بازدید 3251

روسیه آخرین زیردریایی هسته‌ای خود را ساخت

در بیانیه‌ای که از سوی وزارت دفاع روسیه منتشر شده‌است، اعلام شده‌است که کار ساخت زیردریایی هسته‌ای «پوژارسکی» که چهارمین زیردریایی از سری زیردریایی‌های استراتژیک پروژه «بوری - آ» محسوب می‌شود، به پایان رسیده است.
کد خبر: ۱۲۱۹۸۲۹
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۱ 04 February 2024

به گزارش تابناک، براساس گزارش ایرنا،  در این بیانیه آمده است: این زیردریایی هسته‌ای در مراسم باشکوهی با نظارت نیکولای یومنوف فرمانده کل نیروی دریایی روسیه، کارخانه کشتی‌سازی شهر سورودینسک واقع در شمال روسیه را برای انجام آزمایش‌های لازم ترک کرده است.

 
 فرمانده کل نیروی دریایی روسیه در مراسم پایان عملیات ساخت این زیردریایی، گفت: مراسمی که امروز برگزار کردیم، یک بار دیگر مسیر تقویت و توسعه نیروهای هسته‌ای استراتژیک دریایی روسیه را تائید می‌کند، مسیری که ما پیوسته آن را به نام تضمین امنیت کشور دنبال می‌کنیم.

 

یومنوف با بیان اینکه نیروی دریایی روسیه زیردریایی‌های قابل اعتماد و مدرنی دریافت می‌کند که در طراحی و ساخت آنها چالش‌های مختلفی که در اقیانوس‌ها با آنها مواجه خواهند شد، در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: زیردریایی هسته‌ای پوژارسکی مظهر پیشرفته‌ترین راه‌حل‌های فناوری، تجربه و سنت‌های حوزه ساخت زیردریایی‌ها است که مهندسان، طراحان و دانشمندان کارخانه کشتی‌سازی «سِومش» کاملاً از آن برخوردار هستند.

وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: این زیردریایی پس از طی کردن موفقیت‌آمیز آزمایش‌های کارخانه‌ای و دولتی، وارد خدمت نیروی دریایی روسیه خواهد شد.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، پروژه «بوری - آ» در سال ۲۰۱۲ برای ساخت زیردریایی‌های حامل موشک‌های بالستیک قاره‌پیما و عظیم‌الجثه هسته‌ای راه‌اندازی شد و عملیات ساخت زیردریایی‌های این پروژه توسط کارخانه کشتی‌سازی سِومش که بخشی از شرکت کشتی‌سازی متحد روسیه است، انجام می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی