بازدید 1491

مجلس ناترازی‌های تحمیلی بودجه را رفع کند

سخنگوی اقتصادی دولت در نشست خبری ، خواستار تجدید نظر مجلس در خصوص ناترازی‌هایی که در بودجه ۱۴۰۳ به دولت تحمیل شده گردید.
کد خبر: ۱۲۱۸۹۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۶ 31 January 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سخنگوی اقتصادی دولت در نشست خبری امروز گفت: تحمیل کسری به بودجه، منجر به افزایش تورم و کاهش قدرت خرید مردم می‌شود و با اصل ۷۵ قانون اساسی هم در تعارض است و امیدواریم در مراحل پایانی بررسی بودجه، کمترین کسری برای بودجه سال ۱۴۰۳ رقم بخورد.

کنار گذاشتن تنخواه گردان 

خاندوزی در ابتدای نشست خبر افزود ،دولت تاکنون از تنخواه‌ گردان بودجه استفاده نکرده و علیرغم اینکه این رویه مرسوم گذشتگان بوده و دولت هم می‌توانست هیچ منع قانونی هم نداشت برای اینکه با تنخواه‌گردان، کسری‌های میان‌سالی خودش را جبران بکند اما تلاش کرد که با مدیریت منابع تحت اختیار خود دولت و خزانه ‌داری این اتفاق رخ ندهد.

بر اساس این گزارش احسان خاندوزی با اشاره به لایحه بودجه ۱۴۰۳ گفت: تلاش دولت در بودجه‌ریزی این بوده که کمترین مقدارناترازیرا به کشور تحمیل کند. در لایحه پیشنهادی دولت برای بودجه سال آینده نیز تلاش کردیم تا درآمدهابه صورتواقعی پیش‌بینی شود. اما شاهد بودیم که برخی تغییرات در مجلس شورای اسلامی رقم خورد که این اقدام هدف‌گذاری‌های مهم مانند مهار تورم را با ابهام مواجه می‌کند.

­ناترازی بودجه ۱۴۰۳­

خاندوزی اضافه کرد: همچنین مصارفی به بودجه اضافه شد که درآمد‌های پایدار برای تحقق آنها در دسترس نیست. قطعاً اگر درآمد‌های پایدار برای تأمین مصارف وجود داشت، دولت از مصوبات مجلس استقبال می‌کرد، اما مسئله این است که منابع پایدار غیر تورمزابرای این مصارف وجود ندارد.
­

وزیر‌ی افزود: امیدواریم در مراحل پایانی بررسی بودجه سال آینده، تجدید نظر نسبت به تحمیل ناترازی‌ها رقم بخورد.

­خاندوزی گفت: اولویت سیاست‌گذاری دولت سیزدهم از ابتدا آغاز به فعالیت، رونق بخشی به متغیر‌های حقیقی اقتصاد، مهار متغیر‌های اسمی مانند تورم، بازگرداندن روند مثبت سرمایه گذاری، بهبود محیط کسب و کار و رفع موانع تولید بوده است.

سخنگوی اقتصادی دولت افزود: رهبر معظم انقلاب در جلسه امروز صبح خود با کارآفرینان نیز با تاکید بر اینکه سیاست مهار رشد نقدینگی یکی از اولویت‌های کشور است، در عین حال بر تأمین مالی تولید و اهمیت رونق بخشی به این بخش نیز تاکید مؤکد داشتند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست