بازدید 1382

شیوع چاقی در کودکان مدرسه‌ای

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با اشاره به شیوع چاقی در گروه سنی کودکان مدرسه‌ای، گفت: با وزارت آموزش و پرورش در حال برنامه ریزی هستیم که همانند برنامه واکسیناسیون دانش آموزان که در بدو ورود به مدرسه الزامی است، غربالگری چاقی و کوتاه قدی هم الزامی باشد.
کد خبر: ۱۲۱۸۳۴۱
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۵ 28 January 2024

به گزارش «تابناک»، دکتر احمد اسماعیل‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه در گروه سنی کودکان مدرسه اضافه وزن و چاقی یک مشکل جدی است، بیان کرد: با وزارت آموزش و پرورش برنامه غربالگری را دنبال می‌کنیم تا با غربالگری، کودکان دچار چاقی و اضافه وزن را شناسایی کنیم تا به سیستم بهداشتی _ درمانی ارجاع دهیم.

وی افزود: آموزش‌های تغذیه‌ای به این کودکان و والدین آنها به شکل مرتب توسط کارشناسان تغذیه ما در حال انجام است و توافقات خوبی با وزارت آموزش و پرورش داریم تا در سامانه شاد هر روز پیام تغذیه‌ای برای این کودکان بارگذاری شود.

او تاکید کرد: برنامه‌ای هم برای کنترل پایگاه‌های تغذیه سالم در مدارس داریم که با همکاری مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در حال اجرا است.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت ادامه داد: برای آموزش خانواده‌ها نیز درحال طراحی اپلیکیشنی هستیم که کالری‌های دریافتی کودک توسط والدین بررسی شود که نسبت به غذاهایی که کودک‌شان مصرف کرده آگاه باشند و اقدام به کنترل تغذیه کودک خود کنند.

به گفته وی، موضوع فعالیت بدنی کودکان نیز باید به شکل منسجم هم در مدارس و هم توسط خانواده پیگیری شود تا نگذاریم چاقی و اضافه وزن ایجاد شود.

وی افزود: یکی از برنامه‌های دیگری که در این زمینه با وزارت آموزش و پرورش در حال برنامه ریزی برای آن هستیم این است که همانند برنامه واکسیناسیون دانش آموزان که در بدو ورود به مدرسه الزامی است، غربالگری چاقی و کوتاه قدی هم الزامی انجام شود که اگر کودکی در بدو ورود به مدرسه این مشکل را داشت حتما به متخصصین ارجاع شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی