بازدید 2788
۳

۲۰۰ چاه غیرمجاز در بخش فردو قم شناسایی شد

بخشدار فردو قم گفت: با بازرسی‌های انجام شده تاکنون ۲۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در بخش فردو شناسایی شده و روند پلمب آنها در دست اقدام است.
کد خبر: ۱۲۱۶۹۸۵
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰ 21 January 2024

به گزارش «تابناک»، روح‌الله نیازی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، مساله آب شرب روستاهای فردو را مورد توجه قرار داد و افزود: هم اینک ۲ روستای وشنوه و امامزاده اسماعیل (ع) از آب شرب سرشاخه‌های رود دز محروم می‌باشند که بسیج سازندگی سپاه استان نسبت به تامین آب روستای وشنوه ورود کرده و پیگیری‌هایی نیز با یک پیمانکار انجام‌ گرفته‌است.

وی با اشاره به مشکل کم‌آبی روستاهای بخش فردو، تصریح کرد: با وجوداینکه در سال آبی قرار داریم؛ اما با این‌وجود وضعیت پایداری آب در این بخش مطلوب نیست.

بخشدار فردو خاطرنشان کرد: برای جبران بخشی از مشکل کمبود آب روستای وشنوه، به‌زودی یک حلقه چاه در سطح این روستا حفر خواهد شد.

وی  دربخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح ۲ بانده شدن جاده کهک به فردو خاطرنشان کرد: در حال حاضر عملیات اجرایی این طرح از روستای ورجان تا سیرو در حال انجام است.

وی به وضعیت زیرساخت راه‌های بخش فردو نیز پرداخت و گفت:  فاز اول بهسازی راه‌های این بخش سال گذشته از روستای قبادبزن تا ویریچ انجام و در فاز دوم نیز روستای ویریچ تا فردو در دستور کار قرار گرفته‌است.

نیازی در ادامه عنوان کرد: مقدمات گازرسانی به روستای امامزاده اسماعیل(ع) به‌عنوان آخرین روستای بدون گاز استان قم انجام شده و به‌زودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

شهرستان کهک در فاصله ۳۰ کیلومتری قم دارای ۲ بخش مرکزی و فردو است. جمعیت ثابت این شهرستان ۳۰ هزار نفر و جمعیت متغیر آن تا ۸۰ هزار نفر تخمین زده می‌شود.

با مصوبه هیات دولت و پیگیری‌های استاندار وقت قم در اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ تشکیل شهرستان‌های جدید کهک و جعفریه در استان قم تصویب شد.

طبق سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵، قم دارای ۱۲۷ روستا با جمعیت بالای ۲۰ خانوار است و جمعیت ساکن مناطق روستایی این استان بیش از ۵۵ هزار و ۸۶۵ نفر است که در قالب ۱۷ هزار و ۳۸۵ خانوار زندگی می‌کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۳
فردو؟؟؟
مگه اونجا مردم عادي هستن؟
این دویست حلقه چاه نشان از فساد و بی تدبیری معاونت حفاظت آب منطقه ای استان قم دارد که با وجود بیش از 12 سال از تشکیل گروههای گشت این تعداد در این پهنه محدود باقی مانده است . چرا مسئولان نظارتی از امور آب شهرستانها و آب منطقه ای استانها بازرسی های دوره ای و مستمر صورت نمی دهد . عده ای بازنشسته و یا منسوبین درجه یک و دو مدیران آب منطقه ای در استانها با تشکیل شرکتهای مشاور و یا سهامداری باواسطه آنها در حال غارت منابع محدود حفاظت و صیانت از منابع آب و خاک هستند . این نتیجه در قم شاید بهترین نتیجه در کشور باشد . و فجیع ترین شبیخون ها در دشتهای ممنوعه و فوق ممنوعه از جمله حوزه های آبریز شرق و مرکز است .
چاههای مجاز غیر مجاز که باعث از بین رفتی محیط زیست می شود دولت نباید بترسد در سرارسر کشو پلمپ بتن ریزی شود بهترین خدمتی که می تواند برای مردم بکند حتی از تورم هم مهمتر است
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست