بازدید 1486

جزئیات برگزاری نمایشگاه نفت اهواز/ در اختتامیه چه گذشت؟

چهاردهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان در اهواز از یکشنبه (24 دی 1402) آغاز و چهارشنبه (27 دی 1402) به کار خود پایان داد. علیرضا دانشی، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، نیز در حاشیه بازدید از این نمایشگاه بیان کرد: سازندگان خوزستانی توان این را دارند که سهمی بسزا در اشتغالزایی برای جوانان این استان داشته باشند و لازمه آن این است که شرایط برای صدور خدمات فنی و مهندسی تسهیل شود.
کد خبر: ۱۲۱۶۸۵۹
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۲ 20 January 2024

به گزارش تابناک، سومین روز از چهاردهمین نمایشگاه تخصصی صنعت نفت اهواز سه‌شنبه (26 دی 1402) در غرفه شرکت ملی نفت ایران با برگزاری آئین تقدیر از پژوهشگران، فعالان پژوهشی و فعالان مدیریت دانش برتر سال ۱۴۰۲ شرکت ملی حفاری ایران کار خود را آغاز کرد و در ادامه شرکت نفت و گاز کارون و گچساران با برگزاری نشست خبری به سوال خبرنگاران پاسخ داد.

افزایش ۱۶۳ هزار بشکه‌ای تولید نفت

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون با بیان اینکه این شرکت بیش از ۲۷ درصد تولید نفت کشور را برعهده دارد بیان کرد: در حال حاضر ما به عنوان بزرگترین شرکت بهره‌بردار حوزه مناطق نفتخیز جنوب به حساب می‌آییم. نفت تولیدی شرکت کارون در سایه ایجاد زیرساخت‌های لازم در بحث تعمیرات دستگاه‌ها و خطوط لوله به رشد ۱۴۵ درصدی رسیده است 

وی در ادامه گفت: البته شرط پایداری این تولید نیز مستلرم اقداماتی در آینده است. همچنین در حوزه ترمیم چاههای نفت نیز توانستیم طی چند سال اخیر حدود ۱۶۳ هزار بشکه افزایش تولید داشته باشیم که رکورد خوبی به حساب می‌آید.

در ادامه این نشست خبری رئیس روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران نیز حضور پیدا کرد و به ارائه گزارشاتی پیرامون مسئولیت اجتماعی این شرکت پرداخت.

حسینی گفت: به‌رغم محدودیت‌های تجهیزاتی و لجستیکی، فعالیت‌های شرکت نفت گچساران در عمل به مسئولیت‌های اجتماعی در حوزه‌های آموزشی، عمرانی، فرهنگی، ورزشی و بهداشتی در ۲۰ شهر و ۵۰۰ روستای حوزه جغرافیایی انجام گرفته است که رضایتمندی مطلوبی را در جوامع پیرامونی در پی داشته است.

به گفته او این اقدامات، بدون اختصاص ردیف بودجه اختصاصی و صرفا با استفاده از توان و ظرفیت داخلی و از محل صرفه‌جویی در هزینه‌های شرکت صورت گرفته است.
 

انعقاد ۷۴۳ میلیارد تومان قراداد نفتی در نمایشگاه اهواز

چهارشنبه 27 دی 1402 در ادامه برگزاری نمایشگاه تخصصی صنعت نفت اهواز شرکت شرکت نفت و گاز اروندان نشست خبری برگزار کرد و مدیرعامل این شرکت با بیان اینکه توجه ویژه‌ای به دانش بنیان‌ها و شرکت‌های بومی دارد، بیان کرد: امیدواریم با تلاش شرکت های دانش بنیان شاهد تولید بیشتر در صنعت نفت باشیم تا موتور محرک اقتصاد کشور نیز حرکت کند.
 
وی همچنین در ادامه بیان کرد: امسال در نمایشگاه صنعت نفت خوزستان تفاهم نامه ها و قراردادهای زیادی امضا و منعقد شده که مجموع ارزش قراردادها حدود ۷۴۳ میلیارد تومان بوده است که با بخش های مختلف از جمله دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان و... منعقد شده است.
جزئیات برگزاری نمایشگاه  نفت اهواز/ در اختتامیه چه گذشت؟
علیرضا دانشی، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، نیز در حاشیه بازدید از چهاردهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان در نشست خبری حضور پیدا کرد گفت: سازندگان خوزستانی توان این را دارند که سهمی بسزا در اشتغالزایی برای جوانان این استان داشته باشند و لازمه آن این است که شرایط برای صدور خدمات فنی و مهندسی تسهیل شود.
 
وی افزود: شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با هدف ارتقای کیفی تولیدات و فراهم کردن امکان صادرات خدمات فنی و مهندسی و کالا در زمینه کیفیت به کمک سازندگان خوزستانی می‌آید و این مسئله به حل موصوع اشتغال کمک شایانی می‌کند.
 
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب افزود: افزایش سهم صادرات و خدمات فنی و مهندسی و کالا باید به‌صوت جدی در دستور کار مسئولان استان خوزستان قرار گیرد، همچنین در این زمینه باید به‌صورت ویژه کارگروهی در استانداری شکل گیرد و مجوزهایی از کشور دریافت شود تا سازناگان بتوانند کالا و خدمات فنی و مهندسی خود را به‌راحتی صادر کنند.
 
دانشی با بیان اینکه در تلاش هستیم تا گمرکی اختصاصی برای حوزه صنعت نفت در جنوب راه‌اندازی کنیم تا بتوانیم از سازندگان در بحث صادرات حمایت کنیم، یادآور شد: قوانین و مقرارتی که در این زمینه وجود دارد بازدارنده هستند و مسئولان استان خوزستان باید تلاش کنند با حل و فصل مشکلات و بهبود شرایط و قوانین، زمینه برای صادرات خدمات فنی و مهندسی فراهم شود.
 
شاه میرزایی، معاون وزیر نفت در حوزه پتروشیمی، نیز با حضور غیر منتظره خود در این نمایشگاه بیان کرد که این نمایشگاه ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان، پُلی برای ارتقای تکنولوژی و مجرایی برای دسترسی به آخرین دستاوردهای صنعت نفت و پتروشیمی به شمار می‌آید.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست