بازدید 5044
۳

از «۸ نکته خاص درباره راهبرد سیاسی اصلاح‌طلبان» تا «انتخابات یک حق است نه تکلیف»

36 روز تا مشخص شدن افرادی که قرار است بر کرسی‌های مجلس شورا و مجلس خبرگان تکیه بزنند مانده است؛ این افراد می‌توانند در عموم مسائل در حدود مقرر در قانون اساسی، قانون وضع کنند و به اظهار نظر و عقیده در چارچوب وظایف نمایندگی بپردازند. در این روز‌ها، فعالان سیاسی به دنبال تبیین مواضع جناح خود هستند که در سطور زیر مروری بر آن‌ها خواهیم داشت.
کد خبر: ۱۲۱۷۶۷۶
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰ 24 January 2024

از «۸ نکته خاص درباره راهبرد سیاسی اصلاح‌طلبان» تا «انتخابات یک حق است نه تکلیف»

 

تابناک _ 36 روز تا مشخص شدن افرادی که قرار است بر کرسی‌های مجلس شورا و مجلس خبرگان تکیه بزنند مانده است؛ این افراد می‌توانند در عموم مسائل در حدود مقرر در قانون اساسی، قانون وضع کنند و به اظهار نظر و عقیده در چارچوب وظایف نمایندگی بپردازند. در این روز‌ها، فعالان سیاسی به دنبال تبیین مواضع جناح خود هستند که در سطور زیر مروری بر آن‌ها خواهیم داشت.

 

بادامچیان: فهرست 250 نفره انتخاباتی حزب مؤتلفه اسلامی به زودی اعلام می‌شود
رئیس شورای انتخابات حزب مؤتلفه اسلامی از اعلام اسامی فهرست 250 نفره انتخاباتی این حزب برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در آینده نزدیک خبر داد.از این تعداد حدود ۲۰ نفر مربوط به شهر تهران بزرگ است که ۱۰ نفر بقیه در مشاوره‌های با همه فعالان در صحنه انتخابات، اضافه خواهند شد.

 

مردانی: سیاست بسیج اساتید تحقق ۴ اصل مدنظر رهبر انقلاب در انتخابات است
رئیس سازمان بسیج اساتید کشور گفت: بسیج اساتید در انتخابات از هیچ فرد، جریان سیاسی و گروهی حمایت نمی‌کند، سیاست بسیج اساتید در انتخابات تحقق ۴ اصل رقابت، مشارکت، سلامت و امنیت مدنظر مقام معظم رهبری برای تحقق حماسه سیاسی و ایران قوی است.

 

 

۸ نکته خاص درباره راهبرد سیاسی اصلاح‌طلبان

نزدیک به پنج هفته مانده به برگزاری انتخابات ۱۴۰۲ اصلاح‌طلبان ستادی سند راهبرد انتخاباتی خود را به جمع بندی رسانده و از آن رونمایی کردند، ماه گذشته نیز کلیات این راهبرد، توسط مجمع عمومی جبهه اصلاحات ایران مصوب شده بود.سایت مشرق در مروری بر راهبرد انتخاباتی جبهه اصلاحات ایران نوشت:

۱- این راهبرد که بخش عمده آن را می‌توان توصیفی ارزیابی کرد، عملاً جمع بندی دیدگاه‌های اصلاح‌طلبان رادیکال به‌ویژه حزب اتحاد ملت دانست، لذا باید تأکید داشت در این بیانیه مطالب جدیدی طرح و بیان‌نشده است!

۲- با توجه به مطلب اخیر تاج‌زاده مبنی بر تحریم انتخابات و تلاش برای به زیر کشیدن طیف اصلاح‌طلبان مشارکت‌جو می‌توان تأکید داشت که راهبرد جبهه اصلاحات همان دیدگاه‌های تاج‌زاده اما بابیان خفیف‌تر آن می‌باشد، به عبارتی شکل عریان دیدگاه‌های جبهه اصلاحات را باید در مطالب مطرح شده از سوی تاج‌زاده دانست.

۳- جنس مطالب مطرح شده از سوی جبهه اصلاحات نشانگر اشغال این جبهه از سوی رادیکال‌های جریان اصلاحات می‌باشد که به‌وضوح در بردارندِ این نکته است که آنان به‌جای رقابت در چارچوب نظام به دنبال مبارزه با نظام می‌باشند.

۴- تأکید و تصریح بر ماندن در کنار مردم (جامعه‌محوری) در حقیقت تلاش برای توجیه تحریم انتخابات به نام مردم ونانی برای تحریمی‌هاست.

۵- تأکید بر تحریم از سوی جبهه اصلاحات نشانگر ترس رادیکال‌های جبهه اصلاحات از ریزش بدنی اجتماعی خود و وزن‌کشی سیاسی – انتخاباتی می‌باشد که تلاش می‌شود به‌موجب آن این موضوع با طرح مطالب تکراری کودتای انتخاباتی به حاشیه رانده‌شده و شکست انتخاباتی با گریز از به داوری گذاشتن خود به رأی مردم توجیه شود

۶- تأکید جبهه اصلاحات مبنی بر اصلاحات ساختاری در حقیقت قلب اصلاح‌طلبی موجود بوده و تلاش شده که به نام تمامی جریان‌های اصلاح‌طلبی مسئله اصلاحات ساختاری به‌عنوان یک هدف در راهبرد این جبهه جانمایی شود.

۷- جبهه اصلاحات و رادیکال جریان اصلاحات می‌کوشند تا با تعریف خود به‌عنوان منتقد سیستم، خود را به‌عنوان اپوزیسیون معرفی و دوگانه جامعه- حاکمیت را تا انتخابات ۱۴۰۴ به محور کنش‌های خود تبدیل نمایند.

۸- رادیکال‌های جریان اصلاحات با راهبرد اخیر خود عملاً پروژه کاهش مشارکت را کلید زده و با ضدانقلاب و دشمن در حال مخرج مشترک گرفتن هستند همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب پیش از این هشدار داده بودند که شرکت نکردن در انتخابات همان سیاست راهبردی دشمن است.

این جبهه از دیگر سو با تأکید بر اینکه ارائه لیست باید در سطح استان‌ها به تصویب دوسوم جبهه اصلاحات این استان‌ها برسد، می‌کوشند تا از سویی در سطح تهران و برخی شهرهای بزرگ با عدم ارائه لیست نوعی پیام سیاسی مخابره کرده و از جانب دیگر در برخی شهرهای دیگر علاوه بر ارائه لیست، نوعی ائتلاف انتخاباتی را کلید بزنند،

اما تحریم عریان جبهه اصلاحات در بیانیه منتشرشده از سوی این گروه نقطه تعیین تکلیف اصلاح‌طلبان با رادیکال‌ها در یک آزمون عقلانی است، با توجه به آنکه راهبرد اصلی دشمن در ۱۱ اسفند اثرگذاری روی مشارکت انتخاباتی است ازاین‌رو لازم است که طیف مشارکت‌جو مسیر مشترک از چپ تحریمی را قیچی کرده و رادیکال‌ها هزینه این جدایی از صندوق رأی را چه در درون و چه بیرون از تشکیلات خود بپردازند، نمی‌توان با لباس احزاب قانونی ژست براندازی گرفت!

 

عطریانفر: بیانیه جبهه اصلاحات بن‌‌بست گشاست 

اما در همین راستا، محمد عطریانفر، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران، در گفتگو با خبرآنلاین ضمن بررسی و تشریح این بیانیه، گفت: «به نظر من، تصمیم اخیر جبهه اصلاحات از تصمیم دوره قبلی بهتر است چراکه در برخی از استان ها، امکان مشارکت با حضور برخی از چهره هایی که در آن حوزه انتخابیه رقابت قرار می گیرند، اصل انتخابات را معنادار خواهند کرد.»وی همچنین بیان کرد: « این بیانیه به بن‌بست گشایی دلالت می کند. در واقع با بیانیه ای که صورت تفصیلی ارائه شده و کوتاه نیست، ابعاد مختلف فضای انتخاباتی بررسی شده و تلاش شده اگر بن‌بستی هم وجود داشته باشد را رفع کند و زمینه رقابت و مشارکت را فراهم کند.»

 

واکنش زیدآبادی به رد صلاحیت حسن روحانی توسط شورای نگهبان
احمد زیدآبادی فعال سیاسی اصلاح طلب در واکنش به خبر رد صلاحیت حسن روحانی از انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در کانال تلگرامی خود نوشت:هنوز وزارت کشور یا شورای نگهبان خبر ردصلاحیت شیخ حسن روحانی برای نامزدی در انتخابات مجلس خبرگان را تأیید یا تکذیب نکرده‌اند.اگر حسن روحانی به واقع رد صلاحیت شده باشد و در فرصت اعتراض، تغییری در این تصمیم صورت نگیرد، به رغم بی‌اهمیت و بی‌اثر بودن اصل ماجرا، اما مفهوم سمبلیک و نمادین آن است که: عده‌ای تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا کار خود را از اساس خراب کنند. خود کرده را هم چاره نیست متأسفانه!

 

 

جبلی از تغییر تعرفه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات خبر داد؛ تهران ۴۰ میلیون تومان
پیمان جبلی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به هزینه‌های تبلیغات نامزدهای انتخاباتی در صداوسیما با اشاره به اینکه از روز شنبه - ۳۰ بهمن ماه - تعرفه‌های تبلیغاتی برای نامزدهای انتخابات طبق پیشنهاد صداوسیما تغییر یافت و تقریبا به یک چهارم رسید، اظهار داشت: بالاترین رقم تبلیغات مربوط به تهران با ۴۰ میلیون تومان و اکثر حوزه ها بین ۵ تا ۱۰ میلیون تومان است.رئیس سازمان صداو سیما اضافه کرد: در همین راستا اگر هر نامزدی بتواند یک درصد آرا ماخوذه را به دست آورد، کل پول به او بازگردانده می‌شود و تقریباً تعرفه شبه رایگان خواهد بود.

 

 

علیرضابیگی: درخواست ملاقات با شورای نگهبان را داشتم اما...
احمد علیرضابیگی نماینده‌ای که ردصلاحیتش شده است، گفت: درخواست ملاقات با شورای نگهبان را داشته است.احمد علیرضا بیگی، نماینده مردم تبریز در مجلس یازدهم یکی از ۲۶ نماینده فعلی است که توسط شورای نگهبان ردصلاحیت شده است. او در گفتگو با خبرآنلاین با اشاره به اعلام فهرست تایید صلاحیت هزار نفر توسط شورای نگهبان بیان کرد: «تا کنون پیامی به من اعلام نشده است.»او درباره دیدار با شورای نگهبان بیان کرد: «دیداری نداشتم، پس از اعتراض ردصلاحیت درخواست ملاقات داشتم و آمادگی دارم تا مطالب آنان را بشنوم تا پاسخگو باشم.»جلال رشیدی کوچی، نماینده مرودشت هم به خبرگزاری خبرآنلاین گفت که؛ «هنوز نتیجه اعتراض نمایندگان فعلی و نمایندگان ادوار بررسی نشده است.»

 

 

یوسفیان ملا: نتایج دیدار با شورای نگهبان مثبت بود
به نوشته خبرآنلاین یوسفیان ملا، نماینده ادوار مجلس گفت: نتایج دیدار با شورای نگهبان مثبت بود.عزت الله یوسفیان ملا، از نمایندگان ادوار که برای ورود به انتخابات مجلس دوازدهم نتوانسته بود از گیت شورای نگهبان عبور کند و ردصلاحیت شده بود، درباره اعتراض خود به شورای نگهبان و دیدار با اعضای آن گفت: «خواسته‌هایی داشتم و نامه نیز نوشتم، اعضای شورا نیز عمل کردند. هم ملاقات کردم و هم اسناد و مدارک را به من ارائه کردند و نتایج این دیدار مثبت بود.»او درباره علت ردصلاحیت خود بیان کرد: «گزارشاتی به آنان اعلام شده بود و من به علت عدم التزام به احکام و ابراز وفاداری به قانون اساسی ردصلاحیت شده بودم.»

 

 

محمود صادقی: انتخابات یک حق است نه تکلیف

تعداد بازدید : 64
 
 
سیدنظام‌الدین موسوی: نگاه اصلاح‌طلبان کاریکاتوری است
 
تعداد بازدید : 63
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۳
مردم قبلا یک حق انتخاب از دوجناح اصلاح طلب واصولگرا راداشتند.بتدریج نه تنها اصلاحطلبان که بسیاری از اصولگرایان هم حذف شدند. این تقسیم بر2 وحذف یکی از 2 انقدرادامه یافت تا الان حتی از اصولگرایان هم جز شاگردان حضرت علامه مصباح کسی نمانده. که با توجه به سخنان ونظریات صریح علامه مصباح درمورد انتخابات و اصل جمهوریت ارزش انتخابات ! پیشرو و اهمیت شرکت درآن مشخص میشود.
شرکت در انتخابات وظیفه و تکلیف هر ایرانی است ولو اینکه در حوزه یک کاندید برای یک نماینده باشد آحاد مردم مکلفند شرعا در انتخابات حکومت اسلامی شرکت کنند اما این واجب کفایی است و اگر عده ای شرکت کنند تکلیف از بقیه ساقط می شود
خدایا تو بارها در لحظه‌های خطر تأییداتت را به این مردم ارزانی داشته‌ای. اکنون نیز دادرس این مردم نجیب و صبور و قهرمان باش. خدایا این ملت را از آسیب انحصارطلبان و حاسدان و متملقان و تفرقه‌افکنان مصون بدار. خدایا صلح و عدل و آزادی و آبادی را به کشور ارزانی دار. پروردگارا میهن‌مان را از دشمن و خشکسالی و دروغ در امان نگهدار.
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی