بازدید 1641

بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر فعال در پیامرسان‌های بومی

مدیرکل پایش، ممیزی و نظارت سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت:پیامرسان های بومی در مجموع بیش از ۱۰۷ میلیون کاربر فعال ماهانه دارند.
کد خبر: ۱۲۱۹۷۴۲
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰ 04 February 2024

به گزارش «تابناک»، مهدی مظفری، مدیرکل پایش، ممیزی و نظارت سازمان فناوری اطلاعات ایران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص وضعیت کاربران پیام‌رسان‌های بومی در کشور گفت: در حال حاضر پیام‌رسان‌های روبیکا، ایتا، بله، گپ، آی گپ و سروش پلاس در مجموع بیش از ۱۰۷ میلیون کاربر فعال ماهانه دارند.

وی افزود: به ترتیب پیام‌رسان‌های روبیکا با ۴۴ میلیون و ایتا با حدود ۳۰ میلیون، بیشترین تعداد کاربران را به خود اختصاص داده‌اند.

وی افزود: پیام‌رسان ایتا با تجربه رشد ۸ برابری طی ۱۸ ماه گذشته و پس از آن پیام‌رسان روبیکا با تجربه رشد ۳ برابری طی همان بازه زمانی، بیشترین رشد را از منظر کاربران فعال ماهانه به خود اختصاص داده‌اند.

مظفری در ادامه به افزایش کاربری و خدمات پیام‌رسان‌های بومی اشاره و تصریح کرد: همچنین طی یکسال گذشته پیام‌رسان‌ها تلاش کردند علاوه بر اضافه کردن خدماتی نظیر پیام‌های صوتی و تصویری، گروه‌های صوتی و همچنین خدماتی نظیر دریافت کد پستی و یا خلافی خودرو، کاربری خود را افزایش داده و علاوه رفع نیاز پیام رسانی، خدمات کاربردی را هم ارائه کنند.

وی امکان اتصال متقابل را یکی از امکاناتی دانست که پیام‌رسان‌های ایرانی را از پیام‌رسان‌های خارجی متمایز می‌کند و در این خصوص گفت: یکی از امکاناتی که پیام‌رسان‌های ایرانی را از انواع مشابه خارجی متمایز می‌کند، امکان اتصال متقابل (MXB) است که کاربران می‌توانند بدون در نظر گرفتن نوع پلتفرم به تبادل پیام بپردازند. بله، ایتا، آی گپ و گپ پیام‌رسان‌هایی هستند که در حال حاضر به یکدیگر متصل‌اند و کاربران آنها می‌توانند پیام‌های متنی خود را تنها با نصب یکی از این پیام‌رسان‌ها رد و بدل کنند. تا کنون بیش از دو میلیون کاربر از قابلیت اتصال متقابل پیام‌رسان‌ها استفاده کرده‌اند.

مظفری ادامه داد: از مهم‌ترین اهداف ایجاد امکان اتصال متقابل (MXB) ،سهولت استفاده برای کاربران در برقراری ارتباطات، افزایش رقابت بین پیام‌رسان‌های کوچک‌تر، افزایش محدوده مخاطبان کسب و کار، افزایش امنیت و قابلیت اطمینان پیام‌ها و جلوگیری از حملات فیشینگ و اسپم است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۰
خودگویی و خودخندی... به به چه هنرمندی...
به دلیل فیلترینگ یا اجبار ادارات و مدارس 90درصد مردم مجبور هستند در پیام رسانهای داخلی عضو باشند...
ولی این باعث نشده کاربران از پیامرسان‌های خارجی کوچ کنند
بیش از 100 میلیون؟؟؟

از کجا؟؟؟ ایران؟؟؟
اشتباه میکنید 3 میلیارد نفر استفاده میکنن....
والا من و خانواده ام و یا همکارام هیچکدوم پیام رسان داخلی نداریم

این عزیز از کجا این آمار را آوردن !
بله دانشجویان و کارکنان وهیات علمی دانشگاه آزادباید اجبارا عضو آیگپ بشوند تا رمز و کد ورود به آموزشیار و کارهای آموزشی را دریافت کنند این می شود کاربر؟
اینم مثل حکایت پل شهر ماست ساختن یک ماشین از روش رد نمیشد دو خیابان رو یکطرفه کردن و این پل تنها راه خروج شد بعد گفتن دیدید مردم از پل استفاده میکنن
پيام رسان هاي داخلي (سروش و ايتا و بله و روبيكا) : يكم سرعتشون در اتصال بالاتر بره ديگه حرف ندارن. من حامي برنامه نويس هاي جوان داخلي هستم. انشالله هر روز خدمات بهتري به كاربرها داده بشه كه مردم هم راضي راضي باشن از اين برنامه ها
يكم سرعت اتصال اوليه پيام رسان هاي داخلي مثل سروش و بله و ايتا و روبيكا بالاتر بره بهتر ميشه. وقتي واردشون ميشي ، بين ده ثانيه تا سي ثانيه ميزنه در حال اتصال. در كل من طرف دار پيام رسان داخلي هستم به دليل امنيت شون براي خانواده. امكانات خوبي هم داره و چيزي از خارجي ها كم و كسر نداره.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار