بازدید 3441
۵

پاسخ شدیداللحن برلین به تهدیدات ناتویی ترامپ

پیشنهاد اخیر ترامپ برای حمله روسیه به ناتو واکنش تند صدراعظم آلمان را به همراه داشت.
کد خبر: ۱۲۲۱۴۹۹
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۹ 13 February 2024

 به گزارش تابناک به نقل از فارس، «به هیچ‌کس نمی‌توان اجازه داد که با امنیت اروپا قمار کند» این‌ها بخشی از سخنان روز گذشته (دوشنبه) صدراعظم آلمان اولاف شولتز در واکنش به پیشنهاد دونالد ترامپ به روسیه برای حمله به ناتو است.

رئیس‌جمهور پیشین آمریکا دونالد ترامپ در جریان یک گردهمایی روز شنبه هفته جاری تصریح کرد که روسیه را «تشویق» می‌کند تا به هر عضو ناتو که بعنوان بخشی از این ائتلاف به تعهدات مالی خود عمل نکند، حمله کند.

 

 

شولتز در یک کنفرانس خبری مشترک با نخست‌وزیر لهستان دونالد تاسک در برلین به طور غیرمستقیم ترامپ را هدف قرار داد و گفت «وعده حفاظت از ناتو بدون قید و شرط اعمال می‌شود».

طبق اصول و قواعد ناتو، اعضای این ائتلاف متعهد شده‌اند که در صورتیکه یکی از اعضای ناتو مورد حمله قرار گیرد، دیگر اعضا از آن دفاع کنند.

شولتز که به طور مستقیم به نام ترامپ اشاره نکرد گفت مشروط سازی کمک به اعضای ناتو «غیرمسئولانه و خطرناک و تنها به نفع روسیه است».

طبق گزارش راشاتودی، برلین مدت‌ها است که در پرداخت حداقل هزینه‌های ناتو کوتاهی می‌کند اما ظاهراً تصمیم گرفته است با کمک یک صندوق ۱۰۰ میلیارد یورویی که برای تقویت دفاع آلمان در پی درگیری‌های اوکراین ایجاد شده است، به هدف تأمین دو درصد از هزینه‌های ناتو برسد.

 

 

طبق گزارش‌های منتشر شده، ناتو در سال ۲۰۲۳ بودجه‌ای معادل ۱.۳ تریلیون دلار برای مصارف نظامی خود هزینه کرده است و طبق گزارش آسوشیتدپرس، آلمان با بودجه معمول خود تا چند سال آینده نیز به هدف ۲ درصد نخواهد رسید.

آمار و ارقام خود ائتلاف ناتو در سال ۲۰۲۳ نشان می‌دهد که اکثر اعضای ناتو، حداقل هزینه این ائتلاف را برآورده نمی‌کنند. از ۳۱ عضو آن، تنها ۱۲ عضو در حال حاضر حداقل ۲ درصد از تولید ناخالص داخلی را برای دفاع ناتو هزینه می‌کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۵
ناتو و اروپا باید منتظر چالش بزرگ باشد
به امید خدا ناتو نابود و مضمحل میشه
بالاخره معلوم نشد . سهم کشورها از هزینه های ناتو 2% این هزینه هاست یا 2% تولید ناخالص ملی شان!.
به دوران پسا ناتو خوش آمدید
این ناتو واقعا ناتوئه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی