بازدید 1688

امیرعبداللهیان به زودی عازم پاکستان می‌شود

وزیر امور خارجه گفت: متعاقب اتفاقات اخیر، بنده به زودی عازم پاکستان خواهم شد و آقای احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی هم عازم عراق می‌شوند.
کد خبر: ۱۲۱۸۴۰۳
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳ 28 January 2024

به گزارش تابناک، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز-یکشنبه- با تاکید بر اینکه امنیت را در دل سیاست همسایگی دیدیم ، تصریح کرد: اجازه نمی‌دهیم که دشمنان دوستی، صلح و امنیت منطقه را هدف قرار دهند.

او گفت: ما شاهد تحرکاتی تروریستی در اقلیم شمال عراق و کشور دوست و برادر پاکستان بودیم و با این دیدگاه که تروریست‌ها امنیت ایران و همسایگان را هدف قرار داده‌اند، نسبت به آنچه در بلوچستان پاکستان و اقلیم کردستان عراق اتفاق افتاد گفت وگوهای مثبتی را با مقامات آنها انجام دادیم.

وزیر امور خارجه کشورمان ادامه داد: بنده به زودی عازم پاکستان خواهم شد و آقای احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی هم عازم عراق می‌شوند.

امیرعبداللهیان در ادامه تصریح کرد: در موضوع غزه و فلسطین نیز عمده کنشگران با نگاهی بر چندجانبه‌گرایی موضوع گفت وگوهای سیاسی را مد نظر قرار دادند و این موضوعی است که ایران از ابتدای بحران مطرح کرد که جنگ راه حل نیست و می‌تواند باعث افزایش ناامنی شود و در این شرایط همه ما از آن ضرر می‌کنیم.

وزیر امور خارجه با یادآوری اینکه  همه از امنیت در منطقه غرب آسیا، دریای سرخ و در جهان سود خواهیم برد، تاکید کرد: با گفت وگوهای چندجانبه گرایانه همه سود می‌برند و ایران یک کنشگر فعال در این زمینه است‌.

او با بیان اینکه  همانطور که دبیر کل سازمان ملل متحد در این خصوص گفتند، ۷ اکتبر در خلا رخ نداده است، گفت: ایران نیز به تلاش‌های خود برای حل بحران از طریق سیاسی و در راستای احقاق حقوق ملت فلسطین ادامه می‌دهد.


نورنیوز

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰
خوبه این چارتا موشک را به هم زدیم وگرنه اصلا یادمون نبود باهم همسایه ایم و مهمتر اینکه خیلی هم برادریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
یکی بهش بگه اونها با اینکه به نظر نمیاد ولی انگلیسیشون خیلی خوبه. تازه خیلی هاشون فارسی و عربی هم بلدن! به نظرم اونجا فقط سکوت کنه و لبخند بزنه!!!
مترجمم با خودش ببره
تورو خدا فارسی صحبت کن ما قبولت داریم که وزیر خارجه هستی.
زبان شیرین مادری چه عیبی داره!؟تازه ساده تر هم هست.... آفرین....
رفت انگلیسی صحبت کنه تابی منتظریم
شما را بخدا بگید مترجم ببره و انگلیسی حرف نزنه
خواهشا انگلیسی حرف نزنه. دفعه قبل هم گفتیم کسی گوش نکر.
دلار اورد پایین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
واقعا دلتون به انتخابات خوشه؟
البته آقای امیرعبداللهیان به جای بلوچستان پاکستان فرموده اند "استان سیستان کشور همسایه"
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست