بازدید 8858
۳

اتلتیک تایید کرد؛ تصمیم فغانی صحیح بود

نشریه انگلیسی اتلتکیک به حمایت از تصمیم داور ایرانی بازی عراق و اردن در جام ملت های آسیا پرداخت.
کد خبر: ۱۲۱۸۷۸۴
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸ 30 January 2024


به گزارش تابناک به نقل از خبرآنلاین؛ تیم‌های ملی فوتبال عراق و اردن روز دوشنبه در چارچوب مرحله یک‌هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا 2023 و در ورزشگاه بین‌المللی خلیفه به مصاف هم رفتند که این بازی تحت‌الشعاع اتفاق دقیقه 76 این بازی قرار گرفت. در این دقیقه از بازی ایمن حسین پس از به ثمر رساندن گل دوم عراق و پیش افتادن این تیم در نتیجه (2 بر یک) شادی گلی انجام داد که باعث شد علیرضا فغانی کارت زرد دوم را به این بازیکن بدهد و او را از زمین اخراج کند. این اخراج در نهایت برای عراق گران تمام شد و اردنی‌های در وقت‌های تلف‌شده این بازی با دو گلی که به ثمر رساندند راهی مرحله یک‌چهارم نهایی این مسابقات شدند.

نشریه انگلیسی «اتلتیک» با اشاره به اتفاقات رخ داده در بازی دیروز، گزارش داد که طبق یکی از بندهای قوانین برد بین‌المللی فوتبال (IFAB) که تنها نهاد قانونگذار در فوتبال است، تصمیم فغانی درست و قابل توجیه بوده است. ماده 12 قوانین IFAB به «خطاها و رفتارهای نادرست» می‌پردازد که بر اساس آن مجازات‌های احتمالی برای «شادی گل» به تفصیل بیان می‌شود. ماده 12 قوانین IFAB می‌گوید که در شادی گل نباید زیاده‌روی و نباید باعث اتلاف وقت بیش از حد شود.

طبق این گزارش؛ ترک زمین بازی برای شادی گل یک تخلف محرز نیست اما قانون توضیح می‌دهد که چگونه باید به بازیکن به خاطر موارد زیر اخطار داده شود، حتی اگر گل مردود اعلام شود:

* بالا رفتن از حصار (فنس) محیطی و یا نزدیک شدن به تماشاگران به نحوی که باعث ایجاد مسائل ایمنی و امنیتی شود
* ژست گرفتن یا رفتار تحریک‌آمیز و تمسخرآمیز
* پوشاندن سر یا صورت با ماسک یا سایر موارد مشابه
* درآوردن پیراهن یا پوشاندن سر با پیراهن



یکی از مقوله‌هایی که می‌توان شادی ایمن حسین را به طور منطقی در آن طبقه‌بندی کرد، «اشاره‌کردن یا اقدام تحریک‌آمیز یا تمسخرآمیز» است.

نشریه «اتلتیک» تلاش کرده با مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) تماس بگیرد و نظر آنها در این خصوص جویا شود تا شفاف‌سازی درباره صحنه اخراج ایمن حسین انجام دهند اما پاسخی از جانب AFC دریافت نکرده است.

همچنین عراقی‌ها در سایت «Change.org» عریضه‌ای آنلاین ثبت کردند و خواهان محرومیت علیرضا فغانی به خاطر آنچه قضاوت ناعادلانه در بازی شب گذشته عراق و اردن عنوان کرده‌اند، شدند. این عریضه آنلاین تاکنون توسط بیش از 512 هزار عراقی امضا شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۸
انتشار یافته: ۳
هیشکی غیر از عراقیها امضا نمیکنه .
الان عراق سفیرش را از ایران فرا میخونه.
1- اول اینکه کارت زرد گرفته (کارت قرمز به خاطر کارت زرد دوم بوده). کارت دومش بوده. می خواسته مثل آدم بازی کنه کارت اول رو نگیره
2- این همه تیم یار از دست میدن، برنده از زمین بیرون میرن. اینکه تیمی ظرف چند دقیقه 2 تا گل میخوره به خاطر ضعف بدنی یا تاکتیکی خودش اه. گناهش گردن داور نیست.

انصاف و شعور هم خوب چیزیه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی