بازدید 14026
صد و بیست و هفتمین روز جنگ غزه

نتانیاهو دستور حمله گسترده به رفح را صادر کرد/ هشدار درباره راه افتادن حمام خون/اعلام آمادگی نظامی مصر در مرز سینا/شمار شهدای غزه از مرز ۲۸ هزار تن گذشت

جنگ غزه در شرایطی وارد صد و بیست و هفتمین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز گشته و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۲۰۹۷۰
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۵ 10 February 2024

بین الملل تابناک: جنگ غزه در شرایطی وارد صد و بیست و هفتمین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز گشته و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد.

مصر، تل‌آویو را به تعلیق معاهده صلح تهدید کرد
۱۴۰۲/۱۱/۲۱ - ۲۲:۵۱

روزنامه «وال استریت ژورنال» آمریکا نوشت قاهره تهدید کرد که در صورت عبور فلسطینی‌های غزه از مرز مصر یا انجام عملیات زمینی توسط رژیم صهیونیستی در شهر رفح، معاهده صلح با این رژیم را به حالت تعلیق در می‌آورد.

 این روزنامه به نقل از یک دیپلمات ارشد غربی در قاهره نوشت مقامات مصری از همتایان غربی خود خواستند به رژیم صهیونیستی اطلاع دهند که هر گونه اجبار برای کوچ مردم غزه به سینا مصر یک تخلف محسوب می‌شود که عملا توافق با رژیم صهیونیستی را به حالت تعلیق در می‌آورد.

یکی دیگر از مقامات ارشد غربی و دو مقام آمریکایی و صهیونیستی  گفتند این پیام کاملا واضح بود و مصر تهدید کرد در صورتی که ارتش صهیونیستی ساکنان غزه را به داخل مصر سوق دهد، این توافق را تعلیق خواهد کرد.

این مسوول صهیونیستی گفت دولت مصر این تهدید را در دیدار «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر تکرار کرد.

در همین راستا، مسوول آمریکایی گفت مصر به صراحت اعلام کرده است که در صورتی که فلسطینی‌ها به سینا رانده شوند، آماده است مرزهای خود را شاید با تانک نظامی کند.

وال استریت ژورنال نوشت با وجود تنش‌های فزاینده، مقامات صهیونیستی و مصری همچنان با یکدیگر در ارتباط هستند.

مقام صهیونیستی مذکور گفت افسران مصر و رژیم صهیونیستی که بر اثر همکاری امنیتی در مرزها باهم ارتباط دارند درباره عملیات نظامی احتمالی رژیم صهیونیستی باهم صحبت می‌کنند و در این مذاکرات مصری ها از رژیم صهیونیستی خواسته‌اند دامنه عملیات خود را محدود کنند.

روزنامه آمریکایی مذکور گزارش داد مصر در پی نگرانی‌ها از احتمال ورود فلسطینی‌ها به سینا، تدابیر تکنولوژیکی مختلفی مانند دوربین‌ها و حسگرها در مرز با نوار غزه اتخاذ کرده است.

رویترز هم گزارش داد که به گفته دو منبع امنیتی، مصر طی دو هفته گذشته حدود ۴۰ تانک و نفربر زرهی را برای تقویت حضور خود در مرز با غزه به شمال شرق سینا فرستاده است.

همزمان با تشدید حملات ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه، ارتش این رژیم روز جمعه اجرای عملیات نظامی در شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه را تصویب کرد.
 

همچنین وال استریت ژورنال نوشت یک هیئت مصری به منظور مذاکره درباره رفح غزه روز جمعه وارد تل‌آویو شد.

مصر اعلام کرد درباره حمله به رفح، هیچ گونه همکاری با رژیم صهیونیستی نخواهد داشت.

نتانیاهو دستور حمله گسترده به رفح را صادر کرد
۱۴۰۲/۱۱/۲۱ - ۲۲:۵۰

الجزیره به نقل از رسانه‌های رژیم صهیونیستی شنبه شب اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر تل آویو دستور بسیج نظامیان برای حمله به رفح در جنوب نوار غزه را صادر کرده است.

 شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی در این باره افزود: نتانیاهو خواستار بسیج دوباره نظامیان ذخیره برای آمادگی در انجام عملیات نظامی در رفح شده است.

این شبکه خبری به تعداد این نظامیان هیچ اشاره‌ای نکرده است.

القسام ۲ تانک مرکاوای رژیم صهیونیستی را شکار کرد
۱۴۰۲/۱۱/۲۱ - ۲۲:۴۹

گردان‌های شهید «عزالدین القسام» شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) شنبه شب ۲ دستگاه تانک مرکاوای رژیم صهیونیستی در غزه را منهدم کرد.

 گردان‌های شهید «عزالدین القسام» اعلام کرد که نیروهای این گروه با راکت «الیاسین۱۰۵» تانک مرکاوای رژیم صهیونیستی را در غزه هدف قرار دادند.

این گروه اعلام کرد که این دو دستگاه تانک در محله «الزیتون» در شهر غزه منهدم شده است.

هشدار اتحادیه عرب نسبت به تبعات منطقه‌ای عملیات رژیم صهیونیستی در رفح
۱۴۰۲/۱۱/۲۱ - ۲۱:۱۱

دبیرکل اتحادیه عرب نسبت به تبعات خطرناک عملیات نظامی احتمالی رژیم صهیونیستی در شهر رفح غزه هشدار داد.

 «جمال رشدی» سخنگوی «احمد ابوالغیط» دبیرکل این اتحادیه به نقل از وی گفت نیت اشغالگران برای آواره کردن صدها هزار آواره فلسطینی که به شهر رفح؛ آخرین پناهگاه در برابر حملات بی‌وفقه رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان پناه برده‌اند، طرحی آشکار و کاملا مردود است. این اقدام تهدیدی خطرناک برای امنیت منطقه محسوب می‌شود.

وی افزود آواره کردن صدها هزار فلسطینی نقض قوانین بین‌المللی و انسانی است و علاوه بر آن تخطی از خطوط قرمز مصر موجب تشدید در منطقه می‌شود.

طبق گزارش روسیاالیوم، سخنگوی ابوالغیط به نقل از وی تاکید کرد جهان باید به خطر اقدامات رژیم صهیونیستی که توسط جناح راست افراطی هدایت می‌شود، توجه کند، اقداماتی که هدف از آن تخلیه نوار غزه و پاکسازی قومی همه جانبه است.

وی تصریح کرد مقامات رژیم صهیونیستی نه تنها نیت خود را درباره کوچاندن مردم غزه پنهان نمی‌کنند بلکه به دنبال بازگرداندن شهرک نشینان صهیونیست به نوار غزه هستند. این مساله می‌طلبد جامعه جهانی برای ممانعت از فاجعه‌ای اقدام کند که در صورت وقوع ممکن است وضعیت منطقه را وخیم‌تر کند.

درخواست قطر از شورای امنیت برای ممانعت از عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در رفح
۱۴۰۲/۱۱/۲۱ - ۲۰:۴۵

وزارت خارجه قطر از شورای امنیت خواست فورا برای ممانعت از اجرای عملیات نظامی احتمالی رژیم صهیونیستی در شهر رفح در نوار غزه اقدام کند.

این وزارتخانه با شدیدترین عبارات تهدیدهای رژیم صهیونیستی درباره حمله نظامی به شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه را محکوم کرد.

به نقل از سایت خبری عربی۲۱، وزارت خارجه قطر نسبت به وقوع فاجعه انسانی در رفح هشدار داد که پناهگاه صدها هزار آواره فلسطینی شده است.

این وزارتخانه از شورای امنیت خواست برای ممانعت از حمله رژیم صهیونیستی به رفح و ارتکاب جنایت نسل‌کشی فورا اقدام کند.

وزارت خارجه قطر خواستار حفاظت کامل از غیرنظامیان براساس قوانین بین‌المللی و انسانی شد و قاطعانه با تلاش‌ها برای کوچ اجباری مردم غزه مخالفت کرد.

شمار شهدای غزه از مرز ۲۸ هزار نفر گذشت
۱۴۰۲/۱۱/۲۱ - ۱۹:۱۰

وزارت بهداشت غزه عصر امروز (شنبه) از افزایش شمار شهدای تجاوزات رژیم صهیونیستی به این باریکه به بیش از ۲۸ هزار نفر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «سما»، وزارت بهداشت غزه در یکصد و بیست و هفتمین روز از جنگ، اعلام کرد که رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۶ جنایت جدید در مناطق مختلف نوار غزه انجام داد که منجر به شهادت ۱۱۷ نفر شد و ۱۵۲ زخمی نیز برجای گذاشت.

در این بیانیه آمده است: با احتساب شهدای جدید، شمار شهدای تجاوزات رژیم صهیونیستی به این باریکه از هفتم اکتبر تا به امروز به ۲۸ هزار و ۶۴ نفر افزایش یافته است.

وزارت بهداشت غزه همچنین آخرین آمار مجروحان این جنایات را ۶۷ هزار و ۶۱۱ تن اعلام کرد.

این وزارتخانه در ادامه اعلام کرد که پیکر شماری از شهدا در زیر آوار مانده و برخی دیگر نیز در کنار جاده‌ها رها شده است و به دلیل تجاوزات مستمر صهیونیست‌ها، نهادهای امداد رسان قادر به انتقال آنها نیستند.

آلمان: حمله اسرائیل به رفح فاجعه انسانی ببار خواهد آورد
۱۴۰۲/۱۱/۲۱ - ۱۸:۳۳

وزیر امور خارجه آلمان در تداوم اعتراض‌های فزاینده جامعه جهانی علیه برنامه رژیم صهیونیستی برای حمله به شهر رفح، هشدار داد که چنین اقدامی فاجعه انسانی ببار خواهد آورد.

آنالنا بائربوک روز شنبه با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: در حال حاضر، مشکلات (مردم) رفح غیرقابل درک است و یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در یک فضای بسیار محدود به دنبال سرپناه هستند.

وی با بیان اینکه «حمله ارتش اسرائیل در رفح فاجعه انسانی ببار خواهد آورد» به طرف صهیونیستی گفت: مردم غزه نمی‌توانند در هوا محو شوند.

وزیر امور خارجه آلمان با تکرار ادعای حق رژیم صهیونیستی برای دفاع از خود گفت که این رژیم باید رنج غیرنظامیان را کاهش دهد. وی همچنین برای آزادی بیشتر اسرا، توقف موقت درگیری‌ها در غزه را خواستار شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی آلمان افزود که در جریان سفر هفته آینده به فلسطین اشغالی، در این باره رایزنی خواهد کرد.

هشدار عربستان و حماس به عواقب خطرناک حمله رژیم صهیونیستی به رفح
۱۴۰۲/۱۱/۲۱ - ۱۷:۱۹

عربستان سعودی و جنبش حماس امروز (شنبه) با صدور بیانیه‌های جداگانه نسبت به عواقب خطرناک حمله و بمباران شهر رفح توسط ارتش رژیم صهیونیستی هشدار دادند.

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، وزارت امور خارجه این کشور با صدور بیانیه ای نسبت به عواقب بسیار خطرناک حمله و هدف قرار دادن شهر رفح در نوار غزه که آخرین پناهگاه صدها هزار غیرنظامی فلسطینی است که به دلیل حملات وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی مجبور به فرار به آنجا شده‌اند، هشدار داد.

ریاض در این بیانیه ضمن محکومیت شدید حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان و کوچاندن اجباری ساکنان غزه، مخالفت قاطعانه خود را با این هدف رژیم صهیونیستی اعلام کرد.

وزارت امور خارجه عربستان در این بیانیه بار دیگر خواستار آتش بس فوری در نوار غزه شد و تشکیل فوری نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد برای جلوگیری از ایجاد یک فاجعه انسانی قریب‌الوقوع توسط رژیم صهیونیستی را ضروری دانست و تاکید کرد که مسوولیت حمایت از رژیم در نقض قوانین بین‌المللی و حقوق بشردوستانه بین‌المللی متوجه این سازمان است.

حماس: شورای امنیت سازمان ملل اقدام فوری انجام دهد

در این پیوند، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز در بیانیه ای با اشاره به اظهارات ستیزه جویانه رهبران رژیم اشغالگر مبنی بر اینکه قصد دارند حملات وحشیانه مداوم خود را علیه نوار غزه به شهر رفح که مملو از آوارگان فلسطینی است، گسترش دهند، افزود: ما نسبت به خطر ارتکاب جنایت نسل کشی گسترده و هولناک توسط رژیم اشغالگر اسرائیل در شهر رفح که بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار شهروند آواره فلسطینی را در خود جای داده است و این آوارگان در نتیجه حملات مستمر و جنایات تروریستی وحشیانه اشغالگران صهیونیست در شرایط بد انسانی زندگی می کنند، هشدار می دهیم.

حماس افزود که موضع دولت آمریکا مبنی بر عدم حمایت از حمله به رفح، مسوولیت کامل حقوقی و سیاسی واشنگتن را در قبال عواقب این تجاوز و قتل عام کودکان، زنان و غیرنظامیان بی‌دفاع، تجهیز رژیم اشغالگر و نیز حمایت مسلحانه آشکار از صهیونیست‌ها سلب نمی‌کند.

حماس از اتحادیه کشورهای عربی، سازمان همکاری اسلامی و شورای امنیت سازمان ملل خواست که برای جلوگیری از نسل کشی رژیم اشغالگر اسرائیل و رهبران نئونازی آن در شهر رفح که با هدف کوچاندن فلسطینیان انجام می شود، اقدامی فوری و جدی انجام دهند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در این بیانیه تاکید کرد که مقاومت، فداکاری و پایبندی فلسطینیان به سرزمینشان، اهداف رژیم اشغالگر صهیونیستی را خنثی کرده است.

واشنگتن قصد دارد افراد ارتش رژیم صهیونیستی را هم تحریم کند
۱۴۰۲/۱۱/۲۱ - ۱۵:۲۸

بر اساس آنچه رسانه‌های عبری گزارش داده‌اند، دولت آمریکا در نظر دارد تحریم‌هایی را علیه افراد ارتش رژیم صهیونیستی از جمله افسران به دلیل اجرا نکردن قانونی در رد تروریسم شهرک‌نشینان علیه فلسطینیان در کرانه باختری رود اردن اعمال کند.

 بر اساس گزارش داخلی وزارت امور خارجه در تل‌آویو، شرکت رادیو و تلویزیون این رژیم (کان) روز جمعه گزارش داد دولت آمریکا «درصدد اعمال تحریم علیه سربازان ارتش اسرائیل در کرانه باختری است».

این شبکه توضیح داد: «اگر دادستانی نظامی در کمتر از ۶۰ روز پاسخی به یک سری سؤالات و خواسته‌ها درباره خشونت شهرک‌نشینان در کرانه باختری به دولت آمریکا ندهد، اعمال تحریم‌ها شامل سربازان و فرماندهان ارتش اشغالگر نیز می‌شود.»

این شبکه گزارش داد دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا «چندین بار به اسرائیل درباره اجرا نکردن قانون رد خشونت شهرک نشینان علیه فلسطینی‌ها هشدار داد، اما پاسخ تل‌آویو رضایت بخش نبود».

به گزارش رادیو تلویزیون این رژیم، تل‌آویو تهدیدهای دولت بایدن را «جدی می‌گیرد، زیرا دولت آمریکا خود را برای امکان گسترش تحریم‌ها جهت شامل شدن مقامات نظامی، اعضای کنست (پارلمان) و وزرا آماده می‌کند».

به گزارش این نهاد رسانه‌ای رسمی، انتظار می‌رود با همکاری دادستانی نظامی درباره این موضوع بحث وزارتی برگزار شود تا از گسترش موضوع جلوگیری شود.

در اول ژانویه، بایدن فرمان اجرایی جدیدی را امضا کرد که اجازه می‌دهد تحریم‌هایی علیه شهرک نشینان اسرائیلی که به فلسطینی‌ها در کرانه باختری اشغالی حمله می‌کنند، اعمال شود و همچنین چهار نفر از آنها را در لیست سیاه قرار گرفتند.

۲ مقام ارشد دولت بایدن بدون اشاره به نامشان به رسانه‌ها گفتند: «دستور اجرایی جدید امضا شده توسط بایدن از دسترسی چهار شهرک‌نشین اسرائیلی (که نام یا سمت‌شان ذکر نشده است) به سیستم مالی آمریکا جلوگیری می‌کند و هر گونه دارایی‌ آنها را مسدود و از ورود آنها به کشور ممانعت می‌کند.»

طبق همین منبع، شهروندان ایالات متحده معمولاً از تعامل با آنها (از طریق تأمین مالی یا مشارکت مالی با آنها) منع می‌شوند.

این اقدامات در زمانی انجام می‌شود که تروریسم شهرک نشینان علیه فلسطینیان در سراسر کرانه باختری برای ماه‌ها و در بحبوحه جنگ ادامه دار اشغالگران در نوار محاصره شده غزه به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

جنبش اسرائیلی «صلح اکنون» تخمین می‌زند که بیش از ۷۰۰ هزار شهرک نشین در شهرک‌های کرانه باختری از جمله بیت المقدس شرقی ساکن هستند.

سازمان ملل متحد و اکثر جامعه بین‌المللی شهرک سازی اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی در سال ۱۹۶۷ را غیرقانونی می‌دانند و از اسرائیل می‌خواهند آن را متوقف کند و هشدار می‌دهند که این اقدام شانس رسیدگی به مناقشه فلسطین و اسرائیل را مطابق با اصل راه حل ۲ دولتی تضعیف می‌کند.

اعلام آمادگی نظامی مصر در مرز سینا
۱۴۰۲/۱۱/۲۱ - ۱۵:۲۵

«عملیات برنامه‌ریزی شده برای رفح باعث ایجاد تنش شدید در مصر شده است؛ زیرا قاهره از هجوم تعداد زیادی پناهجو به مرز سینا بیم دارد»، این بخشی از گزارش یدیعوت آحارانوت از تبعات تصمیم جدید تل‌آویو برای گسترش جنگ است.

این روزنامه عبری در ادامه گزارشش به مخالفت‌های مصر با تصمیم عملیات نظامی در رفح اشاره کرده و نوشت که «قاهره تهدید کرد که اگر آوارگان به اجبار از مرز عبور کنند، این به معنای نقض توافقنامه صلح با اسرائیل خواهد بود».

در بخش دیگری از گزارش یدیعوت آحارانوت آمده است که مصر در منطقه مرزی با نوار غزه مین‌گذاری کرده و سربازان زیادی را به آنجا فرستاده است؛ این کشور طی دو هفته گذشته حدود ۴۰ تانک و نفربر زرهی به شمال شرق سینا را به عنوان بخشی از اقدامات برای تقویت امنیت در مرز خود، ارسال کرد.

سفر رئیس سازمان سیا به قاهره برای مذاکرات آتش بس
۱۴۰۲/۱۱/۲۱ - ۱۵:۲۳

"ویلیام برنز" رئیس سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) در خبری تایید شده از سوی شبکه خبری «سی‌بی‌اس نیوز» به منظور انجام مذاکرات بیشتر در مورد جنگ غزه و اسرای رژیم صهیونیستی قرار است سه‌شنبه آتی عازم قاهره پایتخت مصر شود.

تارنمای این شبکه خبری آمریکایی نوشت که بنابر تایید چند منبع آگاه، انتظار می ورد رئیس سیا پس از اینکه حماس طی روزها اخیر مجموعه شرایطی را به دولت قطر ارائه کرد، برای انجام مذاکرات بیشتر درباره اسرای صهیونیست سه شنبه آینده عازم قاهره شود.

بنابراین گزارش محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر نیز قرار است در این نشست در قاهره حضور یابد.

این گزارش می افزاید: رئیس سیا که از سوی دولت آمریکا مسئول مذاکرات اسرای صهیونیست است، ماه گذشته در پاریس با محمد بن عبدالرحمن و «عباس کامل» رئیس اطلاعات مصر و رئیس موساد در مورد تبادل آزادی اسرای صهیونیست در غزه حضور داشت.

تاکنون سیا به درخواست سی‌بی‌اس نیوز مبنی بر اینکه آیا دیگر طرف های نشست پاریس نیز در قاهره حضور خواهند داشت، پاسخی نداده است

رژیم اسراییل از عمد زیرساخت‌های درمانی را هدف قرار می‌دهد
۱۴۰۲/۱۱/۲۱ - ۱۵:۲۲

مرکز حقوق بشری اروپا – مدیترانه از تخریب عمدی زیرساخت های بهداشتی –درمانی نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش رسانه های فلسطینی، این نهاد حقوق بشری در گزارشی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی برای نابود و تعطیل کردن ظرفیت باقیمانده از سیستم بهداشتی و درمانی نوار غزه، به صورت عمدی این زیرساخت ها را با سلاح های سنگین و توپخانه هدف قرار می دهد.

این نهاد حقوق بشری با بیان اینکه انهدام باقیمانده سیستم درمانی نوار غزه، جان افراد بیشتری را در معرض خطر قرار می دهد، افزود: ارتش رژیم صهیونیستی بیمارستان ها، مراکز و کادر درمانی و آمبولانس ها را به طور مستقیم هدف قرار می دهد.

بر اساس این گزارش، بخش عمده زیرساخت های بهداشتی و درمانی نوار غزه از بین رفته و چند بیمارستان از جمله بیمارستان های نیمه تعطیل «الامل» و «ناصر» در خان یونس در محاصره نظامیان رژیم صهیونیستی است.

مرکز حقوق بشری اروپا – مدیترانه تاکید کرد که تجاوزهای ارتش رژیم صهیونیستی به زیرساخت های درمانی و کادر پزشکی، فرصت نجات فلسطینی ها را از بین می برد و آن ها را از حقوق خود در برخورداری از خدمات بهداشتی و درمانی محروم می کند.

این نهاد حقوق بشری پیشتر در گزارشی اعلام کرد که بیش از ۳۵ هزار نفر در نتیجه تجاوز مداوم اشغالگران اسرائیلی به نوار غزه کشته شدند.

براساس گزارش این نهاد حقوق بشری، از مجموع کشته‌ها، ۱۳ هزار نفر را کودکان تشکیل می‌دهند.

آغاز کشتار اسرائیل در رفح و هشدار درباره راه افتادن حمام خون 

در بحبوحه نشانه‌هایی از نزدیک شدن به عملیات زمینی مخرب در رفح، که ارتش اشغالگر آماده انجام آن در این شهر مملو از آوارگان در نزدیکی مرز مصر با نوار غزه است، هواپیماهای اشغالگر حملات شدیدی را به رفح و خان یونس در جنوب غزه آغاز کردند.

در صد و بیست و هفتمین روز از جنگ، هواپیماهای اشغالگر به حملات جداگانه خود به مناطق ویران شده نوار غزه ادامه می‌دهند و ده‌ها تن را شهید و زخمی می‌کنند؛ آماری غم انگیز که هر روز تکرار می‌شود.

روزنامه عبری یدیعوت آحارونوت شامگاه جمعه فاش کرد که طرح عملیات زمینی در شهر رفح در مجاورت مرز مصر با نوار غزه از حدود سه هفته پیش تهیه شده است.

این روزنامه در وبگاه خود توضیح داد که ارتش عملاً طرح خود را برای عملیات نظامی در رفح که شامل تخلیه ساکنان از آنجا نیز می‌شود، بدون مشخص کردن مقصد تخلیه، تایید کرد.

در این راستا، دفتر رسانه‌ای دولتی در غزه نسبت به وقوع فاجعه در رفح هشدار داد. دفتر رسانه‌ای دولتی غزه گفت: ما نسبت به یک فاجعه و قتل عام جهانی در صورت حمله اشغالگران اسرائیلی به استان رفح هشدار می‌دهیم.

این دفتر افزود: دولت آمریکا، جامعه بین‌المللی و اشغالگران را مسئول کامل هرگونه اقدام نظامی در رفح می‌دانیم. این در حالی است که خبرنگار الجزیره گزارش داد که تانک‌های اشغالگران در ورودی بیمارستان صحرایی اردن در مجاورت بیمارستان ناصر در خان یونس مستقر شده‌اند.

خبرنگار الجزیره همچنین گزارش داد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی یک خودروی غیرنظامی را در غرب شهر رفح در جنوب نوار غزه بمباران کردند که منجر به شهادت سه تن شد.

خبرنگار الجزیره در ادامه گفت: یک ماهیگیر فلسطینی بر اثر شلیک قایق‌های رژیم صهیونیستی در سواحل دیرالبلح در مرکز نوار غزه به شهادت رسید و یک ماهیگیر دیگر زخمی شد.

این خبرنگار افزود که حملات توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی و تیراندازی مداوم در مناطق شرقی جبالیا در شمال نوار غزه صورت گرفته است.

همچنین خبرنگار الجزیره گفت: در بمباران منازل فلسطینی‌ها توسط رژیم صهیونیستی از شب گذشته در مرکز و شمال رفح ۲۵ فلسطینی به شهادت رسیدند. طبق گزارش رسانه‌ها، در بمباران شب گذشته رژیم صهیونیستی که چندین منطقه در نوار غزه را هدف قرار داد، تعدادی از شهروندان شهید و تعدادی مجروح شدند که اکثر آنها کودک و زن بودند.

منابع پزشکی گزارش دادند که ۲۲ شهید در طول شب به بیمارستان ابویوسف النجار و بیمارستان کویت منتقل شدند و اشغالگران سه خانه در شهر رفح را هدف قرار دادند. در نتیجه حمله به خانه‌ای در محله النصر در شمال شهر، دست‌کم ۱۱ شهروند شهید و تعدادی مجروح شدند. همچنین در بمباران رژیم صهیونیستی که خانه‌ای را در محله الجینه در شرق شهر هدف قرار داد، هفت شهروند از جمله کودکان شهید شدند.

منابع محلی گزارش دادند، در بمباران رژیم صهیونیستی که خانه‌ خانواده الجرمی در رفح در جنوب نوار غزه را هدف قرار داد، همچنین چهار شهروند شهید شدند.

خبرنگار الجزیره در ادامه گزارش داد که نیروهای اشغالگر به محاصره مجتمع پزشکی ناصر در خان یونس ادامه داده و به درب شمالی آن رسیده‌اند. پیشتر خبرنگار الجزیره گفته بود: تانک‌ها و توپخانه اسرائیلی طبقات بالایی مجتمع پزشکی ناصر را هدف قرار دادند. این خبرنگار پیشتر ثبت شهدا و مجروحان در اثر گلوله باران رژیم صهیونیستی به محوطه مجتمع پزشکی را تایید کرده بود.

منابع محلی از شهادت یک شهروند و زخمی شدن سه تن دیگر بر اثر تیراندازی تک تیراندازان اشغالگر در مقابل درب پذیرش بیمارستان ناصر در خان یونس خبر دادند. وزارت بهداشت در نوار غزه تایید کرد که نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی به سمت دروازه‌ها، ساختمان‌ها و حیاط مجتمع پزشکی ناصر تیراندازی می‌کنند.

پایان مذاکرات حماس با میانجیگران مصری و قطری

منابع خبری گزارش دادند، هیات حماس که برای مذاکره با طرف‌های مصری و قطری برای توقف جنگ غزه به مصر سفر نموده بود، قاهره را ترک کرده است.

به گزارش خبرگزاری سما فلسطین، یک مقام حماس که نامش نیامده، گفت که هیات این جنبش به مذاکرات خود با طرف‌های واسطه در قاهره برای بررسی موضع این جنبش پیرامون طرح نشست پاریس پایان داده است.

بر اساس این گزارش، هیات حماس ساعاتی پیش قاهره را ترک کرده و منتظر پاسخ رژیم صهیونیستی است.

به گفته این مقام، اختلافات داخلی کابینه رژیم صهیونیستی موجب شده تا موضعی روشن در مذاکرات قاهره اتخاذ نشود.

این مقام همچنین از اختلاف موضع آمریکا و رژیم صهیونیستی پیرامون موضع حماس که در قاهره مورد بحث و بررسی قرار گرفت، خبر داد.

۱۸ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به جنوب غزه شهید شدند

منابع خبری بامداد شنبه گزارش دادند، در حملات رژیم صهیونیستی به شهر رفح، واقع در جنوب غزه ۱۸ فلسطینی شهید شدند.

به گزارش الجزیره، در پی بمباران یک منزل و یک آپارتمان مسکونی در مرکز و شمال رفح ۱۸ تن شهید و ده‌ها تن زخمی شدند.

دوازده فلسطینی نیز از صبح جمعه در بمباران شهر خان‌یونس واقع در جنوب غزه شهید شده بودند.

از سوی دیگر، اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی به بیمارستان أمل در خان‌یونس یورش برده و قصد خارج کردن این بیمارستان از خدمت را دارد.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه تصریح کرد که یورش به بیمارستان أمل در راستای تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای خارج کردن تمامی بیمارستان‌های نوار غزه از خدمت انجام می‌گیرد.

سازمان سیا: ارتش اسرائیل با نابودی حماس فرسنگ‌ها فاصله دارد

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی نوشت: افسران ارشد سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) این هفته در تشریح تحولات غزه به اعضای کنگره آمریکا گفتند، هرچند رژیم صهیونیستی توانسته توانایی‌های رزمی حماس را کاهش دهد، در نابودی آن موفق نبوده و تا رسیدن به این هدف خود فرسنگ‌ها فاصله دارد.

روزنامه نیویورک تایمز در این گزارش افزود: رژیم اسرائیل هنوز به هدف جنگی خود برای نابودی حماس حتی نزدیک هم نشده است.

این روزنامه آمریکایی به نقل از مقامات ایالات متحده نوشت که دولت جو بایدن همچنین درباره اینکه هدف جنگی اعلام شده (رژیم) اسرائیل برای نابودی حماس هدفی واقع‌بینانه بوده، تردیدهایی را مطرح کرده است.

بر اساس گزارش نیویورک تایمز مقامات اطلاعاتی آمریکا در کنگره این کشور پشت درهای بسته، از حقایق بزرگی در مورد جنگ غزه پرده برداشتند و به قانونگذاران آمریکایی اطمینان دادند، با این که رژیم اسرائیل توانسته توانایی‌های حماس را کاهش دهد، با نابودی آن فرسنگ‌ها فاصله دارد.

به نوشته نیویورک تایمز، در ماه ژانویه سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا اعلام کرد، هرچند حماس از ۷ اکتبر (۲۰۲۳) تاکنون حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد از جنگجویان خود را از دست داده، از تسلیحات کافی برای اینکه حملات خود به اسرائیل را ماه‌ها تداوم بخشد، برخوردار است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶۷
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۱۲
اسرائیل ادامه دهنده راه من است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
خیر پوتین ادامه دهنده راه شماست پیشوا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
یخ نکنی بستنی!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
لعنت به هیتلر و نتانیاهو،پوتین،زلنسکی و هر چی دیکتاتور طرفدار جنگه،
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
سگ هیلتر شرف داشت به این بچه کش ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
انسانها چرا همدیگر رو میکشن بعد اسم خودش رو هم اشرف مخلوقات میزاره و صاحب عقل و تمدن میدونه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
هیچ کس به ظالمی هیتلر نیست اون فقط 5 میلیون یهودی رو کشت چی می گید.
من
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
اشتباه منفی دادم
اسراییل کثیف رو با هیتلر مقایسه نکن .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
اگر کشورهای عرب و غیرعرب مسلمان منطقه همه باهم به اسراییل اعلان جنگ میکردند امریکا جرات ادامه حمایت اسراییل را نداشت

میشد همون قضیه یک سطل اب امام مرحوم
جنگ اسرائیل و حماس جنگ برای بقاست . از روی احساس حرف زدن باعث نمی شود نتیجه عوض شود. اسرائیل تا حماس و قدرت نظامی آن را از بین نبره دست بردارنیست. تمام کشورهای عربی نیز با سکوت خود برموافق بود با این جریان صحه گذاشتن. یعنی تمامی آنها به این نتیجه رسیدند که منافع بلند مدت آنها درنبود یک نیرو میلیشایی که مدام چوب در لانه زنبور میکند است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
حماس یعنی تک تک مردم فلسطین
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
کی دوباره شیرینی پخش میکنن؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
از نظر شما و اسرائیل و کشورهای عربی، یازده میلیون فلسطینی کجای کره زمین باید زندگی کنند؟ چرا برای شما دوستان، بر خلاف افکار عمومی دنیا، کمترین حقوق انسانی هم ارزش ندارد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
اتفاقی که در آفریقای جنوبی افتاد باید در اسرائیل هم بیفتند یعنی به ازای هر نفر یک رای و انتخاب قدرت با مشارکت هر دو طرف و ایجاد یک دادگاه صالحه بی طرف
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
دقیقا همیتطوره

سکوت کشورهای عربی و منفعل بودن انها مخصوصا همه مثل همدیگر

نشان لز یک استراتژی هماهنگ برای رسیدن به هدف خاص است
همونکه دوست گفتن
رهایی از تحریکات گاه و بیگاه حماس
اسرائیل چقدر شبیه غده سرطانی شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
جدی؟
اشتباهات فلسطینی ها قابل بخشش است چون صاحب خانه هستند اما کارهای صهیونیست ها قابل بخشش نیست چون وارد خانه دیگران شده اند حتی اگر اسرائیلی ها خود را به برخی فضایل انسانی بیارایند قابل تقدیر نیست چون در نهایت دزد هستند کافی ست از زمین‌های دیگران دست بکشند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
خود غزه نمونه ای از دست کشیدن از سرزمین های دیگران می باشد که اسرائیل آن را بعد از سی سال اشغال به فلسطینی ها پس داد و با آنها پیمان صلح امضاء کرد.

تجربه نشان داد که نیروهایی از قبیل حماس به هیچ چیز پایبند نیست حتی به قرارداد های آتش بسی که هر بار خودشان پای آن را امضا می کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
حتی خود فلسطینی ها در این مورد، با شما همعقیده نیستند. شما حق ندارید بر کرسی قضاوت بنشینید و اینگونه رای صادر کنید
کثیف تر از این دموکرات ها تو تاریخ بشریت وجود نداره .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
چرا ، غربگداها هستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
شربت و شیرینی میل بفرمایید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
روس رو فراموش نکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
چرا
اسرائیلی ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
غربگدا در شعار و شرقگدا در عمل
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
اینترت،موبایل،برق،واکسن همه را مدیون غرب هستی
چند درصد از خاک غزه الان اشغال شده ؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
با رفح تقریباً صد در صد.

البته معنای اشغال این نیست که نیروی مهاجم در تک تک خیابان ها و ساختمان ها حضور داشته باشد. هنوز هم علاوه بر رفح تعدادی از نیروهای حماس، به صورت پراکنده و پنهان، در ساختمان هایی در شمال و مرکز غزه حضور دارند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
همه شهر غزه و نیمی از نوار غزه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
دیروز در شمال غزه نماز جمعه خوندن
اومدن درست کنند کلا نابود شد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
تا دیروز برای آزادی قدس می جنگیدن الان باید برای آزادی غزه بجنگن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
ناشناس ۱۸:۳۱
فردا هم باید برای آزادی بیروت بجنگند
ایران اگه چندتا بالستیک بزنه وسط اسرائیل قول میدم ماست هارو کیسه کنن
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۷:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
اره والا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
آره اونم میشینه بر و بر ایرانو تماشا میکنه،آخه طفلکی نه بالستیک داره نه هواپیما نه موشک هایپر سونیک و نه بمب اتم، طفلکی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
نابغه اونوقت اونا هم بمب اتم میزنن به ما ، به بالستیک نناز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
كفن پوشان را هم بفرسته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
برو خوب تاریخ بالستیک زنی صدام به اسرائیل رو بخون
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
بعدش آمریکا و ناتو و دوستاشون دست رو دست میذارن ماستا چکیده بشه؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
عموجان
اونوقت خودت فکر میکنی امریکا می ایسته نگات میکنه و غرق تماشا میشه؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
ایران اگر بزن بود تا حالا زده بود
هیتلر آسوده بخواب، نتانیاهو بیدار است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
البته ولادیمیر فرمانده اصلی نیابتی هیتلر است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
پوتین قابل مقایسه با این حیوان نتنیاهو نیست هر چی از مقاومت و حزب الله ضربه نظامی می خوره تلافی آنها را بر سر مردم بی دفاع غزه در میاره و قواعد جنگ را بلد نیست

این مرتیکه یک جنایتکار جنگی تمتم عیار است و من نمی دانم جهان منتظر چیست؟ و باید هر چه زودتر پای چوبه دار بره
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
زاده هیتلر دیگه !!!!
«پایان مذاکرات حماس با میانجیگران مصری و قطری»

خیالبافی های حماس که شروط برقراری آتش بس، هر چند موقت، را با اطلاعیه های تبلیغاتی خود اشتباه گرفته بود باعث شد این مذاکرات به جایی نرسد.
پاسخ ها
تفکرنقاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
درود بر شما.
به نکته ظریفی اشاره کردی.
بسیاری از آدمها تفاوت بین آرزو و هدف را نمی‌دانند.
هدف باید:
واقع بینانه
قابل دستیابی
قابل سنجش
زمانبندی داشته باشد
مشخص و شفاف باشد
ببینید آش چقدر شور شده که آمریکا داره اسرائیل رو تحریم میکنه ولی هنوز برعنداز و غربگدا اینجا دارن به کامنت های مخالف اسرائیل دیسلایک میدن خخخخخ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
تازه فهمیدی؟ فاسدتر از اینا وجود نداره حتی نتانیانو بچه کش کمتر فاسده تا اینا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
تو خوبی شرقگدا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
کار شماها دادن اطلاعات غلط هست.

امریکا کجا اسرائیل رو تحریم کرده؟ چهار تا شهرک نشین میشه تمام اسرائیل!؟

همیشه اطلاعات غلط میدید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
شما اول موضع خود راجع به آمریکا را مشخص کنید و بعد اینجا کامنت بگذارید
بالاخره آمریکا خوب و عادل است یا بد و حامی اسراییل؟
با این اوضاع غزه و مواضع غربیها آیا آبرویی برای تمدن غرب و معنایی برای حقوق بشر امریکایی باقی مانده است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
در افکار عمومی جهان نه ولی در مغز غربگداهای ما چرا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
اره چطور مگه به مذاق ت خوش نیومد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
زنده باد آمریکا با افتخار غربگدا هستم
اسرائیل نفس های آخره خود را میکشد، آمریکا هم اینرو فهمیده و داره سعی میکنه خودش را از شره اسرائیل دور نگه دارد، بحمدلله مقاومت قویتر از همیشه در صحنه است و بزودی تمامی این صهیونیست های خونخوار رو از فلسطین اشغالی بیرون میریزیم. آمین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
آهان باشه. حالا برو غزه حماس رو نجات بده بعد کری بخون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
شما دکتر سی سی یو هستی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
جدی می فرمایید؟ پس ما این آمار کشته شدگان و ویرانی های هر روزه رو از کجا میاریم؟
حمله نهایی به رفح به خاطر لزوم جابجایی جمعیت غیر نظامی فراوانی که در آنجا وجود دارند مدتی طول خواهد کشید ولی ظاهراً اسرائیل قصد دارد قبل از شروع ماه رمضان تصرف غزه را کامل کند.
هر کس با هر عقیده و گرایش سیاسی از جنایت اسراییل حمایت کنه انسان نیست حتی بایدن هم از اسراییل برائت کرد،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
هنوز نشناختی این اینارو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
حالا هی بگید مرگ بر امریکا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
هر کی از. ظلم دفاع کنه، انسان نیست، چه ظالم داخلی چه خارجی
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
آن ظاهر قضییه هست در باطن آمریکا به اسرائیل میگه بکش تا زنده یمانی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
حالا بایدن خوب شد؟
شرم بر مصر و عربستان و امارات و هر چی حکام عرب بی شرف
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۷:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
شرم بر پوتین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
بیشمار
محمددد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
حکام عربی کشورشون را هر روز آباد تر از دیروز میکنند
طوفان الاقصا فقط یک دستاورد خوب برای شخص بنیامین نتنیاهو داشت و آنهم خوابیدن سر و صدای دستگاه قضایی اسرائیل بخاطر پرونده‌های «فساد نتانیاهو» است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
چرا مظلوم نمایی و افتادن بهانه دست اسراییل برای محو کامل حماس و نابودی ملت غزه

ایکاش اجازه میدادند عربستان مذاکراتشو انجام میداد
اینهمه ادم نمیمرد اقلا
واقعا دیگه از کامنت ها معلومه وجدان بشریت نابود شده است. مسایل را باید ریشه ای دید. زمین مال کیه؟ خود غربی ها از ترس یهودیان اونها را کوچ داده اند تا از سرشان از اروپا در آمریکا در امان بمانند.
هنیه قطره
عربستان و مصر و اردن و امارات و بحرین!!!: خجالت بکشید حتی به برادران شما در رفح که تجمع عظیمی از آوارگان بی پناه غزه بدون امکانات هم رحم نمی کنند کی می خواهید سکوت مرگبار خودتان را بشکنید؟ و اقدام کنید؟
اگر دین ندارید آزادمرد باشید
هل من ناصر ینصرنی؟
سعادت ابدی را به متاع ناچیز دنیا نفروشید این متاع چند روزی مهمان شما است و ودیعه است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
میگن هرکی شروع کرده بره جمعش کنه. حرف غیرمنطقیه؟
من فکر می کنم اسرائیل با حمله به رفح ضربه سنگین و جبران ناپذیری خواهد خورد (انشاالله) چه از منظر حماس و غزه و چه از منظر خارج از مرزهای فلسطین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
آرزو بر جوانان عیب نیست
اسرائیل آخرش باید از غزه برود بیرون و خارج بشود خودش هم این را می‌داند هزینه جنگ جنگ افراز هر یک فشنگ سریازهایش را هم دارد از آمریکا می‌گیرد غزه را به بزرگترین پارکینگ دنیا تبدیل می‌کند و بعدش باری بازسازی اش مالیات اینجا را زیاد میکنند خدا کند قطر بداد ما برسد پولش را بدهد وگرنه بدبختر می‌شویم
آیا در تاریخ بشریت جنایتکاری همچون نتنیاهو وجود دارد؟ نمیدانم اما اینرا می دانم که در جهنم از رده های اول مجرمین است
بنیامین خودت را آماده دو عقوبت کن اول عقوبت در همینجا و دوم عقوبت در آنجا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
آره وجود داره خیییییلی زیااااااد
دوتا از بدتریناش مائو و استالین بودن برو تحقیق کن ببین چند میلیون ادم کشتن ، نتانیاهو در مقابل اینا بچه مثبت حساب میشه .
پسر ۲۲ ساله اسمال هنیه هم امرکز در غزه کشته شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
پسرش رو ول کن، خود هنیه کجاست؟
برای غربگرا ها باید یک عنوان جدید انتخاب کرد چون غرب زنده و بیدار شده و به سمت مسائل انسانی و الهی گرایش پیدا کرده است و انصافا در کشورهای غربی برای موضوع فلسطین مایه گذاشتند و باید آنها را تحسین کرد و درود فرستاد
پناهیان و رفقا فوری برن غزه تا دیر نشده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
فعلا پناه گرفته اند اوضاع آرام تر بشه
کشتار اسرائیل مشابه رفتار و کشتار روس ها در اوکراین است. کجاست انسانیت؟
مصر نمی خوادشون
انسانیت کجا رفته در این دنیای پست و مادی
هیچ اتفاق عجیلی نیفتاده است زیرا نتانیاهو از قبل هم اعلام کرده بود که به رفح حمله خواهد کرد
اسراییلی ها اهل پا پس زدن و نرمش قهرمانانه نیستند
من موندم پوتین 1 درصد جنایات اسرائیل رو هم انجام نداده ولی تحریم شده اگر جنگ بده باید برای همه بد باشه خود زلنسکی همیشه موشک پراکنی میکنه که خود موشک پراکنشون از ملیت کشور های دیگه هستن و حقوق بگیر
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۰۷:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
پوتین اگه انجام نداده نه اینکه آدم خوبیه. می‌دونه اگه بزنه ناتو سرخش می‌کنه عین سیب زمینی رو آتیش
این سایبری خودش کامنت میذاره خودش هم پاسخ میده!!!!!
عبداللهیان هشدار جدید نداده است؟!؟
مردم غزه تنها مانده آند و رژیم خون آشام صهیونیستی هر بلایی که بخواهد سرشان می آورد تکلیف دولت های عربی خود فروخته به آمریکا روشن است و امیدی به آنها نیست ولی دولت ما چرا مداخله نظامی نمی کند مردم ایران آماده جهاد هستند مردم غزه و محور مقاومت از ما توقع مداخله در جنگ را دارند که واقعا به حق است چرا که تنها پشتیبان آنها اول خدا و بعد مردم ایران هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
حالا دیگه تو هم شدی مردم ایران؟
ناشناس
| Netherlands |
۰۵:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
به جای من حرف نزن
من علاقه ای به جنگ ندارم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
شعار شعار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
شما خودت بیفت جلو تا بقیه هم پشت سر شما بیایند
نتانیاهو دستور حمله گسترده به رفح را صادر کرد....
چرا ایندفعه عبدالهیان و سایرین چیزی نمی گن ؟ قبلا ها در چنین مواردی از انتقام سخت و غیره حرف می زدند
پاسخ ها
اسماعیل
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
اگه بگه تو پای کار هستی؟ بعدا نمی گه که چرا اینها خودشون رو درگیر جنگ کردن؟
ناشناس
| Australia |
۰۷:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
چون همه فهمیدن اینا فقط لفاظیه و چیزی تو چنته نیست
حماس با یک اشتباه بزرگ بهانه دست آدم کش ها داد و مردم غزه را جلوی قصابان بی رحم
گرفتار کرد
بار الهی، چنان آتشی بر دامان جنایتکاران اسرائیلی و آمریکایی بیفکن که عالمیان از شرر این شیاطین قسم خورده در امان گردند

درخواست این بنده ی ناچیز را که آه و ناله ی بسیاری بیگناهان گواه بر صدق آن است را زودتر مستجاب بگردان
امین یا رب العالمین
نتانیابو به دنبال فشار بر حماس برای عقب نشینی از شروط است. اشتباه حماس ماندن در سطح آتش پیشین و حتی تقلیل آن بوده. بهترین راه افزایش آتش و عمق بخشی به تلفات گیری از رژیم در تمام اسراییل است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
بابا، كهنه كار سياست.
كانديدا بشو و نجات مان بده
خدا به داد مردم مظلوم غزه برسه، لعنت خدا بر انگلیس که ریشه ی هر جنایت و تجاوزی در تاریخ علیه کشورهای منطقه یک سرش انگلیسه
کاش ایران هم از مصر یاد میگرفت و مرز با افغانستان رو با انواع حس گر ها و رادارها و ... می بست تا این همه مهاجر غیرمجاز راحت نتونن بیان تو کشورمون . و این کاش یه ذره غیرت پیدا بشه و هر چی غیر مجاز و به درد نخوره از کشور بندازه بیرون
امیر عبدالهیان چرا دیگه با صدای بلند هشدار نمیده؟ چرا قویا اعلام نمیکنه؟
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی