بازدید 9583
ششصد و هشتاد و هشتمین روز از حمله روسیه به اوکراین

کشته شدن 400 آمریکایی در اوکراین/انگلیس: مردم برای جنگ با روسیه آماده باشند

ششصد و هشتاد و نه روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۱۷۹۰۴
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۵ 25 January 2024

کشته شدن 400 آمریکایی در اوکراین/انگلیس: مردم برای جنگ با روسیه آماده باشند

بین الملل تابناک: ششصد و هشتاد و نه روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

مسکو: غرب «جنگی اطلاعاتی» راه انداخته تا روسیه را بترساند
۱۴۰۲/۱۱/۰۵ - ۲۲:۳۰

رئیس سرویس اطلاعات خارجی دولت روسیه عنوان کرد که که غرب «جنگی اطلاعاتی» را راه انداخته تا کرملین را وادار به دست کشیدن از اهداف خود در اوکراین کند.

سرگئی ناریشکین، رئیس سرویس اطلاعات خارجی دولت روسیه در گفت‌وگویی با ریانووستی عنوان کرد که تنها هدف گمانه‌زنی‌های غرب درباره حمله احتمالی مسکو به ناتو، ترساندن روسیه و وادار کردن مسکو به رها کردن اهدافش در درگیری اوکراین است.

وی هشدارهای برخی مقامات غربی در این زمینه را «جنگ اطلاعاتی» علیه روسیه و مردم خود این کشورها خواند.

ناریشکین گفت: این مدل جنگ اطلاعاتی برای توجیه کردن ستیزه‌جویی‌های حال حاضر غرب علیه روسیه آغاز شده است.

وی در میان سخنان خود تاکید کرد که غربی‌ها با این اظهارات در تلاش هستند تا به گونه‌ای بر روسیه تاثیر بگذارند «که برنامه و اهداف خود در عملیات نظامی ویژه‌اش را رها کند.»
این مقام ارشد روس در انتها تاکید کرد که تمامی این تلاش‌ها «بی‌فایده» هستند.

زلنسکی «خودزنی» اوکراین را رد کرد
۱۴۰۲/۱۱/۰۵ - ۲۲:۲۷

«مسکو با جان اسرای اوکراینی بازی می‌کند» این اظهارات چهارشنبه رئیس‌جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی بعد از سقوط هواپیمای نظامی روسی حامل اسرای اوکراینی در منطقه مرزی روسیه است که مسکو می‌گوید پدافند هوایی کی‌یف آن را ساقط کرده است. 

زلنسکی بدون نام بردن مستقیم از کسی به عنوان مقصر گفت که «باتوجه به این که هواپیما در خاک روسیه سقوط کرد، باید همه حقایق انکارناپذیر را تا جای ممکن مشخص کنیم».

روز گذشته و همزمان با اعلام خبر سقوط یک هواپیمای ترابری در منطقه بلگورود روسیه که در ماه‌های اخیر مورد حملات مکرر اوکراین بوده، چند رسانه و خبرنگار اوکراینی به نقل از منابعی گزارش دادند که هواپیما حامل موشک بوده و توسط نیروهای اوکراینی سرنگون شد؛ اما بعد از آن که روسیه گفت این هواپیما حامل ۶۵ اسیر اوکراینی بود که برای تبادل منتقل می‌شدند، گزارش‌های اولیه به سرعت پاک شد. 

روسیه می‌گوید این هواپیما که هیچ بازمانده‌ای نداشت و همه ۷۴ سرنشین آن جان باختند، توسط یک سامانه موشکی ضد هوایی اوکراینی از روستای لیپتسی در منطقه خارکیف مورد اصابت قرار گرفت.

در همین حال، ستاد کل اوکراین در بیانیه‌ای اعلام کرد که روسیه از هواپیماهای ترابری برای تامین مجدد موشک‌های مورد استفاده بلگورود برای حمله به خارکیف استفاده می‌کند و بنابراین این هواپیماها هدف نظامی قانونی هستند.

کشته شدن 400 آمریکایی در اوکراین

«آمریکایی‌ها در حال سوءاستفاده از اوکراین در جنگ با روسیه هستند»؛ این را ژنرال بازنشسته آمریکایی که سابقه فعالیت به عنوان مشاور پنتاگون داشته، مطرح کرده است.

داگلاس مک‌گرگور یک پیامی توئیتری اعلام کرد که حداقل ۴۰۰ آمریکایی در جنگ اوکراین کشته شده‌اند.

وی در این پیام نوشت که «دوست ما (سناتور) لیندسی گراهام گفت که ما باید قدردان آمریکایی‌هایی که در اوکراین کشته شده‌اند، باشیم. این، دروغ است».

 

این مقام سابق وزارت دفاع آمریکا تصریح کرد که «ما می‌دانیم که دستکم ۴۰۰ آمریکایی (در جنگ اوکراین) کشته شده‌اند خواه به عنوان نیروهای پیمانکار یا در لباس ارتش».

مک‌گرگور دولت جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا را به پنهانکاری درباره تلفات آمریکایی‌ها در جنگ اوکراین متهم کرد و گفت که دولت بایدن «این واقعیت را نخواهد گفت و در رسانه‌ها (هم این موضوع) پخش نخواهد شد».

این مقام سابق پنتاگون معتقد است که ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین پس از پایان جنگ، «در یکی از عمارت‌هایش در قبرس، ایتالیا یا احتمالاً در فلوریدا زندگی خواهد کرد».

وی درباره جنگ اوکراین علیه روسیه افزود که «تمام این یک کلاهبرداری است و اوکراینی‌ها توسط ایالات متحده مورد سوءاستفاده قرار گرفته‌اند».

واشنگتن: مسکو قصد زمین‌گیر کردن پدافند هوایی اوکراین را دارد

جان کربی سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا روز چهارشنبه (به وقت محلی) با بیان اینکه روسیه با حملات موشکی گسترده خود هدف بزرگ‌تری را دنبال می‌کند، گفت: مسکو قصد دارد پدافند هوایی اوکراین را زمین‌گیر کند.

کربی با تاکید بر اینکه مقامات اوکراینی باید در مورد نحوه استفاده از موشک‌های پدافند هوایی خود تصمیمات سختی را اتخاذ کنند، یادآور شد: آنها باید روش خود در استفاده از این موشک‌ها را به درستی مدیریت کنند.

سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا با اشاره به اینکه مسکو می‌خواهد با هدف قرار دادن زیرساخت‌های اوکراین، اراده مردم این کشور برای مقاومت در برابر نیروهای روسیه را در هم بشکند، خاطرنشان کرد: حمله گسترده موشکی اخیر روسیه به اوکراین، اهمیت حیاتی ادامه کمک‌های واشنگتن به کی‌یف را به اثبات رساند.

بالگردهای چند منظوره آلمان در راه اوکراین

بوریس پیستوریوس وزیر دفاع آلمان اعلام کرد که برلین ۶ فروند بالگرد چند منظوره سی‌کینگ-۴۱ برای کمک به ارتش اوکراین به این کشور ارسال خواهد کرد.

به گزارشارتش رسانه‌های اوکراینی، در حالیکه کارکرد اصلی بالگردهای چندمنظوره سی‌کینگ-۴۱ در حوزه عملیات جست وجو و نجات در دریا متمرکز است اما می‌توان از این بالگردها که مجهز به رادار و دوربین مادون قرمز بوده و قادر به پرواز در شرایط بد آب و هوایی نیز هستند، برای انجام ماموریت‌های مختلف از انتقال پرسنل و تجهیزات گرفته تا ماموریت‌های شناسایی نیز استفاده کرد.

به گفته وزیر دفاع آلمان، قرار است همراه با ارسال این بالگردها، کیت قطعات یدکی و آموزش نظامی هم به اوکراین ارسال شود.

ارسال این بالگردها در شرایطی به اوکراین به وقوع می‌پیوندد که وزیر دفاع آلمان پیش‌تر پیش‌بینی کرده بود که احتمال دارد پیمان نظامی آتلانتیک شمالی (ناتو) در پنج تا هشت سال آینده به یک درگیری نظامی تمام عیار با روسیه کشیده شود.

 پاتریک سندرز فرمانده نظامیان انگلستان پیشتر ضمن درخواست از مقامات لندن برای آماده کردن مردم درخصوص جنگ احتمالی با روسیه، خطاب به مردم این کشور، گفت: آماده نبرد با مسکو باشید.

فرمانده نیروهای مسلح انگلستان اولین مقامی نیست که نسبت به وقوع جنگ احتمالی با روسیه به مردم کشورش هشدار داده است بلکه برخی دیگر از مقامات اروپایی نیز پیش‌تر نسبت به احتمال وقوع جنگ با روسیه هشدار داده بودند.

همچنین راب باوئر رئیس کمیته نظامی ناتو هم پیشتر عنوان کرده بود که در حال حاضر، پیمان آتلانتیک شمالی با وضعیتی خطرناک در جهان مواجه شده است که در دهه‌های اخیر هرگز وضعیتی مشابه آن را تجربه نکرده بود.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین نیز با انتقاد از روند رو به نزول کمک‌های کشورهای غربی به اوکراین، تاکید کرده بود: تا زمانی که همه اعضای ناتو به طور یکپارچه متعهد به پایان دادن این جنگ نشوند، مسکو شکست نخواهد خورد.

زلنسکی در سخنانی در جمع گروهی از دانشجویان اوکراینی، با بیان این ادعا که چندین کشور مشکوک در ناتو وجود دارند که مانع پیوستن اوکراین به این پیمان نظامی شده‌اند، خاطرنشان کرد: اعضای ناتو باید به گونه‌‎ای به ما کمک کنند که انگار خودشان به طور مستقیم در حال جنگ با روسیه هستند.

انگلیس: مردم برای جنگ با روسیه آماده باشند

فرمانده نیروهای مسلح انگلیس عصر چهارشنبه به وقت تهران هشدار داد که مردم  باید در صورت جنگ محتمل با روسیه آماده خدمت در ارتش باشند.

به گزارش وبگاه «پولیتیکو»، ژنرال «پاتریک سندرز» فرمانده نیروهای مسلح انگلیس از مقامات این کشور خواست تا مردم را برای برای جنگ با روسیه آماده کنند.

«بوریس پیستوریوس» وزیر دفاع آلمان نیز اخیرا گفت که حمله روسیه به ائتلاف نظامی ناتو در «پنج تا هشت سال آینده» ممکن است.

هشت روز بعد از انتشار گزارش ۲۵ دی ماه روزنامه آلمانی «بیلد» درباره تدارک برلین برای جنگ با مسکو، وزیر دفاع آلمان تلویحا این گزارش را تایید کرد.

بیلد با استناد به «گزارش محرمانه» وزارت دفاع آلمان خبر داد که این کشور مشغول آماده شدن برای سناریویی است که طبق آن روسیه تابستان ۲۰۲۵ حمله‌ای آشکار را به ناتو آغاز می‌کند.

وزیر دفاع آلمان در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «زد‌ دی ‌اف» اعلام کرد که این کشور باید احتمال جنگ با روسیه را متوجه باشد و خودش را مجهز کند.

«راب باوئر» یکی از مقامات ارشد ناتو پیشتر گفته بود که این ائتلاف نظامی با خطرناک‌ترین وضعیت در جهان در دهه‌های اخیر روبروشده است.

لهستان از دیگر اعضای ناتو بیش از چهار درصد از تولید ناخالص داخلی خود را در سال جاری برای امور نظامی هزینه می‌کند. آلمان سال گذشته دکترین نظامی و راهبردی خود را برای اولین بار از سال ۲۰۱۱ تغییر داد و هدف آن تبدیل ارتش کنونی به ارتشی با قابلیت جنگی است.  

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۲۳
زلنسکی و آی پی کانادا یه طرف ، تمامی دلقکان سیرک های روسیه هم یه طرف ، مطمئنم آی پی کانادا برنده میشه
اگر تمام دلقک های دنیا جمع بشن نمیتونن به خوبی زلنسکی کشور رو اداره و به خوبی آی پی کانادا اخبار رو تحلیل کنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
عالی گفتی، می جنگد برای منافع آمریکا چه شدن زنان و دخترانت اوکراین،
پوتینی ها دیدنی شدند. سه ماه هست که به دلایل سیایس اروپا متحد و امریکا بودجه حمایت از اکراین را تصویب نکردند اما ارتش دوم دنیا حتی نتوانست یک کیلومتر پیشروی کند. حالا هم امروز دوباره قیمت گاز در اروپا 7 درصد کاهش یافت چون تقریبا تنها یک ماه به پایان فصل سرد اروپا باقی مانده اما ذخایر گاز اروپا در حد 80 درصد پر هست و پیش بینی می شود امسال اروپا با بالاترین میزان ذخایر گاز باقیمانده در ذخایر خود در تاریخ وارد بهار بشود واحتمالا قیمت گاز در انزمان حتی به پاینین ترین میزان در سی سال اخیر و زمان ثبت قیمت گاز در اروپا خواهد رسید بلایی که پوتین سر ملت روسیه اورد حتی معجزه هزاره هم نیاورد. فقط چند سال دیگر زمان معلوم می کند چه بلایی پوتین عاقل و شطرنج باز ماهر سر ملتش با غرور و تک روی اورده
پاسخ ها
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۵:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
برگ چنار امسال چقدر تورم داشتی ؟ لال شدی
آااااااای مسئولان انگلیس خبیث
مگر خبر ندارین که روسیه در حال نابودیه.
نه؟!
آی پی کانادای عزیز
در سایت های خبری انگلیسی هم فعال باش تا دنیا بفهمد واقعیت جنگ اوکراین چیست
کاش به همراه این 400 آمریکایی که کشته شدن یک کانادایی هم کشته شده بود
بلومبرگ گزارش داده ظاهرا روسیه در ماه دسامبر سیگنالی به امریکا فرستاده مبنی بر اینکه آماده مذاکره هست و خلاصش اینه که در ازای به رسمیت شناختن مناطق اشغالی اوکراین حاضر به پذیرش عضویت اوکراین در ناتو هست ، دیدار یکی دو روز پیش لاوروف با وزیر خارجه سوئیس در حاشیه سازمان ملل هم که گفتن موضوع محرمانه داشته در مورد اوکراین احتمالا در همین مورد بوده
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
اینها فقط بازی های روانی دیکتاتور روسیه است. به گفته سرکردگان روسیه آنها خواهان اشغال همه اوکراین هستند و حتی منکر وجود کشوری به نام اوکراین. پایان این جنگ نیاز به مذاکریه ندارد و برای روسیه بسیار ساده و سریع می تواند باشد. فقط نیروهای اشغالگرش را به پشت مرزهای بین المللی برگرداند و کشتار پایان میابد. به همین سادگی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
متاسفانه این یعنی پیروزی روسیه و احتمالا روسها از همان بیست سال پیش که مدام با عضویت اوکراین در ناتو مخالفت می کردند در واقع دنبال الحاق این مناطق در ازای عضویت اوکراین در ناتو بوده اند، این یعنی شطرنج
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۵:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
امریکایی تروریست تو از دیکتاتوری چیزی نگو که خودتون از همه پست هستید . اوکراین و فلسطین را نابود کردید مرگ به نیرنگ امریکای جهانخوار
آه مردم غزه بالاغره دامن غرب بویژه امریکا وانگلیس خواهد گرفت و در جنگ اوکرین گرفتار خواهند شد
دست به روسیه بزنید ایران وارد عمل میشه اسم ایران که میاد همه اروپا از ترسش دنبال سوراخ موش میگردن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
ایران که فعلا از طالبان میترسه
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۵:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
چه تحلیل ابدوغ خیاری
اولا، داگلاس مک‌گرگور ژنرال نیست و سرهنگ بازنشسته است. او 20 سال پیش ارتش آمریکا را ترک کرد و هیچ مقام رسمی یا دسترسی به اطلاعات نظامی ندارد. فقط در دوران ریاست جمهوری ترامپ به مدت 3 ماه مشاور وزارت دفاع بود. او از نزدیکان ترامپ است که طرفدار روسیه است و از آغاز تجاوز روسیه به اوکراین پروپاگاندای روسیه را پخش می کند که نهادهای دروغپراکنی روسیه پخش می کنند و شما هم بازپخش می کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
درود برتو مرد فرهیخته با اطلاعات دقیق و زیبا
احسنت
روسیه تاکنون کوچکترین سندی در اثبات حضور 65 زندانی اوکراینی در این هواپیما ارائه نکرده است. با اینکه در عکس های محل سقوط هواپیما جنازه های خلبانان دیده می شود، ولی هیج نشانی از جنازه های زیادی که باید در آن اطراف پراکنده باشد دیده نمی شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
چطوری پوآرو
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۵:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
وجدان درد گرفتی امریکایی تروریست
به امید یک جنگ بزرگ و دیدنی بین روسیه و غرب.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
نه دیگه نمیتونی فقط تماشا کنی آتش جنگ همه چیزت رو نابود میکنه
در آمریکا حداقل این قدر آزادی وجود داره که یک ژنرال بازنشسته بیاد بر علیه دولت و رییس جمهور کشورش حرف بزنه و این جنگ رو یک "کلاهبرداری" بداند.
چنین چیزی را بارها در آمریکا شاهد بوده ایم.
آیا در روسیه شاهد چنین چیزی بوده ایم؟ در کشور خودمان چی؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار