیه و آمریکا
غنی ترین کشور دنیا با هزاران هزار میلیارد دلار ثروت
این در حالی است که
61 میلیون نفر آن به کالابرگ محتاج شدند.
حقایق بسیار گویاست
ماهی ۲۰۰ میلیون حقوق؟؟؟ چه می کنه این عشق خدمت به مردم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
تازه خبر نداری خیلیا حاضرن ماهی ۲۰۰ ملیون بدن فقط وارد مجلس بشن
رای نمی دهم حالا هر کی یا هر کی میخواد بلنده یا ایتلاف کنه ی با لیست ا بیاد یا نیاد
یکی از کاندیدهای نمایندگی مجلس
یک شعر از کتاب فارسی پنجم ابتدایی را
مانند دبیر جشنواره فیلم فجر که دعای تحویل سال
را با پنج غلط خواند
به زور خواند
واقعا این افراد خجالت نمی کشند
کاندید می شوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
تپق زده:))))))))
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
حالا کاندید شدن بماند
اینکه رای میارن و مرین مجلس!!!!!!!
چقدر قحط الرجال شده در ایران
برای ملتی که امثال رائفی پور رسائی دوالنور و.... می خواهندنماینده اش بشوند باید خون گریست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
در اصل باید خون گریست نماینده دولتی که جای خود دارد
من توصیه میکنم آقایان جنتی و رئیسی و قالیباف در یک جلسه دوستانه تکلیف انتخابات را روشن کنند و از تضییع بیت المال جلوگیری کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
احسنت
خبری بااهمیت!!
بدون شک اگه بخاد وضعیت ملت بدتر از این بشه و نماینده تو کشور مترسک باشه واقعا انتخابات فقط هدر دادن بیت المال هست
110 اصولگرای متقلب به اسم اصلاح طلب بیانیه میدن ؟؟
اصلاح طلب فقط مشارکت و مجاهدین انقلاب و سالار فقط تاجزاده
اصلاح طلب فقط تاجزاده وه ۱۵ سال انفرادی رو تحمل میکنه ولی از آرمان‌های آزادیخواه ملت دفاع میکنه
میرسلیم بی درد مرفه
درک درستی از فقرندارد
ببینید برای بنزین چه نسخه ای پیچیده.
اینها نمونه های نمایندگان انقلابی و مردمی هستند.
رای دادن یعنی رضایت از وضع موجود و ادامه این راه که به ترکستان ختم میشه
یعنی ثروت مند شدن دلالان و نابودی ملت زیر تورم
از دیدار قالیباف خبر می دهید و از شکایت پسرش برای دریافت ویزای مهاجرتی از کشور کانادا خبری ندارید.
نماینده ۲۰۰میلیونی میخاد بفهمه تورم چیه
خدایامیگم چرا فریادی از مجلس بخاطر گرانی درنمیاد
۳۰ نماینده تهر آن یک نطق در مورد تورم نکرد ن چرا
زیرا به من هم ۲۰۰میلیون بدن خفه میشم حالا یکساله معوقات معلمان رو ندادن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
این چند نفر هم فریاد زدن ازگرانی وعدم خرید دولت ازبرنج کاران رد صلاحیت شدند.
مشکل کشور شده جدایی رافی پور واقعا خجالت بکش تابناک
بورس کشور ۶ ماهه فق، پول ملت رو آتش کشیده امان از یک اعتراص و نقد از شما ؟؟
مردم دیگه آگاه شدند
حتی برادر یکی از کاندید های مجلس
می گوید رای نمی دهم
هياهوي بسيار براي هيچ. آرام باشين دوستان
دیدار «قالیباف» و «محصولی
دو‌مستضعف با هم‌دیدار کنند یکی می کوید بخچالش خالی است و دومی می کوید هر جه دارم مال امام زمان است.
تابناک چاپ‌نکنی لطفا
اینهمه وقت و هزینه واسه چیه ؟؟ که بفهمیم دموکراسی هست زحمت نکشید
علیرضا کی هست. رائفی پور کی هست . تابناک، گرانی بیداد میکند
اوه چقدر خبر !
واقعا مجلس نباشه چی میشه کمی فکر کنید؟
حالا مجلس هست چه میکنه کمی فکر بدنیست؟
من به لیست رائفی رای میدهم و اگر لیستس نده اصلا رای نمیدم ، بسه دیگه اینهمه غیر شفاف عمل کردید و هر دوره مردم رو سرکار گذاشتید من باید بدونم نمایندم توی اون خراب شده به چی رای میده به چی رای نمیده والسلام
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
حیف اسم ارش روت گذاشتن
رای دادن فایده ای ندارد مردم روز به روز فقیرتر و عده ای قلیل ثروتمندتر؟
واقعا نبود مجلس مفید تر از بودنش است
اصلاح طلب دیگه تمام شد اون دوره که مردم بی سواد و جوان خام را تو تریبون ها تحریک میکردن .اصلاح طلب ها برو ببین چه کاخ و منازلی درست کردن برا خودشان دیکه حرفهاشون برای مردم پشیزی نمی ارزد ..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
باید گروهای سیاسی فعال در جامعه حضورداشته باشند
احزاب ازاد با برنامه مدون
ادمهای با تجربه با سواد دانشمند توش باشند
این نمایندگان فله ای اصلا کی هستند چه خط و مشی سیاسی اجتماعی اقتصادی فرهنگی دارن
اصلا از خودشون اختیار و برنامه ای دارن؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
راست میگه اصلاح طلبها برای سیسمونی ترکیه نمی رفتند
متاسفانه عملکرد رئیسی بدجوری ملت را عصبانی کرده است
تقریبا مشارکت نهایت ۲۵ درصد بیشتر نيست
امید را از ملت گرفته رئیس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
مگر رئیسی با چنددرصد اراء مردم شده رئیس جمهور؟؟؟
باارفاق ۱۱ ملیون رای داره
ظاهرا قالیباف قراره حذف بشه ، فهمیده و داره خودشو به در ودیوار میزنه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست