بازدید 4187
۳
سپاهان، پرسپولیس، استقلال و تراکتور دوباره در بازار، سرکیسه را شل می‌کنند

مجوز ۳۲میلیارد خرید جدید به پولدارهای لیگ! / اجازه دوپینگ فدراسیون به چند تیم مدعی علیه تیم‌های معمولی

این قانون به وضوح شکاف مالی بین تیم‌های پرستاره و ضعیف لیگ را بیشتر می‌کند و باز هم به غول‌های پرزور اجازه می‌دهد با استعمار تیم‌های کوچک، ستاره‌ها را نه تنها داخل زمین بلکه روی نیمکت تلنبار کنند. افزایش نرخ دلار و یورو در بازار آزاد، پرداختی باشگاه‌های ایرانی به خارجی‌ها را هر روز افزایش می‌دهد.
کد خبر: ۱۲۱۷۶۷۸
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۴ 24 January 2024

مجوز ۳۲میلیارد خرید جدید به پولدارهای لیگ! / اجازه دوپینگ فدراسیون به چند تیم مدعی علیه تیم‌های معمولی

فدراسیون فوتبال به تیم‌های متمولی که سقف بودجه خود را در آغاز فصل پر کرده بودند، اجازه ۳۲ میلیارد تومان خرید جدید در نقل‌و‌انتقالات زمستانی را داد!

به گزارش تابناک ورزشی؛ در حالی که بسیاری از تیم‌های لیگ نتوانستند حتی نصف یا یک‌سوم سقف بودجه مجاز لیگ را هم خرج کنند، فدراسیون فوتبال، قانونی را منحصرا برای چند تیم پولدار وضع کرد تا رقابت ناعادلانه تر شود.

قانون سقف بودجه برای باشگاه‌های لیگ برتری در حالی از آغاز فصل جاری فوتبال باشگاهی ایران برای مهار مخارج تیم های عمدتا دولتی لیگ کشور اجرا شد که این موضوع اعتراض برخی‌ باشگاه‌های بدون پشتوانه و فقیر را به دنبال داشت؛ اما جالب است بدانید تیم‌های پولدار و متمول لیگ هم به این قانون معترض بودند و توقع داشتند بدون درآمد کافی، بیشتر از ۳۲۵ میلیارد تومان خرج کنند!

بخش زیادی از ماه‌های گذشته و روزهای نیم فصل اول لیگ برتر به دعوای بین باشگاه‌های مدعی و متهم کردن یکدیگر گذشت؛ یکی فاش ساخت که سپاهان بیش از هزار میلیارد تومان ریخت و پاش کرده و اسناد عجیبی از خریدهای فوق نجومی این باشگاه اصفهانی منتشر شد. دیگری از اعطای مجوز حرفه‌ای خودخواسته نایب رئیس فدراسیون به استقلال پرده‌برداری کرد که ۲۵ میلیارد تومان خارج از قانون به این باشگاه اجازه خرج کردن می‌داد و دیگری هم از پرداختی‌های هوادار متمول دوبی نشین پرسپولیس دم زد که صدها میلیارد به این باشگاه کمک ثبت نشده کرده است!

فقط در یک مورد عیسی آل‌کثیر، مهاجم پرسپولیس در تابستان با قراردادی حدود ۱۰۰ میلیارد تومانی زردپوش گشت و در زمستان توافقی از سپاهان جدا شد و به پرسپولیس برگشت که گفته می‌شود، هزینه این جابجایی حدود ۵۰ میلیارد تومان برای کارخانه فولادمبارکه بوده است.

مجوز ۳۲میلیارد خرید جدید به پولدارهای لیگ! / اجازه دوپینگ فدراسیون به چند تیم مدعی علیه تیم‌های معمولی

سرانجام هم این نمایش سرگرم کننده با حکم کمیته استیناف فدراسیون فوتبال بدون جزا و جریمه برای متخلفان به پایان رسید و همگی به ریش قانون خندیدند.

حالا کارگروه نظارت بر سقف بودجه و قراردادها، برای حل مشکل باشگاه‌های لیگ برتری پرخرج در نیم‌فصل، قانونی را طی روز‌های اخیر تصویب و به باشگاه‌ها ابلاغ کرده است که براساس آن ۱۰ درصد بر میزان سقف بودجه تمام باشگاه‌ها اضافه شد تا به این ترتیب، باشگاه‌های لیگ برتری مدعی قهرمانی برای خرید‌های زمستانی خود مشکلی نداشته باشند.

این قانون به وضوح شکاف مالی بین تیم‌های شرکت‌کننده در لیگ بیست‌وسوم را بیشتر می‌کند و باز هم به غول‌های پرزور اجازه می‌داد با استعمار تیم‌های کوچک، نیمکت‌های خود را از ستاره‌ها تلنبار کنند.

پیش از این، سه باشگاه سپاهان، استقلال و پرسپولیس به دلیل پُر شدن میزان سقف بودجه خود برای نقل‌و‌انتقالات زمستانی با مشکل مواجه بودند و با قانون یادشده این سه باشگاه می‌توانند با خیال آسوده‌تری به حیف و میل میلیاردی در نقل و‌انتقالات زمستانی بپردازند.

طبق قانون کارگروه نظارت بر قرارداد‌ها، باشگاه‌های لیگ برتری ۳۰۰ میلیارد و باشگاه‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا ۳۲۵ میلیارد اجازه هزینه داشتند که طبق مصوبه جدید ۱۰ درصد به این رقم اضافه خواهد شد؛ یعنی ۳۲ میلیارد و پانصد میلیون تومان خرج اضافه برای رقابت در لیگی که حق پخش تلویزیونی ندارد و به ده‌ها مربی و بازیکن خارجی و داخلی بدهکار است.

در همین حال افزایش نرخ دلار و یورو در بازار آزاد، پرداختی باشگاه‌های ایرانی به خارجی‌ها را هر روز افزایش می‌دهد.

نویسنده: بهنام شریفی

 

مجوز ۳۲میلیارد خرید جدید به پولدارهای لیگ! / اجازه دوپینگ فدراسیون به چند تیم مدعی علیه تیم‌های معمولی

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
این هزینه های کلان باشگاه ها اگر در نهایت از کیسه مردم و بیت المال پرداخت میشود آن هم در شرایط که توده اکثریت جمعیت مردم ایران به نان شب محتاج نموده اند،خبانت آشکاری هست که باید در تاریخ نوشته شود چون مردم همه ناراضی و تحت ظلم و اجحاف حتی حق اعتراض هم ندارند!!
کاش همه مثل لنگ بدون خرج و هزینه بودند
مشکلی وجود ندارد خطیر بازیکن 50 میلیونی مثل بازیکنان نیم فصل اول میگیرد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست