بازدید 61208
۷

چین به اوکراین هشدار داد

در پی نامگذاری ۱۴ شرکت چینی به عنوان «حامی جنگ» توسط اوکراین، پکن به کی‌یف هشدار داد این اقدام می‌تواند بر روابط دو کشور اثر منفی بگذارد.
کد خبر: ۱۲۱۹۲۶۶
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۶ 01 February 2024

 

به گزارش تابناک به نقل از فارس، رویترز به نقل از دو منبع ارشد اوکراینی گزارش داد چین به اوکراین هشدار داده که نامگذاری بیش از ۱۲ شرکت چینی به عنوان «حامیان بین‌المللی جنگ» ممکن است به روابط دو کشور آسیب بزند. 

به نوشه رویترز به نقل از این منابع ناشناس به دلیل حساسیت موضوع، این هشدار ماه گذشته در دیدار سفیر چین در کی‌یف با مقامات ارشد دولت اوکراین منتقل شد.

اوکراین ۴۸ شرکت در سطح جهان از جمله ۱۴ شرکت چینی را به عنوان حامیان بین‌المللی جنگ فهرست کرده و می‌گوید فعالیت‌های تجاری آن‌ها غیرمستقیم به اقدامات جنگی روسیه کمک می‌کند. طبق این گزارش، این فهرست هیچ گونه پیامد حقوقی برای شرکت‌هایی که شامل می‌شود، ندارد.

یکی از منابع مورد ذکر رویترز گفت «سفیر چین (در دیدار با مقامات کی‌یف) گفت همه این‌ها (وضعیت فهرست سیاه) می‌تواند اثر منفی بر روابط ما داشته باشد». این منبع افزود چین هیچ شرایط یا چارچوب موقتی برای اوکراین تعیین نکرده، اما صرفاً نظرش را درباره این فهرست بیان کرده است. منبع دوم گفت پکن می‌تواند این موضوع را به خرید‌های غلات چین از اوکراین مرتبط کند. 

پیش از آغاز درگیری‌های اوکراین، چین بزرگترین شریک تجاری اوکراین بود و همچنان یکی از مشتری‌های مهم غلات، روغن آفتابگردان و سنگ آهن این کشور است. 

چین از آغاز درگیری‌ها در اوکراین تاکید کرده که تنها راه‌حل سیاسی می‌تواند بحران فعلی این کشور را حل کند. اسفند سال گذشته، پکن یک طرح ۱۲ ماده‌ای برای پایان جنگ اوکراین ارائه کرد و خواستار ازسرگیری گفتگو‌ها بین مسکو و کی‌یف شد و تصریح کرد که حاکمیت و تمامیت ارضی همه کشور‌ها باید حفظ شود.

دولت چین پیش از این تحریم‌های یکجانبه علیه مسکو را محکوم و تصریح کرده که بسط ناتو در اروپا، ریشه درگیری در اوکراین است.

ابتکار عمل چین مورد استقبال مسکو قرار گرفت و مقام‌های ارشد کرملین برای گفت‌وگوی بیشتر درباره این طرح ابراز تمایل کردند؛ با این‌حال، کی‌یف و برخی از متحدان غربی این کشور که پکن را به جانبداری از روسیه متهم می‌کنند، طرح چین را رد کردند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۷
وای روسیه چقدر بده چقدر جنایتاکاره ، ولی اوکراین که با ناتو پیمان میبنده که دور تا دور روسیه رو کلاهک هسته ای مقصر کنه چقدر خوبه وای چقدر دموکراسی غربی قشنگه
چینی های کثیف
گورپدرچین وچینی
چین غلط کرد
اقای شی،حالا ک دوستی ،چقدر کمکی ودل رحمی،وای بروزی ک اون روی ک که ایت بیاد بالا،،،
?????
یکی باید به خود چین در مورد غارت زیر آیکی ایران هشدار بده
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار