بازدید 2554
۷

هزینه زایمان ۷۰ سال پیش چقدر بود؟

بیمارستان میثاقیه در تهران برای انجام عمل زایمان آگهی منتشر کرد.
کد خبر: ۱۲۲۰۷۸۳
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۵ 09 February 2024


به گزارش  تابناک به نقل از خبرآنلاین‏، در سال ۱۳۳۲ بیمارستان میثاقیه (مصطفی خمینی (ره)) تهران یک مرکز درمانی خصوصی بود که در خیابان اعیان نشین کاخ (فلسطین) قرار داشت.

این بیمارستان ۷۰ سال پیش بخش زایمان خود را راه اندازی و برای اطلاع رسانی آگهی در روزنامه اطلاعات ۷ بهمن ۱۳۳۲ منتشر کرد.

آگهی را بخوانید و عکسی از یک اتاق زایشگاه میثاقیه در همان سال‌ها را تماشا کنید. هزینه زایمان با هفت روز اقامت در اتاق سه تخته ۱۷۵ تومان، دو تخته ۲۵۰ و خصوصی ۳۷۵ تومان بوده است.

هزینه زایمان ۷۰ سال پیش چقدر بود؟

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۷
با توجه به قیمت دلار که تقریبا 9 تومن بوده (سال 1332) میشه 18 دلار !!!! یعنی 900 هزار تومن!!!!و اتاق خصوصی یک میلیون و 800 هزارتومن بنرخ دلار الان!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
اولاً قیمت دلار تا قبل از 1332 و دوران کودتا در ایران 75 ریال و تا چند سال بعد 130 ریال بوده است ! حقوق یک کارمند تازه استخدام شده دولت 1500 ریال و حقوق آخرین پایه کارمندان دولت که پایه 9 بود 6000 ریال بود به این ترتیب قیمت این بیمارستان خیلی هم ارزان نبوده برای یک کارمند معمولی مساوی دو ماه حقوق و برای یک کارمند عالیرتبه مساوی نیمی از حقوق یکماه بوده است !
چقدر ارزان فروش بودند !! بلد نبودند که جیب ملت را خالی کنند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
با توجه باینکه حقوق یک کارمند دولت در آن سالها چیزی کمتر از 1500 ریال در ماه بوده همچین قیمت ارزانی هم نیست دو ماه حقوق برای یک زایمان !
برای آن موقع رقم بالایی بوده ،شما جوانها یادتون نیست ،مردم در آن زمان پنج زاری و یک تومنی داشتن و اونم سخت پیدا میشد و اوضاع مالی افتضاح بود.فقط اعیان و اشراف چنین پولهایی داشتند ،دقیقا مثل همین الان که فقط پنج درصد جامعه راحتن و زندگی برای بقیه جهنمه
دلار در سال ۱۳۳۲ هفتاد ریال بوده (۱۷۵۰ تقسیم بر ۷۰مساوی ۲۵ دلار) که اتاق سه تخته می‌شود ۱۴۵۰۰۰۰ تومان
70 سال پیش 2،700 ریال برابر حدود دو ماه و نیم حقوق یک کارمند بود.
همچین هم ارزون نبوده
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری