بازدید 2730

منتجب‌نیا: رد صلاحیت روحانی به نظام ضربه می‌زند

رسول منتجب‌نیا با اشاره به تاثیر ردصلاحیت حسن روحانی بر کاهش مشارکت در انتخابات اسفندماه، گفت:  این برخوردها سبب می‌شود همان درصدی هم که می‌خواهند در انتخابات شرکت کنند دلسرد شوند؛ شاید هم تعمدی هست که مردم پای صندوق رای نیایند و رقابت از بین برود.
کد خبر: ۱۲۱۷۸۳۳
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۵ 25 January 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، روز گذشته (چهارشنبه، چهارم بهمن‌ماه) درپی اعلام نتایج بررسی صلاحیت‌ها برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری، اعلام شد که صلاحیت حسن روحانی، رئیس جمهور دولت‌های یازدهم و دوازدهم که سابقه ۳ دوره حضور در این مجلس را هم در کارنامه دارد، توسط شورای نگهبان تایید نشده است.

ردصلاحیت باید ضابطه‌مند باشد نه طبق انگیزه‌های جناحی

حجت الاسلام رسول منتجب‌نیا، دبیرکل حزب جمهوریت ایران اسلامی در این باره به خبرگزاری خبرآنلاین گفت: ردصلاحیت باید بر مبنای قانون و ضابطه‌مند باشد نه طبق سلیقه، گرایش سیاسی و انگیزه‌های جناحی و حزبی.

وی افزود: شورای نگهبان جایگاه مهمی در نظام جمهوری اسلامی دارد و باید فراتر از این مسائل، مرّ قانون را دیکته کند.

برخی افراد به دلیل هم‌فکری با حاکمیت در خبرگان تایید می‌شوند نه سواد

این چهره سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه جمعی که به عنوان خبرگان رهبری کاندیدا و تایید می‌شوند، سطوح مختلفی دارند، تصریح کرد: افرادی در مجلس خبرگان حضور دارند که واقعا فاضل و مجتهد هستند، افرادی هم هستند که درس زیادی نخواندند اما به لحاظ هم‌فکری با حاکمیت تایید صلاحیت و وارد مجلس خبرگان می‌شوند.

کسانی که چشم بسته نظر می‌دهند، چطور می‌خواهند جوابگو باشند؟

منتجب‌نیا گفت: اگر از نظر سیاسی هم بررسی کنیم، ردصلاحیت کسی که در نظام مسئولیت داشته، آن هم در این سطح و ۸ سال رئیس جمهور کشور، چند دوره نماینده مجلس، جانشین فرمانده جنگ و … بوده و چنین امتیازهایی داشته، هزینه بسیار سنگینی برای نظام دارد.
وی خاطرنشان کرد: کسانی که چشم بسته نظر می‌دهند و توجهی به مصالح کشور ندارند، چطور می‌خواهند جوابگو باشند؟!

رد صلاحیت روحانی به‌معنای رد صلاحیت ۸ سال ریاست‌ جمهوری اوست

دبیرکل حزب جمهوریت ایران اسلامی بیان کرد: آقای روحانی بعد از مرحوم هاشمی در جنگ تحمیلی، در مجلس و عرصه‌های مختلف پیش و پس از انقلاب نقش موثری داشته است اما برای عضویت مجلس خبرگان او را صالح ندانستند و از نظر من این ردصلاحیت به معنای ردصلاحیت ۸ سال ریاست جمهوری اوست که خود آقایان تاییدش کرده بودند، رد صلاحیت او به معنای ردصلاحیت مسئولیت‌های پیشین اوست که هرینه‌های زیادی هم در عرصه بین‌المللی دارد و قضاوت بدی در خارج می‌شویم.

اینها چه افرادی هستند که تا از مسئولیت کنار می‌روند صلاحیت از آنها سلب می‌شود؟!

منتجب‌نیا افزود: فرد تا وقتی رئیس جمهور است، حمایت می‌شود اما به مجرد اینکه از ریاست جمهوری کنار می‌رود، ممنوع‌التصویر می‌شود، ردصلاحیت می‌شود و امثالهم؛ اینها چه افرادی هستند که تا از مسئولیت کنار می‌روند صلاحیت از آنها سلب می‌شود؟!

همان درصدی هم که می‌خواهند در انتخابات شرکت کنند دلسرد می‌شوند

وی با اشاره به تاثیر ردصلاحیت حسن روحانی بر کاهش مشارکت در انتخابات اسفندماه، گفت: این برخوردها سبب می‌شود همان درصدی هم که می‌خواهند در انتخابات شرکت کنند دلسرد شوند؛ شاید هم تعمدی هست که مردم پای صندوق رای نیایند و رقابت از بین برود. شاید دست‌های مرموزی باشد که بخواهد مردم را بیشتر مسئله دار کند؛ به هرحال بنده این رویه را نامطلوب می‌دانم.

رد صلاحیت روحانی به نظام ضربه می‌زند

این چهره سیاسی تاکید کرد: ردصلاحیت مرحوم هاشمی هزینه سنگینی برای نظام داشت اما عزت و عظمتش بیشتر شد، حالا هم ردصلاحیت آقای روحانی ضربه‌ای به او وارد نمی‌کند و عزت بیشتری نزد مردم پیدا می‌کند اما به نظام و کسانی که ردصلاحیت کردند، ضربه می‌خورد.

منتجب‌نیا یادآور شد: نمی‌دانم این روند تا چه زمان ادامه می‌یابد و این نظام تا کی باید از برخی مسئولان ضرر ببینید و در داخل و خارج مورد خدشه واقع شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی