بازدید 2587

مذاکرات کنونی ممکن است به آتش‌بس دائم منجر شود

شیخ محمد بن عبدالرحمان بن جاسم آل ثانی در سخنانی در پژوهشکده آتلانتیک کانسیل گفت: مرحله کنونی از مذاکرات بین رژیم اشغالگر اسرائیل و حماس ممکن است به آتش بس دائم بینجامد.
کد خبر: ۱۲۱۸۷۴۰
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۷ 30 January 2024

به گزارش­ «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما از وبگاه خبرگزاری سما، نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر از بهبود مذاکرات در خصوص مبادله اسرای صهیونیست در غزه در مقایسه با هفته‌های گذشته خبر داد.

شیخ محمد بن عبدالرحمان بن جاسم آل ثانی در سخنانی در پژوهشکده آتلانتیک کانسیل واشنگتن گفت: مرحله کنونی از مذاکرات بین رژیم اشغالگر اسرائیل و حماس ممکن است به آتش بس دائم در آینده بیانجامد.

وی افزود: به جایی از مذاکرات رسیده ایم که ممکن است ما را به آتش بس برساند، نمی‌توانیم پاسخ حماس را پیشگویی کنیم، اما به تداوم تلاش‌ها ملزم هستیم.

عبدالرحمان تصریح کرد: نقش قطر در تلاش برای دستیابی به راه حلی تبلور می‌یابد که به آزادی اسرا و برقراری آتش بس در غزه منجر شود.

وی افزود: تنش کنونی در غزه به هیچگونه پیشرفتی در خصوص بازگشت گروگان‌ها منجر نخواهد شد و قطر از روز نخست درباره احتمال گسترش دایره جنگ در منطقه هشدار داده بود.

نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر در ادامه گفت: پایان دادن به جنگ غزه نه تنها خواسته مردم غزه بلکه خواسته کشور‌های منطقه است.

وی گفت: قطر طرف میانجی است نه یکی از طرف‌های درگیر و ما تلاش می‌کنیم شکاف موجود را پر کنیم. نقش ما میانجیگری و تلاش برای پر کردن شکاف موجود و نزدیک کردن طرفهاست و ما نقش دیگری جز این نداریم.

ادعای رسانه آمریکایی درباره توافق اسرائیل و حماس

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، شبکه آمریکایی NBC مدعی شد: مذاکره کنندگان اسرائیل، ایالات متحده، مصر و قطر در پاریس بر سر چارچوبی برای معامله گروگان گیری جدید به توافق رسیدند و پیش نویس توافق جدید امروز به حماس ارائه خواهد شد.

بر اساس این توافق،با اجرای یک آتش بس سی روزه، گروگان‌های آمریکایی و اسرائیلی باقی‌مانده در نوار غزه به صورت مرحله‌ای آزاد می‌شوند و زنان و کودکان در اولویت هستند.

این توافق همچنین شامل توقف تدریجی درگیری ها، ارسال کمک‌ها به غزه و تبادل اسرای فلسطینی است.

رژیم صهیونیستی مذاکرات پاریس درمورد آتش بس در غزه را کمابیش سازنده خواند

رژیم صهیونیستی اعلام کرد ادامه‌ی مذاکرات پاریس با حضور مقامات ارشد آمریکا، قطر، مصر و اسراییل درمورد آتش بس در غزه، به زمانی دیگر موکول شد، اما نتایج مذاکرات اولیه "سازنده" بود.

به گزارش خبرگزاری شین‌هوا، دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل در بیانیه‌ای، ضمن اینکه نشست روز یکشنبه در پاریس را سازنده قلمداد کرد، اما در عین حال گفت اختلافات مهمی هم میان طرف‌های گفتگو‌ها وجود داشت که در نشست‌های بعدی طی همین هفته بررسی خواهد شد.

بر اساس بیانیه دفتر نتانیاهو، مدیر آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)، نخست وزیر قطر و وزیر اطلاعات مصر در این نشست اطلاعاتی در پاریس حضور داشتند.

دیوید بارنیا رییس سازمان اطلاعات خارجی اسراییل (موساد) و رونان بار، رییس سازمان امنیت داخلی اسراییل (شین بث) هم هدایت هیئت اسرائیلی را برعهده داشتند.

هدف از این نشست دستیابی به توافقی برای پایان دادن به درگیری بین اسرائیل و جنبش حماس است. نتانیاهو بار‌ها گفته است دولتش تا زمانی که حماس در غزه در قدرت است، توافق آتش بس را نمی‌پذیرد و هدف اسراییل از تشدید عملیات نظامی در غزه، حذف حماس است.

نخست وزیر قطر: تلافی جویی احتمالی آمریکا تاثیرگذار است

به گزارش رویترز نخست وزیر قطر گفت تلافی جویی احتمالی آمریکا در خصوص حمله به نظامیانش، بر مذاکرات آزادسازی گروگان‌ها و امنیت منطقه تاثیرگذار است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار