بازدید 20478

زمین خواری عضو خاندان «جمیل» در کهریزک

کد خبر: ۱۲۱۸۶۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۸۹ - ۱۶:۵۵ 25 September 2010
اعضای اصلی و تأسیس کننده این حزب، از جنگجویان پیشکسوت مسیحی به شمار می‌روند، که در جنگ داخلی دهه‌های 80 قرن گذشته میلادی، در کشتار شیعیان به ویژه نیروهای حزب الله و جنبش شیعی امل لبنان دست داشتند.

به گزارش شیعه آنلاین، یک منبع آگاه در تهران گفت: «لؤیی جمیل» شهروند مسیحی لبنانی تبار چندین سال است تابعیت جمهوری اسلامی ایران را دریافت کرده و در ایران اقامت دارد. در مورد اینکه وی چرا به ایران آمده و تابعیت کشورمان را دریافت کرده و یا اینکه چگونه موفق شده این تابعیت را دریافت کند، اطلاعات دقیقی در دست نیست اما نکته قابل توجه این است که وی یکی از نزدیکان و اعضای خانواده سرشناس «جمیل» در لبنان است.
 
این منبع آگاه همچنین گفت: «لؤیی جمیل» مقدار زیادی زمین و ملک در منطقه کهریزک تهران را تصاحب کرده و در آن سوله‌های بسیار بزرگی احداث نموده است و با تصرف این املاک که همراه با قطع بسیاری از اشجار منطقه بوده اقدام به دیوار کشی و احداث خیابان (!!) در اراضی که بصورت عدوانی تصرف گردیده، نموده است. هدف از این کار تاکنون مشخص نشده اما نکته قابل توجه این است که این زمین‌ها املاک سازمان محیط زیست به شمار می‌رود که در اجاره سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران است اما سازمان محیط زیست نیز تاکنون هیچ تلاشی برای بازپس گیری آن نکرده و مسئولین محلی و نهادهای قضایی و نظارتی نیز در مقابل اقدام نامبرده سکوت اختیار کرده‌اند!
 
  
شایان ذکر است از چهره‌های سرشناس این خانواده لبنانی «بشیر جمیل» رئیس جمهور پیشین لبنان است که در تاریخ 14 سپتامبر 1982 میلادی، تنها نه روز پس از تحویل گرفتن پست ریاست جمهوری لبنان، بر اثر انفجار بمب در مقر حزبش به همراه 25 تن از محافظان و اطرافیانش ترور شد. خاندان «جمیل» همواره رابطه نسبتا خوبی با رژیم صهیونیستی دارند.
 
پس از ترور وی، برادرش «امین جمیل» جای او را گرفت. پدر «بشیر» و «امین»، «پییر جمیل» نام داشت. او بنیانگذار حزب مسیحی کتائب در لبنان که از احزاب طرفدار برقراری رابطه با آمریکا و همسو با سیاست‌های رژیم صهیونیستی در منطقه است، بود.
 
قابل ذکر است حزب کتائب یکی از احزاب تشکیل دهنده جناح 14 مارس که جناح مخالف حزب الله لبنان است. اعضای اصلی و تأسیس کننده این حزب، از جنگجویان پیشکسوت مسیحی به شمار می‌روند، که در جنگ داخلی دهه‌های 80 قرن گذشته میلادی، در کشتار شیعیان به ویژه نیروهای حزب الله و جنبش شیعی امل لبنان دست داشتند.

حزب کتائب از احزابی به شمار می‌رود که به طور غیر مستقیم در جریان ربایش چهار دیپلمات جمهوری اسلامی ایران در لبنان دست داشتند و تاکنون از سرنوشت این 4 دیپلمات اطلاعاتی در دست نیست. حال این پرسش مطرح می‌گردد که چگونه این افراد با این سوابق به راحتی در ایران به جولان پرداخته و این گونه اقدامات مشکوک را انجام می‌دهند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی