بازدید 3067

کدامیک از دو برادر ردصلاحیت شد؛ حسین یا مهدی؟

روزنامه سازندگی در گزارشی به اخبار ضدونقیض درباره ردصلاحیت برخی کاندیداهای مجلس خبرگان از جمله طائب پرداخته است.
کد خبر: ۱۲۱۹۳۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۲ 01 February 2024

به گزارش «تابناک»، روزنامه سازندگی در گزارشی نوشته است: ظاهراً فشار برای ردصلاحیت روحانی همچنان زیاد است. چنانکه دیروز روزنامه کیهان در ستون «کیهان و خوانندگان» خود خبر داد: «در انتخابات دوره جدید خبرگان فقط روحانی ردصلاحیت نشده است شخصیت‌های روحانی دیگری هم هستند که اتفاقاً منتسب به جریان اصولگرا هستند ولی احراز صلاحیت نشدند. مثل حجت‌الاسلام مصلحی، (وزیر اطلاعات دوره احمدی‌نژاد)، حجت‌الاسلام پورمحمدی، (دبیرکل جامعه روحانیت مبارز) و حجت‌الاسلام طائب در همین دوره و بزرگانی مثل آقایان صدیقی، امام‌جمعه موقت تهران، آقاتهرانی و… در دوره قبل که همگی به نظر شورای نگهبان احترام گذاشتند. چرا آقای حسن روحانی با جنجال، ساختارهای قانونی کشور را زیر سوال می‌برد؟»

با اینکه کیهان نگفته بود کدام یک از دو برادر طائب، مهدی طائب یا حسین طائب ردصلاحیت شدند، این خبر به سرعت در شبکه‌های مجازی بازنشر شد و همه از ردصلاحیت حسین طائب، رئیس سابق اطلاعات سپاه و ردصلاحیت حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات دولت احمدی‌نژاد دادند. حتی برخی نیز با کنار هم گذاشتن نام‌های حسن روحانی، مصطفی پورمحمدی، حسین طائب و حیدر مصلحی همچنین سیدمحمود علوی، وزیر اطلاعات دولت روحانی نتیجه گرفتند که چهره‌های رده اول امنیتی همه در انتخابات خبرگان ردصلاحیت شده‌ و راه برای آنها بسته شد.

با این حال بلافاصله سایت‌ها و شبکه‌های مجازی نزدیک به حسین طائب به نقل از یک منبع آگاه نزدیک به آقای طائب خبر دادند که «طائب در انتخابات مجلس خبرگان ثبت‌نام نکرده است».

از آن ‌سو چون اذهان به سوی حسین طائب رفته بود، دیگر کسی سراغی از مهدی طائب نگرفت که آیا منظور کیهان او بوده یا نه. چون محتمل‌تر است که شیخ مهدی طائب در انتخابات خبرگان شرکت کرده و بعد ردصلاحیت شده باشد.

مهدی طائب که درحال حاضر ۶۴ سال سن دارد، داماد غلامحسین حقانی، نماینده دوره اول مجلس و رئیس دادگاه انقلاب استان‌های سیستان‌وبلوچستان و هرمزگان و برادر حسین طائب است. او رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار است که بعد از انتخابات ۱۳۸۸ برای مقابله با جنگ نرم تشکیل شد. او علاوه بر داشتن برخی سوابق امنیتی در لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله و واحد طرح و برنامه شورای عالی حوزه علمیه قم هم دارای مسئولیت بود. اکنون باید دید که منظور کیهان از «ردصلاحیت حجت‌الاسلام طائب» کدام برادر است؟ با توجه به آنکه برادر دوم خبر کیهان را تکذیب کرده، محتمل است که مهدی طائب دیگر چهره امنیتی است که در انتخابات خبرگان ردصلاحیت شده است.

اما نکته‌ای که کیهان در توجیه ردصلاحیت افراد آورده بود، در واقع دفاع و تایید ردصلاحیت‌ها خصوصاً ردصلاحیت روحانی است و تایید رفتار شورای نگهبان است. اینکه کیهان نوشته است: «چرا آقای حسن روحانی با جنجال ساختارهای قانونی کشور را زیر سوال می‌برد»، درحالی که افرادی مانند مصلحی، طائب و پورمحمدی هم ردصلاحیت شده‌اند، مانع از آن نیست حسن روحانی به‌عنوان رئیس‌جمهور سابق معترض این رفتارها نباشد.

در عین حال جا داشت که کیهان به این مطلب که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، پاسخ دهد که چرا سیدابراهیم رئیسی آزمون شورای نگهبان را نداده اما دیگران ملزم به گذر از آن آزمون هستند؟ در عین حال، این پرسش هم مطرح است افرادی که کیهان از آنها نام برده و خبر داده در این دوره ردصلاحیت شده‌اند، چگونه بر ارکان دستگاه‌های مهم نظارتی کشور تکیه زده بودند، وقتی شورای نگهبان آنان را واجد صلاحیت می‌داند؟

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست