بازدید 2492

درخواست دیه برای چشمی که نابینا شد

کد خبر: ۱۲۱۷۳۵۸
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۵ 22 January 2024

مرد جوان که در جریان یک نزاع خیابانی باعث نابینا شدن فردی شده بود با جلب رضایت شاکی از مجازات قصاص رهایی پیدا کرد.

به گزارش ایران، اردیبهشت امسال گزارش یک درگیری خونین در شرق تهران به مأموران پلیس اعلام شد.

پس از آن مأموران به محل درگیری رفتند و با بررسی‌های اولیه مشخص شد که مرد جوانی به نام بهرام از ناحیه چشم چپ آسیب دیده که بلافاصله به بیمارستان منتقل شد اما چشم وی به دلیل شدت جراحات تخلیه شد.

پس از ترخیص بهرام از بیمارستان وی با طرح شکایتی از عامل درگیری به مأموران گفت: روز حادثه در حال گذر از خیابان بودم که متوجه شدم دو نفر که برادر بودند با مردی جوان درگیر شده‌اند. من برای وساطت جلو رفتم تا مانع ادامه دعوا شوم اما یکی از دو برادر با مشت به چشمم کوبید در یک لحظه دنیا برایم تیره و تار شد و روی زمین افتادم. به خاطر این حادثه چشمم کور شد و حالا هم درخواست قصاص متهم را دارم.

بعد از این اظهارات مأموران دوربین‌های مداربسته محل درگیری را مورد بررسی قرار دادند و موفق شدند دو برادر را که عامل اصلی درگیری بودند شناسایی و بازداشت کنند.

یکی از آنها پس از دستگیری به ضربه منتهی به نقص‌عضو اعتراف کرد.

نظر پزشکی‌قانونی

به این ترتیب پرونده به پزشکی قانونی فرستاده شد تا کارشناسان پس از بررسی اعلام کنند امکان قصاص چشم و رعایت تساوی در قصاص چشم وجود دارد یا نه. در حالی که کارشناسان پزشکی‌قانونی اعلام کرده بودند به دلیل تخلیه چشم شاکی، امکان قصاص چشم میسر است  اما در این مدت متهم توانست رضایت شاکی را جلب و از قصاص رهایی پیدا کند.

با تکمیل تحقیقات پرونده برای رسیدگی به شعبه چهار دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

در دادگاه چه گذشت

در ابتدای این جلسه شاکی به جایگاه رفت و گفت: من اصلاً این افراد را نمی‌شناختم و فقط می‌خواستم مانع ادامه دعوا شوم که خودم قربانی شدم حالا که از قصاص چشمم گذشت کرده‌ام خواهان دریافت دیه هستم.سپس متهم به جایگاه رفت و گفت: من اتهامم را قبول دارم اما باور کنید قصدم کور کردن چشم او نبود. حالا هم پشیمانم و تقاضا دارم او من را ببخشد.

در پایان جلسه قضات برای صدور رأی وارد شور شدند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست