بازدید 1588

سایت خرید گوشی و لوازم جانبی

کد خبر: ۱۲۲۱۵۴۸
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰ 14 February 2024

نکات مهم هنگام خرید اینترنتی انواع گجت و گوشی تلفن همراه

همان طور که شاهد هستید در طی سال‌ها گوشی‌ها با تغییرات اندک و یا بسیار زیاد به طور مداوم طراحی و به بازار عرضه می‌شوند. روزگاری بود که از گوشی موبایل تنها برای برقراری تماس تلفنی استفاده می‌شد؛ اما امروزه می‌توان گوشی موبایل را اصلی‌ترین بخش زندگی دیجیتالی دانست. بعضی اوقات قصد دارید یک تلفن همراه را به صورت اينترنتی سفارش داده و خریداری کنید. بنابراین باید هنگام خرید آن یک سری عوامل و نکات را مد نظر بگیرید تا با کمک آن‌ها بتوانید بهترین گوشی موبایل را خریداری کنید. در ادامه مقاله قرار است این نکات یک به یک مورد بررسی قرار بگیرند تا شما نیز بتوانید از آن‌ها در هنگام خرید استفاده کنید.

نکات مهمی که در هنگام خرید اینترنتی انواع گجت و گوشی تلفن همراه باید در نظر بگیرید

برای آنکه بهترین خرید تلفن همراه و گجت را از سایت‌های معتبر مانند سایت گوشی شاپ داشته باشید لازم است نکات زیر را مدنظر داشته باشید:

  1. ابعاد گوشی موبایل

اولین نکته‌ای که هر خریدار تلفن همراه باید در نظر بگیرد، ابعاد گوشی موبایلی است که قرار است سفارش دهد. این انتخاب ابتدا به سلیقه‌ی افراد بستگی دارد. یعنی عده‌ای استفاده از گوشی موبایل با ابعاد بزرگ را نمی‌پسندند؛ چون در هنگام کار با آن به تمام صفحه تسلط ندارند و با مشکلاتی روبرو خواهند شد. برعکس، برخی از افراد هستند که گوشی موبایل را برای تماشای فیلم و بازی کردن می‌خرند و علاقه دارند که گوشی بزرگی داشته باشند. بنابراین توصیه می‌شود حتما قبل از خرید به ابعاد گوشی به خوبی دقت کنید تا پس از خرید دچار مشکل نشوید.

  1. جنس بدنه اصلی

دقت به جنس بدنه از دیگر نکات مهم هنگام خرید اینترنتی تلفن همراه است. صفحه نمایش، اسکلت اصلی و قسمت پشت دستگاه سه بخش اصلی بدنه‌ی گوشی موبایل را تشکیل می‌دهند و ما در این بخش، به بررسی جنس اسکلت اصلی پرداخته‌ایم. اسکلت اصلی گوشی در مدل‌های پلاستیکی، آلومینیومی و استیل طراحی و ساخته می‌شود. در ادامه ویژگی هر کدام را به خوبی بررسی خواهیم کرد که بتوانید از آن‌ها کمک بگیرید:

  • فریم پلاستیکی: اگر یک گوشی ارزان قیمت می‌خواهید و قصد دارید تا قیمت تمام شده گوشی پایین بیاید، می‌توانید گوشی را خریداری کنید که بدنه پلاستیکی دارد. این گوشی‌ها در برابر ضربه و افتادن از ارتفاع مقاومت کمتری را از خود نشان می‌دهند و ممکن است که گوشی بعد از افتادن از ارتفاع متلاشی شود.
  • فریم آلومینیومی: این فریم از اسکلت اصلی گوشی، مقاومت بهتری نسبت به فریم‌های پلاستیکی دارد. به علاوه فریم آلومینیومی باعث کم شدن وزن گوشی نیز خواهد شد.
  • فریم استیل: در گجت‌های امروزی آیفون از فریم استیل استفاده می‌کنند که به ندرت در گوشی‌های جدید مورد استفاده قرار می‌گیرد. فریم استیل مقاومت بسیار بالایی نسبت به ضربه دارد.

نکات مهم هنگام خرید اینترنتی انواع گجت و گوشی تلفن همراه

  1. توجه به جنس قسمت پشت موبایل و دیگر گجت‌ها

قسمت پشت گوشی موبایل و گجت‌های مختلف در سه جنس ساخته می‌شوند که عبارتند از:

  • پلاستیک:

به طور معمول جنس پشت دستگاه در گوشی موبایل از پلاستیک است؛ زیرا استفاده از پلاستیک در تلفن همراه باعث کم شدن وزن آن خواهد شد. با این حال این جنس در برابر خط و خش نمی‌تواند مقاومت چندانی را از خود نشان دهد. در مقابل استفاده از بدنه پلاستیکی باعث ارزان‌تر شدن گوشی شده و به همین دلیل قیمت تمام شده برای این مدل گوشی‌ها بسیار کم‌تر خواهد بود.‌

  • شیشه:

جنس شیشه در گوشی‌های پرچمدار برای قسمت پشت موبایل استفاده می‌شود. این جنس از گوشی‌ها ظاهر زیباتری دارند اما نیاز به نگهداری بیشتری پیدا می‌کنند. زیرا که نمی‌توانند در برابر ضربه مقاومت کنند و با کوچکترین ضربه دچار شکنندگی می‌شوند.

  • آلومینیوم:

آلومینیوم جنس دیگری است که برای ساخت قسمت پشت گوشی موبایل و گجت‌های هوشمند استفاده می‌شود. می‌توان پنل پشتی آلومینیومی را در گوشی‌های سری قدیم آیفون مشاهده کرد. استفاده از این جنس باعث افزایش مقاومت گوشی‌ها شده است؛ به همین دلیل این تلفن‌های همراه نسبت به پلاستیک و شیشه، مقاومت بیشتری را در برابر خط و خش نشان می‌دهند.

نکات مهم هنگام خرید اینترنتی انواع گجت و گوشی تلفن همراه

  1. توجه به سیستم عامل در زمان خرید گوشی یا گجت‌های هوشمند

امروزه دو سیستم عامل اندروید و آی او اس بیشترین کاربرد و محبوبیت را در بین گوشی‌های تلفن همراه دارند. این سیستم‌ها به شرح زیر عمل می‌کنند:

  • ios

این سیستم مخصوص شرکت اپل و محصولات آن است که به دلیل فضای بسته و انحصاری خود از امنیت بسیار بالایی برخوردار شده است. به علاوه در سیستم عامل iOS سرعت بالا و روان بودن برنامه‌ها به هیچ وجه قابل مقایسه با سیستم عامل اندروید نیست. با وجود این موارد، نبود برخی از امکانات در این سیستم عامل انتقاد برخی کاربران را به همراه داشته است. برای مثال در این سیستم از درایوهای خارجی پشتیبانی نمی‌شود. یعنی امکان اتصال کارت حافظه و یا کپی کردن فایل های دلخواه بر روی گوشی نیست.

  • اندروید

این سیستم عامل با بالاترین میزان استفاده، در بین سیستم‌های عامل رتبه اول را به خود اختصاص داده است.‌اندروید توسط شرکت گوگل طراحی شده است و امکانات و قابلیت‌های آن دائما در حال به روز شدن هستند. تا امروز نسخه‌های متعددی از این سیستم عامل عرضه شده است. با اینکه به راحتی می‌توانید هر نرم‌افزاری را در سیستم عامل اندروید نصب کنید، اما این کار باعث آلودگی ویروسی و یا هک شدن گوشی می‌شود.

جمع بندی

در هر خریدی داشتن اطلاعات کافی و تسلط بر این اطلاعات لازم است. حال اگر خرید اینترنتی باشد، این حساسیت بیشتر می‌شود. بنابراین اگر قرار است گوشی موبایل مد نظر خود را به صورت اينترنتی بخرید، باید ابتدا کاربرد مورد علاقه‌تان را در نظر داشته باشید و سپس براساس نکات گفته شده یک خرید خوب را انجام دهید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/ 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار