بازدید 9258
بسته ویدیویی «تابناک»

تحقیر فرح توسط محمدرضا شاه در مقابل دوربین / روایت تلخ مقامات پهلوی از واگذاری بحرین / روش آموزشی بی‌نظیر امام موسی صدر / ایران تحت اشغال به روایت تصاویر متفقین

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیو‌ها پیرامون رویداد‌های سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
کد خبر: ۱۲۱۸۳۱۳
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۷ 27 January 2024

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها پیرامون رویدادهای سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

 

 

تحقیر فرح توسط محمدرضا شاه در مقابل دوربین

ویدیویی از یک مصاحبه بین المللی محمدرضا پهلوی را می‌بینید که در زمان پخش بین المللی نیز انعکاس وسیعی داشت. در این مصاحبه، محمدرضا پهلوی فرح را شایسته جانشینی‌اش نمی‌داند و او را تحقیر می‌کند که باعث شوکه شدن فرح می‌شود. این فیلم را به همراه ترجمه در تابناک می‌بینید. 

 

 

روایت تلخ مقامات پهلوی از واگذاری بحرین

شماری از مقامات پهلوی، روایتی تکان دهنده و تلخ از واگذاری بحرین و پذیرش استقلال استان چهاردهم ایران توسط محمدرضا شاه را مطرح کردند. آنچه رخ داده در این ویدیو می‌بینید. 

 

 

روش آموزشی بی‌نظیر امام موسی صدر

امام موسی صدر برای آموزش روش خاصی داشت. به گفته یکی از شاگردانش در دورانی که مدرسه دینی تدریس می‌کرد، او یک ساعت و نیم درباره یک شاخه گل رز برای دانش آموزان صحبت کرده است. روش تشویق دختران به حجاب که منجر به گرایش بسیاری از دختران لبنان به حجاب شد نیز منحصر بفرد بود. این روحانی در مواجهه با سیگار کشیدن کودکش نیز روشی غیرمنتظره در پیش گرفته بود که از قضا کار کرده بود. این روایات‌ را یک جا در تابناک می‌بینید. 

 

 

ایران تحت اشغال به روایت تصاویر متفقین

هرچند پس از آغاز جنگ جهانی دوم در نهم شهریور ۱۳۱۸ برابر با اول سپتامبر ۱۹۳۹، ایران بی‌طرفی خود را اعلام کرد، روابط نزدیک رضاشاه با آدولف هیتلر و تحرکات آلمانی‌ها و اتریشی‌ها در شمال و جنوب ایران از نظر متفقین پنهان نماند و در نهایت ایران اشغال شد تا شاهراه انتقال کمک‌های آمریکا به روسیه برای مقابله با آلمان شود. بخشی از تصاویری که متفقین در سال ۱۳۲۳ از ایران تحت اشغال ثبت کرده‌اند را در تابناک می‌بینید.  

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۲
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱۵
مرگ بر شاه !
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
بحرینی بیچاره که با خیانت شاه نابود شد
اگه جدا نشده بود الان هر بحرینی یه پراید خشک قسطی زیر پاش بود و تو اسنپ کیف میکرد
خدا ازش نگذره
اسلام پیروز است
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
جمله ات رو کامل بگو
مرگ بر شاه رزل گور به گور شده و تمام حامیانش که درود بر روح لعین شده ان دیکاتور میفرستند
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
فقط یک مسلمان واقعی میتونه اسمش رو بزاره اسلام پیروز است و به این و اون مرگ بفرسته
جالب بود فرح در جواب شاه گفت : فکر نکنم شما همچین عقایدی داشته باشید . یعنی شاه ملاحظاتی رو در بیان مطالب در صحنه بین المللی رعایت میکرد همسو با جریانات داخل کشور.
اون زمان چقدر خفت و خواری بوده بر ایران
اون زمان اشغال ایران چقدر خفت و خواری بوده بر ایران
نشون داد صادق هستش و زن ذلیل نیست همین باعث شد که فرح به شاه خیانت کنه و گول روس ها و انگلیس ها رابخوره که حین رفتن 26 دی ماه لبخند هم میزد چون به فرح قول دادن که شاه بمیره تو ملکه میشی
مرگ بر روس و انگلیس
اصلا تحقیری ندیدم
جدایی بحرین هر ایرانی وطن دوستی را ناراحت میکنه. ولی اطلاعات درست از تاریخ بدید و فقط حرف چند نفر مبنا نباشه. آیا بحرین که یک استان ایران بود, بصورت نمادین بود یا واقعا مثلا استاندارش را ایران تعیین میکرد؟ آیا واحد پول بحرین مثل پول ایران بود؟ آیا بحرین در زمان شاه جدا شد یا سابقه جدایی اون به قبل از دوران پهلوی برمیگرده؟ آیا بحرین در مجلس ایران نماینده داشت؟ چرا میخواهید تنها از این مورد در مورد عملکرد شاه اونم به غلط برای خراب کردن وجهه شاه استفاده کنید؟
میدونین چرا ورزشگاه آزادی رو تو چاله درست کردن یا هتل المپیک فقط یک طبقه است چون جلوی باد تهران گرفته نشه که جهتش از غرب به شرقه بعد آقایون الان بی نهایت ساختمان بالای 50 طبقه تو غرب تهران درست کردن و جلوی باد تهران رو گرفتن
بحرین زمان شاه زیر سلطه بحرین نبود ، ال خلیفه ۴۰۰ سال حاکم بحرین
میشه لطفا این شاه خائن و شما دیگه بولدش نکنین.
آره با حرفهای خرد کننده اش اشک تو چشمان فرح پهلوی حلقه زد زن در نظر شاه ابزار بود
اصلا تحقیر در کار نبوده
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی