بازدید 2956

جزئیات توافق مهم ایران و ترکیه اعلام شد

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به توافقات ایران و ترکیه در حوزه مناطق آزاد، گفت: با انجام مطالعات مربوطه و آغاز روند احداث منطقه آزاد مشترک ایران و ترکیه، تحول بزرگی در حوزه اقتصادی آذربایجان‌غربی ایجاد خواهد شد.
کد خبر: ۱۲۱۷۹۶۹
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۱ 26 January 2024

 
به گزارش تابناک، محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی که به همراه رئیس جمهور به ترکیه سفر کرده بود، اظهار داشت: در هشتمین شورای عالی همکاری اقتصادی ایران و ترکیه با حضور روسای جمهور دو کشور و هیئت همراه، ۱۰ تفاهم‌نامه همکاری به امضای طرفین رسید.

وی همچنین با اشاره به توافقات ایران و ترکیه در حوزه مناطق آزاد، خاطرنشان کرد: با انجام مطالعات مربوطه و آغاز روند احداث منطقه آزاد مشترک ایران و ترکیه، تحول بزرگی در حوزه اقتصادی آذربایجان‌غربی ایجاد خواهد شد.

استاندار آذربایجان‌غربی به احداث پایانه کوزه رش سلماس - گلینجک وان نیز اشاره کرده و افزود: احداث چهارمین پایانه بین‌المللی بین ایران و ترکیه در نشست اخیر روسای جمهور دو کشور مورد تاکید دو طرف قرار گرفت.

معتمدیان همچنین با اشاره به موضوع تجارت ترجیحی دو کشور، اضافه کرد: آزادسازی تجارت ۶۷ قلم کالا از برخی محدودیت‌های نظارتی، در قالب کمیسیون‌های اقتصادی بعدی مورد بررسی و تصمیم‌گیری قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه با تاکید بر اجرایی و عملیاتی شدن توافقات اخیر بین دو کشور در سطوح پایین‌تر، افزود: در اجلاس بعدی کمیسیون اقتصادی، توافقات کلی در نشست اخیر روسای جمهور ایران و ترکیه به صورت ریزتر مورد بررسی و کارشناسی قرار خواهد گرفت.

استاندار آذربایجان‌غربی به هم مرزی با سه کشور و استقرار ۲۵ درصد پایانه‌ها و گمرکات استان نیز اشاره کرده و اظهار داشت: آذربایجان‌غربی نقش مهمی در حوزه تجارت بین‌الملل داشته و دروازه ورودی ریلی و جاده‌ای ایران به اروپا است.

معتمدیان در پایان با اشاره به دستاوردهای سفر اخیر به ترکیه، افزود: توافقات جدید ایران و ترکیه در راستای تحقق تراز تجاری ۳۰ میلیارد دلاری بوده و در رونق اقتصاد و اشتغال آذربایجان‌غربی اثرات بسیاری خواهد داشت.

 منبع: فارس

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی