بازدید 2418

حمله یمن به یک کشتی انگلیسی + جزئیات

منابع خبری پنجشنبه شب از حمله به یک کشتی انگلیسی در دریای سرخ خبر دادند.
کد خبر: ۱۲۱۹۳۹۳
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۴ 02 February 2024

 
به گزارش تابناک از الجزیره، یک منبع نظامی یمن خبر داد که نیروهای وابسته به دولت نجات ملی این کشور، یک کشتی انگلیسی را که عازم فلسطین اشغالی بوده است، هدف قرار داده‌اند.

از سوی دیگر یحیی السریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای مسلح یمن در حمایت از مردم غزه، یک کشتی تجاری انگلیسی را که به سمت بنادر فلسطین اشغالی در حرکت بود با موشک‌های دریایی هدف قرار دادند.

پیش تر ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) اعلام کرده بود که یک پهپاد را بر فراز خلیج عدن سرنگون کردند.

سنتکام همچنین مدعی شد: نیروهای ما یک قایق انتحاری حوثی‌ها (انصارالله) را در دریای سرخ منهدم کردند.

آمریکا و انگلیس بامداد ۲۱ دی‌ماه در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، حمله به مواضع ارتش یمن و انصارالله را آغاز کردند. این حملات پس از آن انجام شد که ارتش یمن طی هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی رژیم صهیونیستی یا کشتی‌های حامل کالا که عازم سرزمین‌های اشغالی بود را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داد.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

نیروهای ارتش یمن تاکید کرده‌اند که کشتیرانی در خلیج عدن و دریای سرخ برای سایر کشتی‌ها آزاد است و آنها از امنیت کامل برخوردار هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست