بازدید 3147

تایوان: ۹ جنگنده چینی از خط میانه عبور کردند

درحالیکه تنش‌های لفظی پس از انتخابات تایوان میان این جزیره و پکن افزایش یافته، تایپه می‌گوید که ۹ جنگنده چینی از خط میانه در تنگه تایوان عبور کردند.
کد خبر: ۱۲۱۹۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۷ 05 February 2024

 

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، وزارت دفاع تایوان امروز دوشنبه در حساب ایکس خود نوشت که مجموعا ۱۷ هواپیمای ارتش آزادیبخش خلق در انواع‌ مختلف در ساحل جنوب شرقی سرزمین اصلی چین شناسایی شدند.

این وزارتخانه افزود که از میان این هواپیماها، ۹ جنگنده از خط حائل و میانه در تنگه تایوان عبور کرده و وارد بخش‌های شمالی و مرکزی منطقه شناسایی پدافند هوایی شدند که ذیل یک گشت مشترک با کشتی‌های چینی این اقدام صورت گرفته است.

تایوان معمولا گزارش‌هایی از فعالیت نظامی چین در نزدیکی این جزیره را منتشر می‌کند که در هفته‌های اخیر با توجه به روی کار آمدن یک رئیس جمهور مخالف چین در تایوان ابعاد تازه‌ای را به خود گرفته است.

«خط میانه» یک خط فرضی است که با عنوان خط دیویس نیز شناخته می‌شود. بنجامین دیویس جونیور ژنرال نیروی هوایی ایالات متحده در سال ۱۹۵۵ این خط را در میان تنگه تعریف کرد تا چین و تایوان از آن عبور نکنند.

این خط فرضی براساس یک تفاهم ضمنی وجود دارد و هیچگاه یک وضعیت حقوقی یا رسمی به خود نگرفته است.

جمهوری خلق چین زمانی از این خط دوری می‌کرد اما هرگز آن را به رسمیت نشناخت. هواپیماهای تایوان تا زمان بحران دوم تنگه تایوان در سال ۱۹۵۸ بارها از آن عبور می‌کردند.

پکن برای اولین بار در سال ۱۹۹۹ از آن عبور کرد و پس از آن پرواز هواپیماهای چینی بر فراز خط میانه تبدیل به یک رویه شد. اگرچه آنها سعی می‌کنند در زمانی که روابط با تایوان خوب است این کار را انجام ندهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی