بازدید 8470
ششصد و نود و ششمین روز از حمله روسیه به اوکراین

هشدار کم سابقه چین به اوکراین/ارسال هزاران گلوله توپ به اوکراین

ششصد و نود و شش روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۱۹۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۴ 01 February 2024

 

بین الملل تابناک: ششصد و نود و شش روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

واکنش روسیه به تصویب کمک ۵۰ میلیارد یورویی اتحادیه اروپا برای اوکراین
۱۴۰۲/۱۱/۱۳ - ۰۰:۵۵

سخنگوی کرملین در واکنش به تصویب بسته کمک‌های ۵۰ میلیارد یورویی اتحادیه اروپا برای اوکراین گفت کی‌یف همانند کشورهای غربی همچنان با مشکلات خود دست‌وپنجه نرم خواهد کرد و اروپایی‌ها باید بار این مشکلات را به دوش بکشند.

طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین به خبرنگاران گفت: البته، ما همه اطلاعات را پیگیری می‌کنیم. ما متوجه هستیم که کی‌یف همچنان با مشکلاتی مواجه است و غرب جمعی نیز مشکلاتی را تجربه می‌کند.

وی افزود: اکنون آشکار است که یک روندی برای انتقال این پول وجود خواهد داشت. حمایت واشنگتن از رژیم کی‌یف بر دوش مالیات‌دهندگان اروپایی است اما ما روند تصمیم‌گیری را دنبال خواهیم کرد.

توافق اتحادیه اروپا برای ارسال 50 میلیارد یورو کمک به اوکراین
۱۴۰۲/۱۱/۱۲ - ۲۰:۴۲

رئیس شورای اروپا شارل میشل امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که اتحادیه اروپا در نهایت در خصوص ارسال ۵۰ میلیارد یورو کمک مالی به اوکراین به اجماع رسید.

خبرگزاری فرانسه گزارش کرد، میشل در صفحه اجتماعی «ایکس» (توییتر سابق) در این خصوص نوشت: «ما به توافق رسیدیم. اتحاد».

در حالیکه پیش از این مجارستان یکی از مخالفان اصلی تخصیص بودجه میلیاردی برای اوکراین بود، رئیس شورای اروپا تصریح کرد: «تمامی ۲۷ رهبر در خصوص بسته حمایتی ۵۰ میلیارد یورویی برای اوکراین در چارچوب بودجه اتحادیه اروپا توافق کردند».

توافق برای ارسال بودجه میلیاردی به اوکراین در شرایطی است که تا پیش از این، نخست وزیر مجارستان ویکتور اوربان تأکید داشت که اتحادیه اروپا نباید با تصمیماتش برای ارسال کمک به اوکراین، بودجه این اتحادیه را تضعیف و از منابع محروم کند.

شارل میشل در خصوص توافق جدید تمامی ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا گفت که طبق توافق جدید، «بودجه ثابت، بلندمدت و قابل پیش‌بینی برای اوکراین» تخصیص داده می‌شود.

رئیس شورای اروپا درست در آستانه نشست رهبران اتحادیه اروپا ضمن اعلام این خبر گفت: «اتحادیه اروپا در حمایت از اوکراین، رهبری و مسئولیت را برعهده می‌گیرد. ما می‌دانیم چه چیزی در خطر است».

هنوز مشخص نیست که آیا مجارستان امتیازاتی را برای موافقت با این طرح اتحادیه اروپا دریافت کرده یا خیر.

اوکراین وعده یک ضدحمله دیگر را داد
۱۴۰۲/۱۱/۱۲ - ۲۰:۴۱

یک مقام نظامی اوکراین گفت نیروهای اوکراینی در بهار سال جاری یک بار دیگر علیه روسیه دست به ضدحمله خواهند زد.

«کریل بودانوف» رئیس اطلاعات نظامی ارتش اوکراین درحالی معتقد است که بهار فرصتی دیگر برای درهم شکستن دفاع روسیه به ارمغان خواهد آورد که هنوز مشخص نیست کی‌یف چگونه سلاح‌ها یا نیم میلیون نیروی مورد نیاز خود را برای پوشش خسارات پس از ضدحمله ناموفق تابستان گذشته به دست خواهد آورد.

بودانوف در گفت‌وگو با روزنامه تلگراف مدعی شد که عملیات تهاجمی روسیه در اطراف شهرک‌های دونباس در کوپیانسک، لیمان، آرتیوموفسک (به نام باخموت در اوکراین) و آودیوکا تا اوایل بهار «کاملاً تحلیل رفته و تمام خواهد شد».

او گفت: ما حرکت می‌کنیم، دشمن نیز حرکت می‌کند. اکنون نوبت دشمن است. تمام می‌شود و بعد مال ما شروع می‌شود.

آخرین ضدحمله کی‌یف با تلاش نیروهای اوکراینی برای نفوذ به خطوط دفاعی روسیه در چندین نقطه در مناطق خرسون، زاپوریژیه و دونتسک در ژوئن آغاز شد و تا حدود اکتبر ادامه داشت. بر اساس آمارهای وزارت دفاع روسیه، اوکراین در این ضد حمله نتوانست به دستاوردهای ارضی قابل توجهی دست یابد و حدود ۱۶۰ هزار جان باخته برای کی‌یف به همراه داشت.

بنابر گزارش شبکه راشا تودی، این بار، ارتش اوکراین در حالی وارد نبرد خواهد شد که بسیاری از سخت افزارهای ارائه شده توسط غرب نابود شده و نیروهای آموزش دیده با سربازان بی تجربه جایگزین شده‌اند، به‌علاوه همچنان مشخص نیست که کمک‌های نظامی ایالات متحده به کی‌یف ادامه خواهد داشت یا نه. ژنرال و سربازان ناشناس هفته گذشته با اشاره به کمبود مهمات حیاتی و نیروهای تازه نفس به روزنامه آلمانی دی ولت گفتند که حتی اکنون نیز وضعیت در جبهه «دراماتیک» است.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین ماه گذشته اعلام کرد که قصد دارد حدود ۵۰۰ هزار سرباز جدید را برای جایگزینی کسانی که از آغاز جنگ در حدود دو سال پیش تاکنون جان خود را از دست داده‌اند، بسیج کند. در حالی که اوکراین آمار تلفات خود را منتشر نمی‌کند، وزارت دفاع روسیه تلفات کی‌یف را از فوریه ۲۰۲۲ تقریباً ۴۰۰ هزار نفر اعلام کرده است. آلکسی آرستویچ، دستیار سابق ولادیمیر زلنسکی این رقم را تا ۳۰۰ هزار نفر اعلام می‌کند.

«والری زالوژنی» فرمانده نیروهای مسلح اوکراین وضعیت میدان جنگ در ماه نوامبر را به عنوان یک «بن بست» توصیف کرد، اظهاراتی که ظاهراً زلنسکی را خشمگین کرده بود. اختلافات بین این دو مرد در این هفته، زمانی که زلنسکی زالوژنی را اخراج و سپس دوباره استخدام کرد به تیتر اخبار تبدیل شد.

مقامات آمریکایی نیز در اوایل این ماه به شبکه بلومبرگ گفتند که شکاف بین رئیس‌جمهور و ژنرال او واقعی است و تلاش‌ها برای تبلور یک استراتژی جدید را برای سال آینده تضعیف می‌کند.

به نوشته روزنامه بریتانیایی تایمز، سمت زالوژنی به بودانف پیشنهاد شد که او نپذیرفت. مشخص نیست که آیا زالوژنی، مانند بودانوف‌ معتقد است که اوکراین می‌تواند در بهار امسال یک حمله متقابل انجام دهد یا خیر.

تبادل بزرگ اسرای جنگی میان روسیه و اوکراین
۱۴۰۲/۱۱/۱۲ - ۲۰:۳۸

مسکو و کی‌یف اعلام کردند یکی دیگر از بزرگترین تبادل اسرا میان آن‌ها انجام شده است.

 وزارت امور خارجه روسیه روز چهارشنبه در بیانیه‌ای عنوان کرد که در نتیجه مذاکرات، در کل ۱۹۵ نظامی روس از سرزمین‌های تحت کنترل اوکراین به خانه خود در روسیه بازگشتند و ۱۹۵ نظامی اوکراینی نیز به کی‌یف تحویل داده شدند.

راشا تودی به نقل از وزارت خارجه روسیه گزارش کرد: سربازان آزاد شده روس که در دوران اسارت در معرض خطری مرگبار قرار داشتند، برای درمان و توانبخشی به مسکو منتقل خواهند شد. آن‌ها در حال حاضر کمک‌های پزشکی دریافت می‌کنند.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین نیز این مبادله را تایید کرده اما رقم متفاوتی را در رابطه با اسرای آزاد شده اوکراینی ارائه کرده است. او می‌گوید که «۲۰۷ نفر از پسران ما به خانه بازگشته‌اند».

زلنسکی که چنین مطلبی را در پیام‌رسان تلگرام خود منتشر کرده، توضیح نداده است که این ۱۲ نفر اضافی از کجا آمده و چه کسانی هستند.

او هم‌چنین از تیم مذاکره‌کننده اوکراینی که شامل «کریل بودانف» رئیس اطلاعات نظامی و «آندری یرماک» رئیس دفتر ریاست‌جمهوری اوکراین بوده، تشکر کرد اما نگفت که چه تعداد سرباز روسی آزاد شده است.

چهارشنبه گذشته وزارت دفاع روسیه از سقوط یک هواپیمای ترابری نظامی «ایلیوشین ایل-۷۶» روسیه حامل ده‌ها اسیر جنگی اوکراینی در منطقه بلگورود خبر داد.

بر اساس بیانیه وزارت دفاع روسیه، این هواپیما حامل ۶۵ نیروی اوکراینی اسیرشده، ۶ خدمه و سه نیروی روس بود که اسرای جنگی را همراهی می‌کردند.

خبرگزاری تاس پیشتر گزاش داد که نتایج بررسی جعبه سیاه هواپیما نشان می‌دهد که این هواپیما بر اثر اصابت موشک سقوط کرده است.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه نیز اعلام کرد سقوط هواپیمای حامل اسرای اوکراینی در مرز ۲ کشور به دلیل اصابت موشک‌های سامانه آمریکایی پاتریوت بوده است.

کرملین: غرب در تلاش برای سیاه‌نمایی علیه روسیه است
۱۴۰۲/۱۱/۱۲ - ۲۰:۲۸

کاخ کرملین در واکنش به گزارش رسانه آمریکایی مبنی بر نگرانی اروپا نسبت به خطر جنگ با روسیه، اعلام کرد که غرب در تلاش برای سیاه نمایی علیه مسکو است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، «دمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین گفت: مقام‌های اروپایی که درباره چشم انداز یک جنگ با روسیه اظهار نظر می‌کنند به دنبال سیاه نمایی علیه مسکو هستند.

وی همچنین هشدار داد که ایالات متحده تلاش خواهد کرد اروپا را وادار به پرداخت هزینه حمایت از اوکراین کند.

پسکوف در واکنش به گزارش روزنامه وال‌استریت‌ژورنال مبنی بر اینکه مقام‌های اروپایی نسبت به خطر جنگ با روسیه ابراز نگرانی کردند، بیان کرد: وضعیت روشن است. این تلاش‌ها برای سیاه نمایی علیه روسیه و ایجاد تصویر یک دشمن است که برای جمع آوری پول بیشتری از مالیات دهندگان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سی‌ان‌ان: زلنسکی فرمانده کل ارتش اوکراین را برکنار می‌کند
۱۴۰۲/۱۱/۱۲ - ۲۰:۲۷

 به دنبال بالا گرفتن اختلاف‌ها در میان مقام‌های دولت کی‌یف، شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داد که «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین قصد برکناری «والری زالوژنی» فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور را دارد. 

دو منبع آگاه امروز پنجشنبه به سی‌ان‌ان گفتند که زالوژنی فرمانده محبوب ارتش اوکراین روز دوشنبه به یک جلسه در دفتر رئیس جمهور دعوت و به او گفته شده که برکنار می‌شود.

این در حالی است که بر اساس گزارش‌ها، چندین هفته تنش بین زلنسکی و فرمانده ارشد ارتش اوکراین وجود داشته است.

یکی از منابع آگاه به این شبکه خبری گفت که هنوز برکناری زالوژنی به طور رسمی اعلام نشده، هر چند که انتظار می‌رود حکم ریاست جمهوری در این زمینه در اوایل هفته آینده صادر شود.

این بزرگترین تغییر نظامی توسط زلنسکی از زمان شروع جنگ با روسیه خواهد بود.

گفته می‌شود که تنش‌ها بین این دو مقام اوکراینی از زمانی آغاز شد که زالوژنی در ماه نوامبر در گفت وگو با اکونومیست اشاره کرد که جنگ با روسیه به بن‌بست رسیده است.

روز دوشنبه سرهی نیکیفوروف سخنگوی ریاست جمهوری اوکراین به سی‌ان‌ان و دیگر رسانه‌ها گفت که شایعات برکناری فرمانده ارتش صحت ندارد. وزارت دفاع همچنین در شبکه های اجتماعی، این موضوع را نادرست عنوان کرد.

زلنسکی دوشنبه در سخنرانی شبانه خود هیچ اشاره‌ای به فرمانده ارتش اوکراین و شایعات پیرامون آن نکرد اما به گفته یکی از منابع آگاه، رئیس جمهور اوکراین در یک گردهمایی کوچک در دفتر خود روز دوشنبه با حضور «رستم اومروف» وزیر دفاع اعلام کرد که تصمیم به برکناری فرمانده کل نیروهای مسلح گرفته است.

هشدار کم سابقه چین به اوکراین

رویترز به نقل از دو منبع ارشد اوکراینی گزارش داد چین به اوکراین هشدار داده که نامگذاری بیش از ۱۲ شرکت چینی به عنوان «حامیان بین‌المللی جنگ» ممکن است به روابط دو کشور آسیب بزند.  

به نوشه رویترز به نقل از این منابع ناشناس به دلیل حساسیت موضوع، این هشدار ماه گذشته در دیدار سفیر چین در کی‌یف با مقامات ارشد دولت اوکراین منتقل شد.

اوکراین ۴۸ شرکت در سطح جهان از جمله ۱۴ شرکت چینی را به عنوان حامیان بین‌المللی جنگ فهرست کرده و می‌گوید فعالیت‌های تجاری آن‌ها غیرمستقیم به اقدامات جنگی روسیه کمک می‌کند. طبق این گزارش، این فهرست هیچ گونه پیامد حقوقی برای شرکت‌هایی که شامل می‌شود، ندارد.

یکی از منابع مورد ذکر رویترز گفت «سفیر چین (در دیدار با مقامات کی‌یف) گفت همه این‌ها (وضعیت فهرست سیاه) می‌تواند اثر منفی بر روابط ما داشته باشد». این منبع افزود چین هیچ شرایط یا چارچوب موقتی برای اوکراین تعیین نکرده اما صرفاً نظرش را درباره این فهرست بیان کرده است. منبع دوم گفت پکن می‌تواند این موضوع را به خریدهای غلات چین از اوکراین مرتبط کند. 

پیش از آغاز درگیری‌های اوکراین، چین بزرگترین شریک تجاری اوکراین بود و همچنان یکی از مشتری‌های مهم غلات، روغن آفتابگردان و سنگ آهن این کشور است. 

چین از آغاز درگیری‌ها در اوکراین تاکید کرده که تنها راه‌حل سیاسی می‌تواند بحران فعلی این کشور را حل کند. اسفند سال گذشته، پکن یک طرح ۱۲ ماده‌ای برای پایان جنگ اوکراین ارائه کرد و خواستار ازسرگیری گفت‌وگوها بین مسکو و کی‌یف شد و تصریح کرد که حاکمیت و تمامیت ارضی همه کشور‌ها باید حفظ شود.

دولت چین پیش از این تحریم‌های یکجانبه علیه مسکو را محکوم و تصریح کرده که بسط ناتو در اروپا، ریشه درگیری در اوکراین است.

ارسال هزاران گلوله توپ به اوکراین توسط آلمان

 آلمان روز چهارشنبه جدید‌ترین کمک‌های نظامی خود را به اوکراین که شامل موشک‌های ضد هوایی «آیریس تی»، نفربرهای زرهی و سایر تجهیزات می‌شود، تحویل اوکراین داد.

به گزارش روزنامه «کی‌یف ایندیپندت»، آلمان که در ابتدا به دلیل ارسال کند کمک‌های نظامی به اوکراین مورد انتقاد قرار گرفته بود، اینک پس از آمریکا به دومین تامین کننده تجهیزات نظامی کی‌یف در جنگ با روسیه تبدیل شده است.

آلمان همچنین چندین هزار گلوله توپ ۱۵۵ میلی متری و سامانه‌های راداری نیز برای ارتش اوکراین ارسال کرده است.«بوریس پیستوریوس» وزیر دفاع آلمان اخیرا گفت که برلین ۶ بالگرد رزمی «سی‌کینگ» و قطعات یدکی به اوکراین ارسال کرده است.

«اولاف شولتز» صدراعظم آلمان اخیرا به جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا گفت که برلین در سال ۲۰۲۴ بیش از ۷ میلیارد یورو تجهیزات نظامی به اوکراین ارائه خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، تلاش‌های غرب برای کمک به اوکراین در حالی صورت می‌گیرد که در حال حاضر ارتش روسیه در جنگ اوکراین ابتکار عمل را در دست دارد.

مسئول کارگروه هماهنگی کمکهای نظامی به اوکراین در وزارت دفاع آلمان ژنرال کریستین فرودینگ می‌گوید که کمبود حمایت هوایی و نبود سامانه‌های دفاع هوایی موثر از دلایل اصلی «شکست ارتش اوکراین در ضد حملات ارتش این کشور علیه ارتش روسیه در طول یک سال گذشته است.

کریستین فرودینگ اضافه کرد که آلمان قرار است در سال ۲۰۲۴ حدود ۱۰ هزار نظامی ارتش اوکراین را آموزش بدهد.رئیس جمهور فرانسه نیز گفته که اتحادیه اروپا باید به حمایت از اوکراین ادامه دهد.

«امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه در نشست خبری مشترک با «اولف کریسترسون» نخست وزیر سوئد در «استکهلم» گفت: «اتحادیه اروپا باید در کنار اوکراین بایستد و به همراهی مردم اوکراین از نظر اقتصادی، مالی، نظامی، تجهیزات و آموزش ادامه دهد.»

وی ادامه داد: «ما یک هدف راهبردی داریم. روسیه نباید پیروز شود.»این در حالی است که بعد از گذشت حدود ۲ سال از جنگ اوکراین و صرف میلیاردها دلار،

«جوزپ بورل» مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته است که غرب به تنهایی نمی‌تواند روسیه را منزوی کند.بورل در سخنان خود هشدار داد با وجود همه تلاش‌ها برای انزوای روسیه، «آن‌ها هنوز هستند و جنگ ادامه دارد. (با این روال) شدت درگیری افزایش می‌یابد و نوری در انتهای تونل نیست».

سران پنج کشور اروپایی: آینده ما به جنگ اوکراین بستگی دارد

 سران پنج کشور اتحادیه اروپا از همسایگان و متحدان خود درخواست کردند حمایت نظامی از اوکراین را افزایش دهند زیرا شکست این کشور در برابر روسیه بهای سنگینی خواهد داشت و آینده اروپا به نتیجه این جنگ بستگی دارد.

اولاف شولتس صدراعظم آلمان، مته فردریکسون، پیتر فیالا، کایا کالاس و مارک روته نخست وزیران دانمارک، جمهوری چک، دانمارک، استونی و هلند چهارشنبه در مقاله مشترکی در روزنامه فایننشال تایمز نوشتند که امنیت اروپا به جنگ در اوکراین بستگی دارد.

آنها در این مقاله مشترک تاکید کردند: توانایی ما برای حمایت و دفاع از اوکراین، هم در زمستان و هم در طولانی‌مدت، یک مساله حیاتی است که به امنیت مشترک اروپا مربوط می‌شود.

در این مقاله آمده است: اگر اوکراین شکست بخورد تبعات طولانی‌مدت و هزینه‌های بسیار بیشتری برای همه ما خواهد داشت. ما اروپایی‌ها مسئولیت ویژه‌ای داریم و باید اقدام کنیم. آینده اروپا به این جنگ بستگی دارد.

سران پنج کشور اروپایی گفتند: امروز مساله فوری آن است که مهمات و سامانه‌های تسلیحاتی مانند هوویتزر، تانک، پهپاد و سامانه دفاعی به اوکراین تحویل شود.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳۴
هیچ دوست و دشمن دائمی در سیاست وجود ندارد زیرا تنها چیزی که دائمی است منافع است . ( وینستون چرچیل )
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
دنیا صفحه شطرنجه
باید بازی بلد باشی
وگرنه مات میشی
هرکس منافع کشورشو نشناسه هم به بیراهه میره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
پس اگر بزودی آمریکا و انگلیس باهم بجنگند خیلی خوبه که غربگدای بیچاره
ناشناس
| Canada |
۰۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
پوتینی ها دیدنی شدند. امروز اتحادیه اروپا بعداز چند ماه کمک ۵۵ میلیارد دلاری به اکراین را برای چهار سال اینده تصویب کرد. پوتین خیلی امید داشت که اروپا کوتاه بیاد. ولی غیر ممکن هست که اروپا اجازه بده پوتین در اکراین پیروز بشه. فقط اقتصاد المان چهار برابر روسیه هست.امریکا هم بزودی بسته کمک ۶۰ میلیارد دلاری را تصویب
خواهد کرد. دیدنی شدهند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
اگر فرانسه و انگلیس و آمريکای شیطان آلوده باهم بجنگند که خیلی خوبه
چه قدر خوبه اگر این کشور های ملحد و کافر مرتد به دست هم نابود شوند و از بین بروند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
اینایی که هی میگن غربی ها با هم بجنگن مثل ساعت خوابتون گذشته برید لالا کنید
ناشناس
| Canada |
۰۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
بازار مسکن چین بشدت در رکود هست و انبوه سازهای چینی شدیدا بیکار شدند. خوب. چین که الکی نفت از ایران نمی خره. اگر ایران میخواد چین به خرید نفت ایران ادامه بده باید برای این انبوه سازهای چینی بیکار شده کار بیافریند. دقیقامانند خودرو برقی چینی. خلاصه شهردار تهران از سویس تا چین خیلی خوب فعالیت می کند!
ناشناس
| Canada |
۰۵:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
این ۵۵ میلیارد دلار هم طی چند. ماه دود خواهد شد و به هوا خواهد. ۱۰۰ و خورده ای میلیارد. دلار. آمریکا ًجا رفت این ۵۵ میلیارد. دلار. هم همونجا میره.
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
منم این را گفتم
فعلا ک روسیه و چین خواستار کاهش تنش در خاورمیانه شدن
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
سی ان ان گزارش داده که منابع اطلاعاتی امریکا متقاعد شدند پیچیدگی و روش حمله به پایگاه اردن( ربایش الکترونیک پهباد امریکا) نمی تواند از نظر فنی کار گروههای عراقی باشد. به عبارت دیگر میگن کار نفوذی ها و تکنولوژی نیروی سومی بوده که به اسم نیروهای عراقی یا ایرانی بدنبال درگیر کردن امریکا و ایران هست و جنگ بزرگ در خاورمیانه بشدت به نفع انها در باتلاق اکراین و غزه هست. همین هست که جو خواب الو در عملیات نظامی مقاومت می کنه. فهمیده دسیسه و به نفع پوتین و نتانیاهو هست. شاید به همین دلیل هست که اروپا بعد از چند ماه اختلاف بودجه کمک اکراین را تصویب کرد که پوتینی ها دیگه هوس این کارها را نکنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
آی پی کانادا تو هر صفحه میای و همینو میگی باور کن یه بار بگی کافیه و مامیفهمیم که نظرت چی هست . باشه ؟
ناشناس
| Canada |
۰۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
دوست عزیز. میشه فقط یک صفحه دیگر بیاری که ما این نظر را تکرار کرده باشیم؟ هر چنداگر هزار بار هم تکرار بشه باز هم کمه. همه باید بدونند که دشمن اصلی برخی در ظاهر دوست فعال می شود. چرا امریکا باید خودش را درگیر ایران کند. اقتصاد امریکا 20 برابر روسیه هست و بسیار موفق و مرفه. این روسیه هست که همه چیز را باخته و حالا فقط امیدش به خاورمیانه هست که امریکا را درگیر کند بلکه برای روسیه نان داشته باشد. مواظب این اذناب پیدا و پنهان او باید بود . با تشکر از تابناک برای منتشر کردن نظرات متفاوت
این دموکرات هایی که من میبینم به زودی تایوان هم میدن به چین .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
تایوان مال چین هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
خب بدن. ارث پدرت که نیست. به ما چه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
آمریکا هیچ وقت مستقیم وارد جنگ نمی‌شود
مگر اینکه دیگر لازم باشد. آمریکا فقط دنبال سرباز مفتی است که برایش بجنگد. تایوان و اوکراین هم دو مهره شطرنج برای امریکا هستند برای از بین بردن رقیب ها و دشمنانش از جمله روسیه و چین
وقتی 2 میلیون سرباز تایوانی دارد برای چی باید تایوان را تحویل چین دهد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
ناشناس ساعت ۲۳ به نظر کمی فشاری شدی بهتره بری استراحت کنی .ساعت خوابت گذشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
تایوان به تو چه آخه
جان بولتون گفته ترامپ له درد ریاست جمهوری نمیخوره چون با دشمنانش مماشات میکنه !
وای چقدر خطری هشدار کم سابقه
جنگ روسیه باعث گدایی کشورهای غربی و تمام شدن بودجه تلویزیون منوتو شد خخخخ روسیه متشکریم : )
از زمانی که سلبریتی ها جای هنرمندان رو گرفتن هنرمندان واقعی دیگه دیده نشدن دنیا به سمت تاریکی و نابودی رفت قبلا کجا اینجوری بود دنیا؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
خیلی فلسفی بود
اوکراین وعده یک ضدحمله دیگر را داد

بزار اون سری که تا پشت کرملین پیشروی کردی و خون اونایی که ریختی خشک بشه و اونایی که زدی هم از بیمارستان مرخص بشن بعد دوباره حمله کن
پاسخ ها
ناشناس
| Oman |
۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
دارن مردانه با خون و جونشون از وطن و ناموسشون دفاع می کنند انسان به چه درجه ای از پستی باید برسه که از متجاوز دفاع کنه
اوه چقدر طول میکشه تا یه کامنت تایید کنید
پس آینده شومی در انتظار شما پنج تن است
جنگ سوم شروع شده...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
نه هنوز ولی به قول ایلان ماسک جنگ پهبادی اول شروع شده
این دنیا دیگه به درد نمیخوره !
با این گزارش هایی که تابناک میده جمعیت اوکراین تا حالا باید تماما کشته شده باشن پانصد هزار، ۱۶۰ هزار ،…
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
آمار تلفات از اول جنگ تا الان هستش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
خب بالاخره جنگی است تمام عیار
رقم کشته شده ها شاید حتی به چندین میلیون برسد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست