بازدید 3655
۸

بررسی لایحه بودجه در دستور کار مجلس قرار گرفت/ کویتی‌ها از مجلس بازدید کردند

امروز یکشنبه (یکم بهمن ۱۴۰۲) جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف و حضور ۲۳۳ تن از نمایندگان آغاز شد و با موافقت نمایندگان نحوه برگزاری جلسات رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ مورد بحث قرار گرفت. در حاشیه جلسه امروز مجلس شورای اسلامی گروه دوستی پارلمانی کویت نیز در صحن علنی مجلس شورای اسلامی حضور یافتند.
کد خبر: ۱۲۱۷۰۰۷
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲ 21 January 2024

مهم‌ترین مصوبات مجلس شورای اسلامی در سال گذشته/ کدام لوایح و طرح‌ها نیمه  کاره ماندند؟ | خبرگزاری فارس

به گزارش تابناک سیاسی و مجلس، جلسه علنی مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه (یکم بهمن ۱۴۰۲) به ریاست محمدباقر قالیباف و حضور ۲۳۳ تن از نمایندگان آغاز و قرار شد:

  • گزارش شور دوم کمیسیون تلفیق درباره لایحه بودجه ۱۴۰۳
  • گزارش کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی درباره طرح تامین مالی تولید و زیرساخت ها (اعاده شده از شورای نگهبان)
  • گزارش کمیسیون اقتصادی درباره طرح اصلاح قانون نظام صنفی کشور
  • گزارش کمیسیون اجتماعی درباره لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوءرفتار
  • گزارش کمیسیون اجتماعی درباره طرح استفساریه ماده ۵ قانون بیمه های اجتماعی کارگران ساختمانی مورد بررسی قرار گیرد.

همچنین در جلسه امروز و پیش از آغاز صحن علنی مجلس، رای گیری درباره نحوه برگزاری جلسات رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ مورد بحث قرار گرفت و نمایندگان موافقت خود را با برگزاری جلسات صحن در سه نوبت کاری اعلام کردند.

سقف انتشار اوراق هشت برابر شد

در ادامه جلسه امروز طبق لایحه بودجه سقف انتشار اوراق ۱۳ همت تعیین شده بود که مجلس با افزودن ۹۰ همت به این مبلغ، سقف انتشار را حدودا هشت برابر کرد. این تصمیم در حالی گرفته شد که نماینده دولت مخالفت با این پیشنهاد بود و گفت: با توجه به دامنه گسترده شرکت های دولتی اگر این اجازه داده شود ممکن است با توجه به ظرفیت بازار، اختلالاتی در استفاده خود دولت از اوراق ایجاد شود، چون ظرفیت بازار بی نهایت نیست. همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی سقف تسهیلات مالی خارجی برای طرح‌های دولتی و غیردولتی در سال ۱۴۰۳ را معادل ۳۰ میلیارد یورو تعیین کردند.

نمایندگان مجلس ساز و کار جدید نحوه تامین اعتبار طرح‌های مناطق سردسیری جهت تسریع در فعالیت های عمرانی را نیز تعیین کردند. بر این اساس به وزارت امور اقتصادی و دارایی (خزانه‌داری کل کشور) اجازه داده ‌می‌شود با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، از طریق اسناد اعتباری و اوراق مالی اسلامی‌ با استفاده از ظرفیت نظام بانکی کشور با اتکاء به منابع موضوع ماده (۱۲۵) «قانون محاسبات عمومی کشور»، در سقف اعتبارات ردیف های مربوط در این قانون تجهیز و تا سقف ۵۰ درصد ردیف های اعتباری طرحهای تملک دارایی‌های سرمایه‌ای با تخصیص سازمان مذکور پرداخت نماید. این اسناد قابلیت تسویه مطالبات مالیاتی دولت از اشخاص حقیقی و حقوقی را دارد. در صورت استفاده خزانه‌داری کل کشور از وجوه موضوع ماده (۱۲۵) «قانون محاسبات عمومی کشور» وجوه مزبور باید در سال ۱۴۰۳ مسترد شود. ‌

در جلسه امروز طرح آماده سازی و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی و تعیین تکلیف آن بعد از فوت مالک در مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد. طبق این طرح کارشناسان دفتر یکپارچگی و بهره‌وری اراضی سازمان برای مناطق پایلوت این طرح در استان‌ها معرفی و در منطقه حاضر می‌شوند و جلساتی را با کشاورزان و بهره‌برداران برگزار و شرایط هر منطقه را ارزیابی می‌کنند تا نوع پروژه برای هر منطقه مشخص شود و با بررسی دقیق منطقه بهترین نوع نظام بهره‌برداری در آن پایلوت را معرفی کنند.

 در جریان بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۳ مصوب شد که اعتبار ۳۱ هزار میلیارد تومانی برای حمایت از تولید و اشتغال پایدار به حساب ملی پیشرفت واریز شود. همچنین بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور سهم تسهیلات قرض‌الحسنه بانکی در تولید و اشتغال پایدار در بودجه سال آینده مشخص شد. در جریان جلسه امروز سهم تسهیلات قرض‌الحسنه بانکی در تولید و اشتغال پایدار در بودجه سال آینده نیز مشخص شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
بودجه امسال با گرفتن مالیات از مردم کامل شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
آدمی که اونجا نشسته‌تمام نیازهای زندگیش فراهمه چطور از من که به نون شبم محتاجم خبر داره؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
دولت رئیسی بازنشستگان را بعد
سی تا چهل سال کاربرای دولت های اصلاح طلب و اصولگرا و خدمت به کشور
مجبور به تکدگری
نموده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
قشر حقوق بگیر که گردانندگان امور جامعه هستند در طی سالهای اخیر که تورم حدود ۳۰ یا۴۰ درصد بوده هرساله دارای افزایش حقوق فوقش ۱۲ درصدی بوده اند و هرسال قدرت خریدشون تا ۲۰ درصد کاهش یافته و در حالیکه خدمات و کالای مشاغل دیگر متناسب با تورم رشد کرده
لذا قشر حقوق بگیر جامعه امروز ایران به قشری ندار و گدا مبدل شده
که قطعا دارای عقده های معیشتیست
ایا مسئولین محترم متوجه این امر نامیمون نیستند؟؟؟؟
چند ده میلیون سهامدار بورس در کشور را به بشکه باروت تبدیل کرده اید و نگران دشمنان خارج از کشور هستید.
می گم برای این که اسرائیلی ها را به وحشت بیاندازیم علناً مبالغی هم در بودجه کشور برای انتقام در نظر بگیریم.
بودجه امسال از جیب مردم تامین شد
سال دیگه حقوق کارگرو کارمند نهایتا ۲۰ درصد افزایش داره ولی تورم ‌و افزایش مالیات بیش از ۵۰ درصده حتی تعرفه های پزشکی ۴۶ درصد رشد داره واقعا از دولت محرومان توقع چنین‌وضعیتی رو نداشتیم . حقوق بگیرها واقعا سال سختی دارن یک دندون پزشکی بخای بری باید کل حقوقتو خرج کنی
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست