بازدید 3641

جزئیات جدید از ماهواره ناهید ۲

رییس پژوهشکده سامانه‌های ماهواره پژوهشگاه فضایی گفت: ارتباط مخابراتی ذخیره و ارسال با قابلیت ارتباط بین ۲۵۴ کاربر زمینی در بستر ماهواره، اندازه گیری تشعشات کمربند ون آلن و برقراری ارتباط مخابراتی از جمله ماموریت‌های ماهواره ناهید ۲ است.
کد خبر: ۱۲۱۹۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۵ 03 February 2024


به گزارش  تابناک به نقل از تسنیم، دکتر مهدی نصیری رئیس پژوهشکده سامانه‌های ماهواره پژوهشگاه فضایی در مراسم روز ملی فناوری فضایی که در محل پژوهشگاه فضایی با حضور رئیس جمهور برگزار شد اظهار کرد: ما سیگنال‌هایی از وضعیت ماهواره‌های ثریا و مهدا وضعیت تله‌متری، دما، جی پی اس و سناریوهای تعریف شده را دریافت کرده‌ایم.

نصیری تصریح کرد: ماهواره ناهید 2 یک پروژه ملی و یک ماهواره مخابراتی است که نمونه کیفی آن سال گذشته رونمایی شده و امروز نمونه پروازی آن عرضه شده است.

وی تأکید کرد: طول عمر ماهواره ناهید 2 2 سال و وزن آن 120 کیلوگرم است که در مدار 500 کیلوگرمی تزریق خواهد شد. شیب مداری تزریقی ناهید 2 55 درجه و باند فرکانسی آن X,KU و UHF است.

رئیس پژوهشکده سامانه‌های ماهواره پژوهشگاه فضایی گفت: از جمله دستاوردهای ماهواره ناهید 2 تجمیع و ساخت مدل پروازی این ماهواره، ساخت شبیه ساز کانال مخابراتی برای گیرنده ods، تعریف 10 پروژه دانشگاهی و راه‌اندازی آزمایشگاه‌های شبیه ساز پنل خورشیدی و اتاق تمیز و تعریف 150 سند علمی اشاره کرد.

نصیری ارتباط مخابراتی ذخیره و ارسال با قابلیت ارتباط بین 254 کاربر زمینی در بستر ماهواره، اندازه گیری تشعشات کمربند ون آلن و برقراری ارتباط مخابراتی و تست زیر سیستم ها در باند S را از ماموریت های ماهواره ناهید 2 دانست.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار