بازدید 16751

کباب بی‌حجاب بر سیخ، کتاب بی‌حجاب پلمب!

کتاب‌فروشی کتاب عرضه می‌کند و کباب‌فروشی هم کباب. همان‌گونه که احتمال دارد مشتری خرید کباب، روسری و شال از سر انداخته باشد محتمل است که مشتری خرید کتاب هم چنین باشد و به همان دلیل که کباب فروشی را نمی‌بندند کتاب فروشی را هم نباید بست
کد خبر: ۱۲۱۸۹۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۸ 31 January 2024

به گزارش «تابناک»، مهرداد خدیر در عصر ایران نوشت: امروز با این خبر آغاز شد: «صفحۀ نشر ثالث از پلمب این مجموعه در خیابان کریم‌خان خبر داده است».

      اگر دلیل این کار بی‌حجابی شماری از مشتریان باشد می‌توان پرسید  آیا مشتریان همۀ اصناف رعایت می‌کنند و تنها در این جا رعایت نمی‌شده است؟

  آدم یاد سریال «آینۀ عبرت» می‌افتد که در بین مردم به «آتقی» مشهور بود و وقتی در آن خانۀ آشفته که هیچ چیز سرجای خود نبود همسر او گیر داده بود چرا دوچرخۀ آتقی وسط حیاط است و او با آن حال و وضع و گویش خاص این جماعت گفت: «حالا همه چیز در این خانه جای خودش است و تنها دوچرخۀ من نیست؟!»

     جدای این دیشب لطف دوستی شامل این قلم شد و به رستورانی دعوت بودیم و خلق‌الله را در این وانفسای قیمت‌ها سرگرم صرف اطعمه و اشربه قانونی و مجاز دیدم ولی غالب نسوان پوشش رسمی بر سر نداشتند. 

    نام آن رستوران را نمی‌گویم تا برادران اداره اماکن نیروی انتظامی احساس وظیفه نکنند و سراغ آن نروند ولی چگونه است که برای کباب، سخت نمی‌گیرند و به خاطر کتاب چرا؟!

   از قدیم الایام انگار نسبت به مقولۀ فرهنگ و کتاب وسواس‌ها بیشتر بوده که شاعر سروده: آسمان کشتی ارباب هنر می‌شکند و یا: تو اهل دانش و فضلی، همین گناهت بس.

    کتاب‌فروشی کتاب عرضه می‌کند و کباب‌فروشی هم کباب. همان‌گونه که احتمال دارد مشتری خرید کباب، روسری و شال از سر انداخته باشد محتمل است که مشتری خرید کتاب هم چنین باشد و به همان دلیل که کباب فروشی را نمی‌بندند کتاب فروشی را هم نباید بست آن هم در روزگاری که صنف اخیر دچار تنگناهای فراوان است و از منظری دیگر نشر ثالث و نشر چشمه و نشر گویا و چند ناشر دیگر هویت فرهنگی خیابان کریم خان‌اند.

    اگر خیابان کریم‌خان در قلب تهران اینی شده که هست فقط به خاطر کلیسای سر خیابان ویلا و چند بنای دیگر نیست بلکه ناشرانی چون چشمه و ثالث در این هویت فرهنگی و تاریخی نقش دارند و این یکی را شهرداری تهران هم باید مدعی باشد. حتی اگر در رأس بلدیه آقای زاکانی نشسته باشد.

   یک بار دیگر مرور می‌کنیم. اگر فروشنده بی‌حجاب بوده تذکر می‌دادند. اگر مشتری بی‌حجاب بوده چه ربطی به صاحب بنگاه و مغازه دارد و چرا در کباب آسان‌گیرند و در کتاب سخت‌گیر؟

    حالا فکر نکنید منظور این است که سراغ رستوران‌ها بروند چون قصه محدود به خوراک نیست و پوشاک نیز همین است و لباس تابع عرف است و طی سده‌ها نوع پوشش تغییر کرده است. کما این‌که مادر بزرگ‌های مادر بزرگ‌های ما تلقی دیگری از پوشش اسلامی داشته اند.

    خوشا به حال کباب، چون با نجومی شدن قیمت گوشت قرمز هنوز هم مشتری دارد و مشتریان بر گرانی آن درنگ نمی‌کنند ولو از دست‌رس کثیری خارج شده باشد. هیچ سیخ کبابی هم قبل از منقل برای سانسور به ادارۀ مربوطه نمی‌رود و البته شرط استفاده از آن شال و روسری نیست اما نوبت به کتاب که برسد نه تنها با  ممیزی سر و کار دارند که نوع پوشش کتاب خوانان و خریداران کتاب هم در کسب و کارشان اثر دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۲۵
جواب سوال دوستمان مشخص است کتاب مغز را بکار می اندازد و کباب گوارش را!!!
بي خود قلم فراسيي كردي مطمئن باش كاركنانش بي حجاب بوده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
ساندیست را بنوش
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
خودت هم بی خود نوشتی ! از کجا می دونی ؟فعلا که اکثر جاها رو به همون دلیل مشتری پلمب می کنند که تازه همین پلمب کردن هم غیرقانونیه ! و هیچ ماده و تبصره ای این اجازه رو بهشون نمیده و کاملا سرخود عمل میکنند
متن خوبی بود ....
چقدر زیبا بود متن
بستن هر کتاب فروشی یعنی بستن اندیشه یعنی مغول بودن
ادمین محترم اگه میخونی یه پیگیری بکنید چرا قیمت کتابای الکترونیک تو چند ماه گذشته تا چند برابر افزایش داشته دستمون از کتابهای چاپی دور شد دلخوش به این بودیم ، ممنون
به فکر اقتصاد باشیم بهتره
دلیل اینکار کاملا مشخصه چرا که خطر کتابفروشی در آگاهی بیشتر مردمه ولی کباب‌فروشی کم خطر عزیز !
4 تا بی حجاب را شلاق بزنند همه چیز درست میشود به حالت عادی و درست اش برمیگردد نباید با بی حجابی و اشاعه فحشا مماشات کرد تا به صورت هنجار در بیاد و مردم حساسیت خودشان را از دست بدهند مملکت اسلامی است و قاطبه مردمش هم مومن هستند و تحمل دیدن مظاهر فساد در اماکن عمومی ندارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
!!قاطبه را خوب آمدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
الله اکبر ازاین همه هوش وذکاوت چرا به فکر خودشان
نرسیده زهی سعادت
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
والا من هر روز کلی پیاده روی میکنم و کلی خانم بی حجاب می‌بینم، مردم مشکلی ندارند خیلی عادی شده. دیگه حتی کسی نگاه هم نمی‌کنه. الکی از مردم مایه نذارید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
ساندیس کافور نشان بخور ، یک کم هم نهج البلاغه بخون شاید فهمیدی چقدر هر انسانی برای پرودگارش عزیزه و کسی حق نداره به دلیل مشکلات روانی خودش به اسم دین حرمت و آبروی یک انسان رو زیر پا بذاره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
مغزی آکبندی شده داری
سید علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
این قاطبه! که میگی یعنی مثلاً چند درصد؟ اگه لطف کنی درصد بدی ممنون میشم چون قاطبه یک خرده نامفهومه.
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
آکبند نیست کلا هنوز انبار است
گنه کرد در بلخ آهنگری به شوشتر زدن گردن مسگری.چیزهای مهم تر فراموش شده با از عمد پرداخته نمیشه.اونوقت به حجاب گیر میدن. باباجان مردم گرسنه هستن.گرسنگی که از هر در بیاد دین و ایمان از در دیگر خارج میشه.
کتاب با نشر فرهنگ سر و کار داره اما کباب با نشر مسرف(اسراف) و لذا خوردن اطعمه و نوشیدن اشربه ربطی به موضوع نداره

مرغ پخته در حال خنده به نظر من
فرا فکنی
چرا دلار رفته بالا
کسی که به کارگرش جواب سلام نده حق شه.
به همون دلیل که کتاب ممیزی میشود ولی نظارت بر کیفیت بهداشت تغذیه نیست .
فرافکنی برای پرت شدن حواس از اشفته بازار سیاست واقتصاد ولی این حنا دیگر رنگی ندارد
خیلی متأسفم که نویسنده نه چندان فاضل تفاوت کتاب و کباب را نمی داند. و به طریق اولی تفاوت مغز و شکم را. شما کبابت را بخوری بهتره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
دوست عزیز عملکرد اماکن از نظر محل کسب و کار هست که از این نظر فرقی بین این دو نیست
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی